Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Als je per ongeluk een dressuurpaard fokt...

 
Profiel   

Wauw, wat ben ik trots op mijn lieve knappe dressuurtopper <3

Wie had dat gedacht, ik, als spring- en eventingruiter, die ineens dressuurruiter wordt :D Maar ja, dat krijg je als je een superfijn dressuurpaard blijkt te hebben gefokt! Al kan ze ook echt goed springen en crossen, maar dat staat nu op een wat lager pitje.

Zeven jaar geleden werd ze bij ons geboren uit ons allereerste paard en ze was gelijk alles wat we ons konden wensen, lief, knap, zwart en merrie! Juna (Firestone x Ixion XX) heeft het eerste deel van haar leven lekker in de opfok gelopen, toen ze 3,5 was zijn we haar heel rustig in gaan rijden. En nu, 3,5 jaar later, hoeven we nog maar 1 puntje en dan mogen we alweer Z2 starten *\o/* Het is zo onwijs leuk om dit samen te doen, ik heb dit dressuurniveau nog nooit eerder gereden en Juna natuurlijk ook niet. Sinds twee jaar hebben we de paarden aan huis staan, fantastisch om het hele management in eigen handen te hebben. Al onze paarden staan 24/7 buiten in een geweldige kudde van zes. Ik rijd Juna 4 a 5 keer per week een half uurtje tot 40 minuten, meer wil ik niet qua belasting, ze is nog zo jong. Maar ze pakt alles zo onwijs makkelijk op dat we de klasses doorvliegen, het is zo genieten met dit onwijs fijne paard! Laatst op wedstrijd zijn er wat foto's gemaakt, geeft een beetje een beeld!

Eerst nog wat foto's van de training thuis

[ img ]

[ img ]

Van de wedstrijd

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

En van onze heerlijke kudde thuis <3

[ img ]

[ img ]

Oh en bewijs, springen kan ze ook!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:05 



 
Profiel   

Wauw, dat is zéker een knapperd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:09 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie zeg! En wat een rijkdom dit zo in je achtertuin te mogen hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:10 



 
Profiel   

Wat knap! Ik wordt ontzettend blij van je foto's, het plezier straalt er van af. Wat heerlijk ook zo'n ontspannen kudde!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:24 



 
Profiel   

Ze doet het echt heel goed. Maareeh. Je hebt een toffe allrounder gefokt :+

Ik zie op je springfoto Peter staan. Geeft hij nog les in Soest? Misschien mooi te combineren als ik eens les wil bij ons in Soest.
Heb bij hem gelest op de vallei. Echt hele fijne lessen altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 22:26 



 

Wat een stoer paard heb je daar, zeg! En mooi dat ze zo talentvol is, maar dat heb je zelf toch ook maar mooi even geflikt! En wat een heerlijke foto dat ze lekker in het zonnetje liggen 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 23:08 



 
Profiel   

Dank jullie, superleuk om te horen!

Mala26: dat is het ook zeker, wij moeten ons ook nog regelmatig even in onze arm knijpen hoor!

Saams: haha ja dat is waar, al gaat de dressuur wel echt heel goed nu haha! Ik heb al een hele tijd niet meer bij Peter gelest, kwam steeds wat tussen, wil het wel weer op gaan pakken, hij komt dat gewoon bij mij thuis. We kunnen zeker eens overleggen of er wat te combineren is!

Culaccino: wat lief! Ik heb echt superfijne begeleiding, dat scheelt al zo veel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 09:04 



 
Profiel   

Wat leven die in een paarden paradijs, heerlijk! en dit is natuurlijk een super prestatie met je zelfgefokte paard. Chapeau! Mooi dier is het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 09:07 



 
Profiel   

Fokken is gokken, maar dit is goed gegokt! :D
Wat een knap paard.
En heeeeerlijk zo allemaal samen aan huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:07 



 
Profiel   

wat een vreselijk gave merrie heb je. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:16 



 
Profiel   

Super leuk paard! Daar mag je wel heel fier op zijn op die perongeluk dressuurfok :D!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:20 



 
Profiel   

Super leuk paard!

En wat grappig om Peter op de achtergrond te zien. In zijn typische houding. Hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:23 



 
Profiel   

Zoooo dat is echt iets om trots op te zijn! Qua resultaten, uiteraard, maar ook de huisvesting. Ook sportpaarden kunnen dus gewoon presteren ondanks (of misschien wel juist dankzij ;) ) dat ze buiten worden gehouden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:46 



 
Profiel   

Leuk hoor, wij zijn ook met 3 springers aan t dressuren. De Vancouver eigenlijk alleen maar, want leerling durft niet te springen. De Zirrocco Blue was bij springstal verreden en is nu weer aardig rustig en recht en doet het leuk in de dressuurring.

En dan nog een Don Diablo, kan beide super goed, lastigste was om hem rustig te krijgen. Dat kwartje lijkt nu te zijn gevallen en ze doet het in beide takken van sport super incl. eventing.

Tegenwoordig zie ik bijna liever springafstammingen in de ring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 10:52 



 
Profiel   

Wat leuk!! Dank jullie!! Het is geweldig om de paarden dit te kunnen bieden.

Rije: ik denk inderdaad ook zeker dankzij. Ons andere paard is ook een sportpaard en loopt ook in het Z-dressuur, en M-springen en M-eventing. Mijn zusje heeft haar helemaal opgeleid in de dressuur, en ook dit paard loopt heerlijk dag en nacht in de kudde. Ik ben ervan overtuigd dat veel vrije beweging in combinatie met leven in een evenwichtige kudde zoveel goeds doet voor de paarden. We zijn zo ontzettend blij dat we de paarden dat nu kunnen bieden!

EllyC: wat leuk!! Heerlijke nuchtere paarden vaak die springers. Ons andere paard, die mijn zusje heel knap naar het Z-dressuur heeft gereden, is ook volledig springgefokt inderdaad. Deze merrie niet, ze heeft Firestone als vader, dat is een Johnson x Florencio, volledig dressuur dus. Moeders vader is een volbloed en was heel veelzijdig. Dat veelzijdige heeft ze dus zeker van die kant meegekregen, haar moeder was ook heel veelzijdig.

Peelie: haha ja he, heel herkenbaar die Peter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 12:25 



 
Profiel   

Wauw! Super gaaf! Heerlijk dat ze gewoon paard kunnen zijn en ook in de sport lopen, zo mag het wel meer :o

Hoe combineren jullie sport en 24/7 buiten in de winter? Worden ze dan gedeeltelijk geschoren oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:06 



 
Profiel   

Wat leuk!
Ziet er echt heel fijn uit.

Ik heb grasmaaiers die per ongeluk sportpony's geworden zijn (inmiddels meerdere shetten t/m het ZZ gereden). Ook 24/7 buiten waar toch vaak wel raar naar gekeken word in combinatie met sport. Maar wat je zeg, lekker buiten in een stabiele kudde is zo goed voor ze. Ik heb nooit pony's met spierpijn of dikke benen ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:19 



 
Profiel   

Juna, die weet ik nog wel. heb haar gezien als puppy bij de puppy cursus van Annemarie, heerlijk paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:28 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie!
En wat leuk dat er dan zo iets moois ontstaat op sportgebied voor jullie beiden.
Mooie combinatie ook en wat een heelrijk leven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 13:41 



 
Profiel   

Wat een leuk stoer dier! Lijkt me een fijne eventer! Kan goed springen.
Voor de dressuur mag ze meer op het achterbeen komen en meer verzameling en oprichting tonen zoals ik nu zo van de foto’s kan beoordelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 14:23 



 
Profiel   

Isa_Sophie: ik scheer de twee paarden gewoon helemaal, dekens op en dat gaat helemaal prima! De jaarlingen en de mini's houden hun eigen dikke jas aan, die krijgen ook geen dekens op.

Dennis: haha per ongeluk :D wat tof! En inderdaad hier hetzelfde, eventuele spierpijn lopen ze er zo uit, dikke benen zie ik ook nooit gelukkig.

Lielle: ojaaa!! Dat is natuurlijk zo! Toen was het echt nog een puppy.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 18:00 



 
Profiel   

Zo leuk dit! Echt heel knap en ik geniet heerlijk mee van jullie avontuur **\O/** <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 19:29 



 
Profiel   

Toppers!!! Zo’n trotse zus hier

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 20:48 



 
Profiel   

Ahh lief meiden!! Jullie zijn alle twee ook supergoed bezig!!! <3 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 22:21 



 
Profiel   

Wat een gaaf dier ziet er netjes uit zo :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-21 22:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen