Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 00:25

Wat een jaar hebben mijn Dikkie en ik achter de rug. Zoveel dingen voor het eerst gedaan, zoveel persoonlijke overwinningen, zoveel geweldige mensen ontmoet, ik denk bijna dat het niet beter kan!

We beginnen maar met een absolute favoriet van mij: Dikkie werd een goedgekeurde hengst! <3
Voor mij absoluut onverwacht, aangezien ik hem helemaal zelf had klaargemaakt en hier echt nul ervaring in heb. We gingen ook gewoon voor de ervaring en de lol, en dan dit. Ik was zo ongelooflijk trots!


En daarbij wil ik ook zeker nog dit filmpje van de keuring laten zien. De nieuw te keuren hengsten moeten ook los in de baan om de galop te beoordelen. Hier was hij net klaar (de meneer in het rood geeft een teken) en moest ik hem dus vangen. Bij de eerdere hengsten had ik al gezien dat dat soms niet al te makkelijk gaat, ze worden natuurlijk helemaal opgejaagd in die baan om zich zo spectaculair mogelijk te laten zien.
Maar ik roep hem, en hij gaat direct in de ankers en komt naar me toe <3 Dat was echt mijn penny-momentje van het jaar <3


Ook mocht mijn knapperd voor de lens van de fotografe Fieke de Rooij verschijnen, een van mijn favoriete foto's


Daarnaast werd er nog heel veel gespeeld. Ik heb hem (en mezelf) altijd beloofd dat hij hengst mag blijven zolang hij natuurlijk 1. braaf is en 2. een paardwaardig bestaan kan hebben. Aangezien hij op pension altijd alleen moest staan vanwege zijn hengst-zijn heb ik er zelf een shetlander bij gekocht en de heren houden elkaar wel in beweging :Y)


Een van onze favoriete dingen is met de trailer op pad gaan: les, clinic, naar het strand, noem maar op. Zodra de trailer buiten komt staat hij te trappelen voor het hek! Hij is dan ook heel simpel alleen te laden en te lossen en we gaan eigenlijk overal met z'n tweetjes heen.


Zo hebben we ook voor het eerst een clinic working equitation mee gedaan. Echt een super leuke tak van de sport en Dikkie kon het wel waarderen dat hij zelf mee mocht denken. Dit gaat we zeker nog eens vaker doen


Ook hebben we voor het eerst gesprongen! Ik ben zelf eigenlijk echt doodsbang voor springen na een zware val dik 15 jaar geleden. Je ziet mij ook helemaal verkrampt erop zitten. Ik zou dit ook met geen enkel ander paard durven dan met hem, hij geeft zoveel vertrouwen en zal nooit weigeren. Hoger dan dit hoeft voor mij ook zeker niet, maar hij vind het zo leuk dat ik toch af en toe een hindernisje neer zet


Sinds vorig jaar rijden we vrij actief mee met de haflinger competitie van het stamboek. Hierbij waren we in 2021 dan ook kampioen geworden in de B-dressuur. Zo trots op ons! Eigenlijk zijn we maar recreatieve hobbelaars namelijk :+ Maar wat is het gaaf om zo'n lint te krijgen!


Om onze prestaties te laten vereeuwigen op de muur heb ik nogmaals Fieke de Rooij fotografie laten langs komen die deze prachtige plaat van mijn vriendje maakte met zijn kampioenslint en mooie keuringsrozet.


Gezien het succes op de onderlinge competitie van het stamboek zijn we dit jaar ook maar officieel gaan starten. We hebben al mooie punten kunnen behalen in de niveau 1


Aangezien mijn Dikkie nu goedgekeurd was werd het ook tijd om hem voor te bereiden voor het afleggen van de hengstentesten. Hierbij moet er een dressuurproef afgelegd worden, zowel onder het zadel, alsook voor de wagen. Dat was een probleem, want wij waren beiden onbekend met mennen. Na heel wat stallen gebeld te hebben, waarbij geen enkele mij beviel ben ik zelf met behulp van bokt en youtube aan de slag gegaan met heb beleren voor de wagen. Inmiddels heeft hij al zo'n 16 keer voor de wagen gestaan en hebben we ook onze eerste men-wedstrijd mee gedaan
[AR-ITP] Van zero naar (men-)hero


Verder gaan we dus ook heel graag op de lol-met-je-knol toer, hij is zo makkelijk en vind alles goed. Zo zijn we dus ook op trainingsweekend geweest bij stichting historische rijkunst. Hier hebben we met garocha gereden en voor het eerst pijl en boog geschoten!


En als het wat serieuzer moet zijn kunnen we ook bij stichting historische rijkunst terecht, zowel hun eigen lessen als de clinics met Arne Koets die ze organiseren gaan we regelmatig heen. Dikkie en ik kunnen ons helemaal vinden in de manier van lesgeven en rijden. En hoewel er nog heel veel werk aan de winkel is (vooral van mijn kant :+ ) kunnen we iedere keer weer fijne stappen vooruit zetten


Als ik dit zie, dan weet ik weer dat ik absoluut de juiste beslissing heb gemaakt voor hem. Iedere dag weer genieten van dit penny-momentje <3 (zet vooral je geluid even aan :D )


Nu ik dit allemaal zo achter elkaar zet lijkt het echt alsof we altijd heel serieus aan het werk zijn, maar dat valt eigenlijk best mee :Y) Ik heb namelijk geen bak, dus eigenlijk gaan we als we niet op verplaatsing gaan altijd op buitenrit. Dat levert dan dit soort heerlijke plaatjes op <3


Al met al was het afgelopen jaar dus echt een topjaar en ik kan alleen maar hopen dat dit jaar even leuk wordt en het allerbelangrijkste, dat hij gezond mag blijven <3

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:29

Letterlijk en figuurlijk een gouden paard !!

Paardenfann4
Berichten: 1343
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 00:38

Mooi paard en wat heb je veel bereikt met hem! Mijn complimenten dat je alles zelf hebt gedaan.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 01:10

Wat een prachtig dier :~

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 09:55

Oh wat een prachtig dier zeg! Wauw! En ook nog eens een geweldig karakter!!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 16:27

Bedankt allemaal <3 Hij heeft inderdaad echt een top karakter, ik ben namelijk maar gewoon een hele simpele recreatie ruiter, dus dat we dit allemaal samen hebben kunnen bereiken ligt echt voor een groot deel aan zijn top instelling <3

Anoniem

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 16:32

Wat een ge-wel-dig knap paard heb je zeg! Wauw! <3 Doe mij ook maar zo een!!! <3

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 17:49

Wat een sjieke is hij. Heb je toevallig meer beeld
materiaal van de clinics van Arne ?

miriammiddel

Berichten: 279
Geregistreerd: 18-10-08
Woonplaats: Leek

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:11

Ontzettend leuk dier!

prompter

Berichten: 11104
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:14

Wat een veelzijdig en knap dier!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 21:37

Wat een prachtig paard heb je daar! <3

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 22:14

Op naar nog zo'n mooi en sportief jaar, jullie zijn zo leuk samen!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 22:52

Bedankt iedereen voor de leuke reacties <3

Ellen_ov schreef:
Wat een sjieke is hij. Heb je toevallig meer beeld materiaal van de clinics van Arne ?

Ja, heb ik wel, maar niet online staan, ik ben namelijk niet echt bepaald een Anky :o

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:00

Mooi jaaroverzicht van een toffe combinatie! Altijd leuk om met jullie te mogen werken. :D

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 23:15

Ik heb je topic met een big smile gelezen :D, lekker lol met je knol en tussen neus en lippen door even een hengst goedgekeurd krijgen, en die anderen altijd maar serieus doen _O-
Heerlijk! Blijf genieten zou ik zeggen <3 !
Ps. Volgens mij heb je geen Shetlander erbij, lijkt mij eerder een minipaardje.

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 17:40

rider schreef:
Mooi jaaroverzicht van een toffe combinatie! Altijd leuk om met jullie te mogen werken. :D

Je zult ons dit jaar ook nog wel een paar keer zien verschijnen 8-)


Anna79 schreef:
Ps. Volgens mij heb je geen Shetlander erbij, lijkt mij eerder een minipaardje.

Officieel is het ene minipaardje ja, shetlanders bestaan niet in deze kleur en zijn wat zwaarder gebouwd, maar hij is klein en eigenwijs, dus voor mij is het gewoon een shetlander :Y)

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 17:51

Geweldig leuk dier en je mag supertrots zijn hoe je alles bereikt, heel veel plezier met je 2 kanjers…

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:04

Wauw, wat een knap ding en zo heerlijk veelzijdig ook :wow: Daar hoeft geen strikje om hoor <<)

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 18:05

Jullie hebben duidelijk veel plezier samen! Leuk overzicht. Veel succes in 2023!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-23 18:15

Ja het is echt zo'n leuk dier! En hij pakt echt alles zo goed op, heel fijn om mee te werken <3

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:41

Wauw wat onwijs knap en gewoon je hengst beleerd voor de wagen met youtube :D briljant!

BOKTMANDYY

Berichten: 872
Geregistreerd: 25-10-12
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 15:51

Wauw wat een gaaf paard heb je daar! En hoe mooi om onverwachts een goedgekeurde hengst onder je kont te hebben! Ik vind hem geweldig en hoe leuk dat je zo veel verschillende dingen met hem doet. Een echte allrounder! Stiekem ook wel een beetje verliefd op die mini van je <3

Vraagje hoe zet je je instagram foto's in een topic

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Alleen maar hoogtepunten met mijn kampioenspony!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:05

Ik heb geen verstand van keuringen maar in feite hoeven ze niks te kunnen alleen mooi zijn en correcte bouw en gangwerk?

Vind een leuke Haflinger heeft hij nog gedekt afgelopen jaar?
Of gaat ie dekken dit jaar?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 19:38

Bedankt voor de leuke reacties <3

BOKTMANDYY schreef:
Vraagje hoe zet je je instagram foto's in een topic


De link van je instagram post tussen de [video] tags zetten


tita schreef:
Ik heb geen verstand van keuringen maar in feite hoeven ze niks te kunnen alleen mooi zijn en correcte bouw en gangwerk?

Vind een leuke Haflinger heeft hij nog gedekt afgelopen jaar?
Of gaat ie dekken dit jaar?


In principe kan je naar de keuring met ieder paard dat aan een touwtje kan stilstaan/stappen/draven. Meer moeten ze niet doen inderdaad. Het voorbereiden en voorbrengen is wel echt een vak apart hoor. Mijne heeft bijvoorbeeld een hele goede stap, maar dat heeft hij echt niet goed laten zien en dat lag aan mij :') Zelfde met de draf, ik ren niet zo hard en dan kan je paard natuurlijk ook niet doordraven.
Komend jaar zal nog even te zien zijn, afhankelijk van de hengstentesten e.d.