Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Clinic Jurgen Ros

 
Profiel   

Vorige week had mijn 11 jarige dochter met haar zelf opgeleide Z1 pony een clinic van de Grand prix ruiter Jürgen Ros.

Wauw wat een les zeg me dochter had wat problemen met het verzamelen, maar hier ging Jürgen heel fijn mee aan het werk met haar.
Ze zijn nu Z1 +7 nog 3 pnt voor het Z2 en dan gaat onze Diamond helaas de verkoop in Isabella is pas 11 jaar maar meet al 1,76

Er zijn wat foto's geschoten die ik graag wil delen met jullie☺️



[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 06:29 



 
Profiel   

Leuk! Ik ken Jurgen Ros van heel wat jaren terug, halverwege jaren 90. Kon altijd goed sturen.
Fijne pony is Diamond, daar gaat vast iemand blij van worden. Je dochter zal echt naar een flink paard moeten. 1.76 is echt al een hele lengte en kan inderdaad op een pony niet meer. Ik hoop dat jullie een fijne gezond paard kunnen vinden voor haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 07:21 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Leuk! Ik ken Jurgen Ros van heel wat jaren terug, halverwege jaren 90. Kon altijd goed sturen.
Fijne pony is Diamond, daar gaat vast iemand blij van worden. Je dochter zal echt naar een flink paard moeten. 1.76 is echt al een hele lengte en kan inderdaad op een pony niet meer. Ik hoop dat jullie een fijne gezond paard kunnen vinden voor haar.


Oh wat leuk zeg ☺️
Wordt helaas grote E want ze is pas 11 en mag nog niet bij de paarden rijden helaas dus wordt goede zoektocht maar zal vast slagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 09:26 



 
Profiel   

Je mag in het jaar (vanaf 1 januari) waarin je 12 wordt bij de paarden rijden. Ik reed vanaf 12 ook bij de paarden wedstrijden. Ik heb nooit een pony gehad. Al had ik qua lengte makkelijk op een pony gepast, ik ben maar 1.64 m. Mijn paard was dat ook trouwens. Ik zou met 1.76 echt niet voor een E pony gaan. En zelfs niet voor een klein paard. Je moet met haar lengte en postuur echt voor een paard van zeker 1.70 m. gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 10:17 



 
Profiel   

Ik heb deze van ITP naar RIJ-ITP verplaatst, het past hier beter

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 10:56 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Je mag in het jaar (vanaf 1 januari) waarin je 12 wordt bij de paarden rijden. Ik reed vanaf 12 ook bij de paarden wedstrijden. Ik heb nooit een pony gehad. Al had ik qua lengte makkelijk op een pony gepast, ik ben maar 1.64 m. Mijn paard was dat ook trouwens. Ik zou met 1.76 echt niet voor een E pony gaan. En zelfs niet voor een klein paard. Je moet met haar lengte en postuur echt voor een paard van zeker 1.70 m. gaan.


Kies vooral een waar je dochter zich goed bij voelt.
Ik kan mij goed voorstellen dat de overstap van een D pony naar een 1.70m+ paard te groot is.


Pas 11 jaar en nu al bijna Z2 ik vind het heel knap hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 11:00 



 
Profiel   

Aan de andere kant zou een grote haflinger of fjord best kunnen natuurlijk, maar dat past misschien wat lastiger in de sport ambities ;)

Overigens ben ik niet meer gegroeid vanaf dat ik elf was, dus dan zou een pony van 1,55 denk ik ook prima kunnen :j

Ze heeft hem knap aan het lopen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 11:01 



 
Profiel   

Knap hoor, op die leeftijd al in het Z! Heel netjes! :)

Ik zou ook voor een paard gaan. Het is zonde als je er eentje koopt en over 3 jaar moet hij weg vanwege haar lengte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 11:32 



 
Profiel   

De overstap naar een paard went zo hoor. Ik had een C pony die ik verzorgde en toen kreeg ik op mijn 12e een paard van mijn vader. En ja die was een week best heel groot. Maar daarna niet meer.
Het is wel belangrijk dat je een brave hebt, maar dat geldt voor alle groottes.

Als ik het meisje zo zie dan wordt ze echt een flinke vrouw. Daar kan je ook geen ranke E sportpony bij hebben. En een Fjord of Haflinger past misschien niet bij haar ambities. Dan zou ik toch zeker een 1.70 m paard uitzoeken. Ze zal waarschijnlijk de 1.80 net niet overgaan maar dat is voor een E pony gewoon eigenlijk te groot (en waarschijnlijk ook te zwaar).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 13:37 



 
Profiel   

Ik ben zelf 1m84 en grote paarden vanaf 1m70 zijn fijn en liefst nog 5cm extra. Maar 1m65 en rondgeribt past ook. Wel heb ik in verhouding ook hele lange benen dat heeft zij niet zo.
Op de pony past het idd niet meer dus fijn dat het eindpunt in zicht is :j

Ik zou ook wel eerder voor een paard gaan trouwens. Met haar lengte en gewicht zie ik het op een E ook niet mooi passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 14:53 



 
Profiel   

Oehhh jammer hè lange meisjes! Ik was rond die leeftijd een lange magere lat, dan groei je snel de pony’s uit. Ik zou ook adviseren voor een paard te gaan, ze is voor een E al echt te lang en te zwaar. Hopelijk vinden jullie een passend paard, lastige markt nu. Knap dat ze al in het Z rijdt! Als tip nog: handen dragen en rug niet hol trekken. Heel veel succes +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 15:14 



 
Profiel   

Leuke pony en leuke ruiter. Ze doet haar best en ze rijdt hem leuk.

Verder wel eens met Suzanne F. Ik denk ook dat ze echt een paard nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 00:01 



 
Profiel   

Wat goed!! 11 en dan al dit niveau en zelf opgeleid. Klasse!
Even kleine reactie op de lengte: ik ben zelf 1,83m en heb jaren prima op een E-pony van 1,54m gereden. Wel paard gefokt en veel body. Mijn nicht is nog langer dan ik en heeft er nog lang mee bij de ponies gereden.
Mijn huidige paard (zoon van de E) is ook maar iets van 1,63 en dat gaat ook echt prima. Waar ik wil zeggen: er zijn echt mogelijkheden voor lange meiden op niet zo grote paarden. :j

Heel veel plezier en succes voor nu en de volgende stap komt vast ook goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 06:54 



 
Profiel   

Wat een leuke combinatie en wat een leuke meid is jouw dochter! Erg knap dat ze op die leeftijd al punten in het Z heeft!

Ook ik zou kiezen voor een groot of rondgeribt paard. Ik was op mijn 11e rond de 1.69m en ben inmiddels 1.80 dus nog flink de hoogte in gegaan :+ ik heb hele lange benen dus kom helaas niet meer weg met een paard onder de 1.70m en dan moet ie het liefst ook nog rond geribt. Gewoon lekker zoeken en passen en proberen! Een paard wat bij je lengte en postuur past rijdt natuurlijk altijd het aller fijnst. Ik weet zeker dat jullie een leuk paard voor haar kunnen vinden. Succes met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:01 



 

Knap zeg, helemaal zelf opgeleid en al bijna Z2! Mooi om te zien hoe trots en blij ze met Diamond is. En wat leuk dat dit zo'n leerzame clinic was! Ik wens jullie ook succes met de zoektocht naar een leuke opvolger!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:03 



 
Profiel   

Knap hoor :D zo jong en dan al je pony naar dat niveau gereden hebben :)

Ik persoonlijk zou het jammer vinden als ze nu een hoop tijd en energie gaan steken in een e-pony... daar een band mee opbouwt en dat deze dan over een jaar of 2 ook weer weg moet... ik zou dus ook gaan voor een rondgeribt paard als opvolger... hoe staat ze er zelf eigenlijk in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 08:31 



 
Profiel   

Zucchero schreef
Wat goed!! 11 en dan al dit niveau en zelf opgeleid. Klasse!
Even kleine reactie op de lengte: ik ben zelf 1,83m en heb jaren prima op een E-pony van 1,54m gereden. Wel paard gefokt en veel body. Mijn nicht is nog langer dan ik en heeft er nog lang mee bij de ponies gereden.
Mijn huidige paard (zoon van de E) is ook maar iets van 1,63 en dat gaat ook echt prima. Waar ik wil zeggen: er zijn echt mogelijkheden voor lange meiden op niet zo grote paarden. :j

Heel veel plezier en succes voor nu en de volgende stap komt vast ook goed!


Maar naast lengte bestaat er ook nog zoiets als gewicht en op een E-pony zit je met de 15% regel al snel op een maximaal gewicht van 65 kilo inclusief je tuig.

Wil je ook een beetje toekomstproof zijn dan zou je toch minimaal een dier van 168-170+ moeten hebben, al dan niet groter (met een lichaamsgewicht van minimaal 600 kg).
En gezien deze amazone best aardig kan sturen lijkt me dat geen probleem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 08:59 



 
Profiel   

Wat zijn jullie allemaal weer "lekker" bezig. Het gaat verdorie over een kind van 11. Ik ga er vanuit dat moeders echt wel in de gaten houdt dat er een geschikte vervanger komt. En om nu ta gaan pushen dat ze maar een paard van 1.70 moet gaan kopen?????? Laat dat even aan hun zelf over.
On-topic Wat knap dat je dochter op deze leeftijd al zo lekker rond kan rijden! Heel veel succes met het vinden van een vervangende pony/paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 09:11 



 
Profiel   

ogidni schreef
Wat zijn jullie allemaal weer "lekker" bezig. Het gaat verdorie over een kind van 11. Ik ga er vanuit dat moeders echt wel in de gaten houdt dat er een geschikte vervanger komt. En om nu ta gaan pushen dat ze maar een paard van 1.70 moet gaan kopen?????? Laat dat even aan hun zelf over.
On-topic Wat knap dat je dochter op deze leeftijd al zo lekker rond kan rijden! Heel veel succes met het vinden van een vervangende pony/paard


Volgens mij is de toon hier gewoon heel vriendelijk en adviserend. Met deze lengte en gewicht ga je gewoon geen E-pony meer kopen. Alleen om 3 maanden bij de pony’s te mogen rijden. Vanaf 1 januari mag ze bij de paarden starten (tenzij ze dit jaar nog 12 wordt, dan mag het nu al) en ze heeft voor haar lengte en gewicht gewoon echt een paard nodig. En een flinke ook. Dat is voor haarzelf beter maar voor het dier ook. Dan kan ze er nog jaren plezier van hebben en zelfs misschien met 13-14 al bij de Junioren rijden. Heeft ze nog hele toekomst voor zich.
Een beetje sportpony gaat gewoon niet meer. En dat is geen kritiek, gewoon een stukje realisme.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 09:53 



 
Profiel   

Wanneer ze zelf een dier naar het Z heeft gereden en goede begeleiding heeft zou ik door haar lengte en gewicht ook bij de paarden kijken. 12 is verrekte jong maar desnoods een half jaar thuis lekker laten wennen. Een grote E lijkt leuk maar daar kun je ook na een poos weer afscheid van nemen. Natuurlijk is het voor een 12 jarige niet altijd leuk bij de paarden maar wanneer je ambitie hebt ( en daar lijkt het op) hun haar dan de kans om met zestien zo ver te zijn dat ze dan met een paard Z2 rijd. Dan is er meer dan genoeg uitdaging. En ze groeit er vanzelf in. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat ze zelf wil en wat de portemonnee kan betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 10:35 



 
Profiel   

Ik ben 1,80 en dit is mijn Welsh Cob van 1,58.

[ img ]
[ img ]

Ik was ook al haast deze lengte toen ik 11 was. Werd op mijn 11e voor het eerst ongesteld en ben daarna nauwelijks nog gegroeid. Ik heb nooit joekels van paarden gereden maar wel altijd stevige pony's en paarden zeg maar. Zet mij op een rank dier van 1,65 en het ziet er waarschijnlijk niet uit. Maar om nou te stellen dat ze perse een kasteel van een paard moet ben ik het niet mee eens.

Wat onwijs knap dat ze op deze leeftijd al zo goed aan het rijden is zeg! Straks lekker op zoek naar een leuke grote pony / klein paard waar ze zich goed bij voelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 10:40 



 
Profiel   

Knap hoor, nu al zo'n niveau rijden. Wat een knappe pony ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 13:19 



 
Profiel   

ogidni schreef
Wat zijn jullie allemaal weer "lekker" bezig. Het gaat verdorie over een kind van 11. Ik ga er vanuit dat moeders echt wel in de gaten houdt dat er een geschikte vervanger komt. En om nu ta gaan pushen dat ze maar een paard van 1.70 moet gaan kopen?????? Laat dat even aan hun zelf over.
On-topic Wat knap dat je dochter op deze leeftijd al zo lekker rond kan rijden! Heel veel succes met het vinden van een vervangende pony/paard

Overdrijven is ook een vak :')

Ik heb de toon ook weleens anders op Bokt gezien, iedereen is super vriendelijk en geeft advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 15:41 



 
Profiel   

Ja, ik sluit me toch ook aan bij het advies van het merendeel hier. Uit de E-pony zal ze erg snel qua lengte en gewicht gereden zijn, zeker omdat jullie allicht zoeken naar een sportief type paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 16:30 



 
Profiel   

Maar zo raar is het toch ook helemaal niet om als 11/12-jarige op een paard te rijden? Ik ben op m'n 12e ook op grote paarden gaan rijden, ik was nou eenmaal te groot voor de pony's geworden. Ik was in verhouding erg lang voor mijn leeftijd maar ik had meerdere vriendinnen van mijn leeftijd die ook al op paarden reden. Ik ben daarna gelukkig niet heel veel doorgegroeid (1.72) maar een paard van kleiner dan 1.50 voelt echt te klein voor me.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 17:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen