Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 15:51

Afgelopen vrijdag hebben we weer een les gereden. Ik vond m niet helemaal meer lekker door z'n lijf lopen dus de dag erna zou de osteo komen. Het doel was om die dag gewoon lekker door z'n lijf heen laten lopen en verder geen hele spannende dingen. Maar hij liep zo ontzettend lekker dat we toch ook nog een klein beetje hebben kunnen puzzelen met meer verzameld gaan lopen. Hij deed echt super z'n best <3

Aan het begin even het oortje in doen om m'n instructrice te kunnen horen en tosti wacht dan zeer geduldig haha
Afbeelding

Daarna goed warm stappen
Afbeelding

En daarna gaan spelen in de draf

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het eind ook nog even de galop meegepakt. Hij galoppeerde dit keer heerlijk en lekker voorwaarts

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan verwachten we natuurlijk wel koekjes :')

Afbeelding

Het was echt een les waarna je met een super fijn gevoel afstapte <3

Lokii

Berichten: 176
Geregistreerd: 20-08-19
Woonplaats: Overijssel

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:54

Jullie foto's zien er altijd zo ontspannen en vredig uit! Om jaloers op te worden <3

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 19:47

Ik ben wel benieuwd naar bewegend beeld. Want ik zie vooral een paard die zich lang maakt en zich wat vasthoudt in de bovenlijn. Hij is er op geen een foto helemaal lekker doorheen, hij houdt vooral zijn hals heel recht. Ik denk dat je hem best nog wat meer mag activeren zodat je echt van achter naar voren gaat rijden en meer lossigheid krijgt.

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:07

Tosti is leuk <3

Nielojram

Berichten: 7803
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 20:09

Neem aan dat je de osteopaat afgebeld hebt?

Zo zie je maar dat je meer kan oplossen met juist trainen :-)

Zijn fijne foto's om te zien!

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 09:47

Bedankt voor de leuke reacties :D
Bewegend beeld heb ik niet, het is al zeldzaam dat ik af en toe een vriendin op stal heb die foto's wilt maken :+ Dus beeld is er altijd vrij weinig, maar dat maakt dit juist wel weer extra leuk :)

En tuurlijk zijn we er nog niet. Daarom lessen we ook elke week, er blijft altijd wat te leren en er zijn altijd verbeterpunten. Maar ik ben al wel heel blij met dit beeld, zijn neusje eigenlijk continu net lekker er uit, nergens er achter gekropen. Dus voor nu heel tevreden hier mee maar ook genoeg om weer aan te werken ;)

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 01:51

Ik vind t er goed uitziet. Hals mooi rug mooi op sommige foto’s lijkt iets meer buikspieren aangespannen dan andere. En leuk om zo tevreden te zijn met wat je wel hebt! Jij ziet er blij uit en hij ook en geconcentreerd op andere plaatjes.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 04:23

Leuk paard heb je. Mag ik vragen wat voor zadel je gebruikt?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 06:37

Ik vraag me wel af waarom je met een barebackpad rijdt. Voor de ontspanning van beide lijkt een zadel me beter

Furst
Berichten: 609
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:47

Zo leuk en ontspannen! Ook lekker bitloos en met BBP <3

Achterom
Berichten: 23033
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:58

Earth schreef:
Ik ben wel benieuwd naar bewegend beeld. Want ik zie vooral een paard die zich lang maakt en zich wat vasthoudt in de bovenlijn. Hij is er op geen een foto helemaal lekker doorheen, hij houdt vooral zijn hals heel recht. Ik denk dat je hem best nog wat meer mag activeren zodat je echt van achter naar voren gaat rijden en meer lossigheid krijgt.

Mee eens, en dan zie ik helaas ook een ruiter die dit niet echt makkelijk maakt met haar houding. Juist op een barebackpad werkt dat nog meer door.
Ik zou ts aanraden om of aan haar houding te gaan werken en het paard te activeren. Een goed zadel kan helpen.

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:34

Wat fijn dat jullie zo lekker bezig zijn!

Maar ik zou ook eens verdiepen in biomechanica. Het neusje is er inderdaad uit, maar de hals blijft daarin vaak wel recht. In de galop zie je dat het binnenvoorbeen niet tot amper van de grond is echter het binnen achterbeen al landt. Dat is dus geen zuivere galop.
Daarnaast vind ik zijn staart ook gespannen en onrustig.

Het hoeft allemaal natuurlijk niet in 1 keer perfect, maar ik hoop dat je zelf ook dit soort werkpunten herkent :)

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 11:39

Fijn paard en je bent er lekker bewust mee bezig. Ik ben geen fan van de barebackpad, ik heb er eentje maar hij doet niet veel goeds voor mijn houding.

En het blijft het paard met de leukste naam :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:25

Bowo schreef:
Wat fijn dat jullie zo lekker bezig zijn!

Maar ik zou ook eens verdiepen in biomechanica. Het neusje is er inderdaad uit, maar de hals blijft daarin vaak wel recht. In de galop zie je dat het binnenvoorbeen niet tot amper van de grond is echter het binnen achterbeen al landt. Dat is dus geen zuivere galop.
Daarnaast vind ik zijn staart ook gespannen en onrustig.

Het hoeft allemaal natuurlijk niet in 1 keer perfect, maar ik hoop dat je zelf ook dit soort werkpunten herkent :)
Biomechanica is niets meer dan de studie en het toepassen van natuurkundige principes op een lichaam, het dicteert niet hoe het lichaam zou moeten bewegen. Of ze ook bewegen of gereden worden op een manier die voor hun lichaam gezond is, is een ander vraagstuk.

Maar dat terzijde. Je rijdt hem vriendelijk, TS! Ik denk dat je zelf wel iets meer rechtop zou mogen zitten, want je hangt nogal in je rug, maar het rijden an sich ziet er prettig uit!

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 12:48

In een zadel kan je als ruiter echt beter rechtop zitten. Dat is beter voor je eigen lichaam ook ts.
Je zit nu nogal in elkaar gedoken.

Trots voor je uit kijken alsof je de koningin zelf bent mag ook, want je hebt een leuk paard :D

Het rijden zelf ziet er vriendelijk uit. Leuk zomers setje ook!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:48

Het ziet er heel vriendelijk uit. Jullie zijn een hele mooie combinatie. Een voorbeeld voor veel ruiters. Veel plezier samen!

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:05

Ik had in je vorige topic een opmerking over je kaptoom gemaakt. Ik vind dit hoofdstel echt heel mooi passen :)

Elisa2

Berichten: 37208
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:32

Het ziet er vriendelijk uit, verzameling is er echter niet..paard loopt nog niet eens echt nageeflijk. Daarvoor moet het dier echt meer van achter naar voren geactiveerd worden en de hals willen laten vallen. Foto 5 en 6 zijn een mooi begin en daar in mag het dier zakken, dan gaat het meer voorwaarts/ neerwaarts lopen. Een goede basishouding om verder in te gaan werken aan meer te gaan werken aan horizontaal en verticaal evenwicht.

En lekker kijken waar je heen rijdt, dat verbeterd de zit. :-)

Heel veel succes met je knappe paard!

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 07:36

Hoor een hoop herkenbare verbeter punten in de reacties hoor :o We zijn er inderdaad nog zeker niet (en gaan er ook nooit komen denk ik :') ) Maar met dit beeld ben ik inderdaad wel tevreden en dan is er altijd ruimte voor meer verbetering en nog beter lichaamsgebruik (van beiden :+ )

En ik rij met BBP omdat ik het met zadel niet durf :') Ik ben een beetje raar schijnbaar. Ik heb wel een nieuw zadel besteld die qua zit gevoel veel meer op mijn BBP zou moeten lijken, dus ik hoop dat ik daar straks wel lekker in kan rijden. In mn huidige zadel heb ik misschien 10x gezeten in 2 jaar tijd :roll:

wortel115 schreef:
Leuk paard heb je. Mag ik vragen wat voor zadel je gebruikt?


Het is de Christ Bareback Pad Iberica :)

Avalanche schreef:
Ik had in je vorige topic een opmerking over je kaptoom gemaakt. Ik vind dit hoofdstel echt heel mooi passen :)

Thnx! Vind deze ook fijner zitten maar het nadeel is dan weer dat je er geen grondwerk mee kan doen. Dus als ik alleen ga rijden, kies ik wel voor deze.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 07:50

Je kan ook een passer laten komen die meerdere merken heeft :)

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 07:55

Huh heb je dat ook voor kaptooms? Ken t wel voor bitten en (bitloze) hoofdstellen, maar puur voor kaptoom wist ik niet dat dat ook iets was. Wie doet dat dan?

Maar we hebben het kaptoom van Human&Horse in bestelling staan, daarmee zou alles opgelost moeten zijn :) Zit alleen helaas wel een lange levertijd op

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:11

Nee, ik reageerde op je zadel. Omdat je aangeeft dat je in je huidige zadel niet lekker zit, en je nu een zadel besteld hebt :) Je kan als je een fitter hebt die meerdere merken heeft ook gewoon vragen of je mag proberen hoe het zit. Want ik snap je gehechtheid aan de BBP maar hij is niet geweldig voor jouw zit. Als je op je dat zadel op dezelfde manier zit zou dat jammer zijn imo :o in het vorige topic plaatste je een foto met zadel, en daarop zit je zoveel netter :)

Ik vind ook echt niet ieder zadel fijn, dus dat je niet fijn zit op dit zadel snap ik, maar daarom is het juist fijn om op verschillende zadels te zitten zodat je zelf kunt voelen.

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 08:17

Ohh zo, sorry het is nog vroeg :+

Ja over mn zadel heb ik nu goed nagedacht en ook meerdere dingen uitgeprobeerd. Dus hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt :P Maar heb daar wel lang over nagedacht voor ik de keuze heb gemaakt. Uiteindelijk twijfelde ik ook tussen 2 modellen, en heb wel voor degene gekozen die iets meer stevigheid gaf wat een positief effect had op mijn houding. Maar ik wilde geen 'echt' dressuur zadel meer; wil wat meer vrijheid in m'n zit en ook echt mn paard er nog onder kunnen voelen

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 08:25

Er zijn dressuurzadels waarin je heel vrij kunt zitten en je paard prima voelt hoor :D

Maar ik snap je punt. Waar heb je voor gekozen?

xRoossie95

Berichten: 1376
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Heerlijke les in het zonnetje met Tosti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 09:08

Gaston Mercier Compiègne :)