Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

2021, een wervelwind van een jaar!

 
Profiel   

2021 was echt een beetje een bizar jaar. Van veel plannen, naar een wat onverwachtse verhuizing naar de andere kant vh land, gedag zeggen tegen veel vrienden en mijn bijrijdpaard, een nieuwe baan en uiteraard weer nieuwe mogelijkheden!

Januari
Laten we het jaar beginnen met een praaaachtige rit! We hadden echt een hele koude winter (2 weken lang tussen de -10 en -20!) met giga veel sneeuw. En wat doe je dan? Prachtige sneeuwritten rijden! Mijn bijrijdpaard Abbe is echt gek op sneeuw en vond het geweldig om te galopperen, met boksprongen aan toe <3

[ img ]

Mijn favoriete uitzicht
[ img ]

Dan wel geen paardenplaatje, maar dit is hoe prachtig ik woonde in de winter :j

Maart
De sneeuw dooide en we reden lekker door. Wedstrijden werden hier en daar afgelast door beiden covid en het rhinovirus. Het plan was voor mij en Abbe om ons de kwalificeren, en hopelijk ook een 80 km endurance rit te rijden. Lekker door trainen dus! Geen probleem met zo'n vrolijk paard!
[ img ]

Ook kocht ik een mooi leren halster voor Abbe :)

April
Eindelijk kwam het voorjaar weer in zicht! De dagen werden langer, en de paarden op het werk stonden lekker in de namiddag in de zon te soezen. Een keer in de week reed ik een buitenritje met deze prachtige heer Collin.
[ img ]

Mei
Deze dag in mei is een rit die ik echt nooit meer vergeet <3 Abbe is een brokkenpiloot, en had een paar weken niet helemaal goed gelopen. Eindelijk mocht hij weer mee op een langere rit, naar het meer. Abbe is erg dapper en loopt zo zonder aarzelen en treuzelen het water in, zo ook deze dag. We stonden tot z'n buik in het water, lekker rond te kijken en te genieten van elkaar. Echt zo'n idyllisch moment! Een vriendin maakte een paar hele mooie foto's van ons, waaronder deze
[ img ]
[ img ]

Nog een idyllisch plaatje van mij en een van m'n beste vriendinnen, op onze twee gekke arabiertjes <3

Juni
We rijden lekker door in juni. We rijden een 40 km trainingsrit tijdens de zweedse nationale dag, natuurlijk in blauw-geel
[ img ]

En mag Abbe mooi poseren in beiden mijn endurance hoofdstel en het hoofdstel van mijn vorige pony Quintos :knuffel:
[ img ]

Juli
In juli zouden we eindelijk onze eerste wedstrijd van het jaar gaan rijden! Ik had nog meer endurance tuig besteld in mijn kleuren, en het stond Abbe echt geweldig! Helaas... Twee weken voor de wedstrijd verstapte hij zich tijdens een dressuur training, en mijn brokkenpiloot was wéér kreupel... We zouden een paar dagen na de wedstrijd verhuizen, dus dit zou onze laatste rit worden. Ik was er echt kapot van. Ik kon de wedstrijd rijden op een ander paard, maar het ging me eerlijk gezegd niet zo zeer om de wedstrijd zelf, maar meer om het 'afsluiten' van mijn periode met Abbe.

Uiteindelijk natuurlijk wel de wedstrijd mooi uitgereden met Karuuzo, maar het mistte net dat wow-gevoel :o

Augustus
We verhuizden van Stockholm naar Kalmar, een rit van zo'n 500 km :wow: Na een paar doodsaaie weken kwam ik in contact met Alexandra, zij had wel een paar paarden die een bijrijder nodig hadden! Zo begon ik met het rijden van Ciri, een Zweedse warmbloedmerrie die wel wat .... probleempjes had in de omgang. Ze had totaal geen respect voor de mens en deed maar lekker wat ze zelf wilde. De stal in en uit rennen, steigeren en wegrennen tijdens het opstappen. Ik had m'n handen dus wel goed vol aan haar!

Ondanks dat ze best pittig kon zijn, was ze ook heel eerlijk en ik zag heel snel verbeteringen in haar gedrag. En ze was oh zo fijn om te rijden! We begonnen ook lekker wat wandelingetjes te maken buiten, want ze had in haar hele leven voornamelijk in de bak gereden
[ img ]

September
In september reden we onze solo buitenrit! Niet zonder horten en stoten, want Ciri was echt bang voor letterlijk alles. Elk blaadje dat scheef stond was levensgevaarlijk - vond ze. Al vond ze het aan de andere kant ook wel heel leuk om hard te draven en galopperen :D Het bos begon al mooie herfstkleuren te tonen
[ img ]

Ook begon ik in september te werken met een van de andere paarden van Alexandra: Tessla. Tessla is een 4-jarige warmbloed-kruising die letterlijk niks heeft hoeven doen in haar hele leven. Een leuke uitdaging voor mij dus, want ik moest echt van stap 1 met haar beginnen :j Ze was me een scharminkeltje!

Oktober
Oktober was een mooie maand, want mijn vrienden uit Stockholm kwamen naar het zuiden voor een wedstrijd, en ze konden ook wel even Abbe voor mij meenemen! En dus reden we op een prachtige zonnige herfstdag een geweldige rit van 50 km rond een mooi meer. En Abbe was echt een droom om te rijden! We zijn geloof ik laatste geworden, maar we hadden een mooie vetkaart en ik heb de hele dag met een giga smile rond gereden en dat is voor mij alles wat telt!
[ img ]
[ img ]

November
Na een paar onzekere maanden in Kalmar, heb ik eindelijk een baan kunnen vinden! Ik werk nu op een redelijk succesvolle draversstal, en bestaat letterlijk mijn hele dag uit paarden trainen. Niks te klagen hoor, om betaald te worden om een beetje rond te rijden :D

Met mijn favoriet Clara
[ img ]

Een uiteraard heel veel oortjes foto's! We rijden vooral in de bossen, echt genieten dus :j

Na het werk ga ik door naar mijn 'eigen' paard. 24/7 paarden dus :+
[ img ]

December
Ciri is ondertussen verkocht, en ik kan alle focus op Tessla zetten. Ze gaat met sprongen vooruit en in drie maanden tijd heeft ze geleerd om mee te lopen, voetjes te geven, longeren, het zadel op, en we kunnen wat buiten wandelen maar dat gaat nog niet helemaal fijn want ze is wat gespannen om van de kudde weg te gaan. Als kers op de taart heb ik vandaag, 31 dec, voor het eerst op haar gezeten en wat rond gestapt en dat ging echt ontzettend goed :D Het plan is om volgend jaar in de herfst onze eerste oefen endurance wedstrijd te kunnen rijden ;)

Al met al was 2021 maar een roerig jaar, met vooral heel veel uitdagingen op mijn pad. Hopelijk volgend jaar een wat stabieler jaar, met heeeeeel veel buitenritten met Tessla!

[ img ]

Hejdå! :wave:
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 20:07 



 
Profiel   

Wat een mooi gevarieerd jaar heb jij gehad! Al die sneeuw trekt mij niet zo haha, maar je maakt er wel hele mooie plaatjes in! *\o/* En Tessla heeft een mooi open blik, daar ga je vast nog veel lol mee beleven! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-21 22:10 



 
Profiel   

Wauw wat een geweldige omgeving om te rijden zeg! Het lijkt mij wel heel erg moeilijk om afscheid te nemen van je arabiertje, op de foto's zien jullie er zo blij uit samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 10:55 



 
Profiel   

Amanda, sneeuw is wel leuk. Het is dan zo fijn licht overal buiten en het is echt heerlijk om door de sneeuw te rijden! Maar dan smelt het.... en wordt het echt een grote bende met ijs enzo. Dat is ietsje minder leuk :+ Helaas hier in het zuiden bijna geen sneeuw, maar wel ijs en bevroren grond. Dus wat dat betreft is het eigenlijk wel beter om noordelijker te wonen :')

Ja ik mis lieve Abbe heel erg, hij was echt mijn heart horse <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-22 22:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen