Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Het beleren van mijn merrie, Legacy's Love of Life

 
Profiel   

Het wordt tijd voor een topic van mijn geweldige merrie, Legacy's Love of Life, of te wel Leia.
Leia is van een KWPN merrie van Flemmingh en heeft een Zuid Afrikaanse warmbloed vader, met onder andere Rubinstein en verder weg Landgraf in zijn bloedlijn. We hebben lang gezocht en ik ben nog steeds onwijs blij dat we haar hebben gekocht. Voor mij is er geen mooier en slimmer paard dan zij.

[ img ]

Na een lange wachtperiode van 10 maanden, waarin we hemel en aarde hebben moeten bewegen om haar te kunnen importeren tijdens Corona, is Leia een jaar geleden in Namibie aangekomen. Het afgelopen jaar zijn we bezig geweest met grondwerk, basis dressuur in de hand en het beleren, maar ook dat ging niet zonder slag of stoot.
Omdat Leia African Horse Sickness kreeg en daarna nog wat kleine kwaaltjes, is ze een groot deel van het jaar uit de running geweest. Nu is ze inmiddels bijna 5 en zijn we fijn met haar aan het rijden.

Ik rijd haar momenteel op een touwhalster in combinatie met het hoofdstel, met dubbele teugels zodat ze langzaam aan het bit en contact ermee kan wennen. We doen niet aan bijzetteugels maar laten haar zelf haar balans vinden en leren haar in het grondwerk al de basis van verschillende zijgangen.
Onder het zadel gaat het voornamelijk om haar zelfvertrouwen opbouwen en lekker voorwaarts te denken.





[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:07 



 
Profiel   

Prachtig paard en wat loopt ze er lekker ontspannen bij. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:10 



 
Profiel   

Ziet er heel mooi en vriendelijk uit! En je hebt een zadel die je mooi in balans laat zitten _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:38 



 
Profiel   

Lieve mooie Leia, wat een lange weg heeft ze al afgelegd! Ze doet het zo fijn en je mag zeker trots op jullie zijn :j Hopelijk kan ik d'r snel eens ontmoeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:31 



 
Profiel   

Wat een mooi topic on te zien, goed gedaan ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:38 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf om nu te lezen dat ze gewoon onder het zadel is terwijl haar leven echt aan zijde draadje hing.
Super lekker relaxt drafje zeg zit volgens mij heerlijk! Lekker zo verder gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:54 



 
Profiel   

Thanks voor jullie lieve reactie's. Het is echt genieten met zo'n heerlijk paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 22:54 



 
Profiel   

Het is te zien dat je er veel aandacht aan hebt besteed vantevoren!
Paard loopt fijn ontspannen en in een mooie balans onder je door +:)+ +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:39 



 
Profiel   

Wat leuk weer eens wat van je te lezen. Was je bijna vergeten haha. Geen updates meer in je andere topic? Vond het toch altijd weer bijzonder.
Veel plezier nog met haar. Hoe gaat het met je andere paardjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 12:44 



 
Profiel   

Wat heb je haar heerlijk aan de loop _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 14:54 



 
Profiel   

Kijk hier hou ik nou van! Heerlijk ontspannen en ook mooi actief! Precies zoals het hoort te zijn als je het mij vraagt :j , ja jullie komen er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 15:00 



 
Profiel   

Heel fijn om te horen dat het te zien is hoe we met haar werken! Het is voor mij zo belangrijk om het voor haar leuk te houden en haar echt goed te leren haar lijf te gebruiken.

Onwijs bedankt voor de mooie complimenten!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 12 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen