Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Heerlijk paarden weekend met Haflingers Roos & Anton

 
Profiel   

Hoi!

Het is alweer een poos geleden dat ik een topic heb gemaakt over de avonturen van mijn 2 blondjes.
Maar het was een heerlijk weekend samen met mijn bijrijdster Lisa.

Op vrijdagavond hebben we in de bak grondwerk met ze gedaan en ze ook nog flink wat rondes lekker laten galopperen. Daarna nog een paar kilometer uitgestapt in het bos. We hadden er een mooi zonnetje bij dus ze mochten even poseren.
1.

[ img ]

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

Zaterdag hebben we een buitenrit gemaakt met onze barebackpads. Die pakken we vaak voor de kleinere buitenritten tot ongeveer 3 uur onderweg.

6.
[ img ]


We kwamen ook nog een lekker snackboom tegen!

7.
[ img ]

En op zondag de zadels gepakt en daar weer een lekker ritje mee gemaakt. Stiekem miste ik mijn BBP wel want die vind ik lekkerder zitten.

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

11.
[ img ]

12.

[ img ]

12.

[ img ]

We hebben echt genoten van zoveel tijd bij de paardjes het lekkere weer was natuurlijk ook helemaal top!

Vorig weekend had ik ook nog even de stoute schoenen aangetrokken en helemaal in mijn uppie met Roos een buitenrit gemaakt in de bossen bij Harderwijk. Het was zeker wel een jaar geleden dat Roos alleen op de trailer had gestaan en ook dat we zonder ander paard een buitenrit hadden gedaan. Maar ze deed het super!
Toen ze van de trailer afkwam hadden we eerst beide wat spanning dus het eerste stuk gewandeld. Toen we beiden lekker ontspannen waren een boomstammetje gebruikt om op te stappen en heerlijk rondgereden.
Deze parkeerplaats is maar een kwartier rijden van waar Anton & Roos staan dus dat ga ik zeker vaker doen!

14.
[ img ]

15.
[ img ]

Nu we veel vaker met onze barebackpads rijden merken we dat we daar veel beter in zitten. Ondanks dat ik deze zadels al een jaar of 6 heb en ze ieder jaar laat checken, gaan we toch binnenkort maar eens kijken of we zadels kunnen vinden die voor ons net zo fijn zitten als de barebackpads en ook fijn zijn voor de Hafjes. Een zadel is namelijk wel handiger om wat eten en drinken mee te nemen tijdens de langere ritten en een paar beugels om makkelijker op en af te stappen is ook wel chill.

Waar rijden jullie het liefst mee als je dagtochten maakt (van 3 uur of langer)?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:15 



 
Profiel   

Leuk verslag met mooie foto's. Ik heb altijd gewoon met mijn fijne zadels gereden en nam zadeltassen mee. Ik heb dus geen ervaring met barepackpads. Ik hou van deze "lol met je knol" topics. HEt is niets bijzonders en toch doen heel veel mensen dit niet omdat het vaak onmogelijk is met de paarden. Zo znde want het is zo leuk je paarden overal mee naar toe nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:21 



 
Profiel   

Ontzettend gezellige foto's van jullie samen. Knap ook dat het alleen rijden met Roos zo goed ging.
Hier ging meestal iemand mee met een zadel die zadeltassen had. Dan kon de rest met bbp rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:36 



 
Profiel   

Echt op pad met de paarden! Ziet er fantastisch uit!
Ik heb zelf geen ervaring met langdurig rijden met een barebackpad maar enkel op westernzadels. Prima vol te houden naar 3 uur zitten blijft lang, ik wil toch na 1,5 a 2 uur toch wel even pauze hoor :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:42 



 
Profiel   

Ziet er uit als een geslaagd weekendje met de hafjes! :D Leuke foto's van het duo!

Ik rij het liefst lange ritten met het endurance zadel + schapelwol erop. Gewoon zo'n schapelbontje uit de woonwinkels, die maak ik er dan op vast en zit dan als een luxe stoel. :D
Heb zo'n zelfde schapelvel op mijn barebackpad gemaakt, zit net zo lekker.
Ligt er een beetje aan wat voor een soort rit het wordt welke ik dan pak. Met meer actie, springen en crossen tijdens de rit pak ik het zadel. Met alleen stap pak ik eerder de bbp.

Het bbp + wol + zoonlief. :Y) (Hij zit ook het liefst op het bbp)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 10:46 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Qua zadel zijn deze barefoot arizona nut's echt heerlijk qua zitten. Heb er altijd heerlijk uren mee kunnen rijden. Maar ik merk dat ik in de barebackpads een betere zithouding heb. Ik zit meer op mijn kont. Ik keek al of de beugelophanging wat verder naar voren kan maar die kan wel nog een heel stuk naar achteren maar helaas niet verder naar voren.
We worden dus beide in een houding gezet die we niet meer prettig vinden nu we weten hoe het ook kan voelen met een barebackpad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 11:21 



 
Profiel   

Het was een heeeerlijk weekend weer, ik heb genoten! En zo trots op jou en Roos dat jullie zo lekker ontspannen samen weg zijn gegaan!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 13:53 



 
Profiel   

Wat leuk dat Roos & Anton in uitgelicht staan! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:21 



 
Profiel   

Wat een heerlijke dagen net je haffies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 16:31 



 
Profiel   

Ja absoluut! Ik moet ze nu even missen want ik ga vandaag op vakantie. Maar gisteren nog even met ze geknuffeld en ook genoten van de mooie plek waar ze staan waar ik ze met een gerust hart achter laat.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 06:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen