Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste keer Working Equitation

 
Profiel   

Afgelopen weekend hebben wij onze eerste clinic Working Equitation mogen volgen.
Het was relatief in de buurt en ik dacht waarom ook niet, altijd leuk om weer eens een iets nieuws te proberen :D
Totally is mijn 10 jarige Quarter ruin. We zijn de laatste jaren vooral bezig geweest met grondwerk. Sinds een half jaar zijn we ook wat aan de slag gegaan met "klassieke dressuur" en zijn we vooral aan het oefenen met zijn balans. Waar de WE ook weer een mooie toevoeging aan is.


[ img ]
Dit zijn wij

[ img ]

[ img ]
Bruggetje op

[ img ]
Stoer paard :D

[ img ]
Poging tot zijwaarts over de balk

[ img ]
Rond de barrels, dit vond hij wel erg lastig

[ img ]
Meneer was moe!

Hij heeft het eigenlijk super goed gedaan, we hebben met veel plezier deze clinic gereden :D



Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-01-23 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Op verzoek aangepast

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:05 



 
Profiel   

Dit lijkt me zo leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 16:49 



 
Profiel   

Ziet er super uit, hij doet zo goed zijn best. Ik kan niet wachten, hoop voorjaar/zomer een clinic of les te kunnen rijden. Balkje zijwaarts zullen we dan nog niet kunnen, maar de rest zie ik de mijne wel doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:28 



 
Profiel   

RT-HAW -> RIJ-ITP

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:29 



 
Profiel   

Ik vind op de eerste foto je armen en handen super netjes. Je mag hem wel meer nog naar de hand toe rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 17:54 



 
Profiel   

Avalanche schreef
Ik vind op de eerste foto je armen en handen super netjes. Je mag hem wel meer nog naar de hand toe rijden :)


Dankjewel, we zijn nog heel erg aan het puzzelen om alles beter te krijgen, dus alle tips zijn zeker welkom :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:21 



 
Profiel   

Hou je handen zoals je ze nu hebt, ik zie dat heel graag. Maar iets minder vrijblijven, buitenteugel eraan houden en die hand blijft stabiel, wat er ook gebeurt. Die teugel ook echt oppakken. Het kan zijn dat hij naar buiten gaat kijken en hem nog niet wil aannemen, geeft niets. Maar blijf stabiel contact houden.

En rijd hem voorwaarts. Been = gaan. Daar streng in zijn, en dan zal je zien dat hij wat meer aan elkaar gaat lopen.
Maar je zet een heel, heel vriendelijk beeld neer <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-23 18:25 



 
Profiel   

Leuk! Lijkt me gaaf om te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 07:40 



 
Profiel   

miereneter schreef
Ziet er super uit, hij doet zo goed zijn best. Ik kan niet wachten, hoop voorjaar/zomer een clinic of les te kunnen rijden. Balkje zijwaarts zullen we dan nog niet kunnen, maar de rest zie ik de mijne wel doen.


Hij vond het ook echt heel leuk om te doen, hij begon . Super leuk, heb je al enig idee waar je clinic wilt volgen?
Balkje op de grond vond hij ook lastig , wel al een paar keer op de grond geoefend en het ging op wel :D

Avalanche schreef
Hou je handen zoals je ze nu hebt, ik zie dat heel graag. Maar iets minder vrijblijven, buitenteugel eraan houden en die hand blijft stabiel, wat er ook gebeurt. Die teugel ook echt oppakken. Het kan zijn dat hij naar buiten gaat kijken en hem nog niet wil aannemen, geeft niets. Maar blijf stabiel contact houden.

En rijd hem voorwaarts. Been = gaan. Daar streng in zijn, en dan zal je zien dat hij wat meer aan elkaar gaat lopen.
Maar je zet een heel, heel vriendelijk beeld neer <3


Dankjewel voor de fijne opbouwende feedback , daar kan ik ook zeker wat mee <3 Mijn uitgangspunt is ook echt plezier, paard vriendelijkheid en een goede basis ontwikkelen, round, rhytmic & balance. En helemaal niet erg dat daar wellicht jaren in kruipt. We kunnen alleen maar bij leren en groeien en dat is alleen maar leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 18:36 



 
Profiel   

Wat een mooie houding heb jij daarin <3 mensen als jij word ik zo blij van he, daar wordt de paardenwereld mooier van :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-23 19:51 



 
Profiel   

Wat super leuk ;)
Jammer van de ring die je ziet vallen :P maar dat maakt het plaatje wel af ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-23 21:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen