Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Risky een internationale ster

 
Profiel   

Fangio schreef
Wat een prestatie van zowel ruiter als pony! Dan moet je management er omheen ook wel helemaal top geregeld zijn. Mooi om te zien dat ze zo fris over de finish komen. Dat moet als eigenaar ook ultiem genieten zijn om je pony zo te zien presteren.
Ik vraag me eigenlijk af of de pony dan op ijzers staat voor zulke dingen? Want dat zijn toch een hoop kilometers bij elkaar.
En wat is die zwarte band rond de hals van de pony?


Pony staat inderdaad op ijzers en voor deze wedstrijd ook met zolen.
Buiten het seizoen staat hij geregeld ijzerloos, maar in het seizoen is dat gewoon niet te doen.

De band is een sensor voor het tijdregistratie apparaat. Die registreert dus wanneer je de vetgate binnen komt en wanneer je de keuring in gaat, maar ook wanneer je weer weg gaat. Op die manier kun je dus live ook alles volgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 19:52 



 
Profiel   

Bedankt voor je antwoorden, interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 07:39 



 
Profiel   

Dat is nou écht een avontuur. Heel gaaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:02 



 
Profiel   

Wat een superknappe prestatie zeg!
Overal de oortjes er mooi op, blijf het ook zo een leuke combi vinden.
Heel benieuwd wat ze verder nog gaan doen.
En supertrots mag je zijn hoor op je sterretje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:24 



 
Profiel   

Wauw wat onwijs gaaf zeg. Wat een super prestatie van puck en je gave pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:38 



 
Profiel   

Voor degene die zich afvragen hoe Risky er dan in de dagen na de wedstrijd aan toe is.. hier een filmpje van vandaag.



Hij heeft verplicht pauze en dit is wat hij er van vindt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 21:47 



 
Profiel   

:+ :+
Heerlijk dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 22:07 



 
Profiel   

Na zo'n wedstrijd moet je hem dan ook aftrainen ivm spierpijn cq verzuring? Want 120 km is best wel heel ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 02:18 



 
Profiel   

Wat een prestatie en wat een gouden combinatie! Wauw wauw wauw! _O_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 06:20 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Voor degene die zich afvragen hoe Risky er dan in de dagen na de wedstrijd aan toe is.. hier een filmpje van vandaag.

[ Video ]

Hij heeft verplicht pauze en dit is wat hij er van vindt


Beestje heeft duidelijk nog honger na al die kilometers :') :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:15 



 
Profiel   

Wat een fantastische prestatie en wat zijn Puck en Risky een leuke combi. Ik kan me voorstellen dat je supertrots bent. Ook interessant om te lezen hoe zo'n wedstrijd verloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:50 



 
Profiel   

Wauw Yvonne, Gefeliciteerd! Wat een ontzettend knappe prestatie voor Risky, kan je maar weer toevoegen aan het lijstje van al je prestaties met je pony's/paarden <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:52 



 
Profiel   

Hahaha dat filmpje! Wat een clown! Heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 11:19 



 
Profiel   

Deze week vind het WK YJ en het EK Senioren endurance plaats in Ermelo.
Voor dit mega evenement is ook een boekje gemaakt met allerlei interviews.
Een daarvan is met de Nederlandse Bondscoach over haar werk met de jeugd en de opleiding van de kinderen met hun pony's/paarden.
Ook Puck en Risky trainen onder haar begeleiding en kijk eens wie er schitteren in het boekje <3

[ img ]

:D TROTS

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 14:22 



 
Profiel   

En terecht!

Ik vroeg me al af of ze meedoen, ja dus. Veel succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 14:27 



 
Profiel   

A super leuk zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 14:35 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
En terecht!

Ik vroeg me al af of ze meedoen, ja dus. Veel succes!

Ho ze doen absoluut NIET mee aan het WK.
Zo ver zijn ze nog lang niet. Sterker nog de kans is zeer klein dat ze ooit samen aan een kampioenschap deel zullen nemen.
De afstand zal daarbij het minste probleem zijn, maar het niveau ligt HOOG.
Gemiddeldes van 20km/h zijn niet meer vreemd en zulke snelheden zijn met een pony gewoon echt niet te halen. Puck zelf is wel bezig zich te kwalificeren voor de kampioenschappen met de ervaren anglo-arabier Ugo de Jass. De kans dat ze daarmee, wie weet volgend jaar al, aan de start komt is wel zeer groot.

Even als idee het WK JY in 2014. Zo'n tempo en hersteltijden kan Risky gewoon met de beste wil van de wereld niet halen:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:12 



 
Profiel   

Excuses, ik was iets te enthousiast ...

Wel gaaf dat Puck met een ander paard verder kan trainen want het is super dat jullie de (on)mogelijkheden van Risky goed in de gaten houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 15:24 



 
Profiel   

Leuke foto. Ik kan me voorstellen dat je trots bent.

En inderdaad... In de top klasse ligt het tempo bizar hoog. Er zijn maar weinig paarden die dat aankunnen en het managen van zulke prestaties is ook een hele kunst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-21 18:58 



 
Profiel   

Mooi dat ze daar niet aan blootgesteld worden :) het zijn toppertjes die Risky met zijn Puck :) maar ik ben erg blij te lezen dat ze gewoon mogen doen waar ze goed in zijn en de grenzen in de gaten gehouden worden van deze prachtige pony :)

Ik ben wel benieuwd hoe ze het met de Anglo Arabier gaat doen :) als ze daar ooit mee van start mag gaan op een wk... ik heb zomaar het idee dat het ze daar net zo goed alles uit weet te halen zoals ze met Risky ook doet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 08:00 



 
Profiel   

Gister deden er overigens ook 2 ponys mee aan het WK uit Estonie.
Beide zijn netjes gefinisht. 1 van 1.48 uit een ponymix en 1 van 1.44 die wel Arabisch volbloed gefokt is.
Deze kwamen rond in respectievelijk 15 en 17km/h. De kopgroep rijdt 22+ gemiddeld, even als vergelijk.
Een blamage sloegen ze absoluut niet en ze zagen er onderweg heel goed uit.

In principe staat de tweede 1* voor Risky in de planning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 12:48 



 
Profiel   

Tof!! Wat een prestatie.
Als endurance gekkie vind ik uitgebreide topics altijd een genot om te lezen! Lange verslagen, foto’s en video’s etc het kan me niet genoeg zijn! Heel veel succes Puck met je volgende wedstrijd. Wanneer kunnen we Risky weer in actie zien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 15:18 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Tof!! Wat een prestatie.
Als endurance gekkie vind ik uitgebreide topics altijd een genot om te lezen! Lange verslagen, foto’s en video’s etc het kan me niet genoeg zijn! Heel veel succes Puck met je volgende wedstrijd. Wanneer kunnen we Risky weer in actie zien?


Het idee is begin oktober in het Duitse Buch. Eerst was het idee naar Frankrijk naar Fontainbleu, maar aangezien daar geen jeugdrubriek is in de 1* zou hij dan minimum 70kg en dus 10kg lood mee moeten zeulen. Dat werkt natuurlijk niet.

Overigens komt hij aankomende zondag in Nederland aan de start op de korte klasse 2 (45km) als training. Dat weekend moet ze sowieso galoptraining doen voor Buch en de wedstrijd zondag is bijna in hun achtertuin.

Opdracht van bondscoach is de wedstrijd uitrijden met 18-20km/h gemiddeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:26 



 
Profiel   

Oh god die emmer.... _O- Hoeveel verslijt ie er zo per maand? :')

Mooi hoe ze langs hem op loopt en hoe goed ze hem kan inschatten! Een droom van een bijrijder maar ook een droom van een eigenaar dat jij haar hierin steunt en het mee mogelijk helpt maken. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 17:21 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Hannanas schreef
Tof!! Wat een prestatie.
Als endurance gekkie vind ik uitgebreide topics altijd een genot om te lezen! Lange verslagen, foto’s en video’s etc het kan me niet genoeg zijn! Heel veel succes Puck met je volgende wedstrijd. Wanneer kunnen we Risky weer in actie zien?


Het idee is begin oktober in het Duitse Buch. Eerst was het idee naar Frankrijk naar Fontainbleu, maar aangezien daar geen jeugdrubriek is in de 1* zou hij dan minimum 70kg en dus 10kg lood mee moeten zeulen. Dat werkt natuurlijk niet.

Overigens komt hij aankomende zondag in Nederland aan de start op de korte klasse 2 (45km) als training. Dat weekend moet ze sowieso galoptraining doen voor Buch en de wedstrijd zondag is bijna in hun achtertuin.

Opdracht van bondscoach is de wedstrijd uitrijden met 18-20km/h gemiddeld.



Even een update voor de liefhebbers.
Die wedstrijd in Nederland ging niet gehaal volgens plan. Ja hij was goedgekeurd en die 19km/h gemiddeld was ook behaald maar tijdens de wedstrijd hebben ze een ongelukje gehad. Risky is een wildrooster ingewandeld waar hij godzijdank nog goed vanaf gekomen is. Echter door meerdere opgelopen schaafwondjes kwam de internationale wedstrijd in Buch gewoon te snel.

Vandaag voor de leuk maar weer een eens nationale wedstrijd over 43km en uiteraard wisten ze deze te winnen. Nou ik neem het terug dat hij niet op flinke snelheid kan lopen..
Gemiddeld bijna 21km/h en de tweede ronde bijna 25km/h. Dit samen met een prima hersteltijd


[ img ]

[ img ]

Wat het volgende wordt is nog niet bekend. Er is helaas niet veel mogelijk op het moment.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 21:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen