Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nero de Ferrero - onze eerste jonge paarden wedstrijd

 
Profiel   

Hallo :wave:
Ik heb even getwijfeld of ik dit topic wel wilde openen want echt Bokt proof is het niet. Maar er zijn ook mensen die het wel leuk vinden Nero een beetje te volgen en omdat het toch weer iets anders is dan een normaal rij topic dacht ik, ik gok het er op.
Gister ben ik met hem naar de Equisport Cup geweest, onze eerste wedstrijd samen. Super spannend en een hele ervaring voor ons beide.
Beide nog nooit op zo een wedstrijd geweest en dat is ook de reden waarom ik ingeschreven heb. Ik vind het leuk om te kijken hoe dat soort wedstrijden er aan toe gaan en hoe de paarden daar reageren en Nero is gewoon een ontzettend lief en makkelijk paard dus ik dacht, waarom niet.

Hij was uiteraard erg onder de indruk. We hebben wel geoefend op ander terrein en rijden met andere paarden in de baan maar toch is dit wel andere koek. Je krijgt natuurlijk niet even de tijd om aan het touwtje door de wedstrijdbaan te stappen en er staat een plateau in het midden met mensen er op. Toch erg indrukwekkend.
Maar hierdoor wel gezien dat ik een fantastisch paard heb met een geweldig karakter. Altijd willen werken, oren erop en ondanks de spanning toch bij de les blijven.
Zo ontzettend trots op hem hoe hij zich gedroeg.

De foto's zijn helaas een beetje wazig vandaar ook weer het filmpje er bij. Uiteraard is het niet 'correct' of 'ontspannen'. Dat is ook niet de reden waarom ik dit topic open. Er valt nog veel te verbeteren maar voor een 3 jarige vind ik dat hij zich ontzettend stoer gedragen heeft.
En tot slot werden we ook nog beloond met 77,5 punt. Iets wat ik absoluut niet verwacht had gezien hij maar hele basis gangen heeft, niets bijzonders. Gelukkig verdient hij een 11 op zijn karakter en dat is ook de reden waarom ik zo in hem geloof.

Hij kreeg voor de stap een 8, voor de draf een 8, voor de galop een 7,5, gedragenheid & souplesse 7,5, algemene indruk een 8, functionaliteit en correctheid extrieur 7,5. En als toelichting, 'Jeugdig in balans, functionele manier van bewegen'.
Het was een emotionele dag voor mij omdat ik die ochtend helaas heb moeten besluiten mijn 2,5 jarige hengst te moeten laten inslapen. Hij is vorige week geopereerd aan koliek en de operatie was geslaagd maar helaas heeft hij een buikvliesontsteking gekregen en die is hem fataal geworden. Ontzettend verdrietig en ik mis hem enorm. Het was dus een dag met een enorm dieptepunt maar ook een dag van dankbaarheid, dat ik zo een fijn en lief paard als Nero mag bezitten en van mag genieten <3

Genoeg gekletst, hier de foto's:

De hele entourage
[ img ]

[ img ]

Spannende spandoeken tegen de wand
[ img ]

[ img ]

[ img ]

De stap was nog wat gespannen in de bovenlijn daarom niet helemaal lekker vloeiend zoals normaal
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Uiteraard snap ik heel goed de mening van mensen die vinden dat zo een 3 jarige lekker paard moet zijn en dit soort wedstrijden niet hoeft te lopen. Dat is een mening en dat mag. Ik ben hierdoor ook weer een ervaring rijker dat het zeker niet geschikt is voor iedere 3 jarige omdat het echt spannend is en ik heb ook zeker niet de behoefte om de komende maanden weer iets op te zoeken. Ik vond het een leuke ervaring en ik denk dat Nero weer veel geleerd heeft maar de focus ligt thuis voornamelijk op ontspanning en basis en op zo een wedstrijd is ontspanning ver te zoeken dus we gaan gewoon lekker door met wat we doen en zullen af en toe in alle rust gaan oefenen op ander terrein om hem zekerder te maken in alle rust.

Stukje losrijden


Stukjes uit de proef


Verder heb ik al 2 of 3 topics gehad over hem waarin ik vertel wat mijn reden is waarom ik een 3 jarig paard rijd en wat mijn visie is. Ik voel niet de behoefte dit topic daar weer veel tijd aan te besteden en op het moment heb ik die energie ook niet. Uiteraard is ook nu iedere mening weer welkom en hoop ik dat we daarin respectvol kunnen zijn naar elkaar toe.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:25 



 
Profiel   

Wat een dubbel gevoel moet je hebben gehad! Knap dat je Nero dan nog zo rond hebt kunnen sturen :)
Ik wens jullie heel veel geluk en plezier voor de toekomst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:29 



 
Profiel   

Ts, ondanks dat ik 3 jaar heel vroeg vind, is het een leuke ervaring voor beide. Jij kent je paard het beste, daar kan bokt niks over zeggen. ;)
Elkaar leren kennen is het meest belangrijke! Lekker ontspannen oppakken. Veel succes in de toekomst! Nero is een mooi paard! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 17:40 



 
Profiel   

Wauw wat goed! Wat een mooie punten. Leuk altijd die jonge paarden wedstrijden. Ik deed vroeger mee aan Prinsenstad en ook een keer de VSN.
Ziet er goed uit hoor en een goede ervaring voor jullie beide .

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:04 



 
Profiel   

Heerlijk dier is het! Geweldig toch zon top karakter. En ik blijf erbij dat hij helemaal niet slecht beweegt.
Kijk je niet stuk op die benenzwaaiers en grootlopers.
Deze komt er wel ;)
Hij lijkt enorm op 1 van onze For Ferrero jaarlingen.
Ook een top karakter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:27 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Heerlijk dier is het! Geweldig toch zon top karakter. En ik blijf erbij dat hij helemaal niet slecht beweegt.
Kijk je niet stuk op die benenzwaaiers en grootlopers.
Deze komt er wel ;)
Hij lijkt enorm op 1 van onze For Ferrero jaarlingen.
Ook een top karakter!


Zeker! Ik vind het echt een superfijn dier met hele werkbare gangen en het belangrijkste: een top karakter. Dit is echt een heel fijn paard hoor, ik ben er gewoon jaloers op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:47 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties <3 bedankt!
Ik denk ook dat ik meer aan een goed karakter ga hebben dan aan een grootloper. Sowieso hou ik zelf niet van paarden die enorm lopen want dat ziet er gaaf uit als jong paard maar zie ze later maar eens ‘klein’ te laten bewegen. Nero heeft al best wat balans en vermogen tot sluiten omdat hij zo ‘simpel’ beweegt. Blij dat ze zijn beweging ook functioneel vonden want voor mij is dat ook het belangrijkste. Een paard met een goed karakter en functionele gangen. Zo benieuwd wat de toekomst gaat brengen met hem, het is tot nu toe nog iedere dag een feestje met hem. Zo lief en werkwillig is hij, echt een fijn paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 19:16 



 
Profiel   

Wat is het toch een vreselijk knap dier!
Wat spijtig dat je je hengst moest in laten slapen.
Zou deze niet verkocht worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 21:48 



 
Profiel   

Dat was wel de bedoeling inderdaad maar zodra je al jaloers wordt bij het idee dat er iemand anders op zit is dat wel een teken dat het niet de juiste keuze is :o Nog niet. Wellicht over een jaar, of 2, of 3, of 5 :')
Ik heb gewoon zo veel plezier van/met dit paard! Door zijn karakter een van de fijnste paarden die ik ooit onder het zadel heb gehad en ik vind het heerlijk om hem verder op te leiden en het precies zo te doen zoals ik wil. En door de verkoop van mijn andere paard is het mogelijk deze te houden en mijn plannen verder te realiseren +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 22:25 



 
Profiel   

Fijn dier zeg!

Sterkte met het verlies van het andere paard. Respect dat je dan wel zo hebt kunnen rijden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 07:57 



 
Profiel   

Nou ik vind het een hartstikke leuk dier om te zien, prima gangen en straks met wat meer spiertjes en kracht heb je al een heel ander dier. Je rijdt hem ook heel netjes rond, ik denk dat je daar echt een super fijn paard aan gaat krijgen.

Heel veel sterkte met het verlies van je 2.5 jarige..dat is wel heftig zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:16 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van de andere paard :(

Deze heb je netjes voorgesteld hoor! En er is niks mis met dit paard, lekker zelf van genieten en hem de tijd geven zich te ontwikkelen, dan komt het helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:38 



 
Profiel   

xmarliez schreef
Ik heb gewoon zo veel plezier van/met dit paard!

Laat dat nu net het allerbelangrijkste zijn ;)

Sterkte met het verlies van de 2,5 jarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:44 



 
Profiel   

Wat verdrietig dat je afscheid hebt moeten nemen van je andere paard. Des te knapper hoe je hier rondrijdt met Nero! Doe jezelf niet tekort door je te verontschuldigen naar anderen met een andere visie, mijn inziens doe je het hartstikke goed en ben je heel bewust bezig met wat je wel en niet met hem doet. Je hebt hem heel vriendelijk voorgesteld en gereden. Gezien alle omstandigheden mag je daar hartstikke trots op zijn, zowel op Nero als op jezelf! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:47 



 
Profiel   

Sterkte met verlies van je jonge paardje.

Nero mag dan geen spectaculaire gangen hebben volgens jou (ik vind hem erg mooi lopen) Hij heeft wel goede punten gekregen op zijn gangen.
Liever eentje die goed loopt dan eentje die de tanden uit z'n bek slaat met de voorbenen en de achterbenen "vergeet" mee te nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:51 



 
Profiel   

Goed gedaan ! En wat een leuke ervaring voor jullie beiden met zulke goede punten.
Sterkte met het verlies van je jonge hengst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 09:52 



 
Profiel   

Wat een fijn paard is het. <3 Heerlijk dat je er al zo rond kunt rijden. Ik heb dan wel oudere paarden gereden die nog heel wereldvreemd waren en die echt niet zo de baan door gingen met spanning op vreemd terrein. Keurig gedaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 10:48 



 
Profiel   

Wat verdrietig van je 2,5 jarig hengst Y;(
Maar snap dat je deze (nog) niet verkocht hebt. Super knap dier en lekker lopen!
Vind hem op het losrij filmpje net wat lekkerder gaan dan tweede filmpje, maar echt knap van jullie allebei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 11:58 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke en lieve reacties allemaal :o <3
@manubres, ja met het losrijden had ik op een gegeven moment echt wel de ontspanning redelijk te pakken. Maar eenmaal in de wedstrijdbaan met alle nieuwe indrukken en vrijwel geen tijd om dat te verwerken/op te lossen kwam de spanning weer terug. Desalniettemin mega trots op mijn kleine vriend, leuk om te lezen dat jullie hem ook zo leuk vinden en ook qua beweging :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 16:42 



 
Profiel   

Wauw, wat megaknap. Ik heb ook een zwarte N-ruin, maar ik doe het je (nog lang) niet na :D. Wat doet ie het braaf zeg, geniet ervan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 17:57 



 
Profiel   

Knappe Nero in Uitgelicht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 19:32 



 
Profiel   

Ja! Super leuk *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-21 19:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen