Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dyke op de filmset van Grutte Pier!

 
Profiel   

Dyke en ik waren al eerder op de set geweest van Grutte Pier maar nu tijdens de vechtscene's hadden we er al helemaal zin in! Met Dyke kan ik zwaardvechten en boogschieten te paard, dus mochten we van Steven de Jong alles uit de kast trekken :D Dat hoef je niet 2x tegen ons te zeggen!

Het was koud, harde wind en we waren compleet doorweekt, en je zou het op sommige foto's bijna niet zeggen, maar het was ontzettend leuk! Dyke was stond erg 'aan' maar was in het begin nog wel bij mij. Na wat langzame en mega koude scene's had ze het na een paar uur (!) wel gehad en begon ze aan te geven dat het allemaal te veel werd. We hebben we nog een paar scene's tijdens de battle gedraaid voordat ik samen met 2 andere ruiters ben gestopt. Ik moest gewoon kiezen voor mijn paard ipv mijn eigen plezier en de perfecte shots, Dyke gaat altijd voor. Had het er stiekem wel wat moeite mee om de crew ( en toch ook mezelf, ik zag Dyke al volop in de film als stoer oorlogspaard) teleur te stellen, gelukkig was hier wel begrip voor. Helaas hebben we ons dus laten zien zoals ik dat wou, al boogschietend mensen omver rennend (dat is haar favoriet :Y) ), maar wie weet zijn we uiteindelijk toch nog in de film te zien :D
Ik ben onwijs trots op Dyke hoe ze het toch maar weer voor mij gedaan heeft <3 (en stiekem een beetje op mijzelf, ik had namelijk ook de taak om de ruiters te coördineren voor en tijdens het draaien. Ik zit momenteel thuis met een burnout en dit was weer de eerste 'grote taak' die ik had)

Foto's zijn gemaakt door Daphne, Framed by D, die het vast niet veel minder kouder heeft gehad dan wij :brr: Ze heeft ontzettend veel foto's gemaakt, het was nog moeilijk kiezen!

1 Altijd weer anders dan anders :Y)
[ img ]

2 Beast
[ img ]

3
[ img ]

4
[ img ]

5 Samen met Yordi en Femke, ook al waren zij als Hollanders, Dyke had veel steun aan hen
[ img ]

6
[ img ]

7 Je zou het bijna niet zeggen, maar het was best leuk :')
[ img ]

8
[ img ]

9
[ img ]

10
[ img ]

11
[ img ]

12
[ img ]

13
[ img ]

14
[ img ]

Framed by D had een paar weken eerder ook toffe foto's van ons gemaakt, waarin het boogschieten wél is gelukt :D
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 21:52 



 
Profiel   

Heel gaaf Nynke <3 Het was een leuke ervaring!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:06 



 
Profiel   

Wat gaaf die laatste foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 22:24 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Heel gaaf Nynke <3 Het was een leuke ervaring!!

Zeker! Jullie waren ook super! Doen we nog een keer als het droog is en minstens 10 graden warmer :P

moonsparkle schreef
Wat gaaf die laatste foto!

Dank je wel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:01 



 
Profiel   

Die laatste foto!! :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 10:37 



 
Profiel   

Gaaf zeg! <3 Ook heel vet dat je kan boogschieten te paard :wow: Dat doe ik je niet na hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 00:03 



 
Profiel   

Mooie foto's, leuke ervaring ongetwijfeld, maar wat een gemiste kansen.

Wat doodzonde dat die filmmakers zich niet even hebben ingelezen dat je (vooor dit soort werk ongetrainde) paarden niet 'even' 12 uur aan de bak kan hebben.

Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel vrouwen in de tijd van Grutte Pier meeknokten en hoe realistisch boogschietende vrouwen te paard in die tijd überhaupt waren. Gokje: niet :+

Jammer, met een beetje meer inlezen hadden ze a) de vrouwelijke ruiters als mannen te paard kunnen zetten (historisch gezien meer naar waarheid) en b) met spreiding van de filmdagen veel meer (goede) paardenscenes kunnen opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 08:54 



 
Profiel   

Ben het wel met Ibbel eens. Vreemd dat de crew deze scènes niet over meerdere dagen heeft uitgesmeerd. Zoveel uur vol aan de bak is bizar.

Wel een erg leuke ervaring verder lijkt mij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:28 



 
Profiel   

Gave foto's, maar ik ben het wel eens met Ibbel... daar moet de regie van de film beter over nadenken.. ik las in een ander topic ook dat er een drachtige merrie bij zat... en dan vind ik het extra sneu dat ze zo lang verwachten dat paarden inzetbaar zijn... betere voorbereiding en planning had betere resultaten opgeleverd.


Lijkt me wel een coole ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 10:37 



 
Profiel   

Gaaf en heel mooi om te lezen dat je voor je paard hebt gekozen toen ze aangaf dat het genoeg was! Prachtig die laatste foto! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 11:00 



 
Profiel   

Erg stoer, zeker zo in de regen, brrrrr koud. Dapper dat je voor je paard kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 12:26 



 
Profiel   

Super gaaf! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 13:10 



 
Profiel   

Wat super gaaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-21 09:12 



 

Tof! De laatste foto <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 23:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen