Wedstrijdplaatjes met Elfina

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6647
Geregistreerd: 28-08-12

Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 12:25

Afgelopen weekend ben ik met mijn merrie Elfina weer op wedstrijd geweest. Dit was onze 2e wedstrijd in het Z1 en het ging voor geen meter :') Elfina is een pittige merrie en het lukt me steeds beter om haar spanning af te laten vloeien, maar afgelopen weekend lukte dat niet goed genoeg. Ze bouwde dusdanig veel spanning op in een deel van de bak (vanaf ongeveer de H-M lijn, richting C, waar de juryauto stond) dat ik de eerste proef besloten heb om af te groeten. Ik kon eigenlijk niet in dat deel van de bak komen, waardoor ik simpelweg de proef niet kon rijden. De 2e proef was in een bak ernaast en heb ik wel uitgereden, maar ook alles behalve soepel. Dit resulteerde in een volledig terechte 190 punten. Overigens vond ik beide jury's erg schappelijk, want ik heb niet lager dan een 4 gereden. Er zaten een aantal onderdelen bij die ik, naar mijn mening, eigenlijk niet heb getoond of waar er gewoon sprake was van staken. Ik had een aantal 0'en of 1'en op mijn protocol dan ook niet raar gevonden :Y)

Elfina is mijn eerste eigen paard en ik heb haar volledig zelf opgeleid tot dit niveau. We hebben allebei dit niveau nog nooit gereden, dus alles is nieuw. Dit maakt het soms best moeilijk, maar het is ook wel heel gaaf om dit volledig samen te hebben gedaan. We zijn er echt nog niet en we hebben nog veel punten waar we aan moeten werken (o.a. lengtebuiging, dat zie je ook wel terug op de foto's), maar ik merk dat er steeds meer stabiliteit en ontspanning komt. Ik vond het dan ook wel mooi om op mijn protocol terug te zien dat 1 'verpeste' oefening niet langer betekent dat de hele proef direct dramatisch is, maar dat ik voor het ene onderdeel een 4 kan rijden en vervolgens voor het volgende onderdeel ook gerust een 7. Zelf moet ik vooral letten op recht boven mijn paard zitten en blijven toestaan met mijn (met name binnen)hand. Ook dit is al een stuk verbeterd, maar blijft een belangrijk werkpunt!

Hoe dan ook, ondanks het onsuccesvolle verloop van de wedstrijd, hebben we er dankzij mijn bijrijdster wel wat leuke plaatjes aan over gehouden! Je kunt aan mijn hoofd alleen goed zien dat ik het zwaar had :+ Ik wil die graag met jullie delen, omdat ik ondanks alles toch best wel trots op ons ben! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:24

Gaaf paard :j Lekker kilometers blijven maken!

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 13:29

Zo zeg, die is positief veranderd! Dat slungelige is er wel vanaf zeg :D knappe merrie! Die winst komt vanzelf wel <3

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6647
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 21:20

Autumnn schreef:
Zo zeg, die is positief veranderd! Dat slungelige is er wel vanaf zeg :D knappe merrie! Die winst komt vanzelf wel <3


Het is inmiddels geen puppypaard meer inderdaad :P Kilometers gaan we inderdaad lekker maken en dan komt die winst vast vanzelf! :j

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 00:46

Hele fijne plaatjes, en je zelfspot is super :')

Maar super vriendelijk en eerlijk gereden :)

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 03:28

Wat een leuk dier zeg! En gewoon kilometers blijven maken. Het ziet er vriendelijk uit!

Wat ik nog wel wil zeggen, het zal ook erg helpen met oa de lengtebuiging als je zelf goed gaat mee zitten. In de appuyementen zit je tegen de beweging in en blokkeer je haar dus eigenlijk. Zie je dat zelf ook?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:10

Super Nadja! Ik herken jouw blik nog wel, toen je met mijn Alanda startte in de B en ze meerdere keren buiten de witte hekjes kwam en vervolgens stil bleef staan om te poepen :+ Oftewel, zover heb je het al geschopt sindsdien en zo goed ben je nu al bezig <3 Je bent een topper!

Amado7

Berichten: 10732
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:08

Die heb je lekker aan het lopen!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6647
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 06:41

Bedankt voor jullie lieve reacties! <3 En MyWishMax, je hebt helemaal gelijk hoor! Dat is ook een beetje waar ik op doel met dat ik recht boven m'n paard moet blijven zitten :j

Dala8
Berichten: 383
Geregistreerd: 26-04-14
Woonplaats: Friesland

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 20:36

Je bent zo goed op weg! Trots op jullie!

Elfina blijft een bijzondere merrie waar we van kunnen genieten maar ook regelmatig denken; "waarom vonden we paarden ook al weer leuk?"
Gister heb je hard gewerkt in je les en zondag gaan jullie gewoon weer verder met km maken! (en stiekem hopen dat het eerste puntje komt :+ )

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 13:43

Wat bijzonder om zo samen met je jonge paard te groeien naar een steeds gebalanceerder niveau. En net als bij onszelf, gaat ontwikkeling ook bij paarden met horten en stoten. Je rijdt haar lekker hoor!

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:08

Wat een gave merrie heb je! wat is de afstamming?

Zitten echt hele leuke plaatjes tussen.
En recht boven je paard zitten ja..helpt al om het gewicht iedere keer net even iets meer op je binnenbeen te zetten in de zijgangen. Kan je paard er ook makkelijker omheen buigen. :) Maar kan me voorstellen dat je je handen wel even vol had als ze zo gespannen was.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6647
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 14:20

Elisa2 schreef:
Wat een gave merrie heb je! wat is de afstamming?

Zitten echt hele leuke plaatjes tussen.
En recht boven je paard zitten ja..helpt al om het gewicht iedere keer net even iets meer op je binnenbeen te zetten in de zijgangen. Kan je paard er ook makkelijker omheen buigen. :) Maar kan me voorstellen dat je je handen wel even vol had als ze zo gespannen was.


Thanks! Het is een Zuidenwind x Special D.
Ik vergeet zelf nog wel eens te blijven rijden als ze zo gespannen is, maar ik probeer mezelf te leren om dat wel gewoon te blijven doen. Op die manier kan ik haar ook beter door de spanning heen rijden :j Dus dan zijn zulke tips van de zijgangen juist heel goed en handig!

DuoPenotti

Berichten: 29536
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:23

Knap paard!
En toch hele leuke plaatjes.
En met je zelfreflectie zit het ook wel goed.

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wedstrijdplaatjes met Elfina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:08

Juist met zulke zelfreflectie kom je het verst! Top..kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen.

Ik ben echt benieuwd naar meer beeldmateriaal hoor, en super dat je fijn op een trensje rijdt.

Zuidenwind gaf echt wel hele fijne bewegers, dus dat maakt me extra nieuwsgierig.