2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiannePuthzy

Berichten: 6998
Geregistreerd: 10-05-13

2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 01:09

Voor 2023 had ik mooie doelen gepland staan:
-L1 dressuur starten midden/eind zomer
-B/1m springen gaan starten in het indoor seizoen
-B cross starten
-Geen dierenartsbezoekjes dit jaar, gezien de aantal dierenarts bezoeken van 2022
[RIJ-ITP] 2022, een kliniek opname en veel plezier (vlak na het plaatsten van jaaroverzicht 2022 kon ik weer de dierenarts bellen)
Helaas alle 4 de doelen niet kunnen halen

In januari, februari en maart waren wij zeker voor het laatstgenoemde doel lekker voor aan het trainen, Pino zijn water angst leek geen probleem meer en sprong en deed alles zonder twijfel
1.Afbeelding
In april begonnen er op de vereniging de onderlinge springwedstrijden weer, mooie oefening, zeker omdat Pino nog weleens heet kan worden tijdens het springen, de bak is 20*40 dus echt ideaal is het natuurlijk niet om parcours te springen. De eerste wedstrijd van het jaar was met Pasen, en ook nogeens verkleed :+. Nooit te oud om als fee op een eenhoorn te zitten
2.Afbeelding
Helaas kwam Pino stokkreupel van de paddock af eind april op een zaterdag avond, ik zat zelf 500 kilometer verderop in Frankrijk, maar degene die hem toen verzorgde en reed heeft de dierenarts laten komen, gelukkig niets ernstigs, en Pino liep na een paar dagen weer helemaal goed. Dit betekende uiteraard wel dat alle oefencrossen en trainingen en wedstrijden in mei afgezegd werden. Hierbij verplaatste ik mijn doel om nog L te staten in het outdoor seizoen naar verder in het jaar, november.

In juni reden wij weer, en hebben we ook weer een oefen en bb cross gereden. Tijdens de Bb cross er helaas afgevallen en hierbij ook deels het vertrouwen kwijtgeraakt gezien de weigering voor mij heel onverwachts kwam. Pino weigerde meerdere galopsprongen voor een hindernis die hij normaal zonder twijfel zou springen
3.Afbeelding
Oefencross
4.Afbeelding
Bb cross
Ook heb ik in juni mijn spring debuut in het 70cm gemaakt, dit ging ontzettend goed, zeer gecontroleerd en een stuk minder heet als op mijn eigen vereniging

https://youtu.be/OEeHDYXoA14?feature=shared

In juli weer naar PMO geweest, net als vorig jaar, hier lekker naar mijn doelen van het springen en dressuur toegewerkt, ik was inmiddels ook al over de helft in de B.
6.Afbeelding
En toen kwam augustus… ik haalde Pino met een enorm dikke kogel van het land
7.Afbeelding
Eerst een weekje aangekeken, wel meteen gestopt met rijden en begonnnen met koelen. Helaas was de zwelling na een week niet weg en de dierenarts gebeld. Helaas een blessure in de kogel.
8.Afbeelding
Advies was rust, aan de hand stappen en koelen. in overleg met dierenarts wel op het land gelaten gezien Pino anders zeer explosief word. De doelen aan het begin van dit topic kon ik uiteraard wel vergeten voor dit jaar
Rustig 3 maanden aan de hand gestapt, eind oktober weer laten scannen, blessure was niet meer te zien op de echo, groen licht om weer op te bouwen *\%/*
Eerste paar keer was Pino best druk, en nam het niet te veel op de voorhand laten vallen advies van de dierenarts wel erg serieus
9. Afbeelding
Inmiddels gaat het opbouwen hardstikke goed. Op naar 2024, waar wij in het voorjaar/zomer ook weer het springen mogen oppakken als het opbouwen goed gaat. Crossen heb ik voor nu aan de kant geschoven, en het L1 doel schuiven we lekker door naar oktober 2024 gezien ikzelf vanaf februari 20 weken op buitenland stage ben

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 08:41

Wat een blessure pech, hopelijk gaat 2024 jullie jaar worden

Shinedown

Berichten: 1013
Geregistreerd: 19-03-09

Re: 2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:00

Balen dat je je doelen niet hebt gehaald en van dr blessures van Pino. Wel een heel leuk paard! Ik wens jullie een gezond 2024!

LiannePuthzy

Berichten: 6998
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 18:40

Shinedown schreef:
Balen dat je je doelen niet hebt gehaald en van dr blessures van Pino. Wel een heel leuk paard! Ik wens jullie een gezond 2024!


Dankjewel!
Ja die blessure was echt heel balen, zeker omdat nog niet zeker was of het goed zou herstellen, dierenarts begon bij scan 1 ook over eventueel opereren als de genezing niet goed ging

prompter

Berichten: 11113
Geregistreerd: 28-09-02

Re: 2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:48

Wat een gaaf paard! Is het een draver? Ik hoop dat 2024 júllie jaar gaat worden :j

LiannePuthzy

Berichten: 6998
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 19:12

prompter schreef:
Wat een gaaf paard! Is het een draver? Ik hoop dat 2024 júllie jaar gaat worden :j


We vermoeden van wel, paspoort wat erbij zit is pas in 2020 aangevraagd. Heb hem in 2020 gekocht. Volgens de paspoort aanvrager komt hij of uit Ierland of uit Engeland

prompter

Berichten: 11113
Geregistreerd: 28-09-02

Re: 2023, gesprongen, gecrosst maar niet zoals gepland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:48

Door het filmpje kreeg ik de indruk. Het is in ieder geval een mooi en werkwillig dier :j !