Wedstrijd Horseboarden - ruiter met boarder op mountainboard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Wedstrijd Horseboarden - ruiter met boarder op mountainboard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 14:02

Afgelopen weekend hebben we meegereden bij Horseboard wedstrijd in Nieuw-Amsterdam.

Wat een geweldig dag! Prachtig weer, maar heel erg warm. We deden met dezelfde pony mee in de Novice en de HC klasse, dus een lange dag. Gelukkig overal veel waterpunten, waar gebruik van werd gemaakt door zowel ruiters, boarders, paarden en vrijwilligers!

Het is heel moeilijk kiezen tussen alle foto's, maar geniet mee van Team EBR (Novice klasse) en EBR's Heavy Team (HC klasse)

Team EBR (Novice klasse - moet in galop):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


EBR's Heavy Team (HC klasse - mag in draf):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Foto's: Nelleke Heij en Rick Lugers

Wil je het ook een keer proberen? Horseboarding Holland organiseert ook trainingsdagen, voor ruiters, boarders of als team ;)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 15:32

Ik blijf dit toch zo'n gave sport vinden, heel stoer! Vanwaar de naam 'Heavy Team' voor het tweede team? :D

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 16:00

Suikerspinda schreef:
Ik blijf dit toch zo'n gave sport vinden, heel stoer! Vanwaar de naam 'Heavy Team' voor het tweede team? :D


Dank je wel!

EBR's Heavy Team had eerst een ander paard, maar daar kon de boarder niet langs kijken. Dus een paardenwissel en (nog) geen naamsverandering (EBR Lite :+ ) 8-)


Afbeelding

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wedstrijd Horseboarden - ruiter met boarder op mountainboard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:11

Ziet er spectaculair uit!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:19

Ik vraag me af hoeveel mensen er mee deden? Het ziet er wel gaaf uit

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78513
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wedstrijd Horseboarden - ruiter met boarder op mountainboard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 20:31

ITP-->RIJ-ITP

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-23 22:16

moonsparkle schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen er mee deden? Het ziet er wel gaaf uit


In Nieuw-Amsterdam waren 5 wedstrijd teams en 3 HC teams. Bij elkaar zijn we dan ongeveer 1,5 uur bezig per heat (2 heats per dag - 3 runs per heat).

Er zijn nog een aantal teams, maar we hebben inderdaad nog lang niet voldoende deelnemers om de verschillende klasses op te starten.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 00:06

Santos_05 schreef:
Suikerspinda schreef:
Ik blijf dit toch zo'n gave sport vinden, heel stoer! Vanwaar de naam 'Heavy Team' voor het tweede team? :D


Dank je wel!

EBR's Heavy Team had eerst een ander paard, maar daar kon de boarder niet langs kijken. Dus een paardenwissel en (nog) geen naamsverandering (EBR Lite :+ ) 8-)


[ [url=m/m8gabE.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hahaha, dat verklaart veel. Lijkt me ook niet een probleembje waar je vooraf op bedacht bent :))

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 09:07

Dit lijkt me zo gaaf, zou echt superleuk zijn om eens met mijn partner te proberen. Ik hou van paardrijden en zoveel mogelijk lol met mijn paard maken. Hij houdt van mennen, wakeboarden, snowboarden etc. en mijn paard is een alleskunner. Als ik het goed begrijp zitten jullie in Zwolle?
Zijn er ook wel eens trainingsdagen meer richting het zuiden?

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 10:19

Lys_PPA schreef:
Dit lijkt me zo gaaf, zou echt superleuk zijn om eens met mijn partner te proberen. Ik hou van paardrijden en zoveel mogelijk lol met mijn paard maken. Hij houdt van mennen, wakeboarden, snowboarden etc. en mijn paard is een alleskunner. Als ik het goed begrijp zitten jullie in Zwolle?
Zijn er ook wel eens trainingsdagen meer richting het zuiden?


Ik zie idd een match!

Onze agenda staat op Facebook Horseboarding Holland. We gaan 2 september naar Meeuwen, Noord Brabant, dat is momenteel het meest zuidelijk, maar daar staat momenteel geen training gepland. Maar we kunnen misschien wat combineren ;)

Edit: We hebben een team in Belgie die graag het Horseboarden in Belgie wil opzetten, ik heb je een PB gestuurd ;)

Bonita_Bon

Berichten: 3240
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Haarlem

Re: Wedstrijd Horseboarden - ruiter met boarder op mountainboard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 18:07

Oh maar dat trekpaard is gaaaaaaf (is het een trekpaard?) Die andere ook hoor, maar kan me helemaal voorstellen hoe dat voelt als je daarachter hangt!

Mooie sport doen jullie, ik heb het wel eens mogen proberen achter paard van kennis van mij (van het Horseboarding Showteam, die ken je misschien ook wel? Lieve mensen, gaaf team) maar het is een stuk moeilijker dan je denkt!

Gaan de wedstrijden altijd door met zulke temperaturen? En starten jullie ook altijd?

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Wedstrijd Horseboarden - ruiter met boarder op mountainboard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 18:30

Ja Eli is een Frans trekpaard (Comtois) <3

Wij rijden nog maar een jaar wedstrijden, dus ik leer steeds meer mensen kennen :))

Of het altijd door gaat... Dat proberen we wel. Zoals afgelopen weekend met om de paar meter een emmer water en een tuinslang in de buurt. Dit keer was het bij een eigen terrein, maar meestal komen we als onderdeel van een evenement (Flaeijelfeest Oudehorne, Zuidenveld Nieuw-Weerdinge, Oogstdag Meeuwen)