Rêve D'or neemt het stokje over.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 17:44

Begin april kwam Sam helaas kreupel van de weide af, hij stond op dat moment al 2 weken niet in training dus het enige dat wij ons kunnen bedenken is dat hij op weide zich misstapt heeft. Twee dierenartsen later kwam het verdict dat hij een peesletsel/scheur in de pees heeft. :) Sam is inmiddels 18... Het komende jaar gaat hij dus gewoon op rust in de weide met aangepast beslag en volgend jaar opnieuw een echo om te kijken hoe het staat met de pees maar ik heb voor mezelf beslist dat ik Sam niet meer terug op niveau zal trainen, ook niet als de pees genezen is. Als het goed heelt dan houd ik hem in beweging op basis niveau maar geen competitie meer. Dat betekent dat Sam zijn wedstrijd-carrière afsluit op Z2 niveau met winstpunten.

Dat betekent ook dat Rêve, waar ik eigenlijk een beetje laks mee geweest ben, het stokje mag opnemen. :+ Haar niveau is "B van Blijven steken". :+ Dat is mijn schuld. Ze had al veel verder kunnen staan als ik mijn paarden niet vaker rust gaf dan training. _O- Toch wil ik deze plaatjes graag met jullie delen. :j Eind van de maand mag ze haar eerste wedstrijdseizoen beginnen. Ze moet nog iets meer bij elkaar komen maar ik wil niet te veel inleveren op halslengte en je ziet op de foto's dat dat echt een hele hele dunne grens is. Dus dat is een proces van 1 stapje vooruit, 1tje achteruit. :+ We komen er wel. :j

Op het einde van deze training heeft mijn moeder haar mogen uit stappen. :+: Ze was erg braaf maar mijn moeder was stomverbaasd over hoe anders Rêve getraind is qua hulpen. In tegenstelling tot Sam kent Rêve alleen mij als ruiter dus die heeft niks om "op terug te vallen". Wanneer iemand dus rijdt zoals men gemiddeld leert rijden gaat ze stil staan of dingen doen die je niet wilde vragen. _O- _O- Toen mijn moeder zei "maar zij is toch niet gereden zoals de meeste paarden he?" zei ik gewoon "nee. Nu voel je welke beperkingen ik heb in mijn rijden en hoe ik ze op los. :j "

Je ziet op de foto's o.a. dat ik vaak heel beperkt contact heb of boogjes in mijn teugel. Dat is de bedoeling. :) Je bent vrij om het daar niet mee eens te zijn maar dat is mijn werkwijze en mijn manier van rijden.


1.Afbeelding
https://i.postimg.cc/xC4dsr29/DSC-7217.jpg
2.Afbeelding
3.https://i.postimg.cc/9XsdMK73/DSC-7245.jpg
4.Afbeelding
https://i.postimg.cc/1z6xkLw9/DSC-7274.jpg
5.Afbeelding
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding
10.Afbeelding
11.Afbeelding
12.Afbeelding
13.Afbeelding
https://i.postimg.cc/WzTC0wDk/DSC-7568.jpg
14.Afbeelding
https://i.postimg.cc/cJTXVG6r/DSC-7647.jpg
15.Afbeelding
https://i.postimg.cc/5Nq7wz1B/DSC-7660.jpg

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:55

Ik vind het juist een fijn beeld.
Zelf rij ik mijn paard ook met soms weinig contact of losse teugel. Zelfs boven een sprong geef ik hem losse teugel, met het idee van balans zoeken ze maar zelf en niet in de teugels :)

Spoedig herstel voor Sam

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:02

Niet zo veel verstand ervan maar ik vind het ook een fijn beeld. Het komt heel ontspannen op mij over, niet zo in-de-krul-getrokken.

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:08

Jammer dat Sam niet meer in de ring komt, maar wat fijn dat hij lekker de tijd krijgt om te herstellen.

Wat een enorm fijne plaatjes weer!
Ondanks jou beperkingen zie ik jou als 1 van de fijnere ruiters op bokt.
Paard in de waarde laten, geen getrek. En lekker samen kijken hoe het gaat.
Mogen er genoeg een voorbeeld aan nemen.

En dat ze nog niet verder is, daar heeft niemand last van, paard zelf ook niet.
Al vind ik het er al wel ver uitzien. Super netjes.

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:12

Mee eens, lekker voorwaarts neerwaarts en hand naar voren.

En wat een leuk propje is dat geworden.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23449
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:21

Wat een fijne plaatjes..!
Eerste wat ik me daarna afvraag: ben jij zo klein of is je paard zo groot?

Superfijn beeld zo!

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:26

Wow, wat is Reve aan het uitzwaren zeg!

Ik vind het er vriendelijk en netjes uitzien. Je zou voor de gein nog een foto erbij kunnen doen van je eerste proefje vorig jaar, ter vergelijk hoe ze verder gegroeid is.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 18:43

Rocamor schreef:
Wow, wat is Reve aan het uitzwaren zeg!

Ik vind het er vriendelijk en netjes uitzien. Je zou voor de gein nog een foto erbij kunnen doen van je eerste proefje vorig jaar, ter vergelijk hoe ze verder gegroeid is.

[RIJ-ITP] Zo gaat je veulen op wedstrijd... Rêve d'or haar debut!

Dit is de wedstrijd. Ik moet wel zeggen dat ze in zomervacht altijd veel mooier toont. Minder propje… _O-


Polly schreef:
Wat een fijne plaatjes..!
Eerste wat ik me daarna afvraag: ben jij zo klein of is je paard zo groot?

Superfijn beeld zo!

Eh das een moeilijke. _O- iemand die haar op wedstrijd gezien heeft zei dat de foto’s en filmpjes haar geen eer aan doen kwa hoeveel massa en kracht ze heeft als je haar irl ziet…

Rêve is uitgegroeid tot 1,58/1,60. Ik ben klein en zij is best veel paard voor niet heel groot te zijn.
Ik zal straks even een foto toevoegen waar mijn moeder die 1,64m is er op zit. :D


Elisa2 schreef:
Mee eens, lekker voorwaarts neerwaarts en hand naar voren.

En wat een leuk propje is dat geworden.

:+: zou haar iets meer opwaarts willen Ivm verzameling die er bij ons al snel aan komt maar haar bouw maakt dat iets moeizamer. Waar Sam snel te hoog kroop wil Rêve juist liever horizontaal. :+ maar ze kán het wel. Als ik haar nu een paar weken in training heb is het een heel ander dier. Ze leert nl bizar snel. :+: dat is ook deels de reden dat ik zo laks geweest ben met haar. Als je haar zes maanden weg zet pak je haar op waar je gestopt bent.


DuoPenotti schreef:
Jammer dat Sam niet meer in de ring komt, maar wat fijn dat hij lekker de tijd krijgt om te herstellen.

Wat een enorm fijne plaatjes weer!
Ondanks jou beperkingen zie ik jou als 1 van de fijnere ruiters op bokt.
Paard in de waarde laten, geen getrek. En lekker samen kijken hoe het gaat.
Mogen er genoeg een voorbeeld aan nemen.

En dat ze nog niet verder is, daar heeft niemand last van, paard zelf ook niet.
Al vind ik het er al wel ver uitzien. Super netjes.

Ah, hij heeft alles gegeven. Hij was klaar voor niveau 4.. (subtop bij jullie denk ik) en had hij fit gebleven zou ik hem nog 1 keer niveau 4 gestart hebben maar het is wat het is. Hij heeft me zoveel gegeven… :+:

En inderdaad… zij heeft er geen last van en over een jaar weet niemand het nog. :D Sam was 10 toen ik echt met hem ging trainen dus… :+

Dankjewel voor de lieve woorden. :+:


estja schreef:
Niet zo veel verstand ervan maar ik vind het ook een fijn beeld. Het komt heel ontspannen op mij over, niet zo in-de-krul-getrokken.

Dankjewel. Trekken werkt met dit paard sowieso niet. Ze weet dat ze sterker is en ze weet dat ze je er af krijgt. Dus alles wat je van haar wil moet je verdienen. :j


Art_Ificious schreef:
Ik vind het juist een fijn beeld.
Zelf rij ik mijn paard ook met soms weinig contact of losse teugel. Zelfs boven een sprong geef ik hem losse teugel, met het idee van balans zoeken ze maar zelf en niet in de teugels :)

Spoedig herstel voor Sam

Ja hier ook. Ik heb wat dingen van de Wester ruiters gejat en leid zo mijn paarden op. Gewoon licht op alle hulpen. :j

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:13

Ik zie liever licht contact dan met spierballen en veel druk. Op eigen benen lopen geeft vaak een fijner beeld.
Fijn om te lezen dat je Sam de tijd geeft om te herstellen. Pezen zijn lastig en vragen geduld om te genezen.

Hetwaszoiets
Berichten: 96
Geregistreerd: 05-08-19

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:17

Fijn beeld! Veel succes dit wedstrijd seizoen!

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 19:22

Heel fijn beeld, zo lekker doorgaan. Het is een prachtig paard. Welk ras is ze?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57953
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-23 19:34

Morganlefay schreef:
Ik zie liever licht contact dan met spierballen en veel druk. Op eigen benen lopen geeft vaak een fijner beeld.
Fijn om te lezen dat je Sam de tijd geeft om te herstellen. Pezen zijn lastig en vragen geduld om te genezen.

Inderdaad, volgend jaar is hij 19. Ik wil dan niet meer riskeren dat ik hem over vraag.

Het doel met Rêve is idd dat ze zichzelf draagt. Dat ze haar eigen balans vindt én gezien ik een halfzijdige verlamming heb (bij gebrek aan betere term.) is dit gewoon de oplossing om haar niet scheef te rijden.


Hetwaszoiets schreef:
Fijn beeld! Veel succes dit wedstrijd seizoen!

Dankjewel. Ben zelf benieuwd hoe ze het gaat doen maar dit seizoen hoop ik gewoon dat ze ontspanning vindt op wedstrijd.


Yenni schreef:
Heel fijn beeld, zo lekker doorgaan. Het is een prachtig paard. Welk ras is ze?

Rêve heeft een KWPN moeder en een deels Iberische vader. Ismir du Tilleul. Ze heeft een zoon van Casanova du bois die erg naar haar neigt kwa bouw dus ze drukt haar stempel behoorlijk. :D

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 07:30

Ik vind het een heel fijn beeld wat je laat zien. Erg netjes en correct, geen ruk en pluk werk.
Hopelijk knapt Sam snel weer wat op en herstelt hij goed. Hij heeft je al ver gebracht.
Wie weet hoe ver Rêve je nog gaat brengen. Jullie zijn een mooi stel!

Anoniem

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:36

Super fijn beeld! <3 Maar bij jou ziet het er doorgaans gewoon goed uit Kath!

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 08:38

Ah ik lees een Iberisch karakter, prachtig!

Als ze achter meer gaat zitten komt de oprichting ook wel goed. Op de plaatjes lijkt ze een beetje de verbinding te verbreken als ze wat hoger loopt.

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:01

DuoPenotti schreef:
Jammer dat Sam niet meer in de ring komt, maar wat fijn dat hij lekker de tijd krijgt om te herstellen.

Wat een enorm fijne plaatjes weer!
Ondanks jou beperkingen zie ik jou als 1 van de fijnere ruiters op bokt.
Paard in de waarde laten, geen getrek. En lekker samen kijken hoe het gaat.
Mogen er genoeg een voorbeeld aan nemen.

En dat ze nog niet verder is, daar heeft niemand last van, paard zelf ook niet.
Al vind ik het er al wel ver uitzien. Super netjes.


Precies dit!

pmarena

Berichten: 48136
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:13

Ah wat doet ze goed haar best :+:

Het is super jammer van Sam, maar opent wel de weg om het stokje nu echt over te dragen...van Sammeke naar madammeke :j

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 09:40

Heerlijk beeld, voor mij een ideaal dat je zelden ziet.
Mijn lesgever vroeger zei altijd, die teugels die heb je niet nodig, die hangen daar maar aan als versiering. En als hij dan zelf eens op Lucky stapte en die met veel schwung en trots ineens door de baan begon te gaan, liet hij de teugels gewoon los en zei, kijk ik heb ze niet nodig :D

De stand van haar hoofd en hals komen vanzelf wel in de "gewenste" vorm naarmate training en africhtingsniveau stijgen. Ik ben alvast grote fan!

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:26

Mooi team zijn jullie

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 11:34

Je nieuwe gouden topper in wording. Komt helemaal goed met jullie. Wat zeg ik, het is al goed met jullie, het wordt alleen maar beter.

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:20

Ben het eens met iedereen hier in de comments. Fijn beeld zo! Ik houd er van als er zo vriendelijk gereden wordt. Zou de standaard moeten zijn ipv in de krul trekken omdat je dan sneller "resultaat" ziet en jury's punten geven voor de mooie (valse) kromming >;) Die zie ik helaas meer om mij heen dan mensen die rijden zoals jij en ik, via het paard zijn eigen balans. Maar jij laat zien dat je op deze manier ook prima de hogere dressuur niveau's kan bereiken :j

nafkedemi

Berichten: 1298
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:30

Ziet er netjes uit!

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 13:37

Heel fijn beeld!

marjolein88

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:33

Mooie pony geworden!

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Rêve D'or neemt het stokje over.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 15:13

Wat is het een prachtige pony geworden! Ik denk dat veel mensen een voorbeeld kunnen nemen aan jouw rijstijl. Het ziet er veel beter uit! Op de manege leer ik trouwens ook zo rijden!