Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-23 15:00

Jill is 8 jaar en niet omdat het mijn dochter is maar ik vind het een heerlijk kind met paarden.

2 weken geleden hebben we besloten de handoek in de ring te gooien wat betreft een combinatie worden. Et Frits en hem te koop gezet. Hij was binnen een week verkocht naar een geweldige plek. Heel bizar. Vorige week zaterdag hebben we haar Fritsie weggebracht.

Er is een hoop verdriet en ze mist hem verschrikkelijk. Alleen stilstaan heeft geen nut en we gaan door. Hopende op een perfecte uitkomst voor iedereen.

Sunny kregen we een paar dagen voordat we Frits weg hebben gebracht. Die is lekker blijven staan tot Jill alles doorlopen had en zich weer iets fijner voelde.

Nu 3x gereden waarvan de 1e keer even 5 minuutjes. De 2e x gelijk los eb vandaag de 3e keer met les!

1e x

Afbeelding

Afbeelding

2e keer maar gewoon gelijk los en een ronde naar buiten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan vandaag les!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nog wat onzeker en bang omdat onze Frits altijd los ging. Heel bizar eigenlijk omdat ze zo weer op Frits zou gaan zitten. Ik denk zelf dat het komt omdat Frits ondanks al zijn Fratsen gewoon altijd stabiel was.
Je wist dat je zand zou zien en je wist dat je hard zou gaan. Ze moet nu vooral gaan voelen dat ze kan gaan rijden en aan kan sporen zonder jupiter te raken.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 08-12-23 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overmatige opmaak uit titel verwijderd

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 16:45

<3 <3 <3

Ik vind het zo leuk om te zien hoe goed het gaat. Toch heerlijk dat ze nu eindelijk kan rijden ipv vliegen. :D

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 19:20

Gezien op HAW uitsluitend eigen rijfoto’s geplaatst mogen worden en dit foto’s zijn van je dochter verplaats ik het naar RIJ ITP

Nado
Berichten: 3351
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 20:38

Wat fijn dat ze nu al zo lekker bezig is met Sun, ondanks het verdriet over Frits. Als ik naar de foto’s kijk dan lijkt het alsof ze steeds een beetje uit evenwicht raakt. Of het het zadel is of dat de beugels te kort zijn waardoor ze teveel voor/achterover kiept kan ik niet zo zien, maar als je dit op kan lossen dan denk ik dat ze zich ook zekerder zal gaan voelen.

Simsannah

Berichten: 111
Geregistreerd: 18-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:09

Wat fijn dat ze weer maatje heeft gevonden, als ze het vertrouwen helemaal heeft terug gevonden, worden ze zeker een nóg leuker team.

Kunnen jullie Frits blijven opzoeken?

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny ♡

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:17

:') de knapperd verzuipt wel een beetje in zn dek

Hopelijk gaat ze lekker het vertrouwen samen vinden.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 21:58

Hey, ik denk daar Sunny de hackney van Elisa te herkennen! Dat klopt? Heeel veel plezier met haar. Ik hoop dat je dochter zich snel vertrouwd voelt op haar.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 01:01

Nado schreef:
Wat fijn dat ze nu al zo lekker bezig is met Sun, ondanks het verdriet over Frits. Als ik naar de foto’s kijk dan lijkt het alsof ze steeds een beetje uit evenwicht raakt. Of het het zadel is of dat de beugels te kort zijn waardoor ze teveel voor/achterover kiept kan ik niet zo zien, maar als je dit op kan lossen dan denk ik dat ze zich ook zekerder zal gaan voelen.


We zijn hem langzaam aan het verlengen. Op foto 1 zitten ze 2 gaten korter dan de foto's van vandaag. Frits was heel kort in zijn gang en deze veel ruimer.

Het onzekere komt niet door het stukje onbalans. De korte beugels geven haar voor nu nog zekerheid voor haar gevoel. Ze raakt uit onbalans omdat ze in elkaar duikt. Ze verkrampt als ze in een bepaalde situatie komt.


Afbeelding

Afbeelding

Dit is de reden achter haar onzekerheid. Ze heeft gewoon nog erg veel moeite met het ontspannen. Omdat ze der Beentjes optrekt en een bolletje wordt.

We zijn erg bezig met het lang worden, ontspannen en niks meer optrekken en samentrekken.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 09-12-23 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 01:07

Simsannah frits hebben we goed contact over en we mogen zeker alles volgen en hem nog zien.

Mondy ze is erg kort hahahahha klopt het is echt een klein dekje namelijk. Maar heb zelf ook al vol verbazing zitten kijken hoe alles heel veel op deze pony lijkt.

Lukasje dit is inderdaad Sun van Elisa!

We gaan zeker voor dat stukje ontspanning. Sun is in ieder geval een kanjer die haar hier heel erg doorheen helpt.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 01:13

Die gaan saampjes nog heel veel plezier samen beleven.

Heerlijk om ze zo te zien, wat een toplossing is het ook hè

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 01:14

Hopelijk voor je dochter en voor Sunny wordt de spanning (en dan bedoel ik met name in de schouders en armen) gauw minder. Het lijkt me een heel lieve pony.

Denk dat zadelvormige sjabrakjes ook leuk staan en minder massaal lijken :)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 01:33

Zo fijn dat je dochter nu met meer rust en vertrouwen kan rijden.
Zo'n stoere pony als Frits is natuurlijk leuk en lief op zijn manier. Toch denk ik dat het voor haar rijvaardigheid beter is dat ze nu met meer rust kan werken aan haar 'skills' als ruitertje.
Super oplossing voor iedereen.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 01:39

Dit is precies waarom ik nu echt voor dit gekozen heb. Ze kan zoveel meer groeien zo!

Dit komt ook echt wel goed. Sunn is in ieder geval al helemaal gek op der!

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 10:12

Afbeelding

Zadelvormig dekje en zomerconditie helpen inderdaad. :D

Zo super leuk dat Sun al helemaal gek op Jill is! Het is zo'n lieve pony en nu kunnen ze lekker samen groeien. Ben zo benieuwd hoe het er over een paar jaar uit zal zien. :)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:43

Achjee je ziet inderdaad hoe ze zich opbolt / schrap zet :(:)

Hopelijk helpt dit beestje haar om wat meer ontspannen te gaan zitten.
Wat meer rechtop, niet zo hoog lichtrijden, benen ontspannen laten afhangen....en het ziet er al een stuk beter uit :j

Ik krijg altijd zo'n Hellevoetsluis / Rockanje vibe bij je foto's :=

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 13:48

pmarena schreef:
Achjee je ziet inderdaad hoe ze zich opbolt / schrap zet :(:)

Hopelijk helpt dit beestje haar om wat meer ontspannen te gaan zitten.
Wat meer rechtop, niet zo hoog lichtrijden, benen ontspannen laten afhangen....en het ziet er al een stuk beter uit :j

Ik krijg altijd zo'n Hellevoetsluis / Rockanje vibe bij je foto's :=


Hahahaha ik sta in vierpolders dus net ertussen. De polder gelijk aan de n57 en dan dichtbij de Ronde in Zwartewaal

Ze krijgt nu 2x per week les. Zodat ze echt goed met de pony leert omgaan en kan gaan ontspannen. Verder longeer ik de pony nog wat bij Zodat ze correct blijft.

Gisteren was ze het begin erg aan het treuzelen en afwachten. Sun treuzelen dan graag mee eb voelt zich totaal niet geroepen om iets te doen wat niet gevraagd wordt hierdoor moet jill wel gaan rijden en verder doorpakken anders gebeurd er namelijk echt niets hahahaha.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:17

Er aan gaan rijden in plaats van hopen dat je boven blijft en er niet teveel ontploft is wel even wennen ja :=

Haha Vierpolders dus! Vandaar dat ik het net niet helemaal thuis kon brengen die omgeving :D

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:49

GabberGill schreef:
pmarena schreef:
Achjee je ziet inderdaad hoe ze zich opbolt / schrap zet :(:)

Hopelijk helpt dit beestje haar om wat meer ontspannen te gaan zitten.
Wat meer rechtop, niet zo hoog lichtrijden, benen ontspannen laten afhangen....en het ziet er al een stuk beter uit :j

Ik krijg altijd zo'n Hellevoetsluis / Rockanje vibe bij je foto's :=


Hahahaha ik sta in vierpolders dus net ertussen. De polder gelijk aan de n57 en dan dichtbij de Ronde in Zwartewaal

Ze krijgt nu 2x per week les. Zodat ze echt goed met de pony leert omgaan en kan gaan ontspannen. Verder longeer ik de pony nog wat bij Zodat ze correct blijft.

Gisteren was ze het begin erg aan het treuzelen en afwachten. Sun treuzelen dan graag mee eb voelt zich totaal niet geroepen om iets te doen wat niet gevraagd wordt hierdoor moet jill wel gaan rijden en verder doorpakken anders gebeurd er namelijk echt niets hahahaha.


_O- _O- _O-

Sun heeft haar droomplek gevonden..lekker lui zijn en wel verwend worden met allemaal lekkers en gras. :D

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 22:19

Jazeker wij staan heerlijk in de polder hahahaha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Ze krijgt nu 2x per week les en rijdt 1x zelf met mij in de bak. Ik longeer de pony nog 2x en ze hoeft 2 dagen vrij weinig te doen behalve kusjes en kroelen te ontvangen terwijl ze volgestopt wordt met snoepjes.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:23

O kijk, dat ziet er al een stuk ontspannener uit. Bijzet er af en 't meidje is meer aan het rijden en minder aan het blijven zitten.

Ze moet alleen d'r armen nog gaan durven loslaten. Maar de verandering is al heel duidelijk in die korte tijd.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 01:52

Koper schreef:
O kijk, dat ziet er al een stuk ontspannener uit. Bijzet er af en 't meidje is meer aan het rijden en minder aan het blijven zitten.

Ze moet alleen d'r armen nog gaan durven loslaten. Maar de verandering is al heel duidelijk in die korte tijd.



Der armen komen ook een beetje door Godzilla Mama. Ik wil nooit dat ze aan de voorkant zit en dus loslaat. Dit wil ik zo graag dat zij zich daar vastzet en ook geen beweging richting mond durft te maken.

Dit is ook de reden dat ik afstand doe van de opbouw en haar lekker 2 a 3x per week laat lessen.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 01:58

Wat ik bedoelde is dat er geen knikje bij haar ellebogen zit. Waardoor als ze wel iets met haar handen of armen zou doen ze dat vanuit haar schouders doet, en het dus trekken wordt. Wanneer je je arm vanuit je elleboog gebruikt heb je ineens de mogelijkheid om weerstand te bieden (ipv te trekken). Een enorm verschil.

Ben benieuwd hoe ze zich de komende tijd gaan ontwikkelen :)

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-23 08:35

Koper schreef:
Wat ik bedoelde is dat er geen knikje bij haar ellebogen zit. Waardoor als ze wel iets met haar handen of armen zou doen ze dat vanuit haar schouders doet, en het dus trekken wordt. Wanneer je je arm vanuit je elleboog gebruikt heb je ineens de mogelijkheid om weerstand te bieden (ipv te trekken). Een enorm verschil.

Ben benieuwd hoe ze zich de komende tijd gaan ontwikkelen :)

Ik weet wat je bedoelt maar ik zal het een keer filmen en plaatsen. Ze forceert zichzelf heel erg zodat ze de pony niet aanraakt.

Weet niet h
Goed hoe ik dit moet verwoorden maar deze spanning daar is oprecht een klein deel mijn schuld.

Koper

Berichten: 30270
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 08:51

Zodat ze de pony niet aanraakt? Oh jeetje. Dan hoop ik echt dat ze heel gauw het plezier in rijden weer terugkrijgt. Maar aan de foto's te zien is dat al aan het lukken :)

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 10:42

Komt vast goed, ze zit er al veel stoerder / actiever op lijkt het op de foto's +:)+

Is ze nou zo groot of lijkt dat maar zo? Ik heb zelf een 8-jarige maar dit lijkt echt groter :=