Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Wedstrijdplaatjes van Krisje B

 
Profiel   

Voor diegene die ons nog niet kennen, hier is ons verhaal te lezen; [ITP] Een zeer bewogen jaar met Krisje B

De samenvatting van de afgelopen tijd;

Na dat we begin augustus een B proefje mochten rijden op de Limburgse Kampioenschappen bleek Krisje 1,5 week daar na helaas niet helemaal goed te lopen. Niet kreupel, niet duidelijk pijnlijk o.d. maar toch ook niet lekker in haar lijf. Ze maakte kort/lange passen.
Ik raakte geblesseerd door vallen van mijn andere paard dus Krisje kreeg weidevakantie en we zouden later wel zien. Daarna was ze helaas nog steeds niet helemaal goed. Leek vooral atactische klachten te hebben.
Er is een holistisch therapeut bij geweest die haar ook behandeld heeft waar na het wel beter werd maar toch nog niet helemaal goed. Toen de osteopaat er nog bij gehad en afwachten wat dat zou gaan doen. Bij ons ritje hier na voelde ze veel meer in balans en ik begon het weer positief in te zien.

Helaas was dat van korte duur want vervolgens stond ze met een temperatuur van 42 graden in de wei.
Nog lekker alert met de oortjes naar voren rond te kijken.
Dierenarts weer er bij. Zulke dingen gebeuren uiteraard altijd op zondagavond :Y)
De dierenarts grapte al dat de optie 'meer dood als levend' niet bij haar bijgeleverd zit :+ .
Toen behandelen en vaak, heel vaak bij haar gaan kijken en doen wat ik 'binnen de perken' voor haar kon doen.
Gelukkig was de koorts een week later weg en leek ze relatief weinig last van alles te hebben.

We hadden net weer de eerste keer gereden toen ik er achter kwam dat ik vergeten was om onze L1 wedstrijd een week later af te melden. Oeps. Bedacht dat ik zou kijken hoe het rijden doordeweeks zou gaan en vanuit daar of toch zou starten of zou afmelden. Het ging best aardig dus we zijn maar gegaan. We kregen een nette 196,5 punt en een 10e plaats van de 23.

Hierna hebben we 2 weken thuis getraind en is de holistisch therapeut tussendoor nog een keer gekomen om haar lijf te checken. Afgelopen weekend zijn we weer op pad geweest.

Ondanks nog meer dan genoeg verbeterpunten was ik heel blij met hoe ze zich liet rijden. Ik heb dingen kunnen proberen in de proef en ook kunnen oplossen in de proef, gewoon echt kunnen rijden ipv meer meeliften. Wat stukjes doorzitten, kleine tempowisselingen maken, en haar neus er wat uit krijgen lukt ook steeds beter. We kregen 189 punt en een 9e plaats van de 19.

Er was een fotografe die wat plaatjes geschoten heeft en dacht die zijn wel leuk om te delen dus bij deze :).
Nog genoeg dingen om te verbeteren maar ik ben hier heel blij mee :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 10:52 



 
Profiel   

Fijn beeld, leuk paard, ziet er super vriendelijk uit! :j

Vind het alleen lijken alsof je niet helemaal lekker in je zadel zit, vooral bij de tweede en laatste foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 11:16 



 
Profiel   

Hopelijk kunnen jullie nu weer gewoon vooruit zonder tegenslagen.

Krisje lijkt wel wat meer body te krijgen?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 08:54 



 
Profiel   

Jeetje wat een verschil met vorig jaar, volgens mij hebben jullie op alle mogelijke vlakken wel vooruitgang geboekt, of niet?
Hulde voor je doorzettingsvermogen, TS. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 08:58 



 
Profiel   

Leuk dier, het ziet er netjes uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 09:25 



 
Profiel   

Wat een fijn, constant beeld. Mooi hoe je handen naar voren opgesteld zijn. Lekker achterbeen ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:04 



 
Profiel   

Wat rij je haar toch netjes. Echt zo'n enorm fijne plaatjes om te zien.
En dat ondanks het steeds eruit liggen :)

Mij lijkt ook wat hierboven al is opgemerkt dat ze meer body krijgt en haar zadel daardoor iets naar achter kantelt.
Kan vertekenen op de foto's maar viel me wel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:10 



 
Profiel   

Mooie plaatjes hoor! En ik zie vooral dat je haar nu mooi met de neus eruit rijdt en er geen valse knik in de hals ontstaat. Chapeau!

Ben het eens met DuoPenotti...het zadel lijkt wat naar achter te kantelen en misschien is dat ook de oorzaak dat je wat in stoelzit op dit zadel zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 10:57 



 
Profiel   

Jeetje wat zijn jullie een onwijs leuke combinatie.
Ik zou zeggen ga zo door :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:30 



 
Profiel   

Nogmaals respect voor je moed, geduld en doorzettingsvermogen. Ze ziet er hartstikke goed uit en lijkt veel meer rond en bespierd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 11:54 



 
Profiel   

Ik heb je topic over Krisje ook gevolgd. Echt knap hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-21 19:26 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! :D

@merley93, volgens mij ook ja haha! Ik kan eigenlijk niets bedenken dat slechter geworden is :D

Het zadel lijkt inderdaad niet helemaal meer goed te liggen nu ze (gelukkig!) wat meer body en spieren gekregen heeft. Hier voor komt de zadelmaker binnenkort weer :).

Het zadel zit erg fijn maar ik ben zelf ook nogal beweeglijk :+
Mijn andere paard heeft heel andere, kleinere gangen, waardoor ik meer moeite heb om goed op Krisje te zitten. Zeker met het weinige rijden en de spierscheur die ik in mijn been opgelopen heb merk ik toch dat het anders en erg wennen is. Als alles nu gewoon goed blijft gaan kan ik daar weer hard aan gaan werken :).


Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 11-11-21 14:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:08 



 
Profiel   

Heel fijn beeld, handen naar voren en lachen :)
Ik ga alleen wel mee over je houding, zit je wel lekker in dat zadel?
Je zit neigt enorm naar een stoelzit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:08 



 
Profiel   

@Bloem Ik denk dat het komt doordat het zadel wat naar achter kantelt...? Die kniewrongen vind ik zo op het oog ook vrij ongemakkelijk lijken maar dat zal aan mij liggen, 0 verstand van dressuurzadels :P

Jullie zijn echt een hartstikke fijn plaatje om te zien! Lekker ongedwongen en vriendelijk rijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 14:28 



 
Profiel   

Ik denk als de zadelmaker is geweest je meteen weer fijner zit. :j
Maar ook al zit je nu niet optimaal het beeld is zo enorm fijn. Echt zo knap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-21 18:52 



 
Profiel   

Dankjullie! :D

Ben benieuwd hoe ik zit als de zadelmaker weer geweest is. Dan zal het vast iets makkelijker zijn om beter te zitten :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 11:11 



 
Profiel   

Wauw wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 13:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen