Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 13:26

Hoi Bokkers! :D

Het is inmiddels al ruim 1.5 jaar geleden dat ik dit topic opende: [RIJ-ITP] Een jaar om (niet) te vergeten ...
Wij zaten toen na een zeer ongelukkige start eindelijk in een stijgende lijn! Helaas hield de pech niet op en is Handsome begin zomer 2022 door het oog van de naald gekropen. Ik zat er inmiddels flink mentaal doorheen, dus in overleg heb ik hem september 2022 in training gezet. Ik kon terecht bij zijn vorige ruiter die hem vanaf jongs af aan had opgeleid en aan mij had verkocht, dus dat voelde meteen heel vertrouwd aan. Ben haar eeuwig dankbaar voor dit aanbod!

Voor het beeld: zo zag hij eruit september 2022 toen ik hem wegbracht voor revalidatie/training. :(:)

Afbeelding

Maar waar hij vorig jaar nog een zielig hoopje was, reden wij deze zomer onze eerste wedstrijd ooit (voor ons beide!), en kwamen we thuis met 4 winstpunten en 2x een eerste plek! *\o/* Als kers op de taart is begin juli Laura Simone Fotografie langsgekomen (Paljaslaura op Bokt) om foto's te maken. Het duurde even voordat ik een selectie kon maken uit alle mooie foto's (iets met ADHD en keuzestress :Y) ). Maar het is gelukt, en ik wil heel graag een selectie met jullie delen!

Nog even wat info:
Handsome Boy is een 11-jarige ruin van Dream Boy. Lief maar gevoelig en doet altijd z'n best voor je. Ik heb hem nu 2.5 jaar, waarvan het overgrote deel revalidatie was. Hij is mijn eerste echte "grotemensenpaard"! Ik ben een wannabe-ambitieuze amateur met neurologische schade in mijn benen/bekken. Ik mis daardoor wat spierkracht, controle en gevoel, en bouw snel hoge spierspanning op. Dus als je mij rare gezichten ziet trekken te paard, dan komt dat omdat ik hem soms - letterlijk en figuurlijk - even niet kan bijbenen :')

Voorlopig zal hij nog in training blijven staan tot ik het weer helemaal zelf aandurf. Tot die tijd trotseer ik 1x per week de 1.5 uur enkele reis om daar te trainen! Hou er dus rekening mee dat we van ver komen en ik maar 1x per week train. :j

Afijn, genoeg gekletst! Hier de foto's!

Afbeelding
1. Twee blije koppies!

Afbeelding
2.

Afbeelding
3.

Afbeelding
4. Ik? Trots op m'n paard? Hoe kom je erbij!

Na de standfoto's gingen we onder het zadel verder. Mijn benen waren het niet helemaal met mij eens die dag, maar met behulp van mijn trainer die op de achtergrond tips gaf, en een fotografe die zich helemaal aan mijn kunnen aanpaste, zijn er hele leuke plaatjes uitgekomen!

Afbeelding
5. Heel blij met dit beeld!

Afbeelding
6. Wijken is zo'n oefening die mijn benen niet op prijs stellen, hahaha!

Afbeelding
7. Zijn galop is... groot. Op mijn gezicht valt dan ook af te lezen dat ik niet heel zeker weet of we voor de hoek wel weer terug zijn in arbeidsgalop _O-

Afbeelding
8. Welke oefening dit moet voorstellen mogen jullie raden :') maar ik kijk er in ieder geval charmanter bij!

Afbeelding
9. Zie ook hier mijn "ik moet eigenlijk ontspannen maar au, kramp"-gezicht. Maar Handsome zet zijn beste beentje voor!

Afbeelding
10. Billetjes lekker aan het werk!

Afbeelding
11. En als laatste mijn favoriete foto! <3

Dank voor het lezen van ons topic! Ik hoop in de herfst nog een keer een overzichtje te maken met wat wedstrijdfoto's. Tot dan en groetjes van ons! :wave: Wij zijn overigens ook te volgen op Instagram: https://www.instagram.com/kwpn.handsome/

chanicha

Berichten: 12165
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:44

Zoww die is mooi uitgegroeid!
Wat een knapperd zeg en wat een mooi en lief hoofd <3

zoedeloe
Berichten: 194
Geregistreerd: 21-12-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 14:52

Wat ziet hij er (weer) mooi uit! Heb je vorige topic gelezen, jeetje wat hebben jullie veel meegemaakt.

Super hoe jullie nu weer lekker samen kunnen rijden <3 . Heel veel geluk gewenst met je knappe paard!

Flubberboot

Berichten: 2890
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 15:06

Wat zijn jullie een leuke combinatie zijn jullie zeg! Fijn dat jullie eindelijk aan het werk kunnen na zo veel revalideren!

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 22:38

Dankjulliewel voor de lieve woorden! <3 Handsome is zelf ook erg in z'n nopjes dat hij weer lekker in z'n vel zit!

BigOne
Berichten: 38312
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 22:50

Wat een machtige galop heeft hij, wow.

BoktVerlaten
Berichten: 432
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 23:14

Wat goed om te lezen dat het zo goed gaat met Handsome! Het is jullie zo gegund

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 02:09

Hij doet zijn naam eer aan *D Jullie zijn een mooi stel.
Knap hoe je hem rijdt. Succes gewenst met de volgende wedstrijden.

Urbiezira

Berichten: 2919
Geregistreerd: 29-05-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-23 17:41

Dankjewel BigOne! Zijn galop is veruit zijn beste gang :D En ook bedankt Senna, altijd leuk om te horen <3 doe altijd erg m'n best hem fatsoenlijk te rijden, ondanks mijn beperkingen.

En dankje, BoktVerlaten :+: Doet me heel goed dat te horen!

Elisa2

Berichten: 37297
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 08:27

Jemig wat hebben jullie een pech gehad..

Fijn dat hij er zo bovenop is gekomen! Hij ziet er super uit onder het zadel, knap paard en je rijdt hem netjes.

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:05

Mr. Handsome doet zijn naam eer aan :) Wat een fijne plaatjes, ziet er er echt goed en sympathiek uit, vind jullie een hele leuke combi om te zien zo. Succes met de verdere wedstdrijden!

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 09:30

Ik heb je vorige topic gelezen en jeetje wat heb je veel met hem meegemaakt...Maar jeetje, hij heeft zijn uitstraling weer helemaal terug!

Echt een handsome boy... heel veel plezier en succes en hopelijk een heel lange tijd zonder ellende voor jullie 2...

Roihi

Berichten: 2889
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:59

jullie zijn een mooie combi

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Na regen komt zonneschijn: Handsome Boy in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 18:13

Mooi paard, hij ziet er goed uit. En jullie samen ook! Mooie combi.