Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:40

Dat is vlotjes ja :j Die van ons had wel met 5 maanden al een paar tanden, en kon met 6 weken zelf (even) rechtop blijven zitten. Duwde zich in de kraamweek al van mensen af met van die stakerige armpjes, om ze aan te willen kijken. Maar had het uiteindelijk pas met 9 maanden voor elkaar om echt goed te kruipen en dat is hij de volgende 9 maanden blijven doen...want ja waarom zou je eigenlijk gaan lopen stuntelen op die 2 beentjes, als je gewoon kan kruipen als een raket en vervolgens overal waar je naartoe wilt, tegenaan kan gaan staan :P

Zou wel leuk zijn ja, nog een krullenkopje erbij :j

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 14:37

He ja zeg, die gelijkenis met Sunny!
Je zou zo in dezelfde setting een foto van Sunny en je dochter moeten nemen!

En voor 8 maanden een flinke “baby” al !

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:16

Het begint bij een stapje,
Dat stapje worden 2 stapjes,
Die gaan langzaam naar het dubbele,
Vervolgens vermenigvuldigen we
En dan hebben we meters.

Ook voor sun is het wennen. Van een stabiele omgeving naar rondjes lopen met een kleine meid die onzekerheden opbouwde.

Toch blijft ze zo braaf en laat met een klein signaal zien dat er iets helemaal fout gaat. Terugkomen en een merriemep noemen we het hier. Voor haar is het ook even wennen om vanuit iets stabiels ineens in een verhaal met een kleine onzekere dodo die niet meer durfde te rijden maar graag aan meeliften deed. Nu langzaam aan gaat ze rijden en worden ze samen zekerder.

We hebben vandaag de slalom meegepakt. Lekker focussen en sturen. Wat genoten ze!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:43

Kijk het is natuurlijk geen bewegend beeld en dat kan vertekenen, maar het ziet er uit alsof het super lekker vooruit gaat +:)+ Ze zal er zelf ook wel blij mee zijn, gaat er een beetje een wereld voor haar open zo of niet....?

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:46

pmarena schreef:
Kijk het is natuurlijk geen bewegend beeld en dat kan vertekenen, maar het ziet er uit alsof het super lekker vooruit gaat +:)+ Ze zal er zelf ook wel blij mee zijn, gaat er een beetje een wereld voor haar open zo of niet....?

Ik heb op mijn Facebook wat dingen staan. Kan hem openbaar zetten en delen hier hoor. Zal is kijkennof dat werkt

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:55


nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:56

Ahh, ik heb wel eens gereageerd in een topic met Frits maar ga toch ook hier weer even volgen. Wat een heerlijk stel! Hele leuke pony weer. Dat vertrouwen komt wel goed, lekker kilometers maken samen. :D

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:58

Het is nog wel aftasten en wennen zo te zien op de filmpjes, maar ze neemt wel lekker de leiding +:)+

Is het al zeker dat Frits daar blijft of kan het nog afketsen..?

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 20:38

Frits komt eigenlijk ten aller tijden terug. Dus zolang die daar staat is het goed en als die terugmoet is er plek voor hem. Ik gun hem alleen zoveel meer. Als hij nu terugkomt verkoop ik hem namelijk ook niet meer.

Ik heb gezegd hij gaat 1x weg naar een plek die alles heeft wat we voor hem zoeken en als het daar niet lukt dan zal hij me kwellen tot ik achter mijn rollator loop.

Het gaat met deze 2 supergoed vergeleken met van de week. Ze rijdt steeds fijner met haar weg en durft al zoveel meer.

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 20:40

nevica schreef:
Ahh, ik heb wel eens gereageerd in een topic met Frits maar ga toch ook hier weer even volgen. Wat een heerlijk stel! Hele leuke pony weer. Dat vertrouwen komt wel goed, lekker kilometers maken samen. :D

Wij zijn ook fan van Sun hoor ondanks dat we ons witte loeder ook heel erg missen. Soms is het erg dat dit echt als een verademing voelt terwijl we zielsveel van Fritsie hielden.

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:51

Soms word een combinatie heel onzeker van elkaar. Dan is het gewoon de combinatie niet. Ik vind het mooi dat je dat gezien hebt! En hoe verder ik in dit topic kom hoe meer ik ze met deze pony een combinatie vind worden. En een echte combinatie worden, van onzekerheden afkomen heeft gewoon tijd nodig! Al zou ik me niet druk maken met deze combinatie! Erg leuk om te zien!

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:42


GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 21:44

pubelia schreef:
Soms word een combinatie heel onzeker van elkaar. Dan is het gewoon de combinatie niet. Ik vind het mooi dat je dat gezien hebt! En hoe verder ik in dit topic kom hoe meer ik ze met deze pony een combinatie vind worden. En een echte combinatie worden, van onzekerheden afkomen heeft gewoon tijd nodig! Al zou ik me niet druk maken met deze combinatie! Erg leuk om te zien!

Aah lief!

Het is ookbecht wel iets wat ik volgbaar wil laten zijn. We delen graag ons plezier erin en hoe we met situaties omgaan.

Ik maak me om deze 2 zeker niet druk

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:00

Vind die eerste twee foto's echt aansprekend al, en dat pas binnen twee weken..als ze straks zo rondrijdt dan zie ik een B proefje wel voor me. :D

Dat dit als een verademing voelt zegt denk ik ook heel wat...

Sommige pony's zijn ook geen kinderpony's.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 10:02

De meeste pony’s zijn draken ~~}>

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 15:36

Afbeelding
Afbeelding

En ook het stapje verder is met een grote glimlach gedaan! We deden al kleine stukjes maar ze gaan zo fijn en goed.

Kont zitten is nog een ding maar hoe comfortabeler ze werd hoe beter dat ging. Ook laat ze haar been steeds langer en kan sun steeds meer met haar gestuntel overweg.

Superfijn dus.

Rocamor

Berichten: 10878
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 15:55

Zie ik daar ook wat meer ontspanning in haar armen?

Sunny ziet er heel vrolijk uit zo met haar amazone.

Lijkt me ook best een moelijk paard in uit te zitten. Er zit toch veel beweging in zo'n hackney

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 17:01

Ze gaat steeds meer loslaten en ontspannen. Ik vind het zelf heel leuk om te zien. Je ziet haar duidelijk veranderen.

Jill vindt haar overigens heerlijk rijden!

Ze gaat nu steeds meer eraan rijden
Hulpjes vermindert Ze qua grofheid dus dat is wel heel schattig ook.

Ze merkt nu ook dat ze zoveel meer kan doen. Het is vooral genieten en rondrijden terwijl er slalommen worden meegepakt. In de galop zetten wa pionnen als een volte zodat ze kijkpunten heeft en jill die geniet ervan dat ze steeds meer kan.

Je merkt heel erg dat als ze zelf rijdt op de pionnen enz dat het allemaal veel soepeler en gemoedelijker gaat.

Sun heeft ook heel erg moeten schakelen wat logisch is. Die is best wel stabiel begeleid natuurlijk en moet het nu met een onzekere ruiter doen en eigenlijk helpen ze elkaar een beetje op andere punten.

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 19:27

Netjes weer hoor! Haar benen lijken ook steeds langer te worden! Goed dat ze meer kan ontspannen!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:22

Valt me elke keer op hoe goed dat grietje kijkt waar ze naartoe wil.

En natuurlijk mist ze Frits. Maar rijden zoals ze nu kan heeft ze vermoedelijk ook gemist, al dan niet bewust. Reed ze ook op andere ponies toen Frits er nog was?

En gelukkig is er in je hart plek voor heeeeeel veel ponies :j

Flubberboot

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:47

Net het hele topic door gelezen, wat is het leuk om die twee langzaam een combi te zien worden zeg! Echt mooi om te zien! Fijn dat Jill nu kan leren vertrouwen op het paard en genieten!

GabberGill

Berichten: 5762
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 23:07

Nee ze reed nooit op andere pony's

Wel eens op mijn paard maar echt heel minimaal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Van dit paard heeft ze wel bizar veel geleerd hoor! Daar kon ze zich redelijk goed op ontwikkelen. Ook hebben we hele goede periodes met Frits gehad. Alleen dat is altijd weer gekelderd.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 16-12-23 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 23:31

Ah hoe schattig is dat! <3

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:44

Sun is heel lichtvoetig en heeft echt een mega galop van waar ik hoorde dat deze heerlijk zit als een soort schommelstoel haha.

Fijn dat ze de galop nu ook al mee kan pakken! ze is gelukkig zo licht dat een paard/ pony er minder van merkt als het kont zitten nog niet zo goed gaat. :D

Komt vanzelf wel, nu gaan ze zo hard vooruit.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 10:56

Wat gaan ze saampjes hard vooruit zo <3