Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 21:12

Hallo allen,

Terug van weggeweest. Duke en ik heb een aantal turbulente jaren achter de rug.

Duke is een klein beetje bokt bekend geworden door zijn afval topic, misschien bij sommigen nog bekend, waarna hij zo’n 200 kilo is afgevallen.

Zo dun als hij toen was dat is hij nu niet meer. Hij heeft meer spieren en wat meer vetjes. Dit heeft enerzijds de reden dat ik 2,5 jaar aan het studeren ben geweest en hiervoor ver weg was. Anderzijds heeft Duke lang in de ziekenboeg gezeten. Hij blijkt een nogal gevoel SI gewricht te hebben die vaker niet dan wel goed zit. Dit resulteerde in af en aan op rust, longeren en weer rust. Rijden was er bijna niet meer bij. Inmiddels is hij net weer bekomen van de 3e keer niet goed (hij is compleet onderzocht door de dierenarts inclusief foto’s etc maar nergens is iets op te zien en is hij volledig gezond). We pakken de beweging rustig weer op en kijken of we zowel bij mij als bij hem de vetjes er een beetje af kunnen krijgen.

In de korte periodes dat we wel mochten rijden hebben we zeker niet stil gezeten. Zo hebben we ons heuse wedstrijddebuut gemaakt. We zitten nu op 4 winstpunten in de B. Maar al hadden we er 0, ik ben supertrots op Duke. We hebben enorm veel plezier en genieten van alles wat we doen. De kers op de taart was de opmerking op het protocol ‘geeft een erg ontspannen indruk, heel vriendelijk gereden’. Daar doen we het voor. Vaak eindigen we niet hoog en hebben we 1 tot geen winstpunt. Maar hè, 1e van onder is nog steeds 1e :+

Genoeg gepraat. Hier een samenvatting van onze wedstrijdperiode die nu weer enigszins op 0 staat gezien we nu liever buitenritjes maken en rijden zonder druk van een aankomende wedstrijd.

Klein paspoort:
Duke vd lage Wierde
Haflinger X Fries
13 jaar
1.58 hoog
B+4

Allereerst hebben we geoefend op vreemd terrein, daarna vonden we ons wel klaar voor een wedstrijdje.

Afbeelding

De dag is aangebroken en we staan er op ons paasbest bij

Afbeelding

Inrijden (ja ja ik heb na deze wedstrijddag die cap eerst maar anders gedaan)

Afbeelding

Tijdens de proef. Zowel bij hem als mij wat spanning en dat is te zien. Vooral in de 1e proef. Ik heb vooral enorm opgetrokken schouders. In de foto’s verderop is dit al minder. Van mezelf zit ik zo kaarsrecht, dit is eigenlijk altijd zo.
1e proef:


Afbeelding


2e proef:

Afbeelding

Daarna nog een aantal keer op wedstrijd. Dit was de laatste keer in februari:

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben eigenlijk gewoon trots op m’n buffel dat hij zich zo braaf gedraagt. Tussen alle heethoofden loopt hij relaxed en doet z’n ding. Zelfs de bloemen overal rond de ring die elk paard eng vond liep hij zonder enige angst. Trots op m’n kanjer!

Afbeelding

Groetjes van ons!
Commentaar mag, maar hou het lief!

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:12

Jeetje wat ziet die er goed uit nu zeg <3

Pallatin

Berichten: 2507
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:17

Wat een leukerd!! :j
Terecht iets om trots op te zijn!

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:23

Jullie zijn een super mooie combi samen. Veel plezier, hopelijk nog veel van deze relaxte wedstrijden :-)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 09:54

Wat een lieve reacties, dankjewel!!

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:48

Wat een leuke! Zie ook echt duidelijk beide rassen er in terug :j

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:15

Oh wat een heerlijke buffel zeg! Houd ik wel van! Knap paard!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 15:19

Dank voor de leuke reacties!

@DaraBariton klopt inderdaad, af en toe kan hij zijn Friese kant laten zien en af en toe komt de haflinger in hem naar boven.

Elisa2

Berichten: 37283
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:18

Grappig buffeltje is het, beetje de bouw van een Haflinger met het kleurtje van een Fries ofzo.

gairylove123
Berichten: 65
Geregistreerd: 16-05-23
Woonplaats: breda

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 09:14

mooi paard.
Is het een fries want dat is mijn lievelingsras

AnnoNiemand

Berichten: 910
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 16:19

Je ziet redelijk vaak Fjord X Fries kruisingen voorbij komen en daar heb ik zelden iets mee. Maar wát een leuke kruising is dit zeg! Mooi ook dat ‘ie gewoon zwart is.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 16:47

Elisa2 schreef:
Grappig buffeltje is het, beetje de bouw van een Haflinger met het kleurtje van een Fries ofzo.


Klopt! En hij heeft echt de kont van een Fries, met de achterbenen. En het ene moment is zijn hoofd dat van een Fries en het andere moment een haflinger. Een toverbal is het.


gairylove123 schreef:
mooi paard.
Is het een fries want dat is mijn lievelingsras


Een kruising Fries x haflinger


AnnoNiemand schreef:
Je ziet redelijk vaak Fjord X Fries kruisingen voorbij komen en daar heb ik zelden iets mee. Maar wát een leuke kruising is dit zeg! Mooi ook dat ‘ie gewoon zwart is.


Dankjewel! Ik ben zelf ook blij met hoe hij gelukt is. Vaak zijn de haflinger X Fries kruisingen toch bruin van kleur met zwarte benen maar ik ben stiekem heel blij dat hij gewoon zwart is!

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Buffel Duke zijn wedstrijddebuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 21:29

Wat een leuke combinatie zijn jullie.
Echt niet de makkelijkste combi, maar het ziet er fijn uit.
Respect voor dit resultaat!