Het eerste seizoen van Rêve D'or

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 15:24

Inmiddels hebben Rêve en ik ons eerste “seizoen” er bijna op zitten. We hebben een 8 tal wedstrijden gereden en gaan waarschijnlijk in oktober nog eentje mee pikken.
Foto’s van de 1e drie wedstrijden zijn hier te vinden met een beetje scrollen want het liep daar even uit de hand. _O-
[RIJ-ITP] To a new era.... Rêve D'or op wedstrijd
Voor de 3e had ik een apart topic aan gemaakt blijkbaar. :=
[RIJ-ITP] Little queen of chaos ready to take on the world...

Dus we starten in dit topic vanaf 4 juni. Toen we haar meenamen naar Genk. Daar liep ze eigenlijk erg fijn. Dat werd ook beloond met een 2e plek en 70%. De tweede proef hadden we wat meer problemen en reden we nog 66,6% en een 5e plek. Ze had die week last gekregen van pollen
Proef1:
http://www.youtube.com/watch?v=27z8mkSVbGw
proef2:
http://www.youtube.com/watch?v=BDFmFU2ar_M
en de prijsuitreiking op zijn Rêve’s. :=
http://www.youtube.com/watch?v=sGFq_fEga5Q

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

16 juli mocht ze opnieuw mee. Toen we aan kwamen stond er een schuur in lichterlaaie en het waaide enorm. Rêve vond daar wel wat van. :+ Ondanks dat ze het enorm spannend vond deed ze vreselijk haar best om te blijven luisteren en hoewel er genoeg mis ging konden we toch 65,6 en 66,2% bij elkaar rijden. De jury schreef, terecht, op onze protocol dat er veel spanning was maar dat er ook mooie stukken in zaten. 4’en en 5’en werden afgewisseld met 8’en dus dat was ook duidelijk te zien in de scores. :j
Normaal houdt mijn man haar vast als ik de 1e keer op stap maar ik was zelf ook een beetje in de war dus ik zei zonder nadenken “laat hem maar los” (want Sam mocht niet vast gehouden worden.) en mijn man deed dus braaf wat ik vroeg. Zodra hij dat deed en ze begon te trippelen zei ik hardop “oh sh*t ik heb Sam niet mee.” tot grote hilariteit van een bevriende ruiter die dat op ving. _O- Gelukkig gedroeg ze zich prima en vanaf dat punt mocht Rêve ook gewoon zonder begeleider naar de losrijpiste. :j
proef1:
http://www.youtube.com/watch?v=tiwW6Z5wHBM
proef2
http://www.youtube.com/watch?v=nnUg2yMBtpQ

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

Dan maken we een sprong naar 13/08. Rêve is niet zo heel veel mee op wedstrijd geweest. Enkel in augustus twee keer maar van de tweede keer hebben we enkel een filmpje. :+
Ik was erg teleurgesteld in mezelf op deze wedstrijd. In de eerste proef reden we nog 69,5% bij elkaar maar bij de tweede proef kreeg ik haar spanning niet gemanaged en eindigden we met 64%
We hadden de dag er voor een bbq gehad en ik werd norgmaals geconfronteerd met het feit dat ik geen twee dingen die energie vragen op 1 weekend mag plannen. :o daar baalde ik zo mogelijk nog het meest van. := Toen we thuis kwamen begon ik letterlijk kleuren te zien die er niet waren omdat mijn hersenen zo overprikkeld waren. := Toen heeft mijn man me naar bed gestuurd. _O-
proef1:
http://www.youtube.com/watch?v=HFgBun3FDIk
proef2:
http://www.youtube.com/watch?v=HFgBun3FDIk

https://boktimg.nl/img/m/VinBHB.jpg
https://boktimg.nl/img/m/bwRLmJ.jpg

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

op 20/08 hadden we veruit onze beste proef van het seizoen. Ze liep fijn ontspannen en voelde zich duidelijk goed in de ring. :+: Ze voelde en reageerde nagenoeg zoals thuis. Helaas alleen een filmpje van deze wedstrijd. Ik had maar 1 proef in geschreven dus ook maar 1 filmpje. :D
http://www.youtube.com/watch?v=gUXIrrKSX5o
We reden 68,6 bij elkaar en dat was genoeg voor een 2e plaats. :j
http://www.youtube.com/watch?v=XuZKgJMIqVs
zoals te zien is pikt ze het hele prijsuitreiking gedoe snel op. :j :+:

En dan komen we bij de wedstrijd van afgelopen weekend. Ik kan alleen maar vreselijk trots op haar zijn. Ze had zoveel spanning. Er was zoveel te zien, zoveel te verwerken, dat is ook duidelijk te zien in de proef, maar naar het einde toe begon ze te ontspannen en kwam ze meer onder me.. :+:
Wederom maar 1 proef omdat ik eigenlijk niet helemaal zeker was hoe het werkte. _O- Bij onze fedratie schrijven we een “lage en een hoge” proef in. Voor de hoge krijgen we dan WP. :+ BB vond ik te laag voor haar maar L1 nog net iets te hoog ivm verruimingen waar nog veel werk aan is. Dus heb het maar bij B gehouden. _O-

Ik heb geen ide hoe maar we reden 210,5 pt (nederlandse telling deze keer.) en een 4e plek. Ik vond dat wellicht iets hoog gepunt maar goed. Het draait voor mij hoofdzakelijk om hoe de proeven gaan en hoe ik haar er doorheen begeleid krijg. De punten van deze wedstrijd telden voor mij toch niet (KNHS wedstrijd) dusja. :))
Het grootste nadeel aan deze proef (B proef 18) vond ik het lichtrijden. Ik werd er mee geconfronteerd dat ik me letterlijk half blind voel als ik alles in lichtrijden moet doen. Ik mis gewoon steeds een pas waardoor ik steeds een fractie te laat ben met reageren. Dat maakt ook dat Rêve er gewoon alleen voor stond voor een groot deel. :(:) Ik zou echt dispensatie aanvragen om door te zitten als ik in NL zou starten. :o Desondanks deed ze haar uiterste best om het goed te doen. Je ziet ook hoe ze aan het zoeken is in het filmpje. :(:)
https://www.youtube.com/watch?v=oJFurZ1x8Tk
12.Afbeelding
13 Afbeelding
14 Afbeelding
15Afbeelding
Mjin prachtige mooie meid. :+:

Begin oktober rijden we onze laatste wedstrijd van het zomer seizoen. Of ik haar in de winter mee neem zal een beetje (veel) afhangen van wat voor winter we krijgen. :) Ik kan iig alleen maar ontzettend blij zijn met hoe ze dit seizoen gepresteerd heeft, hoe ze voor me gewerkt heeft en op me vertrouwd heeft. Waren de proeven vlekkeloos en altijd goed? Nee, absoluut niet. Maar ze vertrouwde me en deed haar best en meer kan ik niet vragen. :+:

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:52

Gave beelden Cath! Wat een verschil met wat je dacht dat ze aan terroracties zou gaan inzetten als je zou gaan starten. Ze gaat echt wel voor je door ( of langs blijkbaar) het vuur.
Hoe kwam je zo in NL terecht voor een proef eigenlijk?
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 13-09-23 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 15:53

Dubbelpost

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 16:14

Ik woon dicht bij de grens van Nederland en deze club zit in Kinrooi (dus als je 10m te ver door rijdt zit je in NL :+ ). Dat is voor ons een half uurtje rijden. Zij doen elk jaar een wedstrijd onder de KNHS regels, ik ben niet zeker of het een officiële wedstrijd is voor KNHS leden maar er zit iig een KNHS jury en ook de proeven van de KNHS. Ik zat dus nog in België al was het nipt. :))

Ze gaat inderdaad echt door het vuur voor me. :+: Het enige nadeel is dat als ze gespannen raakt ze zowel mij als zichzelf nogal eh... intensief beschermd. := Dan moet mijn man dus het lintje geven want niemand anders mag aan mij/haar komen. := Dat was het enige ding dat ik níet voorzien had. Op elk ander scenario was ik voorbereid maar dat had ik niet zien aankomen. :=

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:28

O Wow, ja dat snap ik. Ik zie even een soort krokodil voor me nu…. _O-

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 18:36

Ik lig nog steeds dubbel als ik je man die ring zie binnen stampen. _O- _O-

Ik verbeeld me vaak dat ik Rève als een briesend mensetend paard voor me. Er een legende over zo'n paard maar kan me nu niet meer de naam herinneren. :o?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-23 19:07

petraaken schreef:
Ik lig nog steeds dubbel als ik je man die ring zie binnen stampen. _O- _O-

Ik verbeeld me vaak dat ik Rève als een briesend mensetend paard voor me. Er een legende over zo'n paard maar kan me nu niet meer de naam herinneren. :o?

In zichzelf denkend: ‘ellendige bok doe gewoon normaal.’ _O-


ikkedus schreef:
O Wow, ja dat snap ik. Ik zie even een soort krokodil voor me nu…. _O-

Ja we wisten het met Rêve gewoon echt niet. We hebben alle extremen gezien met haar en hadden geen ide welke op wedstrijd boven zou komen. Het kon zijn dat ze extreem braaf zou zijn zoals ze dus nu is maar voor hetzelfde geld had ik ook echt problemen gehad met haar want als Rêve nee zegt dan is het ook echt nee. :=

Donnatella

Berichten: 431
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:00

Wat is het toch een prachtige merrie! Geniet maar van haar. :)

Ik denk dat ze zo braaf is juist omdat je haar zoveel tijd hebt gegeven om zich thuis te ontwikkelen, zowel fysiek als mentaal. Jullie waren er nu samen klaar voor om op wedstrijd te gaan en dat zie je heel duidelijk op de filmpjes en foto's. Als dat niet zo was, zou het er niet op enkele wedstrijden zo ontspannen uitzien. Zeker niet als Rêve inderdaad eentje is dat NEE zegt als ze het er niet mee eens is :D

Sam heeft een waardige opvolger!

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:18

Prachtige merrie inderdaad en ik vind jullie toch zo'n sympathiek duo. Mooie resultaten hoor, met zo'n hittepetit.

Moest ook lachen met hoe jouw man de piste binnenstampt, paard pakt, geen poespas, hop mee. Het werkt wél.

Bentuh

Berichten: 3434
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:52

als je KNHS wedstrijden rijdt mag je vanaf het L1 doorzitten of lichtrijden. ;)

Chinas

Berichten: 817
Geregistreerd: 03-09-11
Woonplaats: Groningen

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 08:55

Zo hè wat een prachtige en stoere merrie <3 . Is vanaf de foto’s niet af te zien dat ze zo spicy kan zijn, ziet er erg netjes uit!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 11:45

Lees altijd al je topics maar reageren nog niet eerder gedaan. Heerlijke merrie heb je en jij bent echt een vriendelijke amazone :j <3

Ik moest ook wel lachen om hoe je man de ring in komt, teugel bakt en haar mee sleurt naar de vrouw voor het lintje :') :') werkt idd wel

Anoniem

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:22

Er zouden veel meer ruiters als jij moeten zijn! Ik vind het altijd een plezier om naar te kijken als jij rijdt! Complimenten en gefeliciteerd met de behaalde successen, volledig terecht! *\o/*

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 12:49

Ik vind jou echt een voorbeeld van, zoals ik Amerikanen weleens hoor zeggen ‘if you take the time it takes, it takes less time’.
Je hebt wel zo je doelen maar stelt je paard boven alles en maakt nergens haast mee. Dat betaald zich dubbel uit als ik je beschrijving van haar karakter lees zou een haastige ruiter die per se in een jaar naar het M/Z wil een heel andere Rêve te zien krijgen.
Jullie doen het top samen!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:14

Wat een fijne plaatjes zeg, mooi vriendelijk beeld! <3

pien_2010

Berichten: 43322
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 13:52

Leuk in Uitgelicht. En terecht. Je rijdt zeer vriendelijk.

ZwarteHeks

Berichten: 605
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:09

Heel mooi beeld Ayasha! Je bent je heel bewust van de verbeterpunten en je neemt er ook echt de tijd voor. Goed bezig. *\o/*

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:09

Ik dacht al dat ik Rêve herkende in Uitgelicht. :)
En ik sluit mij volmondig bij Pien aan. _/-\o_

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 14:30

Donnatella schreef:
Wat is het toch een prachtige merrie! Geniet maar van haar. :)

Ik denk dat ze zo braaf is juist omdat je haar zoveel tijd hebt gegeven om zich thuis te ontwikkelen, zowel fysiek als mentaal. Jullie waren er nu samen klaar voor om op wedstrijd te gaan en dat zie je heel duidelijk op de filmpjes en foto's. Als dat niet zo was, zou het er niet op enkele wedstrijden zo ontspannen uitzien. Zeker niet als Rêve inderdaad eentje is dat NEE zegt als ze het er niet mee eens is :D

Sam heeft een waardige opvolger!

:j daar ben ik ook nog steeds van overtuigd. Fysiek was ze klaar maar mentaal niet. En als Rêve mentaal het knopje om zet wordt ze gewoon ronduit gevaarlijk dus dat is echt wel iets om op te letten met haar. Nu merk je dat ze op ons terug valt als ze niet weet wat ze er mee moet en dat willen we… als ze op zo’n moment zelf gaat beslissen is dat voor niemand goed. :=


miereneter schreef:
Prachtige merrie inderdaad en ik vind jullie toch zo'n sympathiek duo. Mooie resultaten hoor, met zo'n hittepetit.

Moest ook lachen met hoe jouw man de piste binnenstampt, paard pakt, geen poespas, hop mee. Het werkt wél.

Met Rêve moeten we zelfzeker en kordaat zijn aan de hand. Niet agressief. Wel een beetje van ‘kom tut. Doe normaal.’
Dan neemt ze die energie over. Daarna moet ik haar belonen alsof ze juist een GP gewonnen heeft en zo wint ze steeds aan zelfzekerheid die ze mee neemt naar volgende dingen die ze niet snapt. :D

Ze is best een heethoofd inderdaad dus kalm maar doortastend is bij haar erg belangrijk. En op het juiste moment je poot stijf houden maar ook durven compromissen sluiten.


Bentuh schreef:
als je KNHS wedstrijden rijdt mag je vanaf het L1 doorzitten of lichtrijden. ;)

Ik denk inderdaad dat ik gewoon L1 start volgend jaar (of hoger afhankelijk van hoe ze evolueert volgend jaar.)
Deze wedstrijd rijden we enkel in september dus das voor volgend jaar. :D


Chinas schreef:
Zo hè wat een prachtige en stoere merrie <3 . Is vanaf de foto’s niet af te zien dat ze zo spicy kan zijn, ziet er erg netjes uit!

:+:
Ze is een beetje een wolf in schaapskleren _O-


Keizerinnnn schreef:
Lees altijd al je topics maar reageren nog niet eerder gedaan. Heerlijke merrie heb je en jij bent echt een vriendelijke amazone :j <3

Ik moest ook wel lachen om hoe je man de ring in komt, teugel bakt en haar mee sleurt naar de vrouw voor het lintje :') :') werkt idd wel


:o :+:
Dankjewel, over het algemeen is de ‘kom mee Dumdum’ de manier als het om zo iets gaat. Daar zat ze nog niet in de ‘nee’ fase. Dan is ‘doe maar normaal.’ De beste manier. :)) hij heeft het lintje moeten om hangen want ze had wel beslist dat de vrouw niet in onze buurt ging komen. :=


Adelaide71 schreef:
Er zouden veel meer ruiters als jij moeten zijn! Ik vind het altijd een plezier om naar te kijken als jij rijdt! Complimenten en gefeliciteerd met de behaalde successen, volledig terecht! *\o/*

:o thx :+:

Mars schreef:
Ik vind jou echt een voorbeeld van, zoals ik Amerikanen weleens hoor zeggen ‘if you take the time it takes, it takes less time’.
Je hebt wel zo je doelen maar stelt je paard boven alles en maakt nergens haast mee. Dat betaald zich dubbel uit als ik je beschrijving van haar karakter lees zou een haastige ruiter die per se in een jaar naar het M/Z wil een heel andere Rêve te zien krijgen.
Jullie doen het top samen!

Ik wil dat mijn paarden mentaal happy en fit zijn. Ook als ze 20 zijn. :+:
Als je Rêve pushed verongeluk je. Daar durf ik echt mijn hoofd op inzetten. Als je haar voorbij haar (mentale) grenzen pushed maakt ze gewoon komaf met je. := Rêve doet niet aan takt. :))

En als je het doet zoals we het nu doen… Dan zie je haar proberen en zoeken naar wat de bedoeling is en dat is zo mooi om te voelen. :+:
Ik ga liever traag met dat gevoel dan pushen en vechten.

ZwarteHeks schreef:
Heel mooi beeld Ayasha! Je bent je heel bewust van de verbeterpunten en je neemt er ook echt de tijd voor. Goed bezig. *\o/*

Er is nog veel om aan te werken in de basis. Ze heeft een sterk achterbeen maar ze moet nog leren hoe ze die kracht door haar hele lijf kan laten stromen. Dat is ook het probleem met de verruimingen. Ze compenseert alles met die krachtige achterhand maar ik moet haar duidelijk krijgen dat ze haar hele lijf moet gebruiken. :D Niet alleen haar achterhand. :+ Dat komt wel. :j veel kleine tempowisselingen en het muntje valt vanzelf.


jokari schreef:
Ik dacht al dat ik Rêve herkende in Uitgelicht. :)
En ik sluit mij volmondig bij Pien aan. _/-\o_

:D ze is vrij herkenbaar hè. _O-
Thx :+:

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 14:31

Wat heb je toch een prachtig paard.
En wat zijn jullie toch een geweldig team.
Samen luisteren naar elkaar. Geweldig!

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 15:29

Ik kijk bijna nooit naar topics in deze rubriek, maar jullie geven samen zo'n fijn beeld. Daar geniet ik van! Wens jullie nog een mooie carrière samen in de sport en natuurlijk ook alle geluk daar buiten.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 13:21

Gulpje schreef:
Wat een fijne plaatjes zeg, mooi vriendelijk beeld! <3

Je sloop er even tussendoor toen ik reageerde. :o Dankjewel! :+:


DuoPenotti schreef:
Wat heb je toch een prachtig paard.
En wat zijn jullie toch een geweldig team.
Samen luisteren naar elkaar. Geweldig!

Knap is ze he. :+: Mijn duivelspaard. _O- (Wij houden nog steeds vol dat ze eigenlijk het nieuwe paard voor Satan had moeten worden maar dat niemand haar wilde opvoeden dus dat ze eerst naar boven gestuurd is. _O- )


Jessix schreef:
Ik kijk bijna nooit naar topics in deze rubriek, maar jullie geven samen zo'n fijn beeld. Daar geniet ik van! Wens jullie nog een mooie carrière samen in de sport en natuurlijk ook alle geluk daar buiten.

Dankjewel. :+: Het is gewoon een heel fijn paard om mee te werken. Vanaf de grond vervloek ik haar nog wel eens maar onder het zadel kan je geen fijner paard hebben. :+:

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 15:19

Wat een fijne beelden en wat heerlijk dat het zo goed ging!

Het meest mooie aan dit hele verhaal vind ik dat het lijkt alsof Reve en onze Jody zussen zijn :') Ze vertonen hetzelfde gedrag en ook de mijne laat zich echt niet pushen. Haar vertrouwen en respect moet je verdienen en als je dat hebt, dan is ze heel loyaal. Gaaf te lezen dat jij er op ongeveer dezelfde manier mee om gaat en dat je ook overtuigd bent dat dit de enige manier is. In mijn omgeving zijn er toch wel veel mensen die denken dat Jody het met opzet doet en uit kwade zin. Ik ben er van overtuigd dat dat niet zo is!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57942
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-23 02:09

SophievdV schreef:
Wat een fijne beelden en wat heerlijk dat het zo goed ging!

Het meest mooie aan dit hele verhaal vind ik dat het lijkt alsof Reve en onze Jody zussen zijn :') Ze vertonen hetzelfde gedrag en ook de mijne laat zich echt niet pushen. Haar vertrouwen en respect moet je verdienen en als je dat hebt, dan is ze heel loyaal. Gaaf te lezen dat jij er op ongeveer dezelfde manier mee om gaat en dat je ook overtuigd bent dat dit de enige manier is. In mijn omgeving zijn er toch wel veel mensen die denken dat Jody het met opzet doet en uit kwade zin. Ik ben er van overtuigd dat dat niet zo is!

Ik moest vandaag aan dit bericht denken. Rêve was een tikkeltje veel Rêve vandaag maar zolang ze niks doet dat mij of haar in gevaar brengt negeer ik het eigenlijk. Hoogstens een ‘Rêve poppemie schei eens uit’ wat nu niet echt streng toespreken is. :+

We hebben haar vandaag wat getraind met verhoogde balkjes en ik zei tegen mijn man: ‘ik hoop dat Joy ook zo’n fijn paard wordt onder het zadel.’ (Joy is haar zoon).

En éigenlijk is Rêve een heel fijn paard. Ben gek van haar. Ze is loyaal (niet betrouwbaar, wel loyaal) en braaf. En toch is ze ook zo’n paard dat je gewoon niet uit handen geeft omdat je weet dat mensen die perse willen winnen van hun paard verongelukken met haar..

Dit soort paarden bouw je een band mee en die is niet perfect. Tis geen sprookje, maar er is wel een verstandhouding en eigenlijk is het treurig hoe weinig mensen dat blijkbaar snappen. Wat is een beetje rekening houden met haar zijn als ik een paard heb dat onder het zadel 300% geeft?
Wat kan het mij dan schelen dat ze alleen de vrachtwagen op gaat als zij voorop mag en ze op verplaatsing liever haar bekende mensen rond zich heeft.

Als ze àlles probeert wat ik haar vraag, wat boeit het dan dat het ook echt vrágen is? Ik heb geen moeite met respect hebben voor een dier dat binnen haar vermogen ook respect heeft voor mij en daar zit het hem, er zijn nog steeds mensen die denken dat paarden hen ‘pesten’ en ‘moeilijk doen om moeilijk te doen.’ terwijl daar werkelijk geen goed argument voor te verzinnen is.

Rêve is Rêve. Die volgt haar karakter zonder remmingen en zonder doordachtheid. Ik ben degene met het cognitieve vermogen om verder te denken dan wat mijn instinct en emotie me in geeft. Zij in veel beperktere mate.

Dus ja, net als jij ben ik overtuigd dat dit met dit type paarden de enige manier is en ik denk ook dat ik daar meer en betere argumenten voor heb dan eender wie die denkt dat zo’n dier je met opzet dwars zit. Dat concept snappen ze simpelweg niet. Ik denk ook dat heel veel goede, lieve paarden niet erkend worden door dat de ‘ze niet laten winnen’ mentaliteit. Serieus. Wat wint een paard met spanning, angst, stress en de consequenties die ‘dwars’ gedrag meestal met zich mee brengen?
Paarden zijn sociale dieren. Er is een reden waarom we paarden verkiezen boven zebra’s en ezels. Paarden wíllen contact met mensen. Zo zijn ze gedomesticeerd geraakt. Ze hebben voordelen bij goed contact.

Als het antwoord nee is heb je de verkeerde vraag gesteld of de vraag verkeerd gesteld.
Laat je niet gek maken hoor. :)

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Het eerste seizoen van Rêve D'or

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-23 07:51

Prachtig!! Erg fijn om te zien :-D