Reus Kiki aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:02

Wat een tof paard! Net een hele grote shetlander haha <3

marley93

Berichten: 6032
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:11

Prachtige combinatie zijn jullie! Mooie foto's.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:17

Wow! Gaaf zeg. Hele mooie foto bij de regenboog ook!

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:25

Prachtige foto's en jullie zijn een mooie combinatie +:)+

1 klein puntje wat mij opvalt is dat je op bijna alle foto's scheef zit.. Ik weet niet of je daar met jouw instructie al mee aan het werk bent, maar het viel mij gewoon op :o
Verder gewoon lekker samen genieten, maar dat komt volgens mij helemaal goed :D +:)+

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:35

Woow wat een machtig paard! <3 stoer beest!!

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 10:51

Vealosz schreef:
Mijn god, wat vind ik dit een leuk dier zeg <3!

Hoe groot is ze?


Kiki is 1.67 , valt eigenlijk best mee hoe groot ze is maar ze toont vooral groot! ook omdat ze zo massief is :')


DJZ schreef:
Prachtige foto's en jullie zijn een mooie combinatie +:)+

1 klein puntje wat mij opvalt is dat je op bijna alle foto's scheef zit.. Ik weet niet of je daar met jouw instructie al mee aan het werk bent, maar het viel mij gewoon op :o
Verder gewoon lekker samen genieten, maar dat komt volgens mij helemaal goed :D +:)+


viel mij inderdaad ook wel op met de foto's! merk dat ik toch meer moeite heb met houding en zit op haar dan op mijn spaanse! maar zeker een mooi werkpunt! dankjewel :D


c_alsemgeest schreef:
Het perfecte plaatje heb je denk ik al ;)
Wat een vreselijk lieve uitstraling heeft jouw merrie en ook heel vriendelijk gereden.

Enige tip; kijk even goed naar je neusriem, deze zit wat laag, waardoor de sperriem op de verkeerde plek uit komt.


zou heb graag hoger willen doen maar Kiki haar hoofd is zo groot dat de neusriem dan niet meer dicht te krijgen is...
wel een goede tip om dan even verder te kijken voor een grotere neusriem dan extra full! maar dat gaat dus nog even zoeken worden..



pmarena schreef:
Wat een leuk paard en wat doen jullie allebei goed je best +:)+

Ik vind de te korte singel wel storend op de plaatjes, is er echt niks langers te vinden...?


ben ik een hele slechte paardenmama als ik zeg dat me dat niet opgevallen was -O- :o
ga even overleggen met de zadelmaker wat hij ervan vind binnenkort wanneer hij langskomt en zonodig een andere singel heeft/aanraad


voorderest iedereen bedankt voor de lieve reacties ik ben helemaal een beetje stil ervan had niet verwacht zoveel lieve reacties te krijgen <3

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 10:56

pmarena schreef:
Wat een leuk paard en wat doen jullie allebei goed je best +:)+

Ik vind de te korte singel wel storend op de plaatjes, is er echt niks langers te vinden...?


ben ik een hele slechte paardenmama als ik zeg dat me dat niet opgevallen was -O- :o
ga even overleggen met de zadelmaker wat hij ervan vind binnenkort wanneer hij langskomt en zonodig een andere singel heeft/aanraad

[/quote]

Nee hoor, komt heel vaak voor dat mensen er niet zo bij stil staan.
Maar omdat ik weet hoeveel problemen het kan geven, heb ik er een beetje een tic voor ontwikkeld :=

Door zo'n korte singel krijg je dat de gespen precies ter hoogte van de ellebogen / okselplooitjes komen en dan kunnen paarden zich er op stuk gaan lopen :(:)

En als er zulke lange stukken singelstoot over de vacht lopen kan het een beetje in gaan snijden / knijperig worden waardoor er haren tussen de singelstoten klem komen te zitten en dat kan best wat ongemak geven, waardoor paarden minder goed losjes en ontspannen kunnen gaan lopen of een hekel krijgen aan het zadel.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:07

Wat een knap paard en wat rijd je haar netjes!

En wat betreft je tuig, je hoeft niet je hele neusriem omhoog te doen, maar bij het vastmaken even ervoor zorgen dat je de voorkant omhoog doet zodat je een horizontale lijn krijgt. Op de plek van het bakstuk is de hoogte prima, maar hij is maar beneden uitgezakt. Of krijg je hem dan ook niet dicht?
De singel zou ik ook graag wat langer zien voor een betere drukverdeling.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 11:42

Wat een ontzettend gaaf paard!!!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:52

Super leuk! Toen ik het plaatje bij uitgelicht zag, dacht ik dat het een klein meisje was. Tot ik de tekst las :+ Het rijden ziet er ook heel fijn en vriendelijk uit inderdaad :)

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:53

Ze is heel mooi, en ze ziet er ook heel zachtaardig en betrouwbaar uit. Wat een fijne merrie heb je! Het zou leuk zijn om vaker foto’s van jullie te zien.

VanHuisUit

Berichten: 6678
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 12:58

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Wat een leuke combi zijn jullie. Lekker genieten!

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:30

Wat een prachtig paard! En wat heb je hem super aan het lopen!

Er valt mij wel 1 ding op aan je voeten/benen. Op foto 5 lijkt het alsof je tussen je voet en het voetbed van de beugel door kunt kijken. Je lijkt alleen met de buitenkant van je voet op de beugel te steunen. Dit komt mij heel bekend voor. Ik heb zelf een trekpaard en rijd western. Ik had met de standaard rechte stijgbeugels hetzelfde probleem. Als ik mijn benen recht langs mijn paard liet hangen, had ik alleen steun aan de buitenkant van voet. Scheve stijgbeugels hebben dat probleem voor mij opgelost. Omdat ik western rijd en die beugels slecht te krijgen zijn, ben ik ze zelf gaan maken (zie onderschrift) Maar voor Engelse zadels zijn er heel veel scheve beugels of schuine blokjes te krijgen. Het kan ook heel goed zijn dat je beenligging daardoor meteen rustiger wordt.

HopeDreamer

Berichten: 965
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 13:49

Wat een prachtig paard heb je! <3

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 14:08

happypaardje schreef:
Super leuk! Toen ik het plaatje bij uitgelicht zag, dacht ik dat het een klein meisje was. Tot ik de tekst las :+ Het rijden ziet er ook heel fijn en vriendelijk uit inderdaad :)


haha wat grappig! ik voel me ook altijd wel klein op haar terwijl ik toch echt 1.75 lang ben! :+
tjaakje schreef:
Wat een prachtig paard! En wat heb je hem super aan het lopen!

Er valt mij wel 1 ding op aan je voeten/benen. Op foto 5 lijkt het alsof je tussen je voet en het voetbed van de beugel door kunt kijken. Je lijkt alleen met de buitenkant van je voet op de beugel te steunen. Dit komt mij heel bekend voor. Ik heb zelf een trekpaard en rijd western. Ik had met de standaard rechte stijgbeugels hetzelfde probleem. Als ik mijn benen recht langs mijn paard liet hangen, had ik alleen steun aan de buitenkant van voet. Scheve stijgbeugels hebben dat probleem voor mij opgelost. Omdat ik western rijd en die beugels slecht te krijgen zijn, ben ik ze zelf gaan maken (zie onderschrift) Maar voor Engelse zadels zijn er heel veel scheve beugels of schuine blokjes te krijgen. Het kan ook heel goed zijn dat je beenligging daardoor meteen rustiger wordt.


goede tip ! dankjewel ga ik me zeker even in verdiepen en voelen of dat inderdaad daadwerkelijk zo is!
heb hier echt wat aan ook!

jiehaaa schreef:
Ze is heel mooi, en ze ziet er ook heel zachtaardig en betrouwbaar uit. Wat een fijne merrie heb je! Het zou leuk zijn om vaker foto’s van jullie te zien.


ze is inderdaad echt onwijs zachtaardig en betrouwbaar! heerlijk paard!
ik zal m'n best doen wat vaker te posten! <3

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 14:48

Het ziet er heel ontspannen uit. En dat het geen perfect plaatje is, hoeft ook niet. Zolang je niet op de Olympische Spelen rijdt :D , en zelfs bij die ruiters is het vaak niet perfect.
Veel plezier met je paard, ze ziet er erg lief uit.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 15:29

Wat een onwijs mooi paard om te zien. En nog jong. Dus die groeit nog zowel in de hoogte als de breedte.
En heel eerlijk vind ik dat de mooiste kleur bij een Percheron. Er zijn er niet zo heel veel in Nederland. Heb er nooit een in het echt gezien in ieder geval.

En jullie lijken op de foto's wel heel mooi samen te passen. Mooi om dat te zien.

Ponymiep0
Berichten: 46
Geregistreerd: 12-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 16:21

Wauw wat een prachtig paard!! En leuk om te zien dat dat type ook zo mooi kan lopen :D

daiswees

Berichten: 1156
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-21 19:01

wat een lieve reacties , jullie maken echt mijn dag <3

hagelslag
Berichten: 9021
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:34

En ik maar denken dat mijn tinker extreem breed is(en ja dat is ze).
Jezus wat een tank!

Ik denk dat als de sperrigen iets minder straks zit hij minder naar beneden trekt. De hoogte van de neusriem is eigenlijk goed.

En ivm je singel, er is hier op bokt een geniaal singeltopic.
Daar word echt fijn meegedacht!
te vinden in het onderdeel harnachement

Lavitabella

Berichten: 1708
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:40

Wat zijn jullie toch knap samen <3 .

Avalanche

Berichten: 15979
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Reus Kiki aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 19:43

Geweldige foto's, schitterend paard, en geweldige combinatie. Heel mooi :D

SsSimonee

Berichten: 2940
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:21

daiswees schreef:
wat een lieve reacties , jullie maken echt mijn dag <3



Jij maakte mij dag vanmorgen toen ik deze fijne plaatjes zag.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 20:30

Je paard heeft zo een lief hoofd!
Echt een vrouwelijke GVR volgens mij!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-21 22:25

Super leuk paard en erg netjes gereden! Jullie staan in Heemskerk toch? Ik zie jullie vaak naar het bos rijden omdat mijn paard bij jullie overburen staat ;)