Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Lady (V. Blue Hors First Choice) aan het werk

 

Afgelopen zondag had ik met een stalgenootje afgesproken dat zij foto's zou maken tijdens de training van Lady en mij! Dit is de eerste keer dat wij rijfoto's hebben gemaakt en ik ben er eigenlijk wel heel blij mee. De foto's zijn wel heel hard in kwaliteit achteruit gegaan door het uploaden zie ik.

Even een paspoortje voor diegene die ons nog niet kennen:
* Lady First de la Podkova
* 4,5 jaar (onder het zadel vanaf februari)
* 1,75m
* BB/B nivo

Lady en ik komen van heel ver. Als jullie nieuwsgierig zijn naar ons verhaal dan raad ik jullie aan om [EJL-ITP] Ons 1ste jaar samen met ups en downs even te lezen. Wij rijden nu voornamelijk dressuur maar gaan ook graag op buitenrit. Ik hoop dat wij in de zomer ons wedstrijddebuut in de B kunnen maken!

Lady en ik volgen nu 2 keer per maand Centered Riding lessen en zijn in deze lessen voornamelijk bezig met mijn houding en welke invloed mijn houding heeft op de manier van lopen van Lady. Daarnaast zorgen wij dat Lady haar lichaam op de juiste wijze gaat gebruiken.
Helaas heb ik in juli mijn enkel gebroken na een stom ongelukje met haar. Ik zit nu weer 2 maanden in het zadel maar ik merk dat ik nog behoorlijk wat beperkingen heb. Voornamelijk de linkerhand is voor mij nu heel lastig gezien ik zelf volledig scheef ben door 8 weken mijn linkerbeen in het gips.

Ik zal niet teveel gaan schrijven want dat heb ik in mijn vorige topic al gedaan. Tips mogen gegeven worden maar hou het vriendelijk :D

Losstappen
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Verkeerde galop, maar ik vond de foto wel leuk :o
[ img ]

Overnieuw aangesprongen in de goede galop
[ img ]

Nog even spelen in de plassen. Dat vond ze toch maar eng
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 18:42 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit. Mooi lengte in de hals, en doorheen de reeks zie je haar steeds meer door het lijf gaan lopen. In galop lijk je nog wat gespannen, maar je lost het mooi op door iets verlicht te gaan zitten, waardoor de merrie mooi onder je door galoppeert. Fijn doorgaan zo, zou ik zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:06 



 
Profiel   

Het ziet er mooi ontspannen uit. Wat knap dat je zo netjes rechtdoor kijkt/waar je heen gaat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:12 



 

Avalanche81 schreef
Ziet er fijn uit. Mooi lengte in de hals, en doorheen de reeks zie je haar steeds meer door het lijf gaan lopen. In galop lijk je nog wat gespannen, maar je lost het mooi op door iets verlicht te gaan zitten, waardoor de merrie mooi onder je door galoppeert. Fijn doorgaan zo, zou ik zeggen.

Dat heb je goed gezien! Vanwege haar bekken kon ze enkele maanden terug niet aanspringen in galop. Wij hebben de galop tijdens het beleren ook gelaten voor wat het was en ik ben nu sinds 1 maand langzaam de galop onder het zadel mee aan het pakken. Om haar achterhand wat te ontlasten ga ik iets verlicht zitten inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:23 



 
Profiel   

Ik zie dat graag :j in deze fase kun je zoveel kapotmaken, en door idd te wachten tot ze sterk genoeg is, worden de gangen zoveel beter. Je forceert dan niets, en dan blijft het voor je paard ook fijn. Daarom vind ik de ruimte die je geeft in de stap ook heel prettig om te zien.
OP zeker moment kun je haar ongetwijfeld wat meer op gaan pakken, maar je zult dat moment ook voelen, ze gaat het zelf wel aanbieden denk ik. Mooi! :D

Leuk om dit te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:47 



 
Profiel   

Jullie zien eruit als een happy koppel! Samen genieten is toch net zo mooi als een wedstrijddebuut ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:54 



 
Profiel   

Ziet er heel fijn uit. Ik snap dat je verliefd bent geworden op haar, prachtige uitstraling heeft ze :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 07:19 



 
Profiel   

Heel veel respect voor je, ga lekkers zo door!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 14:58 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! Ga lekker door :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:33 



 
Profiel   

Ik vind dit ook een heel fijn beeld! Prachtige merrie, leuke combinatie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:42 



 
Profiel   

Het ziet er heel mooi uit.
Je rijdt haar fijn.
Succes met je eigen herstel ook.
Heb je ook bewegend beeld van haar. Het is een prachtig paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 16:12 



 

Dank jullie wel allemaal! :o

grace1989 schreef
Het ziet er heel mooi uit.
Je rijdt haar fijn.
Succes met je eigen herstel ook.
Heb je ook bewegend beeld van haar. Het is een prachtig paard.

Bewegende beelden zijn te vinden op mijn instagram pagina (zie onderschrift). In diverse posts heb ik video’s verwerkt als je naar rechts swiped.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 18:45 



 
Profiel   

Ik heb even op je Instagram gekeken. Leuke filmpjes hoor. Het ziet er uit als een lief en fijn paard. Je rijdt haar netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 19:36 



 
Profiel   

Ik heb ook even gekeken. Vaak zie je foto's en denk je wauw en zie je het filmpje en dan valt het tegen. Maar bij jou is het net andersom...niet dat je foto's er zo slecht uitzien...maar op de foto kan je niet zien dat je paard zo fijn loopt! Wat een mooie takt, balans, losgelatenheid en schwung! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:10 



 
Profiel   

Wat een enorm fijn beeld +:)+ mooi paard ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 20:12 



 

Dankjewel allemaal <3

@manubres: Ja Schwung heeft ze zeer zeker. Dat maakt ook dat ze wel echt heel lastig uit te zitten is in draf }:0 Dat komt mijn houding niet ten goede helaas. Dat is wel iets waar ik echt heel hard aan werk! Gisteren hebben we in de les gewerkt aan een nog actievere achterhand en gelukkig werd ze toen ook wat beter uit te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 21:44 



 
Profiel   

Mooie foto's Laura, geven een fijn beeld!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 16:48 



 
Profiel   

Trots op jullie <3. Echt heel leuk om jullie proces te volgen :D.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-21 10:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen