Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:18

poes schreef:
Mijn ervaring is dat ouders hele slechte trainers zijn. Het doet een kind vaak goed om daar iemand extern voor te hebben.


Dat is mijn ervaring over het algemeen ook! Alleen soms hebben we een uitzondering op de regel. Als er tot nu toe niemand met de pony overweg kan en je kind er niet blijer van wordt ben je snel uitgepraat.

Ik ken frits al bijna 11 jaar. Zijn oog hoeft maar iets te doen en ik kan het hele vooruitzicht al plannen.

Terwijl ik altijd degene ben die heel hard roept dat moeder en dochter niet goed gaat in deze dingen ben ik toch blij dat ik er elke keer sta ipv een ander. Daar heb ik mijn redenen voor en als ik daar open over ben start ik weer een andere discussie en daar heb ik geen zin in.

Marigold

Berichten: 12572
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:23

Mooie pony zeg! En grappig dat je dochtertje, heel anders dan jij zo’n klik heeft met hem.
Het leert de pony ook voorzichtiger te zijn met zo’n jong ruitertje denk ik. In de omgang zien ze er ook lief uit samen.
Fijn dat de pony nu toch een ‘doel’ heeft, al denk ik wel dat deze goed terecht kan komen als je hem toch zou verkopen, nogmaals prachtige pony!
Je dochter komt zo heel rustig aan op een leeftijd hem steeds beter aan te kunnen.

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:25

Cayenne schreef:
poes schreef:
Mijn ervaring is dat ouders hele slechte trainers zijn. Het doet een kind vaak goed om daar iemand extern voor te hebben.


Daar ben ik het wel mee eens.
Een kind wil een ouder ook vaak niet teleurstellen en dat maakt het voor een kind ook lastig om een ouder als trainer te hebben.

Mijne weet dat ik ten aller tijden trots op der ben en geloof me dat is een hele andere band dan die ik meestal zie. Ik ben het hier zeker mee eens en kan je geen ongelijk geven. Ik kan alleen genoeg acties van mijn dochter voor me halen waar ik uit kan halen dat ze er maling aan zou hebben als ze me teleur zou stellen hahhhahhaa wat ze nooit zal doen want of ze er nou op zit, naast loopt, alleen maar knuffelt of er even gewoon helemaal geen zin in heeft het maakt mij niks uit. Al zou ze helemaal stoppen met paarden dan zou ik dat ook goed vinden. Teleurstellen zou ze me nooit doen en dat weet ze wel degelijk door hoe ik dat op haar overbreng. Als ze 15 min door de bak heen stapt is het ook goed en dit doet ze dan ook! Soms poetste ze hem alleen maar en doet even met hem spelen en ook dat is goed. Jill is eigenlijk heel vrij in het doen en laten met frits en er zit totaal geen druk op. Dit is nooit geweest ook en als ik aan hem zie dat hij wat frisser is dan slaan we het hobbelen even over of gaan ze aan de lijn. Dit kan voor vele kinderen voelen als een stap terug of falen, maar mijn dochter snapt dat we deze dingen moeten doen en niet altijd kunnen doen wat we de week ervoor wel deden.

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:30

Marigold schreef:
Mooie pony zeg! En grappig dat je dochtertje, heel anders dan jij zo’n klik heeft met hem.
Het leert de pony ook voorzichtiger te zijn met zo’n jong ruitertje denk ik. In de omgang zien ze er ook lief uit samen.
Fijn dat de pony nu toch een ‘doel’ heeft, al denk ik wel dat deze goed terecht kan komen als je hem toch zou verkopen, nogmaals prachtige pony!
Je dochter komt zo heel rustig aan op een leeftijd hem steeds beter aan te kunnen.

Dit is ook wat ik voor ogen heb. Wat er ook gebeurd hij komt er wel. Hij is super veelzijdig en kan voor een groter ruitertje een heerlijke pony onder het zadel zijn. Daarom geef ik ook niet helemaal op en tuurlijk rijden ze geen half uur. Het is vooral zitten paar rondes stappen, draven, rondje galop en zelfs dat niet altijd en dan zijn ze klaar. Ik denk dat ze er in totaal 10 a 15 min opzit en dat is meer dan zat.

Vaak longeer ik hem nog even aan een bijzetje zodat hij al wat losser is en het voor hun beide wat fijner is. Hij was voordat hij over naar haar ging gewend om een uur lang op buitenrit te crossen en dan had hij nog energie voor 10. Voor de kar loopt hij makkelijk 2 uur en soms deden we echt een grote ronde en die was 3 a 4 uur. Daarin was hij nog topfit. Het vergt van hem ook gewoon een heleboel om nu de kalmte te bewaren en ik denk zelf dat daar heel veel vandaan komt. Ik gebruik hem nu dus ook om het bakje te slepen enz met pallet zodat hij gewoon echt wel veel doet en daardoor ook tussen zijn oortjes helder blijft. Ikzelf denk ook dat het slechte begin mijn eigen fout is geweest. Ik was niet betrokken genoeg omdat ik niks met hem had en hem liever kwijt dan rijk was. De waardering komt steeds meer naar hem want ondanks dat we weinig met elkaar hebben ben ik hem super dankbaar dat hij mijn dochter zoveel moois geeft en de liefde voor een paard leert.

Nu was ze out of the blue opgestapt.

Ik zal haar een keer filmen als ze weer op hem mag rijden en dan moet je der gelukkige bakkie zien. De liefde voor de pony is er en de liefde van de pony naar haar ook. Het is een te leuk duo om het niet te proberen.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 31-10-21 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:32

Als ik een tip mag geven. Plaats dat dan niet op bokt.

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 10:36

Kookaburra schreef:
Als ik een tip mag geven. Plaats dat dan niet op bokt.

Hahahhahahaha bokt zal ik niet snel meer wat plaatsen of ik doe het in de zoetsappige context of helemaal geen verhalen meer en alleen de foto's.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 10:51

Hij vertrouwt jou helemaal. Maar hij bijt je wel. Juust.

Het lijkt me ook slim wat hierboven wordt gezegd: iemand extern erbij halen.

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 11:21

Amado7 schreef:
Hij vertrouwt jou helemaal. Maar hij bijt je wel. Juust.

Het lijkt me ook slim wat hierboven wordt gezegd: iemand extern erbij halen.

Hij bijt spelenderwijs heb ik al een paar keer vermeld. Echt te grappig dit. Overal een klein stukje vandaan pakken zodat je weer wat kan aanwakkeren.

Het is gewoon in mijn ogen een irritante klier. Lang hengst geweest tot 4 jaar. Castreren was niet nodig volgens zusjelief. Het is een karaktertje, maar ga vooral door. Dan ga ik ook gewoon door en dan zien jullie ze vast wel weer een keer verschijnen.

ivy_power89

Berichten: 5856
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:11

TS wat reageer jij heftig alsof je op tenen bent getrapt.
Ik heb niet alle 6 pagina's gelezen maar ik kan mij heel goed vinden in de reacties die gegeven worden door andere bokkers.

Ik ben geen moeder, maar een kind van 6 zou ik A never nooit zo bloot stellen aan welke vorm van Social media dan ook en B never nooit op een pony zetten die zo heftig kan zijn.
Dat jij zegt, dat ze nog niet in het ziekenhuis ligt, zegt heel wat, vind ik echt heel bijzonder.
Want het is wachten tot dit wel een keer gebeurd

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 12:18

Nooit die filmpjes op you tube gezien van mister Ed? dat was pas een ponydraak!! Niet eens een draakje maar een zeer grote draak in muis formaat, is Frits nog maar een watje bij.

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-21 13:40

speurneusc schreef:
Nooit die filmpjes op you tube gezien van mister Ed? dat was pas een ponydraak!! Niet eens een draakje maar een zeer grote draak in muis formaat, is Frits nog maar een watje bij.

Ja? Bn blij dat je hem kent. Hij is nu zeker een watje. Als ik de foto's en filmpjes van eerst toon dan denk ik dat ed wat van hem kan leren, maar ja het feit dat vele ed en zijn ruiter geweldig vonden en dit heel heftig zegt genoeg. Dat doe ik alleen niet, want waarom zou ik dan komt er weer een discussie.

Vind het zeer knap dat je dat ook zo kan zeggen. Ik weet waar hij vandaan komt en hoe hij was. Ik ben blij dat hij nu als een watje toont en een zeer lieve pony!

Hebben we toch wat bereikt als stelletje naïeve eigenaren.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-21 14:17

Heb een rijschooltje voor o.a. kinderen. Ben er wel heel precies in geen foto's van hun op internet te plaatsen. Ook al zou niemand ze nu herkennen.

Anomien

Berichten: 7385
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:58

GabberGill schreef:
Hier is hij namelijk echt een ster in! Dat gun ik hem ook heel erg. Ik pak dit zelf nu ook meer op zodat hij meer uitgedaagd wordt

[ [url=m/BATxyU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3XXHcJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGIhWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rHraAs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waauw! Wat een beest is het ook!
Goede achterhand ook!

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 18:35

Anomien schreef:
GabberGill schreef:
Hier is hij namelijk echt een ster in! Dat gun ik hem ook heel erg. Ik pak dit zelf nu ook meer op zodat hij meer uitgedaagd wordt

[ [url=m/BATxyU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3XXHcJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KGIhWn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rHraAs.jpg]Afbeelding[/url] ]


Waauw! Wat een beest is het ook!
Goede achterhand ook!


Ja dat werkt niet altijd in ons voordeel hahahahahaha, maar we komen er wel!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 19:19

Leuke pony!

Mocht de norton niks worden, een barefoot kids zadeltje is ook heel fijn voor deze pony denk ik. Als hij afvalt of aankomt hoef je enkel de pommel even te wisselen. Mijn welshje loopt er iig goed onder. En je hebt ze met roze en blauw. *\o/*

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 20:11

Gypsy schreef:
Leuke pony!

Mocht de norton niks worden, een barefoot kids zadeltje is ook heel fijn voor deze pony denk ik. Als hij afvalt of aankomt hoef je enkel de pommel even te wisselen. Mijn welshje loopt er iig goed onder. En je hebt ze met roze en blauw. *\o/*


Die ga ik even zoeken. Die ken ik nog niet! Dankjewel.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 13:24

Maar is er videomateriaal wat ik mis? Hij trekt een beetje en galoppeert een keer aan met z'n staart omhoog?

Al onze manegepony's waren vroeger veel erger. :+ Ik heb veel ruiters groot zien worden met pony's als die Ed :+

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 13:41

Mandarijn12 schreef:
Maar is er videomateriaal wat ik mis? Hij trekt een beetje en galoppeert een keer aan met z'n staart omhoog?

Al onze manegepony's waren vroeger veel erger. :+ Ik heb veel ruiters groot zien worden met pony's als die Ed :+

Zoals eerder vermeld is het wel erger geweest en is dit gewoon superbeeld waar ik trots op ben omdat ze supergoed gaan samen. Dit is zijn overgebleven trucje en geef hem eens ongelijk.


Afbeelding

Dit deed hij namelijk ook. We waren een stapronde aan het filmen waar hij ineens dacht dat hij een wilde bui kon hebben. Dit had hij gewoon veel te veel en ik ben het met iedereen eens dat dat wel degelijk een risico was.


Afbeelding
We lieten hem toen doorrijden. Ja ruiter voor het mooie te lang, maar aangezien wij een superfijn team hebben en hij ook qua osteo gewoon goed gecheckt werd nam ik het voor lief. Ze was overigens niet heel zwaar.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jill werkte aan haar balans op mijn iets nuchterder paard


Afbeelding

Afbeelding

En nu gaan ze vaak zat aardig goed in de bak.

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 21:16

Wauw, deze discussie :wow:
Ik zie het probleem niet zo, hoor. Je kind op de fiets het verkeer in sturen is gevaarlijker, denk ik. Ik zie overigens een behoorlijk mulle bak, waar ze wrs zacht zou landen, mocht ze er toch af glijden. Ja, het is gevaarlijk, paardrijden is altijd gevaarlijk, maar wanneer is een kind er dan wel klaar voor? 8 of 10? Dan kunnen toch dezelfde ongelukken gebeuren? Ik vind haar ook best handig voor een 6 jarige, ik zie kinderen van 14 rijden die dit niet kunnen.
Een zadeltje zou het wel iets makkelijker voor haar maken inderdaad. Goede tip van het boomloze zadel :j

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 20:34

Ik zie het grote probleem ook niet zo? Ik kan me wel indenken dat andere mensen andere keuzes zou maken, maar om zo hard over TS te vallen... nee, ik zie het niet. We hebben als kind toch allemaal wel op pony's gezeten waar de kans dat je eraf lag even groot was als dat je er een hele les op bleef zitten?

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 18:46


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 19:22

Ik denk dat TS gewoon graag stoer schrijft en dat mensen daar over vallen :j

Die bak is wel een ramp

GabberGill

Berichten: 5745
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-21 20:06

poes schreef:
Ik denk dat TS gewoon graag stoer schrijft en dat mensen daar over vallen :j

Die bak is wel een ramp

Nee hoor ;)

Dit is hoe we hem ervaren hebben. Dat hij steeds makkelijker en fijner wordt is natuurlijk een zeer fijn verhaal.

Als ik sommige situaties benoem gaat heel bokt los hoe ik het in mijn hoofd haal om die 2 nog samen te laten groeien.

Blijkbaar zien ze er nu superlief uit en lijkt de pony zelfs braaf voor vele. Dat is zeer prettig en laat zien dat ik ze niet voor niets laat groeien.

Ik wil wel 1 situatie benoemen hoor. Dit is 1,5 jaar geleden waar hij zijn bijrijdster er in een rodeoronde vanaf lanceerde en zij opgehaald is met de ambulance. Op de een of andere manier is hij met haar heel gedoseerd en goed te rijden en hebben ze ook de grootste lol, maar tuurlijk doet hij nog een trucje! Tuurlijk bokt hij nog wel eens, maar bij verre na niet wat hij deed.

Hij is gek op haar, maar hij weet ook dat hij een hoop bij haar kan doen en dat hij onder best wat dingen uit komt.

Ik vind het nog steeds een etterbak, maar ik hou van hem om wat hij mijn dochter geeft en hoe ik het altijd verwoord is dat ik altijd blij ben dat ze er weer levend af is gekomen. Waarom ik het zo verwoord is simpel. Jaren terug ben ik zelf met hem aan de kletter gegaan en hij was niet te sturen niet te remmen. Toen ik dacht ik spring eraf stopte hij en bleef triomfantelijk staan, mijn zusje heb ik meerdere malen als een mafklapprr overal heen zien kletteren, mijn bijrijdstertje heb ik in hekken met hem zien klappen en door de ambulance opgehaald zien worden.

Dit zijn mensen die stuk voor stuk kunnen rijden! Wij hadden er dus een hard hoofd in of dit werkte, maar op de een of andere manier is hij een geweldige pony voor haar.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 05-11-21 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Berichten: 57934
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:13

poes schreef:
Ik denk dat TS gewoon graag stoer schrijft en dat mensen daar over vallen :j

Die bak is wel een ramp

Bokt wordt gewoon hoe langer hoe meer zoals de gehele maatschappij. Alles moet in wol, bubbeltjesplastick en nog wat dons verpakt worden anders is het mis maar zelf mogen ze wel met de botte bijl er doorheen. :+

Henrike5

Berichten: 772
Geregistreerd: 26-02-13

Re: Vallen, opstaan en weer doorgaan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 20:17

Ik zal alles een beetje negeren kwa discussie maar knap dat ze zo doorzet! En ze zien er heel erg leuk uit samen.
Doet mij denken aan mijn eerste waarbij ik koste wat kost haar wou hebben ondanks alle nadelen en alle volwassen die het niks/gevaarlijk vonden