Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wicardo en Stiletto op het EK Haflingers in Oostenrijk

 
Profiel   

Ik plaats eigenlijk nooit wat op Bokt, maar dit avontuur leek mij toch wel de moeite waard om hier ook te plaatsen!

Vorige maand, 23 augustus was het voor mij en de paarden eindelijk zover, het vertrek richting het Europees Kampioenschap voor Haflingers in Oostenrijk, Stadl-Paura. Voor mij iets compleet nieuws, waar ik al tijden voor aan het trainen was en waar inmiddels ook al vele uren aan voorbereidingen in zaten. Dit was echt iets waar ik ontzettend naar uitkeek en waar ik bovenal zonder verwachtingen naar toe ging.

Ik nam zowel Stiletto als Wicardo mee. Beide broertjes heb ik geboren zien worden en zelf, nadat dat ze beleerd werden, opgeleid. Met Stiletto van de Rythpluim (2014, v. Standing Ovation) was ik op het moment van het EK Z2 startgerechtigd. Met hem nam ik op het EK deel aan de middenklasse dressuur (vergelijkbaar met Z1 niveau). Inmiddels zijn we Z2+4. Met Wicardo van de Rythpluim (2010, v. Wirbelstein van de Haflingerborg) nam ik deel aan de zware klasse dressuur. Met hem was ik op dat moment ZZ-Zwaar+6. Inmiddels zijn we Prix St. Georges startgerechtigd.

Gezien we pas dinsdag het terrein in Stadl-Paura aan mochten komen, hebben de paarden de eerste nacht overnacht in Lamprechtshausen in Oostenrijk. Dit lag op zo’n anderhalf uur rijden van Stadl-Paura. Dinsdagmorgen stonden we dan ook vroeg op om verder te reizen naar Stadl-Paura. Nadat alles bij aankomst gecontroleerd werd, mochten we het terrein op! In het begin was het voor ons een doolhof, waar we de paarden mochten stallen en waar wij onze eigen tent op mochten zetten. Helaas in de stromende regen! Dezelfde dag was er nog wel de mogelijkheid om de paarden te rijden in de Karl-Bauer-Halle, de hal waar alle dressuurwedstrijden zouden gaan plaatsvinden. De eerste keer dat ik deze hal zag, maakte dat al een behoorlijke indruk... En dat te bedenken dat de tribunes toen nog leeg waren.

[ img ]Foto: Rijden in de hal met Wicardo


http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336568.jpg
Foto: Samen met een teamgenoot en Stiletto even buiten aan het rondstappen en aan het genieten


Woensdag begon het evenement officieel, alleen ik had het geluk dat ik deze dag nog niet in de ring hoefde te verschijnen. Gezien Wicardo gisteren tijdens het rijden niet helemaal optimaal aanvoelde, waarschijnlijk vanwege de lange reis, heb ik hem nog even gereden voorafgaand aan de vet-check. Gelukkig voelde hij al fijner aan. Hierna mochten we redelijk snel door naar de vet-check met allebei.


[ img ] Foto: Wicardo

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336535.jpg Foto: Stiletto

[ img ] Foto: Stiletto


Gelukkig kwamen ze hier allebei met vlag en wimpel doorheen! Diezelfde avonds vond de landenparade plaats. Dit was erg gaaf om mee te mogen maken, ook omdat de tribune vol zat met publiek!


http://boktimg.nl/img/m/a0rtbV.jpg Foto: het gehele Nederlandse EK Team van zowel de KVTH als de NHPS.

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336566.jpg
Foto: Nederland tijdens de landenparade

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336567.jpg
Foto: Impressie tijdens de landenparade


Donderdag was het voor mij zover. Zowel met Stiletto als Wicardo mocht ik voor het eerst de ring in! Samen met Stiletto beet ik het spits af met de dressuurproef in de middenklasse dressuur. Ik merkte direct dat Stiletto het de eerste paar rondjes behoorlijk spannend vond om alleen langs het publiek te moeten. Eenmaal de ring in herpakte hij zich en was hij goed gefocust op mij. De extra spanning konden we samen de gehele proef eindelijk eens goed omzetten! Wat was ik trots op hem! Terwijl we aan het uitstappen waren kreeg ik de score te horen, 69,753%. Toen dit tegen mij gezegd werd dacht ik eerst dat ze een grapje maakten, want dit hadden we immers nooit verwacht. Voorafgaand aan het EK heb ik namelijk meerdere malen gezegd dat ik met Stiletto waarschijnlijk niet hoog zouden eindigen en dat hij hier voornamelijk was voor de gehele ervaring. Dit voorgaande mag ik dus van meerdere mensen om mij heen nooit meer zeggen, want niks was minder waar, we behielden met deze prachtige score gewoon een tweede plek in een deelnemersveld van 51 combinaties. Stiletto heeft zichzelf ook echt overtroffen en dit was ook wel het maximale wat wij er op dat moment uit konden halen.



[ img ] Foto: Stiletto


[ img ] Foto: Stiletto

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336542.jpg Foto: belonen van Stiletto

[ img ] Foto: Stiletto

[ img ] Foto: Stiletto


Helemaal nog verbouwereerd van de proef met Stiletto, moest ik diezelfde avond nog de dressuurproef in de zware klasse rijden met Wicardo. Ook Wicardo vond het erg spannend toen hij de hal mocht betreden. Eenmaal de ring in, stond hij aan en was hij helemaal gefocust op mij. Helaas maakte ik zelf een zeer dure fout, wat baalde ik van mezelf! Tijdens de proef wist ik ineens niet meer welke oefening volgde na de uitgestrekte galop….. Daarom reed ik een extra volte in galop, waarna het belletje klonk dat ik verkeerd reed. Ja, dit wist ik zelf wel, maar het publiek wat mee was, bezorgde ik blijkbaar een lichtelijke hartverzakking… Gelukkig herpakte ik me tijdens deze extra volte en heb ik de proef uitgereden. Ondanks deze fout me 2% aftrek heeft gekost op de totale score, behielden we alsnog een nette achtste plaats met een score van 66,489%. Zonder deze fout, waren we vermoedelijk als vierde geëindigd.


[ img ] Foto: Belonen Wicardo


Vrijdag mocht ik wederom de ring in met Stiletto, voor de kür op muziek in de middenklasse dressuur. Ondanks Stiletto iets minder fijn aanvoelde, behielden we hier een mooie vijfde plek met een percentage van 70,892%. Dit betekende dat we overall een tweede prijs wisten te bemachtigen in de middenklasse dressuur met een gemiddeld percentage van 70,2365% en we onszelf Europees reservekampioen mochten noemen. Zo bizar en onwerkelijk, nog steeds trouwens.... Met hem mocht ik dan ook te paard de prijsuitreiking meemaken op de laatste dag van het evenement.


[ img ] Foto: Prijsuitreiking met Stiletto

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336563.jpg
Foto: Prijsuitreiking met Stiletto


De zaterdag mocht ik nog één keer knallen in de ring met Wicardo tijdens de kür op muziek in de zware klasse dressuur. Juist omdat ik de vorige keer een zeer dure fout heb gemaakt, waar ik nog steeds best wel van baalde, was ik vastberaden om nog één keer te laten zien wat we in huis hadden. Wicardo kon de spanning wederom goed omzetten en voelde dan ook fris, energiek en fijn aan. Na afloop van de kür kregen we al gauw onze score te horen, namelijk 73,258%. Hiermee stond ik voorlopig aan kop. Echter moesten de beste combinaties van de zware klasse nog komen. Het wachten tot het einde was daarom behoorlijk zenuwslopend. Continue keken we hoe de laatste combinaties hadden gereden, maar we bleven ruimschoots eerste staan! Wat was ik trots op Wicardo en wat was ik blij dat we ons zo herpakt hebben. Zo bijzonder dat we ons Europees kampioen mogen noemen op de kür op muziek van de zware klasse dressuur! Vele mensen gaven aan genoten te hebben van onze kür, zo bijzonder! Helaas kwamen we er wel snel achter dat de fout van de dressuurproef ook in het overall klassement een hele dure fout bleek te zijn. Overall eindigden we op een zesde plaats, waar we anders waarschijnlijk Europees kampioen waren geworden. Maar wat ben ik trots op allebei de paarden hoe ze dit zomaar even samen met mij doen!


[ img ] Foto: Wicardo

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336544.jpg
Foto: Wicardo

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336545.jpg
Foto: Wicardo

http://static.hetpaardenspel.nl/fotoalb ... 336546.jpg
Foto: Wicardo

[ img ] Foto: Wicardo

[ img ] Foto: Wicardo

[ img ] Foto: Wicardo

[ img ] Foto: Wicardo


Al met al was het een fantastisch gezellige, maar ook een ontzettend bizarre week! Nooit verwacht dat ik met beide paarden deze prestaties had kunnen neerzetten. Genoten van de gezelligheid, leuke mensen leren kennen en prachtige combinaties mogen zien. Wat wil je nog meer!


[ img ] Foto: Mijn twee kanjers met de gewonnen prijzen en de twee topgrooms. Links Stiletto en rechts Wicardo



Laatst bijgewerkt door Neonlight op 29-09-21 19:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Foto in link veranderd, max 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:01 



 
Profiel   

Wauw, wat een topprestatie heb je geleverd met beide paarden. Super knap :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:42 



 
Profiel   

Wauw! Wat een ongelooflijke toffe ervaring zeg! Dat pakt niemand meer van je af, gefeliciteerd!
Erg zonde van je fout, dit gaat je waarschijnlijk nooit meer gebeuren.
Maar he, je reed er wel en reed alsnog super mooie scores bij elkaars dus wees trots *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:44 



 
Profiel   

Jammer van dat foutje, maar toch he een hele dikke dubbele proficiat! Super knappe prestaties :)

En wat een prachtige dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:46 



 
Profiel   

Wauw wauw wauw
Wat een prestatie +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 17:51 



 
Profiel   

Wat een super gaaf verslag! Leuk om zo te lezen! En heel goed gereden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Gewoon topprestaties geleverd met twee paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-21 18:49 



 
Profiel   

Wat een tof verslag en wat een prestaties! Gefeliciteerd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 07:43 



 
Profiel   

Wauw, wat een super leuk verslag en top resultaten!!!!
Heel erg knap gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 07:48 



 
Profiel   

Wat super gaaf zeg!! Wat zal jij trots zijn op je beestjes :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 08:28 



 
Profiel   

wat een fantastisch resultaat! Dikke proficiat!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:05 



 
Profiel   

In 1 woord samen te vatten: WAUW !
Wat een topprestatie. Je mag trots op jezelf en je toppaarden zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:40 



 
Profiel   

Zooooo gaaf! Ik ben echt fan van jullie! Mega bewondering voor wat jij met je paarden kan en het ziet er zooooo vriendelijk uit! *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:49 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Zooooo gaaf! Ik ben echt fan van jullie! Mega bewondering voor wat jij met je paarden kan en het ziet er zooooo vriendelijk uit! *\o/* *\o/*


Super knap dat je dit hebt bereikt met je pony's, maar persoonlijk ben ik het niet eens dat dit vriendelijk gereden is. Ik zie constant volop spoor gebruik waarbij zelfs de huid oprimpeld van de pony en de voeten echt als kapstokken staan zo hard wordt de spoor erin gedrukt. Normaal zou je zeggen een moment opname, maar ik zie het op iedere foto. Heel erg jammer en ik denk een puntje van aandacht :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 09:55 



 
Profiel   

Wat gaaf! Heel knap hoor. Ik doe het je waarschijnlijk niet na met een Haflinger. :D
Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 11:09 



 
Profiel   

Gefeliciteerd!! En wat heb jij gaaf goud <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 13:44 



 
Profiel   

Maflingerpowerrrrr

Gefeliciteerd

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 15:10 



 
Profiel   

Ik heb via de live stream meegekeken en jullie proeven waren inderdaad echt genieten. Supergaaf om zoiets mee te maken. Staat bij mij ook zeker nog op de bucketlist. Ik hoop me ooit nog eens te kunnen kwalificeren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 16:47 



 
Profiel   

Mega knap! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 18:13 



 
Profiel   

Zo trots op jullie!! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-21 19:57 



 
Profiel   

Superknap gedaan *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 14:56 



 
Profiel   

Wat knap zeg!!! Heel stoer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-21 20:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen