Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 09:01

Elisa2 schreef:
Oja zie, precies wat ik dacht want dan moet het over dat stukje rug en dat is moeilijk en kent ze nog niet.

Haha ja, in beweging heeft ze echt de uitstraling van een Queen ofzo..zo'n wow factor.

Voor het mooie is ze daar nog niet sterk genoeg voor. Het wordt zeker wel beter maar kan nog heel veel meer.

Ja het is onder het zadel een heel statig paard. Ik snap helemaal wat je bedoelt

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 12:50

BloemBloem schreef:
Dit, haha, ik wilde eerst doodzonde schrijven :o := :D, maar dat klinkt
zo negatief, maar we zitten duidelijk op één lijn :))


Nee hoor ik zat hier toevallig gisteren naar te kijken. Ze is nu 1 kleur en dat donkere met die vurige lichte stukjes vond ik gewoon echt gaaf.

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-23 21:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zien jullie dat ze niet alleen maar wedstrijden loopt :')

We zijn heel veel vanaf de grond bezig en ik zit er eigenlijk relatief weinig op. Ben van mening dat als je de hulpen beheerst en je paard een correcte basis heeft je een proefje wel moet overleven.

Ze loopt dus 2 a 3x per week onder het zadel en verder schakelen we vanaf de grond om vooral af te blussen.

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 21:47

Helaas baggerbeeld weet niet wat er met mijn telefoon was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag een beetje gespeeld met van alles en nog wat. Oprichting opzoeken, weer zakken, paar pasjes wijken en ga zo maar door. Allemaal kleine losse onderdelen van het L gepakt.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57941
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-23 22:26

Camera lens aan gewasemd. Als je ‘m even af veegt als je dat ziet is het meestal weg. ;)

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-23 23:29

Ayasha schreef:
Camera lens aan gewasemd. Als je ‘m even af veegt als je dat ziet is het meestal weg. ;)


Nou ik weet al wat ik deed.
Tijdens het poetsen had ik hem onder mijn bhbandje

Jullie zien daar dus mijn tietzweet :')

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 08:49

Ze begint al veel beter bespierd te raken, vooral de hals! kun je zien dat ze goed getraind wordt op de hals laten vallen. Ze is natuurlijk al iets ouder dus de bovenlijn zal iets langzamer gaan, maar dit werk houdt haar denk ik juist goed ook. Het is wel heel mistig op die laatste foto's. :+

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 12:38

Fijn dat het te zien is!

Der bovenlijn is inderdaad wat trager. Ze is ook ineens verschrikkelijk in gaan vallen en dat ging vrij rap. Dat er weer bij krijgen is vrij lastig merk ik. Ze moet echt heel erg aangevuld worden om te kunnen omzetten.

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 14:39

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag heb ik haar meegenomen naar heeeeeel ander terrein. Meer drukte rondom de baan, meer losrijders dan anders en haar losgereden tussen de andere paarden.

Het is een topper!
191 en 196 punten

Ik hou haar voor de jury's nog iets te weinig gesloten en dat is helemaal niet erg. Bij de verruiming heb je daar alleen het probleem dat hun het een minimale verruiming vinden. Komt vanzelf dus goed. Als ik kijk naar de vooruitgang die we hebben is dit al zoveel meer dan ik had verwacht.

Ze was wakker, alert en toch bij me! Dat was het enige waar we voor gingen. Hopen dat zij zichzelf bleef. Dubbel en dwars beloonde proeven met het commentaar dat we een fijne vriendelijk ogende combinatie zijn. "Probeer nog meer te sluiten!"
3 winst mee naar huis en een goede bak slobber bij thuiskomst.


Afbeelding

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 16:12

Het ziet er redelijk ontspannen uit en rustig :)

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 09:42

Net commentaar toch gezien de ontwikkeling? :-) Weer een goed leermoment voor haar zo te lezen. Jullie gaan hard zat! Gefeliciteerd. :)

Rocamor

Berichten: 10872
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:36

Proficiat, zowel met je punten als mei je verjaardag.

De jury's bevestigen precies waar jij nog niet wilt zijn omwille van het paard. Dus dat is alleen maar mooi

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-23 16:40

Dankjewel!

Dit weekend was de tweedaagse.
Ik had hierin besloten om het per dag te bekijken. Gaan we wel of gaan we niet en hoe starten we op dag 1 en zou ik haar dag 2 mee kunnen nemen zonder hier schade aan te richten in dat wat we zo belangrijk vinden.

Een 2 daagse is mentaal best wat zwaarder maar ze was zo prettig op dag 1 dat ik had besloten de volgende dag haar reactie te kijken. Rent ze naar het hek om mee te gaan of denkt ze ajuu laat mij maar gaan.

Ik trof vanmorgen een gigantisch opgewekt paard. Even goed de roskam eroverheen gehaald. Zo kijk ik of ze ergens gevoelig is. Beide was positief dus ingeladen en gegaan.

Koppie erop helemaal vrolijk en 191 en 196 punten gereden met ook nog een 1e plaatsje.

Nu gaat ze de hele week weer bijkomen met licht werk en staat er niks in de agenda. Oooh ja de hoefsmid maar verder dan dat gaan we even niet.

L1+ 7 in zo'n korte tijd is te bizar. Ze loopt het makkelijk weg en is een blij paard. Vandaag iets gespeeld met de verruiming. Haar alleen in de hoek ervoor iets oprichten en sluiten om haar in de verruiming weer uit te schuiven. Dat werkte voor haar top. Zeer fijn jurycommentaar! Fijne en vriendelijke combinatie om naar te kijken.


Trots op dit paard,
Trots op wat we kunnen showen.

Van omstanders geweldige reacties dat ze in tijden niet zoveel vriendelijkheid en beloningen in een proef zagen. Ook dat het er he makkelijk uitziet.

Dat is precies wat we willen. Ze is verre van makkelijk, maar bouwt op mij en vertrouwt erop dat ik haar erdoorheen help. Als ze twijfelt krijgt ze ruimte en een klopje. Het is een super paard om mee te nemen!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-23 19:42

Hier niet veel boeiends
Vooral eten en chillen
Wat we rijden is vrij simpel en gebasseerd op het basis gedeelte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:37

Goed gedaan beide!!!

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 12:01

Afbeelding
Wij sluiten ons seizoen als L2 startgericht en gaan de hele winter niks doen. Beetje tuffen en kilometers maken en een paar clinics meepakken.

De zomer komen we weer terug om door te gaan waar we nu mee afsluiten.

Er zal dus weinig in dit topic gaan veranderen behalve zo nu en dan een clinic en wat kleine vorderingen. Het gaat eigenlijk perfect en ze geniet oprecht van alles wat ze doet.

L2 was voor mij het matje en daar zouden we ook afhaken. Dit heeft ze zeer snel gedaan en ik heb alle vertrouwen in haar op andere locaties.

Voor nu staan er hele andere Dingen op de lijst. Zo wil ik haar een keer meenemen naar een bos of het autostrand hier in de buurt (dit is veel minder zwaar zand).

Ik denk dat ik een nieuwe vriendin in haar vond en zij in mij en mijn dikke sneeuwpop

Afbeelding

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 12:44

Wat een ongelooflijk goede match en geluk voor jullie allebei! Ik weet weinig van dressuur maar ik vinf fe manier waarop je met haar omgaat heel fijn. Lekker van elkaar genieten en volgend jaar weer verder.

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 16:02

Whizz schreef:
Wat een ongelooflijk goede match en geluk voor jullie allebei! Ik weet weinig van dressuur maar ik vinf fe manier waarop je met haar omgaat heel fijn. Lekker van elkaar genieten en volgend jaar weer verder.

Dankjewel!

Dat gaan we zeker doen <3

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 16:05

Afbeelding

Aangezien Ziva moet bulken en daar nog niet echt goed in is doet Frits het wel even voor! Frits is namelijk een volleerde schransbak

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-23 19:01

Frits stopt ook zijn hele hoofd er in _O-

Wat heerlijk om dit allemaal te lezen! Zo ongedwongen hoort paardrijden en wedstrijdrijden te zijn!

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 19:42

Hahahaha frits is knettergek joh. Daar word ik soms echt moe van

Maat dan besef je dat je ook zielsveel van hem houdt. Het is een aparte ervaring.

Nou zo sta ik er wel in. Ik heb helemaal geen prestatiedrang en wil vooral genieten en dat doe ik zolang zij geniet.

Net als dat L2 we kunnen het hoor want we trainen nu naar de M toe en schouderbinnenwaarts en travers zitten erop, maar wel met een hoop ruimte.

In het L2 komen er gewoon paarden die meer aan die maatstaven voldoen. Om een L2 proef naar wens van jury te rijden moet ze meer bij elkaar gaan lopen en dat snap ik maar al te goed alleen daar zijn wij nog helemaal niet mee bezig. Tenminste we doen nog te korte stukken op die manier.

Wij gaan dus lekker eerst een hele andere kant op!

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 15:55

Kreeg toevallig deze net in. In samsungfoto's naar voren.

Toen ze er net stond
Afbeelding

En dan een paar weken terug
Afbeelding

Na een flink stuk vetmassa ingeleverd te hebben lijkt ze nu weer bij te komen. Het gaat wat stugger maar we doen ons best.
Afbeelding


Samen met de masseuse hebben we een op en afbouw besproken. Eigenlijk puur wat ik al deed qua werk maar de 2 zware trainingen doen met 3 dagen licht werk ertussen. Nu deed ik al niet heel veel anders maar we gaan kijken of deze manier alles bevordert.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Weer van Start na een rollercoaster van emoties en gebeurtenissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 08:57

Knap gedaan :)

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 13:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jajaja ik weet het zonder cap. Foei

Afbeelding
Afbeelding


Langzaam aan wordt mijn lichaam beter maar ook haar lichaam. Nu was ik vooral het probleem soms.

De oefeningen gaan haar steeds makkelijker af.

GabberGill

Berichten: 5752
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-23 13:35

En omdat het toch de laatste wedstrijd om de hoek was toch besloten na alle ontwikkelingen gewoon mee te pakken. Er zat nu 2 weken tussen der laatste proef en deze en het is de laatste van het seizoen op een wedstrijdweekend na. Het weekend pak ik toch niet omdat ik dat te zwaar vind. Aangezien we thuis wel gewoon het M rijden is het L2 nog steeds goed te doen voor der. We trapte dus af met weer 0,0 verwachtingen.

Afbeelding

Ze wordt steeds statiger.

En zo vertrokken we!
Afbeelding

Afbeelding

Oortjes staan er altijd op want ze geniet hier echt van.



Mijn lezer kon helaas niet. Ik besloot daar te kijken en anders gewoon af te groeten als ik niemand kon vinden. Ik ken namelijk stukjes proef en geen hele proeven uit mijn hoofd.

Er kwam een stortbui naar beneden en mevrouw besloot dat dit niet is wat zij willde. Logisch ook, ik baalde namelijk ook. De rust erin kunnen rijden en eindelijk een lieve dame gevonden die het op zijn minst wilde proberen. Een kanjer en niks op aan te merken, maar las net te laat of was het even kwijt. De proef is dus een beetje in elkaar geflanst.

Ze werd alleen maar heter en heter en enthousiaster in de proef dat ik eigenlijk alleen maar gelachen heb. Het voelde als een 170 punten. Ze was door het weet gewoon niet zichzelf en ik moest oprecht alle zeilen bijtrekken. Daarbij kwam dat ik veel van mijn proef zelf moest invullen.

Miscommunicatie, verstoringen en er gebeurde veel. Toch 2 winst mee naar huis en een heerlijke bak met voer om haar dag af te sluiten. Van de 9 toch nog een 4e en 5e plek kunnen pakken.

Ooooooh ja in de verruiming van de draf was ze zo goed en constant dat ik zeer trots werd waarop zij nog meer deed en ik haar kwijt was en dit besefte toen we bijna door de uitgang gingen. Bij de K zit gelijk de uitgang open.

Hoop met haar gelachen dus en zij stond er nog even positief in als altijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu is het echt klaar en gaan we werken aan sluiten en dragen!


Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort gaan we toch weer eens beeldmateriaal delen.