Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

1e fase hengstenverrichting met Arendsnest's Cappuccino

 
Profiel   

Nadat we vorig jaar (2020) met onze grote maat New Foresthengst Heihoeve's Florencio aan het verrichtingsonderzoek hebben deelgenomen (en geslaagd met voldoende resultaat), staat er dit jaar weer een hengstenverrichting voor ons op het programma :o

Onze kleine maat New Foresthengst Arendsnest's Cappuccino mag dit jaar zijn verrichtingen onder het zadel tonen aan de verrichtingsjury :o

Even een korte introductie van Cappuccino:
Arendsnest's Cappuccino is een 4-jarige zoon van Sulaatik's Vesins en onze ster preferente merrie Caletta (Carlo x ps.pony pref. v. Heihof's Primeur). Cappuccino was in 2017 al Nationaal Veulenkampioen. Op de HK van 2020 is hij aangewezen op de hengstenkeuring voor het verrichtingsonderzoek. Cappuccino heeft een schofthoogte van 1.32m.

Het verrichtingsonderzoek bij het New Forest is iets aangepast. Het vrijspringen is geschrapt, dit hebben de hengsten op de HK al gedaan. Verder mag de eigenaar nu ook bij de training aan de longeerlijn door de verrichtingsjury aanwezig zijn. Dit was vorig niet het geval en als er dan 2 hengsten na het longeren veterinair uitvallen (terwijl ze die dag door de veterinair goedgekeurd waren) is het niet vreemd dat er dan vragen gesteld gaan worden (vind ik). Maar goed, vorig jaar zijn er wel meer vervelende dingen voorgevallen met sommige leden van de toenmalige verrichtingsjury. Gelukkig heeft het interim AB (en nu het nieuwe AB) de adviezen van de leden opgevolgd en gekozen voor een andere verrichtingsjury.

Maar goed, nu over tot het verrichtingsonderzoek van dit jaar :o

Woensdag 25 augustus was het dan zover, de 1e fase van het verrichtingsonderzoek van het Nederlands New Forest Pony Stamboek. De verrichting werd gehouden bij het Nederlands Hippisch Centrum te Ermelo. Er doen dit jaar maar 6 hengsten mee aan het onderzoek, 5 grote maat hengsten en 1 kleine maat hengst.

Vanwege zijn stokmaat wordt Cappuccino niet door mijzelf voorgesteld. We hebben voor hem de talentvolle 13-jarige amazone Yentel weten te strikken. Yentel rijdt met haar eigen pony's eventing. Het is voor haar voor het eerst dat ze op een hengst rijdt en voor het eerst een verrichtingsonderzoek, dus op zich wel logisch dat ze het toch wel wat spannend vond :D Ik heb haar maar een doel gegeven: genieten en lekker rijden :o

Cappuccino vond de baan erg spannend, maar desondanks bleef hij zoals altijd erg braaf en eerlijk tegenover Yentel. Het is echt genieten om die twee bezig te zien en je ziet echt dat Cappi zijn best wil doen voor haar.

Met zijn mooie verschijning en fantastische bewegingen werd Cappuccino uitgeroepen tot het snoepje van de avond en de publiekslieveling <3 Cappuccino is altijd vrolijk, altijd de oortjes erop en hij gaat met heel veel go door de baan (oke, soms mag het wel ietsje minder :D ). Van nature heeft hij een hele mooie houding.

Na afloop was er een korte evaluatie/bespreking met de jury. Ze vonden Cappuccino een imponerende pony met een zeer goede draf en galop. Hij mag in alles wat rustiger worden, hij heeft van nature heel veel go. Ons huiswerk is dus dat we die go meer onder controle kunnen krijgen. De jury denkt dat zijn bewegingen dan nog beter zullen worden.

Hier de foto's van onze kleine vriend <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
[ img ]

De 2e fase wordt verreden op zaterdag 25 september 2021.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:04 



 
Profiel   

Super gaaf! wat cool om te zien. Love zijn aftekeningen, en ziet er uit als een hele leuke sympathieke pony!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:18 



 
Profiel   

Wat een gave pony zeg!
Veel succes met de volgende fases!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:33 



 
Profiel   

<3 Hij is leuk! Lijkt me nog niet zo makkelijk om voor zo'n kleine maat een dapper passend ruitertje te vinden.
Veel succes met de rest van de verrichtingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:41 



 
Profiel   

Wat een gave pony zeg ! Mooi front en bewegingen zo te zien. Oortjes erop en gaan.

Ik vind 'm leuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-21 13:54 



 
Profiel   

dit is echt de meest gave new forest die ik ooit al heb gezien. wat een knapperd. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 09:48 



 
Profiel   

Wat een knap ding!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 10:35 



 
Profiel   

Heel erg tof!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 10:40 



 
Profiel   

Super leuk om Cappuccino zo te zien. Het is echt een gave pony om te zien
Hij heeft er echt lol in. Oortjes naar voren en gaan. Ben elke dag blij als ik zijn zoon in de wei zie lopen. Hij heeft alle goede eigenschappen mee gegeven. Mensgericht, relaxt maar wel laten zien dat hij er is en boven al hij is zo lief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 11:42 



 
Profiel   

Wat apart, ik vind hem echt gebouwd als een heel klein paard en niet als een pony. Toen ik op de uitgelicht foto's klikte was ik ook onder de veronderstelling dat de foto's van een paard was :D. Wat een gaaf dier zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 12:51 



 
Profiel   

Dat ius inderdaad een snoepje zeg, wat een leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 13:06 



 
Profiel   

Ik vind hem zooooo leuk!
Ik ben zeker fan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 13:28 



 
Profiel   

Wowzes wat is die knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 13:40 



 
Profiel   

Ooo wauw... doe mij zo eentje van 1.65 svp *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 18:22 



 
Profiel   

Wouw wat gaaf!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 18:26 



 
Profiel   

Lestrange01 schreef
Wat apart, ik vind hem echt gebouwd als een heel klein paard en niet als een pony. Toen ik op de uitgelicht foto's klikte was ik ook onder de veronderstelling dat de foto's van een paard was :D. Wat een gaaf dier zeg

Haha dat had ik ook.

Tof dier! En daar zit wel aardige vaart in zo te zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-21 21:03 



 
Profiel   

Wauw daar wil ik wel bewegende beelden van <3 plaaaaaaaaaaaaatje hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 08:44 



 
Profiel   

Wat een fantastisch dier is het! Zeker weten het snoepje van de avond. Heb echt van hem genoten. <3

Spoiler:
Ik was met Petra mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 08:55 



 
Profiel   

Moratoetje schreef
Nadat we vorig jaar (2020) met onze grote maat New Foresthengst Heihoeve's Florencio aan het verrichtingsonderzoek hebben deelgenomen (en geslaagd met voldoende resultaat), staat er dit jaar weer een hengstenverrichting voor ons op het programma :o

Onze kleine maat New Foresthengst Arendsnest's Cappuccino mag dit jaar zijn verrichtingen onder het zadel tonen aan de verrichtingsjury :o

Even een korte introductie van Cappuccino:
Arendsnest's Cappuccino is een 4-jarige zoon van Sulaatik's Vesins en onze ster preferente merrie Caletta (Carlo x ps.pony pref. v. Heihof's Primeur). Cappuccino was in 2017 al Nationaal Veulenkampioen. Op de HK van 2020 is hij aangewezen op de hengstenkeuring voor het verrichtingsonderzoek. Cappuccino heeft een schofthoogte van 1.32m.

Het verrichtingsonderzoek bij het New Forest is iets aangepast. Het vrijspringen is geschrapt, dit hebben de hengsten op de HK al gedaan. Verder mag de eigenaar nu ook bij de training aan de longeerlijn door de verrichtingsjury aanwezig zijn. Dit was vorig niet het geval en als er dan 2 hengsten na het longeren veterinair uitvallen (terwijl ze die dag door de veterinair goedgekeurd waren) is het niet vreemd dat er dan vragen gesteld gaan worden (vind ik). Maar goed, vorig jaar zijn er wel meer vervelende dingen voorgevallen met sommige leden van de toenmalige verrichtingsjury. Gelukkig heeft het interim AB (en nu het nieuwe AB) de adviezen van de leden opgevolgd en gekozen voor een andere verrichtingsjury.

Maar goed, nu over tot het verrichtingsonderzoek van dit jaar :o

Woensdag 25 augustus was het dan zover, de 1e fase van het verrichtingsonderzoek van het Nederlands New Forest Pony Stamboek. De verrichting werd gehouden bij het Nederlands Hippisch Centrum te Ermelo. Er doen dit jaar maar 6 hengsten mee aan het onderzoek, 5 grote maat hengsten en 1 kleine maat hengst.

Vanwege zijn stokmaat wordt Cappuccino niet door mijzelf voorgesteld. We hebben voor hem de talentvolle 13-jarige amazone Yentel weten te strikken. Yentel rijdt met haar eigen pony's eventing. Het is voor haar voor het eerst dat ze op een hengst rijdt en voor het eerst een verrichtingsonderzoek, dus op zich wel logisch dat ze het toch wel wat spannend vond :D Ik heb haar maar een doel gegeven: genieten en lekker rijden :o

Cappuccino vond de baan erg spannend, maar desondanks bleef hij zoals altijd erg braaf en eerlijk tegenover Yentel. Het is echt genieten om die twee bezig te zien en je ziet echt dat Cappi zijn best wil doen voor haar.

Met zijn mooie verschijning en fantastische bewegingen werd Cappuccino uitgeroepen tot het snoepje van de avond en de publiekslieveling <3 Cappuccino is altijd vrolijk, altijd de oortjes erop en hij gaat met heel veel go door de baan (oke, soms mag het wel ietsje minder :D ). Van nature heeft hij een hele mooie houding.

Na afloop was er een korte evaluatie/bespreking met de jury. Ze vonden Cappuccino een imponerende pony met een zeer goede draf en galop. Hij mag in alles wat rustiger worden, hij heeft van nature heel veel go. Ons huiswerk is dus dat we die go meer onder controle kunnen krijgen. De jury denkt dat zijn bewegingen dan nog beter zullen worden.

Hier de foto's van onze kleine vriend <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

De 2e fase wordt verreden op zaterdag 25 september 2021.


Leuk! Wordt dit op de New forest sportdag gedaan? Wij gaan er naartoe voor het eerst om mee te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 08:58 



 
Profiel   

Wauw! Hij is echt super leuk. En wat mooi dat je een passende ruiter hebt gevonden. Zij heeft ook mazzel dat ze zo'n gave pony mag rijden. Prachtige ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-21 10:39 



 
Profiel   

Maroesjka75 schreef
Super leuk om Cappuccino zo te zien. Het is echt een gave pony om te zien
Hij heeft er echt lol in. Oortjes naar voren en gaan. Ben elke dag blij als ik zijn zoon in de wei zie lopen. Hij heeft alle goede eigenschappen mee gegeven. Mensgericht, relaxt maar wel laten zien dat hij er is en boven al hij is zo lief.


Ben ook zo benieuwd naar zijn zoon, hoop dat ik binnenkort een keer tijd heb om eens die kant op te komen :o

Lestrange01 schreef
Wat apart, ik vind hem echt gebouwd als een heel klein paard en niet als een pony. Toen ik op de uitgelicht foto's klikte was ik ook onder de veronderstelling dat de foto's van een paard was :D. Wat een gaaf dier zeg


Was het maar waar dat hij paardenformaat had <3 had ik een wereldpaard gehad :o


T3mptati0n schreef
Wat een fantastisch dier is het! Zeker weten het snoepje van de avond. Heb echt van hem genoten. <3

Spoiler:
Ik was met Petra mee



Altijd leuk om te horen dat mensen van hem genoten hebben :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 12:27 



 
Profiel   

Wat een fantastisch dier! <3 Ik moest z'n schofthoogte even opzoeken in je OP, want hij gedraagt zich volgens mij veel groter dan die daadwerkelijke hoogte :D Maar dat maakt hem juist zo knap! En als je dat dan ook nog wat meer kunt controleren, dan wordt het vast een nog mooier plaatje!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-21 08:41 



 
Profiel   

Gave kleine maat.
Ben benieuwd zaterdag in Ermelo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-21 23:27 



 
Profiel   

wat mooi!! leuke maat, lijkt idd meer op een kleinere paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 06:29 



 
Profiel   

Wat een onwijze knapperd zeg!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen