Wij mogen Z2 starten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZwarteHeks

Berichten: 605
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 00:08

Ik ben zo trots op mijn kleine raket, dus ik dacht, prima ik ga het delen met heel Bokt. *\o/*

Wij zijn in augustus 2020 voor het eerst Z1 gestart. Dat ging niet van het leien dakje, gezien ik graag op wedstrijd ging naar Uden, waar Subtop gereden werd en diezelfde juryleden waarvan ze nog geen 30 minuten geleden de Grand Prix aan het jureren waren, ook het Z1 moesten jureren. En die waren streng.

Ik heb in 2020 2 wedstrijden gestart en beide keren net geen winst gereden (2x halve punt van winst af :+). Ik heb toen besloten, dat voordat ik weer op wedstrijd ging, het wel echt beter moest. Zodanig dat ook een Grand Prix jury het winstwaardig zou vinden.

3 jaar later (en dus 3 jaar geen wedstrijden gereden), een hele hoge drempel voor mezelf neergezet. Ik ben perfectonist geworden en neem echt geen genoegen met "mwuah die ging wel goed". Ik ben mijn eigen grootste kritiek geworden en dat zit mij soms ook echt wel in de weg. Dus dat ik dit op Bokt durf te plaatsen, is ook weer een stap voor mij. Please be nice.... :7

Eind Mei waren we dan eindelijk weer begonnen met wedstrijden. Eerste wedstrijd had ik zoveel spanning, geen idee hoe ik uberhaupt de proeven af hebt gemaakt, want ik had denk ik geen hap adem genomen in de 6 minuten van de proeven. :D Daar hadden we 61% en 63%. Ik kon het niet geloven... ik was zo blij!

Tweede wedstrijd hadden we wat storingen, mevrouw wordt gigantisch heet van de eenvoudige wissels en vindt stappen in de eenvoudige wissels maar stom en onnodig. :+ Hier hadden we terecht 59% en 63%.

Derde wedstrijd ging weer een stuk beter, Elena liep de sterren van de hemel voor mijn gevoel. Ik reed alleen bagger, bagger, bagger slecht. Chaotisch, stukje van m'n proef vergeten (ik rij de proeven altijd uit mijn hoofd), zat er als een zak aardappelen op. Maar soms is gevoel en zicht toch heel anders. De jury's vonden het tof en zette mij 2x eerste met 64.3% en 64.8%.

De vierde wedstrijd, daar viel alles waar we voor hadden getraind op z'n plek. Eerste proef had ik slordig gereden, 64.5%, tweede proef liep ze zo goed, ze was werkelijk aan het dansen voor mijn gevoel. De jury vond het ook mooi, 69.8%!! Hoe dan!! :oo

Laatste wedstrijd was een week geleden, geen hele goede voorbereiding gehad, voor m'n gevoel ook net te kort losgereden. Ze was on fire, te heet, te gevoelig op mijn hulpen. Ik moest zo voorzichtig rijden. Ze deed echt haar best om niet haar eigen plan te trekken in de draf gedeeltes. In de galop gedeeltes was ik haar compleet kwijt. :Y) Ze wordt dan zo heet aan mijn zit en been, als ik maar iets te veel uitadem, gaat ze al terug naar stap of als ik iets te diep zit, gaat ze op de plek galopperen. Dus de eenvoudige wissels waren weer helemaal mislukt. Toch vond de jury de draf gedeeltes zodanig goed, dat we toch nog 2x 66% reden! *\o/*

Nu mogen we Z2 starten!! *\o/* De wissels zaten er al soort van op, maar expres niet bevestigd, omdat het Z1 veel contragalop en een slangenvolte in contragalop bevat. Zoals jullie al gelezen hebben, wordt ze ontzettend heet in galop. Maar nou las ik van de week voor de grap een Z2 proef door, wat denk je..... wissels EN de slangenvolte in contragalop EN eenvoudige wissels. >;) Oh boy. :')

Nou hier dan de beelden van de afgelopen wedstrijd. Ik heb uiteraard voor mijn eigen sanity de galop gedeeltes eraf gehaald. :D We hebben natuurlijk nog een hoop punten om aan te werken, het is tenminste nog geen Grand Prix. Kritiek mag uiteraard, maar maak het niet te bont. #)

(Ohja nog een kleine toevoeging, Elena kauwt best wel graag op het bit. Gezien ik haar niet aansnoer, kan dit best goed worden gezien ;))

Wedstrijd 12 november


Klein stukjes van het training thuis




Heel trots op alle gekweekte spiertjes <3
Afbeelding

Ter vergelijking, Elena in 2017
Afbeelding

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:43

Gefeliciteerd! Fijn hoor dat alles op z’n plek valt!

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 01:31

Tof! Gefeliciteerd *\o/*

koend
Berichten: 1257
Geregistreerd: 10-11-03

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:17

Proficiat, vanwege een collega z1 ruiter.

Stukjes van wat je laat zien, doen vermoeden dat er echt nog meer in de pipeline zit.

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:30

Gefeliciteerd! Ze draaft er lekker overheen..ik snap wel dat je daar punten op pakt. :-)

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:30

Gefeliciteerd!
Jullie zitten nog lang niet aan de max als ik de filmpjes zo mag zien.
Enige opbouwende kritiek die ik geven kan is misschien net een fractie minder tempo erin. Dan kan ze haar bewegingen wat netter afronden en heb jij meer tijd voor de oefeningen.
Heel fijn dier zo onder je kont in ieder geval en succes in het z2!

pien_2010

Berichten: 43333
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:31

Netjes rijd je en je hebt een mooi paard. Ze loopt met mooie afdruk en vlotjes. Er zit zeker nog meer in . Leuk!

Suzanne F.

Berichten: 49228
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:57

mellamoshan schreef:
Enige opbouwende kritiek die ik geven kan is misschien net een fractie minder tempo erin. Dan kan ze haar bewegingen wat netter afronden en heb jij meer tijd voor de oefeningen.



Nee dan wordt hij traag. Daar neigt hij al snel naar omdat hij nog wat kracht mist en een veertje heeft in het draven. Is het een Gribaldi?
Mooi dier om te zien en gefeliciteerd met je punten voor het Z2! Ik zou hem zelf iets smakelijker in de aanleuning willen zien. Net iets nageeflijker en vanuit daar nog wat meer verzameling. Ik zou in de training veel gaan schakelen om hem sneller te krijgen en meer op het achterbeen. Korte stukjes naar voren en terug en veel herhalen. In het opvangen dan laten nageven en dan weer hand ontspannen en mee naar voren, je wilt dat hij er iets meer ‘inklimt’.
Succes!

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:07

Wat een mooie combinatie, je zit er zelf ook prachtig op. Fijn om naar te kijken! En wat schrijf je leuk over het hele proces, hoe je hier bent gekomen, heel eerlijk en open! Heel veel succes maar dat gaat vast goed komen!

ZwarteHeks

Berichten: 605
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-23 13:04

Wat een leuke reacties al *\o/*

Myrthe1 schreef:
Wat een mooie combinatie, je zit er zelf ook prachtig op. Fijn om naar te kijken! En wat schrijf je leuk over het hele proces, hoe je hier bent gekomen, heel eerlijk en open! Heel veel succes maar dat gaat vast goed komen!

Dank je wel :o

Suzanne F. schreef:
mellamoshan schreef:
Enige opbouwende kritiek die ik geven kan is misschien net een fractie minder tempo erin. Dan kan ze haar bewegingen wat netter afronden en heb jij meer tijd voor de oefeningen.


Nee dan wordt hij traag. Daar neigt hij al snel naar omdat hij nog wat kracht mist en een veertje heeft in het draven. Is het een Gribaldi?
Mooi dier om te zien en gefeliciteerd met je punten voor het Z2! Ik zou hem zelf iets smakelijker in de aanleuning willen zien. Net iets nageeflijker en vanuit daar nog wat meer verzameling. Ik zou in de training veel gaan schakelen om hem sneller te krijgen en meer op het achterbeen. Korte stukjes naar voren en terug en veel herhalen. In het opvangen dan laten nageven en dan weer hand ontspannen en mee naar voren, je wilt dat hij er iets meer ‘inklimt’.
Succes!

Dank je wel voor de tips! Ze is een Westenwind x Jazz. Ze heeft idd de kracht er nog niet voor om zich compleet te dragen in een verzamelde draf. Ze kan het 4 a 5 passen volhouden en dan wordt ze traag en kom ze achter mijn been.

Dat schakelen doen we al veel, dus fijn om te lezen dat jij ook ziet dat ze daarvan beter zal worden. :j


pien_2010 schreef:
Netjes rijd je en je hebt een mooi paard. Ze loopt met mooie afdruk en vlotjes. Er zit zeker nog meer in . Leuk!

Dank je wel! Er zit een hoop potentie in dat kleine ding, ben ik heel trots op <3

koend schreef:
Proficiat, vanwege een collega z1 ruiter.

Stukjes van wat je laat zien, doen vermoeden dat er echt nog meer in de pipeline zit.

Dankje! Zeker wel, nog meer kracht en power opbouwen. :j

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 21:06

Gewoon wauw :wow: <3

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:02

Fijn paard, netjes gereden!

Wel heel herkenbaar die spanning in de wissels als ze moeten stappen. Als je daar slechte punten op haalt kan het rap naar beneden gaan met de punten he.. En idd, die eenvoudige wissel van contra naar contra komt in 3 van de 4 Z2 proeven voor volgens mij :+

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:28

Ik zag je foto bij uitgelicht staan en denk HEE die poetsplek ken ik!

Proficiat met de punten Philippa :D Rijtechnisch commentaar daar onthoud ik me van :').

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: Wij mogen Z2 starten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:29

Hee ik herkende ook de poetsplaats! Wat is ze veel veranderd vergeleken met 2017!

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:55

Die heb je lekker aan het lopen! Leuk om te zien en idd nog wat kracht opbouwen voor de verzameling.
En het tempo vind ik heel fijn om te zien.

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:21

Jullie komen nog ver, ze speelt met de oefeningen. Mooi en goed paard.
1 puntje probeer je handen stiller te houden. Maar wat ik al aangaf, een gouden combinatie.

ZwarteHeks

Berichten: 605
Geregistreerd: 19-07-19
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 13:24

Elitedeux schreef:
Fijn paard, netjes gereden!

Wel heel herkenbaar die spanning in de wissels als ze moeten stappen. Als je daar slechte punten op haalt kan het rap naar beneden gaan met de punten he.. En idd, die eenvoudige wissel van contra naar contra komt in 3 van de 4 Z2 proeven voor volgens mij :+


Ja daar kijk ik absoluut niet naar uit. :')

Neroo schreef:
Ik zag je foto bij uitgelicht staan en denk HEE die poetsplek ken ik!

Proficiat met de punten Philippa :D Rijtechnisch commentaar daar onthoud ik me van :').

Hee gezellig :D

Sjaad schreef:
Hee ik herkende ook de poetsplaats! Wat is ze veel veranderd vergeleken met 2017!

Ook hallo :D Ja heel erg veranderd!


frensje schreef:
Die heb je lekker aan het lopen! Leuk om te zien en idd nog wat kracht opbouwen voor de verzameling.
En het tempo vind ik heel fijn om te zien.


Dank je wel!

windsor14 schreef:
Jullie komen nog ver, ze speelt met de oefeningen. Mooi en goed paard.
1 puntje probeer je handen stiller te houden. Maar wat ik al aangaf, een gouden combinatie.


Handen stil houden is idd iets waar ik al heel hard aan werk. Ik wil echt perfecte stille handen die meebewegen met het paard. Tis moeilijk, maar ik doe m'n best. :Y)