Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vallen, opstaan en weer doorgaan!

 

Omdat je naar persoonlijke ervaringen vraagt,

Ik heb óók zo'n druk wit welsh-propje, ik denk zelfs nog een stuk pittiger dan de jouwe als ik het filmpje bekijk. En ik heb ook een 6-jarige dochter.
Natuurlijk wil ze dolgraag met die pony rijden - net als al haar vriendjes. Zo'n witte pony spreekt enorm tot de verbeelding bij die kleintjes.

Maar het mag simpelweg niet. Niet van mij en niet van haar vader. Want zoals ik in een eerdere post al zei ben ik geen voorstander van héél vaak vallen en al zeker niet met 6 jaar. Vaak vallen kan wél gevolgen hebben voor je lichaam.

Eerst maar eens leren rijden op de manege met iets stabielere pony's, dat doet ze nu en is erg prettig en leuk om te zien. Die welsh komt later wel, als ze iets meer lengte en paardenbegrip heeft om het uit te zitten ook.

Ondanks dat ze er niet mee mag rijden, is mijn dochter toch elke keer dolgelukkig als ze bij die pony is geweest. Want in de omgang is het het liefste diertje dat je je maar kan wensen. Heerlijk poetsen en knuffelen. Meer hoeft het misschien ook niet te zijn op die leeftijd.

Ik ben blij dat de paardensport (nog) niet met traantjes gepaard hoeft te gaan op die leeftijd. Dat zou mijn ding gewoon echt niet zijn.

Jouw dochter heeft er duidelijk lol in, dat wel! Maar ik zou daarnaast ook objectief naar de situatie kijken. Ik ben het eens met bokkers hier die zeggen dat een kind geen uitspraken hoort te doen als 'ik zet door en dan komt het goed', dat klinkt meer als woorden die ze heeft onthouden van een volwassene die haar dit vertelde. Als dat niet zo is, des te beter natuurlijk :) het is gewoon jammer soms dat veel ouders in veel verschillende werelden / hobby's, zichzelf ontzettend hard projecteren op hun kinderen. En die druk hoeven ze eigenlijk nog helemaal niet te voelen.

Ik vind dat je dochter wel echt leuk kan rijden - en in jouw plaats zou ik het misschien ook niet meer afpakken. Dus wil ik jullie wel in elk geval nog veel plezier wensen samen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:00 



 
Profiel   

AMCM schreef
Omdat je naar persoonlijke ervaringen vraagt,

Ik heb óók zo'n druk wit welsh-propje, ik denk zelfs nog een stuk pittiger dan de jouwe als ik het filmpje bekijk. En ik heb ook een 6-jarige dochter.
Natuurlijk wil ze dolgraag met die pony rijden - net als al haar vriendjes. Zo'n witte pony spreekt enorm tot de verbeelding bij die kleintjes.

Maar het mag simpelweg niet. Niet van mij en niet van haar vader. Want zoals ik in een eerdere post al zei ben ik geen voorstander van héél vaak vallen en al zeker niet met 6 jaar. Vaak vallen kan wél gevolgen hebben voor je lichaam.

Eerst maar eens leren rijden op de manege met iets stabielere pony's, dat doet ze nu en is erg prettig en leuk om te zien. Die welsh komt later wel, als ze iets meer lengte en paardenbegrip heeft om het uit te zitten ook.

Ondanks dat ze er niet mee mag rijden, is mijn dochter toch elke keer dolgelukkig als ze bij die pony is geweest. Want in de omgang is het het liefste diertje dat je je maar kan wensen. Heerlijk poetsen en knuffelen. Meer hoeft het misschien ook niet te zijn op die leeftijd.

Ik ben blij dat de paardensport (nog) niet met traantjes gepaard hoeft te gaan op die leeftijd. Dat zou mijn ding gewoon echt niet zijn.

Jouw dochter heeft er duidelijk lol in, dat wel! Maar ik zou daarnaast ook objectief naar de situatie kijken. Ik ben het eens met bokkers hier die zeggen dat een kind geen uitspraken hoort te doen als 'ik zet door en dan komt het goed', dat klinkt meer als woorden die ze heeft onthouden van een volwassene die haar dit vertelde. Als dat niet zo is, des te beter natuurlijk :) het is gewoon jammer soms dat veel ouders in veel verschillende werelden / hobby's, zichzelf ontzettend hard projecteren op hun kinderen. En die druk hoeven ze eigenlijk nog helemaal niet te voelen.

Ik vind dat je dochter wel echt leuk kan rijden - en in jouw plaats zou ik het misschien ook niet meer afpakken. Dus wil ik jullie wel in elk geval nog veel plezier wensen samen :)

Ik denk dat mijn dochter aan dat verhaal komt doordat ik dat vaak over mezelf zeg met mijn merrie.

Ik denk dat mijn dochter haarzelf eerder in mijn voetsporen ziet treden dan dat zij van mij zo nodig in de mijne moet treden. Ik ben haar voorbeeld en geloof me als ik zeg dat ik een heleboel beperk. Vandaag heeft ze bijv volop vanaf de grond met hem gespeeld en dat is gewoon fantastisch! Ik waardeer dat meer dan het rijden, maar ook zij wilt af en toe een rondje en dat kan wel 10 a 15 min onder toezicht en met de nodige hulp. Hij is nu inderdaad aardig tam ja (al vind ik hem nog steeds een drama af en toe), maar een jaar terug en eerder had je hem niet willen zien. Hij droogt nu aardig op en ze geniet voor de volle 100 van hem ondanks dat ze af en toe van zijn streken baalt en dat mag! Het is niet altijd mooi weer.


[ img ]

Mijn merrie en ik zijn namelijk niet het beste voorbeeld. Deze heeft een scheve wervel en deze is een keer dusdanig verkeerd gereden dat alles pijn deed (voor mij) en als ze denkt dat ze weer naar dat level wordt gereden kan ze niet meer afvloeien en ontlaad op deze manier.

Hier zeg ik dus over dat ik doorzet om haar erdoorheen te krijgen en dat het wel goed komt. Ook dit gaat overigens steeds beter. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:04 



 
Profiel   

Mkango schreef
Je wilt niet weten hoe vaak ik jankend in de auto gezeten heb omdat een bepaald onderdeel van snorkelen C maar niet lukte. En toch wilde ik per se dat diploma halen, want daarna mocht ik de kinderbrevetten halen voor persluchtduiken. Idem met Latijn op school, daar zijn ook de nodige tranen om gelaten omdat het niet wilde lukken, maar dat Gymnasium heb ik toch afgemaakt. Van weglopen bij elke tegenslag, of nog erger, als volleerd curlingouder je kind aanmoedigen om weg te lopen bij elke tegenslag, krijg je juist van die softies die niets meer kunnen hebben.

Dit........
En wij hadden zelf paarden. Ik had niet de mogelijkheid ervoor weg te lopen.

Kinderen moeten vallen. Kinderen moeten motorisch uitgedaagd worden. Een kind wat leert lopen valt 100 keer. Dat is niet erg, daar leren ze van. Is het soms sneu? Ja. Maar het kan niet anders. Als je ze in een looprek zet om dat te voorkomen, leren ze nooit om in balans te blijven.
Met paardrijden is het niet anders, juist door op jonge leeftijd te rijden leer je handig worden, leer je zitten, leer je balans.

Ik krijg echt 100x in topics terug: ja maar niet iedereen is met paarden opgegroeid, heeft als kind gereden, enz. Klopt. Maar dit is hoe het gaat als kind, en dit is met een pony. Die een boef was in het verleden, waar het steeds beter mee gaat, waar het kind gek van is, waar de ouder niet alle obstakels alvast opruimt, en dus leert kiddo zelf met tegenslagen omgaan en problemen oplossen. Super toch? Heeft ze later alleen maar profijt van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:19 



 
Profiel   

Mkango schreef
Amado7 schreef
TS, je bent behoorlijk tegenstrijdig. Nu zeg je dat ze bijna altijd met een glimlach afstapt, dat hij heel erg zijn best doet voor haar, dat het meestal goed gaat. En in je op zeg je dat je pony er alles aan doet om haar naar jupiter te brengen en ze toch wel een flinke smakkert maakt en dat ze zo nu en dan toch wel huilend in de auto zit. Lijkt alsof je nu wat terugstribbelt. Ik snap überhaupt niet dat je je kind hier op laat, ze is geen 10. Ze is 6. Wat als ze wel in het ziekenhuis beland? Je zal je je leven lang schuldig voelen. Natuurlijk kan ieder kind vallen, maar je zoekt het wel op zo.

Maar goed, we kunnen er alles van zeggen, er zal niets aan verandert worden. En dat is je goed recht. Maar doe je kind dan alsjeblieft een airjacket of weet ik veel aan, en laat haar er pas weer op als ze een zadeltje heeft. Of zolang aan de longe oid. En wees zuinig op je kind, je hebt ze maar 1x.
Je wilt niet weten hoe vaak ik jankend in de auto gezeten heb omdat een bepaald onderdeel van snorkelen C maar niet lukte. En toch wilde ik per se dat diploma halen, want daarna mocht ik de kinderbrevetten halen voor persluchtduiken. Idem met Latijn op school, daar zijn ook de nodige tranen om gelaten omdat het niet wilde lukken, maar dat Gymnasium heb ik toch afgemaakt. Van weglopen bij elke tegenslag, of nog erger, als volleerd curlingouder je kind aanmoedigen om weg te lopen bij elke tegenslag, krijg je juist van die softies die niets meer kunnen hebben.


Amen. Ik heb pony leeen rijden zonder zadel. Hoe vaak heb ik jankend op de grond gelegen? Vaak. Ben ik er slechter van geworden? Lichamelijk ja (dat kan ongeveer elke ruiter zeggen) mentaal nee

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:23 



 
Profiel   

Je plaatst toch ook een traphekje voor kleine kinderen? Of laat je ze gewoon zonder te kijken naar boven klimmen als ze er zelf nog niet af kunnen? Ach, dan vallen ze maar van de trap. Daar leren ze van.

Nee nee nee. Soms zijn ze daar nog te klein voor.

Er zit wel een verschil tussen een kind huilend op de achterbank omdat het niet lukt, of omdat je ergens af knettert en de kans groot is dat er een keer wat gebeurt.

Kijk, ik ben helemaal niet van dat je je kind maar vast moet binden om ongelukken te komen. Een kind leert door te vallen en weer op te staan, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar je dochter op een pony zetten die je zelf niet vertrouwt vanwege zijn gedrag in het verleden? En dan ook een pony die met haar ook zo af en toe aan de kletter gaat? Nee, die vat ik niet.

Mijn ouders lieten me op 9 jarige leeftijd ook over de hei op m'n shetlander crossen. Ik mag van geluk spreken dat ik in die honderden keren dat ik viel nu nog leef. Buurmeisje die knalde met haar hoofd tegen de boom, omdat haar shetlander aan de kletter ging en ouders haar gewoon op een shetlander lieten rijden die behoorlijk pittig was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:24 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Je plaatst toch ook een traphekje voor kleine kinderen? Of laat je ze gewoon zonder te kijken naar boven klimmen als ze er zelf nog niet af kunnen? Ach, dan vallen ze maar van de trap. Daar leren ze van.

Nee nee nee. Soms zijn ze daar nog te klein voor.

Er zit wel een verschil tussen een kind huilend op de achterbank omdat het niet lukt, of omdat je ergens af knettert en de kans groot is dat er een keer wat gebeurt.

Kijk, ik ben helemaal niet van dat je je kind maar vast moet binden om ongelukken te komen. Een kind leert door te vallen en weer op te staan, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar je dochter op een pony zetten die je zelf niet vertrouwt vanwege zijn gedrag in het verleden? En dan ook een pony die met haar ook zo af en toe aan de kletter gaat? Nee, die vat ik niet.

Mijn ouders lieten me op 9 jarige leeftijd ook over de hei op m'n shetlander crossen. Ik mag van geluk spreken dat ik in die honderden keren dat ik viel nu nog leef. Buurmeisje die knalde met haar hoofd tegen de boom, omdat haar shetlander aan de kletter ging en ouders haar gewoon op een shetlander lieten rijden die behoorlijk pittig was.

En nu suggereer je dat mijn kind om de val huilt?

Dit is al vanaf moment 1 omdat ze soms niet snapt dat hij niet luistert en het dan niet lukt.

Daarbij zijn er in mijn huis nooit traphekjes geweest, maar of dat ik dat zo open en bloot kan vertellen weet ik niet, want het begint erop te lijken dat ik mijn eigen dochter aan het ombrengen ben.

Daarbij heb ik al een paar keer gezegd dat ik niks met hem heb. Niet elk paard klikt met ieder mens toch?

Ik word denk ik 40x in de week gebeten door hem. Gewoon zo'n speels irritant knauwtje en mijn dochter likt hij helemaal af. Voor mij rent hij weg en naar haar komt hij toe. Als ik links zeg dan doet hij rechts. Ik heb er gewoon niks mee en zijn verleden werkt daar niet positief in mee.


Laatst bijgewerkt door GabberGill op 28-10-21 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:33 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Je plaatst toch ook een traphekje voor kleine kinderen? Of laat je ze gewoon zonder te kijken naar boven klimmen als ze er zelf nog niet af kunnen? Ach, dan vallen ze maar van de trap. Daar leren ze van.

Ja, maar ik laat ze wel klimmen als ze dat zelf willen proberen. En ik loop erachter om ze op te vangen :j

Dus ja, je laat ze wel doen, maar je blijft erbij.
Wat ik als 8-jarige mocht, zou ik misschien mijn eigen kind niet laten doen. Maar ik heb er ook onwijs veel van geleerd.
Amado7 schreef
Kijk, ik ben helemaal niet van dat je je kind maar vast moet binden om ongelukken te komen. Een kind leert door te vallen en weer op te staan, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar je dochter op een pony zetten die je zelf niet vertrouwt vanwege zijn gedrag in het verleden? En dan ook een pony die met haar ook zo af en toe aan de kletter gaat? Nee, die vat ik niet.


Ik snap wat je zegt. Dat ten eerste. Anderzijds moeten ze daar wel mee om leren gaan. En ik heb dan liever dat je ze de tools geeft om het te handelen, als dat je ze voor alles beschermt, en ze later geen idee hebben wat ze moeten doen. Wat het gaat een keer gebeuren dat een paard met ze aan de kletter gaat. En dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 21:39 



 
Profiel   

' Ik bood haar al 80000000x aan hem in te ruilen voor een kinderpony'.

En waar slaat dit dan op? Alsof het een auto is... joh kind bevalt ie niet? roep maar hoor.. dan ruilen we hem even. ;) Goed voorbeeld voor een kind om zo met dieren om te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:04 



 
Profiel   

_Mir schreef
' Ik bood haar al 80000000x aan hem in te ruilen voor een kinderpony'.

En waar slaat dit dan op? Alsof het een auto is... joh kind bevalt ie niet? roep maar hoor.. dan ruilen we hem even. ;) Goed voorbeeld voor een kind om zo met dieren om te gaan

Agh jeetje

Als je alles geprobeerd hebt, houdt het wel een keer op he.

Het is ook nooit goed hé. Als je doorgaan promoot ben je iemand die wilt dat je dochter doodgaat of iets breekt en geen eigen keuzes mag hebben en als je je kind aanbied om een makkelijkere optie te nemen is dit ook niet goed.

We hebben hem te koop gehad als marathonpony. Het was voor hem een vrij heftige opgave om kinderpony te moeten spelen aan het begin. Gelukkig hebben we een hoop wat dit wel langzaam aan werkend kan maken. Het moet alleen wel leuk blijven en er moet een klik zijn. Gelukkig is deze er!

Hij was te enthousiast, te snel en gewoon vol energie. Niet per definitie negatief, maar soms mag je best realistisch kijken naar het punt of dat je een combinatie werkend kan maken. Ik ben vooral erg trots op het stukje dat zij dit verhaal met hem aangegaan is.

Menig mens zou dit niet eens zolang aanhouden en passend maken. Die had bij zijn 1e acties deze pony al verkocht.

Ik denk dat ik best mag zeggen dat ik alles probeer met hem al 10 jaar lang. Dat is niet alsof ik niet alles overdacht heb. Als ik hem nou aangeschaft had en na een maand wegdeed had je 1000000% gelijk gehad, maar nu ben je gewoon aan het zoeken naar punten waarop je kan zeuren. Dat mag ook op deze prachtige zaterdagavond. Je kan het alleen ook wel anders oppakken.

Dat ik bij mijn dochter peil of dat het nog wel leuk is en of ze niet liever een pony heeft die makkelijker is is niet gek namelijk. Zoiets kan je op 2 manieren oppakken, maar waarom positief als het negatief kan. Als er 1 namelijk altijd volhardend voor haar dieren staat en alles ervoor doet ben ik het wel. Alles mag blijven en alles kan op een bepaalde functioneren en is dat niet zo dan proberen we dat zo te maken. Helaas houden de opties ook wel eens op en moet je kijken of het voor zowel pony als kind wel eerlijk is naar welk beeld ze toe willen werken.

Ik wens je een hele fijne avond

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:14 



 
Profiel   

_Mir schreef
' Ik bood haar al 80000000x aan hem in te ruilen voor een kinderpony'.

En waar slaat dit dan op? Alsof het een auto is... joh kind bevalt ie niet? roep maar hoor.. dan ruilen we hem even. ;) Goed voorbeeld voor een kind om zo met dieren om te gaan

Kan Ts wel goed doen?
Houden is niet goed. Weg doen en een brave neme is niet goed. Wat dan wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:23 



 
Profiel   

Ayasha schreef
_Mir schreef
' Ik bood haar al 80000000x aan hem in te ruilen voor een kinderpony'.

En waar slaat dit dan op? Alsof het een auto is... joh kind bevalt ie niet? roep maar hoor.. dan ruilen we hem even. ;) Goed voorbeeld voor een kind om zo met dieren om te gaan

Kan Ts wel goed doen?
Houden is niet goed. Weg doen en een brave neme is niet goed. Wat dan wel?

Zoveel mensen zoveel wensen. Het is nooit goed. Hem bijna 11 jaar aanhouden en alles proberen om hem en haar blij te maken is blijkbaar zomaar inruilen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 20:30 



 
Profiel   

Ik zie op het filmpje een meisje die de pony wat in de mond zit en een pony die dat k*t vind (begrijpelijk) en daarop de teugels uit haar handen trekt. Daar zou ik een beetje op letten, die controle over haar armen kan ze ook nog niet goed hebben met 6 jaar en een bbp. Verder vind ik het je sieren hoe je blijft reageren hoor, nou zou je een pony weer niet mogen inruilen na zoveel jaar proberen houd eens op zeg.
Hopelijk vind je snel ee passend zadel dat zou wel makkelijker zijn en fijner voor beiden maar ja dat vind je zelf natuurlijk ook en met die bolletjes is dat lastig, I know.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:10 



 
Profiel   

Summerdreams schreef
Ik zie op het filmpje een meisje die de pony wat in de mond zit en een pony die dat k*t vind (begrijpelijk) en daarop de teugels uit haar handen trekt. Daar zou ik een beetje op letten, die controle over haar armen kan ze ook nog niet goed hebben met 6 jaar en een bbp. Verder vind ik het je sieren hoe je blijft reageren hoor, nou zou je een pony weer niet mogen inruilen na zoveel jaar proberen houd eens op zeg.
Hopelijk vind je snel ee passend zadel dat zou wel makkelijker zijn en fijner voor beiden maar ja dat vind je zelf natuurlijk ook en met die bolletjes is dat lastig, I know.

Ik hoop oprecht dat de norton gaat passen. Door zijn pens komt alles op de schouder terecht. We proberen zo min mogelijk in de mond te zitten. Dat zie je op veel ook terug. Dit was niet hun beste dag, maar dat hebben we allemaal wel eens. Hij wilde graag alleen maar vlug vooruit en zij heeft idd nog der balans probleempje, wat wel steeds meer verbeterd.

Normaal laten we hem iets losser en zit het elastieke bijzetje eraan omdat hij dan tussen zijn oren denkt dat hij een stabiele vaste hand heeft. Als ik deze af doe is het alleen maar galopperen namelijk.

Het naar beneden trekken is ook een trucje geworden hoor al van voeger. Hij is zich ervan bewust dat als hij naar beneden trekt dat hij ruimte heeft en snelheid kan maken.

Tuurlijk zit ze soms in zijn mond hoor, maar daar doet hij dit niet op. Hij is wel heel scherp en gefocust want als zij aangeeft dat ze kunnen versnellen dan is hij in 0,1 sec al vooruit.

Hij is vooral heel gespannen omdat hij geen rust kent. Er is jaren met hem gecrosst en een bak heeft hij weinig tot niet gezien tot dat jill een band met hem kreeg. Het is heel lastig voor hem om kalmte te bewaren en moet daar gewoon nog zoveel meer in leren.

We komen er wel stapje voor stapje. Dat is ook de reden dat verkoop vaak in mijn hoofd zat/zit. Hij is eigenlijk gewoon gemaakt om voor de kar te crossen. Alleen zolang we progressie boeken en beide nog gek op elkaar zijn houden we vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 21:47 



 
Profiel   

Hier is hij namelijk echt een ster in! Dat gun ik hem ook heel erg. Ik pak dit zelf nu ook meer op zodat hij meer uitgedaagd wordt

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 22:00 



 
Profiel   

Leuk duo!

Ik snap niet waarom pony en dochter niet even rust krijgen tot er een nieuw zadel is. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor pony zijn rug en dochter haar lichamelijke ontwikkeling (en veiligheid). Voor de rest zou ik het niet fijn gevonden hebben als er een volledig sociale media kanaal gemaakt was rond mijn persoon op zesjarige leeftijd (al dan niet met mijn ´toestemming’ toendertijd), maar dat is persoonlijk.

Ik zou bang zijn dat dochter op deze manier teveel leert klemmen, wat haar latere houding niet ten goede komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 03:42 



 
Profiel   

Je plaatst een topic met een meer dan controversiële tekst en vervolgens ben je verbaasd en 5 pagina’s lang aan het uitleggen dat je het niet zo bedoelde?

Ik vind de pony leuk, ik vind de combi misschien nog iets te groen samen, maar de woorden die je schrijft komen niet overeen met het beeld. Dus het is niet gek dat mensen je voor gek verklaren op basis van de tekst.

Zou ik mijn dochter hier aan blootstellen als ze 6 is? absoluut niet, set up for succes. Dus wacht tot je een knap zadeltje hebt voordat de volgende val straks zo hard is dat ze helemaal klaar is met rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 04:07 



 
Profiel   

Eerlijk is eerlijk: Ik vind hem wel leuk met jou zo voor de wagen!
Dat wil ik dan ook gerust toegeven en ik denk dat je daar echt mee door moet gaan! :j
Zou je daar geen wedstrijden mee willen rijden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 04:10 



 
Profiel   

Caira schreef
Je plaatst een topic met een meer dan controversiële tekst en vervolgens ben je verbaasd en 5 pagina’s lang aan het uitleggen dat je het niet zo bedoelde?

Ik vind de pony leuk, ik vind de combi misschien nog iets te groen samen, maar de woorden die je schrijft komen niet overeen met het beeld. Dus het is niet gek dat mensen je voor gek verklaren op basis van de tekst.

Zou ik mijn dochter hier aan blootstellen als ze 6 is? absoluut niet, set up for succes. Dus wacht tot je een knap zadeltje hebt voordat de volgende val straks zo hard is dat ze helemaal klaar is met rijden.

Zonder de tekst die zoals ts nu toegeeft gigantisch opgeblazen is was het gewoon een leuk topic geworden. Ik denk dat de plotselinge berg topics vol grote verhalen vooral te maken heeft met de aandacht voor een link onderin het topic. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 05:37 



 
Profiel   

TS je geeft aan dat de pont te dik is waardoor het zadel niet past en je niet weet waardoor dit komt. Heb je al eens gedacht aan het laten bepalen van een voedingsschema op maat van de pony? Ik weet niet of zoiets in NL ook gedaan wordt, maar ik weet wel dat ze het vanuit de dierenkliniek in Merelbeke doen (je vult een heel deel gegevens in over het paard en zin sturen je voedingsadvies op maat, indien nodig ook om af te vallen).
Het is fijn om te lezen dat je dochter ook veel plezier beleeft met de pony op andere manieren dan rijden alleen.
Misschien is een instructeur voor het rijden wel een goed idee? Een instructeur kijkt anders naar de pony dan jij doet (je schrijft zelf dat je geen klik met hem hebt en vaak denkt vanuit de voorgeschiedenis) en kan van daaruit wellicht ook andere tips geven aan je dochter. Lesjes kunnen dan aangepast worden aan de pony en je dochter. Dat levert wellicht (bij een goede instructeur die op maat van pony en kind werkt) ook minder frustraties bij je dochter op.

Verder denk ik dat het in deze situatie is zoals in iedere situatie: te veel is nooit goed. Te veel onzekerheid is niet goed, te veel doorzettingsvermogen evenmin. Mij werd ook altijd geleerd door te zetten en zelfstandig te zijn. Ik ben in doorzettingsvermogen te ver doorgeschoten en draag daar nu de gevolgen van. Ik ben dan ook van mening dat het goed is om kinderen te leren doorzetten, maar ook aandacht te leren hebben voor grenzen (van zichzelf en anderen). Op de leeftijd van je dochter is het nog heel moeilijk om die balans zelf te vinden, grenzen te kennen en respecteren, weten wanneer door te zetten en wanneer beter een stap terug te doen. Op die leeftijd is hierbij nog een grote taak voor de ouders die hun kind ook het beste kennen. Ik denk niet dat wij van achter een scherm kunnen beoordelen wat het beste is voor jouw dochter op welk moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 06:38 



 
Profiel   

Sunnda schreef
Caira schreef
Je plaatst een topic met een meer dan controversiële tekst en vervolgens ben je verbaasd en 5 pagina’s lang aan het uitleggen dat je het niet zo bedoelde?

Ik vind de pony leuk, ik vind de combi misschien nog iets te groen samen, maar de woorden die je schrijft komen niet overeen met het beeld. Dus het is niet gek dat mensen je voor gek verklaren op basis van de tekst.

Zou ik mijn dochter hier aan blootstellen als ze 6 is? absoluut niet, set up for succes. Dus wacht tot je een knap zadeltje hebt voordat de volgende val straks zo hard is dat ze helemaal klaar is met rijden.

Zonder de tekst die zoals ts nu toegeeft gigantisch opgeblazen is was het gewoon een leuk topic geworden. Ik denk dat de plotselinge berg topics vol grote verhalen vooral te maken heeft met de aandacht voor een link onderin het topic. :+


Welke link onderin het topic?
Je mag wel weten wat hij allemaal gedaan heef hoor en vanuit die visie schrijf ik vaak mijn berichten nog. Dat dit een precieze kopie van fb was waar iedereen ons in real life kent en dus weten hoe we dit bedoelen was niet heel slim.

Hij doet het eigenlijk de laatste tijd echt heel goed. En ben super trots op ze want zowel dochter als pony doen het leuk samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 07:57 



 
Profiel   

Cayenne schreef
Eerlijk is eerlijk: Ik vind hem wel leuk met jou zo voor de wagen!
Dat wil ik dan ook gerust toegeven en ik denk dat je daar echt mee door moet gaan! :j
Zou je daar geen wedstrijden mee willen rijden?

Dat is hij ook.

Ik doe dit puur voor hem en zoals ik zei heb ik niet heel veel met zijn karakter. Het zou nooit mijn keuze geweest zijn hem te kopen, maar ik vind het wel een gaaf en knap dier. Wedstrijden gaan me dus te ver, maar omdat mijn dochter hem bijna niet rijdt en hij wel gewoon moet lopen vind ik dat ik dit voor hem over hoor te hebben.

Ik werk dus met hem aan de hand, dubbele lijnen en ik men met hem. Ik help mijn dochter nog steeds zelf want alles wat ze leerde leerde ze tot nu toe van mij. Z3 vetrouwt mij volledig en Frits ook ondanks dat we de klik missen. Frits wordt heel zenuwachtig van andere mensen dan ons eigenlijk en Ik denk niet dat ik het heel verkeerd gedaan heb. Dat ik hem op een bepaalde manier zie en weet wat hij kan doen wilt niet zeggen dat hij met mijn dochter geen geweldig team zou vormen. Eerlijk is eerlijk als we zelf een paard kopen gaan we ook opzoek naar een klik. Dit betekent dus niet dat als je een paard ziet maar het klikt niet dat je er niet mee zou kunnen werken, maar je wilt het gewoon niet en dat maakt een dier geen vervelend dier.

In dit verhaal is het dus zo dat ik een pony heb waar ik eigenlijk niet mee klik en ik had hem nooit gekocht. Mijn zusje wel en zo kwam hij toch een beetje bij mij. Toen was Jill groter en ja hoor die heeft dus wel de klik.
Ik verwoord hem nog vaak zat als negatief, maar ik werk wel met liefde aan zijn karakter en houding en dat is niet voor mezelf maar omdat ik hoop dat hij en mijn dochter nog heel lang van elkaar kunnen genieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 08:10 



 
Profiel   

Ik zou er toch echt een lesgever bij halen…

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 08:23 



 
Profiel   

poes schreef
Ik zou er toch echt een lesgever bij halen…

Klopt maar dat is nog steeds een mening uit een plaatjes perspectief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 08:44 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat ouders hele slechte trainers zijn. Het doet een kind vaak goed om daar iemand extern voor te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 08:54 



 
Profiel   

poes schreef
Mijn ervaring is dat ouders hele slechte trainers zijn. Het doet een kind vaak goed om daar iemand extern voor te hebben.


Daar ben ik het wel mee eens.
Een kind wil een ouder ook vaak niet teleurstellen en dat maakt het voor een kind ook lastig om een ouder als trainer te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 09:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 159 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen