Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurSandro

Berichten: 1805
Geregistreerd: 06-10-12

Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 18:43

Hallo Bokkers!

Het eind van het jaar komt weer dichterbij dus het is weer tijd om eens terug te blikken naar het afgelopen jaar en vooruit te kijken naar 2023.

Wat een fantastisch (paarden)jaar is dit geweest *\o/*
Ik ben altijd een stille meelezer op bokt dus laat ik ons even voorstellen:
~ Fleur :wave:

~ Sterlyn /3
~ 4,5 jaar
~ Haflinger
~ Zelf zadelmak gemaakt en doorgereden in 2021

Januari
Januari begon als een onwijs drukke maand: examens, Sterlyn en daarnaast onze aller eerste samenwerking: influencer voor de enige echte Epplejeck voor het hele jaar!
Tussen de drukte door een aantal hele leuke foto's kunnen maken in de gesponsorde spullen. Veder had Sterlyn het lekker rustig deze maand
Afbeelding

Eind van de maand een fotoshoot bij Ella Klougbo (we hadden beide even een korte break nodig van de examens :')

Afbeelding


Februari
In februari eindelijk weer wat adem kunnen halen, examens weer voorbij. Vooral lekker genoten van wat buitenritjes, basis dressuurwerk en ook deze maand toevallig weer een fotoshoot, dit keer van Madeleine Michel van Studio Maddy.
Afbeelding


Maart
Op 18 maart was Sterlyn alweer 1 jaartje van mij en op 19 maart was hij officieel 4 jaar!

In deze maand voor de tweede keer laten vrijspringen
Afbeelding


April
Onze allereerste springles werd een feit! (helaas geen beeldmateriaal omdat we alleen op pad gingen) Sterlyn zijn 2e keer mee met de trailer naar vreemd terrein en wat was hij braaf en stoer!!

Ook nog een paar leuke foto's gemaakt en ook de aller eerste "echte" rijfoto's met de gesponsorde spullen.
Afbeelding


Mei
Bestond zoals gewoonlijk uit buitenritjes, basis dressuurwerk en onze tweede springles!

Juni
Alweer examentijd ;( Dus op paardengebied rustig aan gedaan.

Juli
Juli was een van de grote mijlpalen! Onze aller eerste (onderlinge haflinger)wedstrijd.
's Ochtends 2 rondjes 60cm springen en 's middags 2 B proefjes.
Erg drukke dag, kort inrijden zodat hij energie zou sparen. Tegen alle verwachtingen deed hij het fantastisch <3 Resultaat: 2 foutloze springrondjes en een 3e plaats. In de dressuur 187 en 196 punten en weer een derde plaats.

Afbeelding
Afbeelding


Augustus
Omdat hij het springen zo goed deed werd het tijd om het crossen eens te proberen! Onze eerste crossles en dat deed hij weer zo geweldig! Nog maar 4 jaar maar hij vind alles zo leuk om te doen _/-\o_
Afbeelding


September
Tijd voor onze tweede crossles want ik dacht het een leuk idee te vinden om een 60cm crossje te rijden :') 8)7
Afbeelding

De dag van de cross, zenuwachtig dat ik was := :=
Maar het zal ook weer niet dat die pony gewoon foutloos over de finish komt *\%/* :)) (uiteraard wel veel te langzaam :') maar wel nog goed voor een 8e plaats van de 18!)

Mijn nummer 1!
Afbeelding

En omdat 1 niet voldoende was deden we er deze maand nog eentje mee :Y)
Lastige en hele lange cross, heel veel poespas en dat vond hij toch wel een beetje spannend maar ook nu weer: ik mag niet klagen want we kwamen met 3 weigeringen van de 17(!!) hindernissen de finish over!
p.s. ook nog nadat ik grondinspectie mocht doen tijdens het inrijden

Afbeelding

Jeetje wat een volle maand was september want we hadden nog wat leuks gedaan:
Boogschieten te paard! Iets wat ik met mijn vorige haflinger eens had gedaan en ik dolgraag weer eens wilde doen: zo gezegd zo gedaan.
jullie kunnen het vast wel raden: Leuk dat hij het vond! Hij werd bloedfanatiek en galoppeerde zonder problemen terwijl ik aan het schieten was! :):) (heel jammer want ik ben de beelden kwijt.. die stonden op mijn vorige telefoon, reden om het nog een keer te doen dan maar!)

https://www.instagram.com/p/Ci9vwRHIL0Y/


Oktober
De maand begon met scheren. Hij begon flink last te krijgen van zijn vacht in combinatie met de lang aanhoudende warmte. De eerste keer scheren en hij gaf zoals verwacht geen kik. Omdat hij mijn ster is had ik zijn hele kont aan beide kanten vol gedaan met sterretjes hahaha
Afbeelding


Ook onze tweede (onderlinge haflinger) wedstrijd was deze maand! We gingen weer voor 2 rondjes 60cm springen en 2 B proefjes.
Na al dat crossen kon ik geen hindernis meer zien :') -O- dus beide al een ruime maand geen hindernis meer gezien dus in beide springparcourtjes een weigering maar dat maakt natuurlijk niet uit!
De dressuur daarin tegen _/-\o_ Het werd duidelijk dat we flinke stappen hadden gemaakt wat betreft dressuurmatig werken :j dit keer werden we beloond met 217 en 204 punten! Hij liep echt heerlijk!

Afbeelding


November
Geen nieuwe foto's gemaakt deze maand. Deze maand bestond vooral uit rust :z Genoeg gedaan de afgelopen maanden. Dus lekker weer een stapje terug.
We zijn nog een keertje wezen springen op een stal in de buurt wat hij ook prima deed!

Eind van de maand nog een onderlinge dressuurwedstrijd gereden in het Niv 0 (België) daar ben ik wel tot de conclusie dat die proeven ons niet liggen :')
Alsnog mag ik niet klagen met ruim 64% :=

December
We trainen lekker verder thuis, maken nog altijd wekelijks bosritjes en om de week hebben we dressuurles.
Ik rij hem 3x per week op het moment en de rest van de dagen staat hij lekker met zijn 2 dames 24/7 buiten.

In 2023 is het plan om officieel te gaan starten in Nederland (ik ben Nederlands, maar ik woon in omgeving Gent vanwege mijn studie aan de Universiteit Gent)
Ik hoop op weer een jaar vol afwisseling!! Hoe afwisselender hoe beter als je het mij vraagt!


:wave: :wave: :wave: :wave:
Afbeelding
Deze foto is gemaakt NADAT hij de lange cross van 17 hindernissen had gelopen, ongelofelijk hoe fit hij erdoorheen kwam

_Sofie

Berichten: 4433
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:03

Wat een super leuke allround pony, echt een leuk dier!

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:33

Wat een super leuk jaar is dit zeg! jaloers! En wat gaaf dat je zo een samenwerking hebt wat een luxe. Geniet van komend jaar!

Emori

Berichten: 13121
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:37

Jullie zijn een mooi stel <3 het plezier spat er van af

Janneke2

Berichten: 22804
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:01

Wat gaan jullie goed met basis dressuur...!

Keurig achterhand onder de massa en een ontspannen hoofd en hals.
Chapeau...!!!
+:)+

Lang leve het basiswerk!

FleurSandro

Berichten: 1805
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-22 10:43

_Sofie schreef:
Wat een super leuke allround pony, echt een leuk dier!


Dankjewel O:)


Euridicey schreef:
Wat een super leuk jaar is dit zeg! jaloers! En wat gaaf dat je zo een samenwerking hebt wat een luxe. Geniet van komend jaar!

Voor mij ook de eerste keer zo'n samenwerking! Echt ontzettend tof! *\o/*


Emori schreef:
Jullie zijn een mooi stel <3 het plezier spat er van af


Dankjewel :D


Janneke2 schreef:
Wat gaan jullie goed met basis dressuur...!

Keurig achterhand onder de massa en een ontspannen hoofd en hals.
Chapeau...!!!
+:)+

Lang leve het basiswerk!


Dankjewel voor dit prachtige compliment :j Hij zit eigenlijk vanaf het begin al zo goed in zijn lijf. En van zichzelf al een vrij goede balans dus dat maakte het wel een stuk makkelijker haha
Nu zelf nog wat meer ontspannen gaan zitten, ik klem nog teveel met mijn bovenbenen terwijl ik tijdens het rijden 0 spanning ervaar. Maargoed werkpuntjes zullen er altijd zijn

Veeerr

Berichten: 76
Geregistreerd: 01-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:10

Jaa daar is die dan, knappe Sterlyn! <3 Wat is hij ook ongelooflijk stoer. Ben heel benieuwd naar jullie ontwikkelingen samen in 2023! :D

hannelot
Berichten: 997
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 10:42

Jij hebt echt een gaaf paard!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 11:48

Tof paard!

miereneter

Berichten: 2568
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 12:16

Je rijdt haar vriendelijk, heel mooi om te zien. Leuk, die veelzijdigheid! En hoe tof dat je een jaar gesponsord bent door Epplejeck.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:44

Wat een knapperd!

En wat heb je hem leuk aan het lopen, chapeau.

Ga zo door!

Ellen_ov

Berichten: 1322
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 14:57

Wat een mooi overzicht, heerlijk dat hij alles zo relaxed oppakt. Mooi tuig heb je trouwens, hou er wel van als alles zo lekker is afgestemd op elkaar :+ staat sjiek

Anoniem

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 15:36

Oh dit vind ik echt zo tof! 8-) Wat een heerlijk afwisselend program hebben jullie en jeeeee wat is jouw Haflinger mooi zeg! <3

FleurSandro

Berichten: 1805
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 15:52

Veeerr schreef:
Jaa daar is die dan, knappe Sterlyn! <3 Wat is hij ook ongelooflijk stoer. Ben heel benieuwd naar jullie ontwikkelingen samen in 2023! :D

Jaa daar is die hoor!! :D :D :D Ik ben ook heel benieuwd wat 2023 gaat brengen, je zou denken dat het niet veel beter dan dit jaar kan zijn haha

hannelot schreef:
Jij hebt echt een gaaf paard!

sevke schreef:
Tof paard!

miereneter schreef:
Je rijdt haar vriendelijk, heel mooi om te zien. Leuk, die veelzijdigheid! En hoe tof dat je een jaar gesponsord bent door Epplejeck.

Dees90 schreef:
Wat een knapperd!

En wat heb je hem leuk aan het lopen, chapeau.

Ga zo door!

Adelaide71 schreef:
Oh dit vind ik echt zo tof! 8-) Wat een heerlijk afwisselend program hebben jullie en jeeeee wat is jouw Haflinger mooi zeg! <3

Wat een lieve complimenten allemaal! Ik ben heel benieuwd wat 2023 ons gaat brengen! *\o/*


Ellen_ov schreef:
Wat een mooi overzicht, heerlijk dat hij alles zo relaxed oppakt. Mooi tuig heb je trouwens, hou er wel van als alles zo lekker is afgestemd op elkaar :+ staat sjiek

Ik hou er ook heel erg van :j :D ! Alles mooi bij elkaar, niet al te heftige kleuren het liefste :') ik ga vooral op de herfst en wintercollecties erg goed hahaha


Nog een leuke reel van mijn instagram gehaald: wat zou jij kiezen? <<) <<)

littleroosie

Berichten: 6063
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 16:55

Ik vind je haflinger fantastisch! Veel succes volgend jaar met de wedstrijden :)

Ellen_ov

Berichten: 1322
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 17:40

Haha ja snap wat je bedoeld met de herfstkleuren; heb zelf ook de de wat donkere kleuren van Lemieux <3
Heb helaas wel een zwart zadel, staat zo ‘hard’ van kleur op m’n Haflinger maargoed.

Leuke reel van insta! Ik zou willen crossen <<) heeft de mijne nog geen ervaring in

ElfBeau_067

Berichten: 2001
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:18

Mooi paard. Mooie match! Wat knap dat je m zelf beleerd hebt! Wat leuk dat je bent gesponsord door de EJ, hoe komt dat zo?

Seni

Berichten: 2731
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 22:30

Wat een heerlijke beelden!
En dat hoofdstel op de laatste foto! Heeel gaaf! HEBBEN! Haha

FleurSandro

Berichten: 1805
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-22 22:35

ElfBeau_067 schreef:
Mooi paard. Mooie match! Wat knap dat je m zelf beleerd hebt! Wat leuk dat je bent gesponsord door de EJ, hoe komt dat zo?


Eind 2021 hadden ze een oproepje geplaatst dat ze influencers zochten en daar ben ik samen met een paar anderen voor geselecteerd! Echt een super gave kans waar ik nog altijd mega, mega blij mee ben! :j


Seni schreef:
Wat een heerlijke beelden!
En dat hoofdstel op de laatste foto! Heeel gaaf! HEBBEN! Haha


"Aquilla Deluxe" van Horsegear, verkrijgbaar bij Epplejeck <<) :')
(Draagt hij op alle rijfoto's :P )