Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Op dressuur wedstrijd in Amerika

 
Profiel   

Hi Bokkers :wave:

Weer even een update vanuit North Carolina! Inmiddels woon ik hier alweer bijna 2 jaar, in die tijd is er veel gebeurd en er komen nog een aantal grote veranderingen aan!

Ik train hier een aantal paarden voor hun eigenaren en geef veel les, aan zowel volwassenen als kinderen. Het allerleukste hieraan vind ik dat er een enorme diversiteit is aan het soort klanten dat ik heb. Van echte dressuurruiters, tot eventers, tot walking horses en kinderen die uberhaupt nog nooit op een paard gezeten hebben.

Vanuit NL heb ik destijds ook mijn eigen paard meegenomen, Action. In NL heb ik hem in het verleden gestart (dat is al 5 jaar geleden) en we waren ZZ-licht startgerechtigd. Toentertijd heb ik hem teruggetrokken uit de sport vanwege maagzweren. Nu zijn we een heel aantal jaar verder, hij is ontzettend veranderd (in positieve zin) in Amerika, dus ik dacht laat ik het weer eens proberen :j

We hebben zijn beste maatje Miller meegenomen naar beide wedstrijden. Miller is mega chill en hij heeft overduidelijk een hele positieve invloed op Action! Voorheen wilde Action nooit eten of drinken als hij weg was van huis. Nu stond hij samen met Miller lekker uit de hooizakken te eten, dronk een hele emmer water leeg en heeft zelfs staan plassen. Daarnaast denk ik dat het grootste verschil is in Action zijn gemoedstoestand: 24/7 buiten staan en 24/7 beschikking over hooi. Ik heb in NL echt onderschat wat dit met een paard kan doen.

Nou goed, we hebben begin deze maand in Raleigh gestart waar we beide proeven de eerste prijs mee naar huis mochten nemen *\o/* In de eerste proef reden we 71.286% bij elkaar. In de tweede proef 70.238%.
Het was weer even wennen tussen de witte hekjes maar hij liet een hele nette proef zien, zonder fouten. Het mooiste commentaar van de jury: 'Lovely partnership'.

Afgelopen zaterdag zijn we naar Southern Pines geweest en mochten we weer in beide proeven de eerste prijs mee naar huis nemen! Action deed er nog even een schepje boven op, we reden dit keer 73.095% en 74.714% bij elkaar! Als klap op de vuurpijl kregen we ook nog de prijs voor 'hoogste score van de dag' en een 'special recognition' omdat ik zo vriendelijk was :Y) Weer mooi commentaar van de jury: 'Nice fluid test, great harmony'.

Dat vind ik overigens het allerbelangrijkste in het omgaan met paarden! Ze moeten het leuk vinden om met mij te werken, ik blijf zo veel mogelijk van ze af en probeer de paarden echt 100% in hun waarde te laten.

De wedstrijden zelf zijn behoorlijk intensief. De dichtstbijzijnde wedstrijd is op 2.5 uur rijden (enkele reis). Daarnaast is het ook niet gebruikelijk dat je de proeven direct na elkaar rijdt, in mijn geval zat er een paar uur tussen. 1 wedstrijd dag kost mij ongeveer $300 en dan komt daar nog zo'n $100 dollar aan benzine kosten bovenop. Dat is best een dure grap dus :7

De niveaus zijn hier anders dan in NL. Op dit moment wil ik mijn Bronze Medal behalen. Hiervoor moet ik 6 scores boven de 60% halen in 3 verschillende levels. Op dit moment heb ik mijn scores binnen voor 2 levels (vergelijkbaar met L2 en M2). De volgende 2 proeven zullen op Z2/ZZ-licht niveau zijn.

Nou respect als je het allemaal gelezen hebt! :D Mocht je nog meer willen weten, vraag maar raak!

En als je me dagelijks op de voet wil volgen, ik ben behoorlijk actief op instagram @christinedv_


De eerste plaats rozetten zijn hier blauw in plaats van oranje!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik zit nog steeds op cloud 9 van deze afgelopen 2 weken <3 Zo trots op mijn knappe vriendje!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 19:43 



 
Profiel   

Wat een leuk en interessant fotoverslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:07 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf, gefeliciteerd! echt leuke foto's ook!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:12 



 
Profiel   

Gaat goed! Vraagje, ben jij nu zo goed of ….., omdat je gewoon meteen met de dag zeges naar huis gaat of is het je ervaring ? Duur grapje voor twee proeven, staat daar behalve een rozet ook een geldprijs tegenover?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:18 



 
Profiel   

bigone schreef
Gaat goed! Vraagje, ben jij nu zo goed of ….., omdat je gewoon meteen met de dag zeges naar huis gaat of is het je ervaring ? Duur grapje voor twee proeven, staat daar behalve een rozet ook een geldprijs tegenover?

Misschien omdat het nu l2 is en ze eigenlijk al zz licht was? :D Geen idee hoor, gokje!

Gaaf zeg, heel erg tof. En terecht dat je al gelijk prijzen binnensleept. Heel veel succes nog, ben benieuwd naar je vervolgtopics! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:31 



 
Profiel   

Je hebt het toch maar even mooi gefikst :D knap hoor gaaf paard ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 20:45 



 
Profiel   

Super tof verslag en wat een fijn commentaar *\o/* gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-21 21:42 



 
Profiel   

Dank allemaal voor de leuke reacties <3

Deze proeven waren inderdaad op L2 en M2 niveau, dus ‘beneden’ ons niveau. Buiten dat, hij liep ook gewoon echt foutloos en doet alles met gemak. We hebben een rits 8ens en 9ens gereden maar die waren in mijn ogen ook echt wel verdiend! :)

En helaas geen geld prijzen.. je krijgt wel een kleine goodie bag met een flesje vliegen spray en wat andere kleine gesponsorde artikelen. Ik vraag me oprecht wel af hoe mensen hier het hele jaar door 2x per maand starten }:0 echt heel duur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 03:58 



 
Profiel   

Afgezien van het hoge niveau van het kunnen van TS -en respect daarvoor-is het mijn ervaring dat het rijtechnisch niveau in N-Amerika gewoon veel lager ligt dan in Nl en B.
Ik heb daar wel eens deelgenomen aan een clubwedstrijdje gymkhana met een geleende pony. Ik ben een heel gewoon recreatief ruiter maar zit wel al zo lang ik kan lopen te paard.. wel dat was erg saai want daar reed ik gewoon iedereen naar huis en won elke rubriek. Ik kan me voorstellen als TS daar opdaagt met wat ze in Nl getraind en geleerd heeft ze de concurrentie het nakijken geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 06:04 



 
Profiel   

Leuk om te zien. Mijn instructeurs zijn een paar jaar geleden in Florida een dressuurstal begonnen. Ik ben net voor de Corona uitbrak mee geweest groomen op een meerdaags concours in Jacksonville was een geweldige ervaring. Zij geven ook veel les in North Carolina

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 06:19 



 
Profiel   

Leuk zo'n inkijkje in hoe het in de VS gaat. De prijzen zijn dan wel niet veel anders als hier. Dat is dan wel jammer als je zoveel startgeld moet betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:04 



 
Profiel   

Leuk om te zien hoe het daar allemaal gaat en hoe goed de paarden het daar doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:11 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit hoor en wat een leuk verslag! Iemand die ik ken van mijn opleiding in Deurne vroeger is ook naar Amerika gegaan en heeft een succesvolle dressuurstal wat ik begreep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:16 



 
Profiel   

_Christine schreef
Daarnaast denk ik dat het grootste verschil is in Action zijn gemoedstoestand: 24/7 buiten staan en 24/7 beschikking over hooi. Ik heb in NL echt onderschat wat dit met een paard kan doen.


Superleuke foto's en wat fijn dat je er zo van genoten hebt en je paard het zo goed doet.
Deze 2 zinnen heb ik er even uitgevist.... hopelijk kunnen ze veel mensen inspireren. Het aantal paarden dat binnen staat met dezelfde klachten en een beetje overeind gehouden worden met poedertjes is erg groot.
Hopelijk gaan steeds meer mensen tot inzicht komen dat lekker buiten lopen en sport prima samen gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:18 



 
Profiel   

Ik ben het met Ninx eens.

Daarnaast, leuke foto's en gefeliciteerd met de prijzen! Het valt me op hoe ruimtelijk het is vanaf de foto's. De omgeving geeft een heel vriendelijk beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:33 



 
Profiel   

Best en stevige prijs voor een wedstrijddagje pfoe!
Je foto's zien er wel ongelooflijk mooi uit en het is wel genieten geweest :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:36 



 
Profiel   

Mooi verslag, fikse prijs om mee te kunnen doen inderdaad, hopelijk wel iets van prijzengeld als jullie hoger gaan starten.

Hij glimt ook echt de pan uit op de foto's prachtig, gebruik je daar nog iets voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 07:44 



 
Profiel   

@nimber: wat gaaf! Wat is de naam van hun stal? Ik vind het altijd leuk om wat meer contacten te hebben hier!

@ninx: ik probeer inderdaad die boodschap een beetje te verspreiden :j hier in NC is het eigenlijk heel gebruikelijk dat alle paarden buiten staan met hooi (24/7), ik hoop dat meer mensen in andere Staten maar ook in andere landen dat ook eens zouden overwegen. Ik heb echt een compleet ander paard nu!

@lovelynutia: ik hoop daar ook op haha, maar tijdens deze wedstrijden kon je inschrijven t/m Grand Prix en ik geloof niet dat zij prijzengeld kregen. Misschien op kampioenschappen wel :) en nee ik gebruik niets voor zijn vacht! Ik was hem zelfs maar max 2 keer per jaar :o

@elisa2: het is echt elke dag weer genieten om in zo’n mooie omgeving te mogen wonen en werken! Het is echt prachtig hier :j

@pollyjean: de wedstrijden die ik hier heb gereden zijn USDF geregistreerd (dat is hetzelfde als de KNHS in NL zeg maar) en dat is wel van ander niveau dan schooling shows of club wedstrijden. Wat mij in het jureren heel erg opvalt is dat ze hier mega streng zijn op vriendelijk rijden en de neus niet achter de verticale lijn (dus te diep/opgekruld). Het gros scoort hier tussen de 55% en 65%, dus dat is vergelijkbaar met NL.
Amerika heeft een aantal regio’s waar echt op hoog niveau gereden wordt, denk aan wellington (FL), san Diego (CA) maar ook Southern Pines (NC) bijvoorbeeld. Ik denk dat een aantal jaar geleden het niveau hier in Amerika inderdaad wat lager was, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de afgelopen Olympische Spelen dan rijdt Amerika op dit moment toch Nederland eruit.
Nu wil ik niet mezelf een veer in m’n reet steken en zeggen dat ik heel fantastisch rijd maar ik denk dat veel mensen toch onderschatten wat er aan ontwikkeling is gebeurd in de dressuur hier de afgelopen tijd :j

Verder weer bedankt voor de leuke reacties! Ik vind het echt heel leuk dat jullie de moeite nemen om te reageren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-21 14:36 



 
Profiel   

Dat denk ik ook, de USA was echt de positieve verassing op de Olympische Spelen vond ik. Ik vind het goed om te horen dat ze zo streng zijn op vriendelijk rijden qua jurering. Daar mag Nederland ook wel een voorbeeld aan nemen. Echt goed ook om te horen dat het normaal is daar dat paarden 24/7 buiten staan met hooi. Ook met andere paarden? Het is natuurlijk wel makkelijker als er meer ruimte is, wat in Nederland mist. Ik kan me voorstellen dat het genieten is zeg, het spreekt mij ook erg aan. Ziet er zo mooi en ruimtelijk uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 08:02 



 
Profiel   

Gaaf om alles daar van je te volgen Christine! Ik blijf je lekker volgen op instagram. *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 15:48 



 
Profiel   

Sammiej schreef
Gaaf om alles daar van je te volgen Christine! Ik blijf je lekker volgen op instagram. *\o/*


Oeh goede tip! Ik ben ook gaan volgen *\o/*
Super leuk zo’n inkijkje in de dressuur in Amerika. Gefeliciteerd met je prijzen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 16:12 



 
Profiel   

@Elisa: Ik zie dat ik helemaal was vergeten te reageren op je berichtje! Bijna alle paarden staan hier in groepjes buiten. Een enkeling staat apart (om verschillende redenen), maar deze paarden kunnen alsnog neuzen met hun buren en ze delen de grote hooibalen met hun buren, het is wat lastig uitleggen maar het komt er op neer dat de 2 paarden die alleen staan dus alsnog samen eten. :)

Wat leuk dat een aantal van jullie mij zijn gaan volgen! Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 03:45 



 
Profiel   

Maakt niet uit, dat is echt super zeg! genoeg sociaal contact dus. Het zou mooi zijn inderdaad als meer mensen daar een voorbeeld aan gaan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-21 08:06 



 
Profiel   

Dit is hun stal http://dutchdressageflorida.com/
Ik hoop in de toekomst weer een keer langs te kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 05:56 



 
Profiel   

http://www.jewelcourtstudusa.com/

Bij haar heb ik in de klas gezeten 20 jaar geleden. Ik zag toevallig een keer dat ze naar Amerika is gegaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-21 06:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen