Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oortjespret (deel III) met mijn eigen Eclips

 
Profiel   

In april van dit jaar heb ik na 19 jaar geen paard gehad te hebben, een paard gekocht! Op mijn 17e werd mijn paard verkocht, inmiddels ben ik 36 dus het is eventjes geleden.

Sinds april 2020 had ik een bijrijdpaard, Tom, een hele luie ruin van 21 jaar oud. Bij hem op stal kwam in april 2021 een hele leuke 12 jarige ruin te koop. Ik had altijd al gedacht dat dat een leuk paard voor mij zou zijn, dus toen hij onverwachts te koop kwam begon het flink te kriebelen... Een paard kopen was eigenlijk een plan voor over 5 jaar, maar ja soms komt er iets op je pad wat je niet kunt laten schieten. Dus toen had ik ineens, eigenlijk geheel onverwachts, een eigen paard :D

Eclips is een 12 jarige bruine ruin van 1,77m hoog. Zijn vader is Sir Scandic en zijn moeder is een halve fries van Tietse. Eclips is dus 25% fries. Eclips heeft nooit wedstrijden gelopen, maar kent dressuurmatig veel. Hij is wakker en sensibel, maar wel braaf.

De eerste keer rijden was ik erg gespannen. Dat neemt Eclips makkelijk over dus de eerste keer was niet een heel groot succes, alhoewel er ook best fijne momenten waren.

[ img ]

De tweede keer rijden ging het gelukkig al een stuk beter. Na dit ritje besloot ik dat ik hem zou kopen.

[ img ]

Eclips vindt buitenritjes gelukkig erg leuk, dus al snel gingen we samen met Tom en zijn eigenaar op buitenrit.

[ img ]

Mooie ritten over het Dwingelderveld volgden.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ook mocht ik Tom nog een paar keer lenen voor een buitenrit. Mijn zus rijdt al jaren niet meer, maar met lieve Tom op pad heeft ook zij heerlijk genoten van het Dwingelderveld.

[ img ]

Samen met een stalgenootje maakten we een tocht van 3,5 uur, inclusief stop bij het theehuis in de Anserdennen. Eclips vond er het zijne van :+
[ img ]

Tom en Eclips <3

[ img ]

[ img ]


Na 2 maanden op de stal waar Eclips zijn hele leven gewoond heeft (hij is daar geboren) heb ik hem verhuisd naar een stal dichterbij huis. Van 25km enkele reis, naar 10km enkele reis, scheelt toch een hoop tijd. Ook hier kunnen we heerlijk het bos in, bij Boswachterij Ruinen. Eclips was nog nooit alleen het bos in geweest, maar ook dat gaat echt super.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Naast buiten rijden dressuren we lekker verder. We staan nu op een stal waar standaard een parcours in de bak staat, maar we slalommen vooral lekker om de hindernissen heen :+

[ img ]

Bedankt voor het kijken!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:10 



 
Profiel   

Fijne foto's zeg!

Is dat niet het Holtveen, naast de A28? Daar heb ik laatst nog gewandeld, mooi daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:17 



 
Profiel   

Dat moest ik googlen, maar die foto met het vennetje erop is idd daar, achter de geluidswal is de A28.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:20 



 
Profiel   

Super leuk om te zien hoe jullie veranderd zijn van die eerste foto naar de laatste! Genieten maar van elkaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 11:28 



 
Profiel   

Wat een leuk dier ! En wat een lekkere bos manen !

Prachtige omgeving woon je om samen te genieten. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 21:12 



 
Profiel   

Wat een knapperd zeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 21:23 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Mooie omgeving waar je in mag rijden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 09:55 



 
Profiel   

Haha, die foto bij het theehuis! :')
Heerlijke foto's, zo te zien hebben jullie het goed samen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:14 



 

Mooi stel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:19 



 
Profiel   

Heerlijk dit! :D En zo leuk die dubbele manen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:07 



 
Profiel   

Wat leuk in uitgelicht :)

Bedankt voor de leuke reacties!

Die manen zijn ook zo dik. Het onderste deel valt nu 1 kant op door zijn deken met hals. Maar dat ziet er ook niet uit. Het lukt niet om het in z’n geheel 1 kant op te krijgen dus dan maar zo.

Nu doet t dit. Minder mooi :+
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 20:08 



 
Profiel   

[ img ]

Zo loopt die van mij al 13 jaar haha dus voor jou dus misschien geen goede vooruitzichten _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 20:15 



 
Profiel   

Haha ach ja, trekt vast weer bij als zn deken weer af mag na de winter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 20:19 



 
Profiel   

miccamaaike schreef
Haha ach ja, trekt vast weer bij als zn deken weer af mag na de winter.

Hier is het echt een komen en gaan, meestal is het zo 1 volle kant en 1 halve kant maar hij heeft in de winter ook al wel eens 2 volle kanten gehad en het 'halve' stuk is soms langer en soms korter. Valt geen pijl op te trekken. Ik ben er aan gewend ondertussen maar vind 2 volle kanten wel mooier :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 20:45 



 
Profiel   

Heerlijke plaatjes.
Wat is het een krachtpatser geworden vergeleken met de eerste foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 21:42 



 
Profiel   

Wat spannend zeg dat je na zo’n tijd een paard heb gekocht! En wat heerlijk dat je zo lekker op pad kan, echt fijne foto’s om naar te kijken :j
Veel geluk gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:02 



 
Profiel   

Bedankt allemaal :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:15 



 
Profiel   

Super leuk paard! Ruinen kun je idd prachtig rijden! Wandel vaak in die omgeving
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 11:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen