Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 12:12

Niet dat er veel te zien valt maar we delen het toch. Als je goed kijkt zie je namelijk dat de 2 grootse lol hebben momenteel.

Jill heeft momenteel alle vertrouwen in Sun!

Hier het beeld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5645846381

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dus we zijn nu aan het kijken voor een bitloos hoofdstelletje!

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 09:48

Heerlijk <3

Ben benieuwd hoe bitloos zal gaan, verwacht eigenlijk geen problemen.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 16:50

Superrrrr van Jill ! En natuurlijk ook van brave Sunny!

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:23

Wat een prachtige pony <3

GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 00:39

@sinatra daar begon het ook. Elisa en ik hebben al tijden contact over paarden en trainingen. Toen ik op een dag bokt opende stond Sun onderin bij advertenties en ik was eigenlijk gelijk bij de advertentie ingehaakt. Dit was namelijk de pony die ik al tijden voor ogen had voor mijn dochtee als we frits niet hadden gehad. Toen ik zag dat ze van Elisa was hebben we afgesproken dat ze tegen maart ongeveer zou komen omdat ik Frits ook nog had. Die zou namelijk niet weggaan maar we zouden er dan een 3e bij nemen. Ik heb helaas geen liggende gelden dus moest egen passen en meten.

Toen Frits toch de verkoop in ging heb ik Elisa gelijk gecontact dat ik Sun eerder nodig had zodat mijn andere paard niet alleen zou staan als Frits weg zou gaan.

Elisa had al moeite met de verkoop maar toen ik interesse had leek het allemaal in een keer in elkaar te passen en was iedereen eigenlijk blij. Ik weet met Elisa der trainingen dat ik een paard naar wens heb en Elisa weet dat ik hier op dezelfde manier met hetzelfde respect doortrain.

Heel apart dus maar tot op de dag van vandaag lijkt het alsof alles zo moest zijn.

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:12

Wat geweldig dat ze het vertrouwen weer langzaam terug kan vinden zo! <3
Ben je niet bang dat ze te snel te groot wordt voor Sunny? Qua gewicht kan dat makkelijk nog wel even maar volgens mij is je dochter al best wel heel lang?

GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 09:48

Captain schreef:
Wat geweldig dat ze het vertrouwen weer langzaam terug kan vinden zo! <3
Ben je niet bang dat ze te snel te groot wordt voor Sunny? Qua gewicht kan dat makkelijk nog wel even maar volgens mij is je dochter al best wel heel lang?

Zeker wel maar ik heb nog een paard staan en een dochter van 8 maanden. Na frits was mijn voorkeur dus meer dat ik 100% zeker wist dat ik eennfijne kocht. Ik wil zelf nog een veulen fokken met de merrie van mijn vriendin en dit paard weer helemaal zelf opleiden. Dan wordt die voor jill en mij en kan mijn jongste Jadey door met Sun.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 09:51

GabberGill schreef:
@sinatra daar begon het ook. Elisa en ik hebben al tijden contact over paarden en trainingen. Toen ik op een dag bokt opende stond Sun onderin bij advertenties en ik was eigenlijk gelijk bij de advertentie ingehaakt. Dit was namelijk de pony die ik al tijden voor ogen had voor mijn dochtee als we frits niet hadden gehad. Toen ik zag dat ze van Elisa was hebben we afgesproken dat ze tegen maart ongeveer zou komen omdat ik Frits ook nog had. Die zou namelijk niet weggaan maar we zouden er dan een 3e bij nemen. Ik heb helaas geen liggende gelden dus moest egen passen en meten.

Toen Frits toch de verkoop in ging heb ik Elisa gelijk gecontact dat ik Sun eerder nodig had zodat mijn andere paard niet alleen zou staan als Frits weg zou gaan.

Elisa had al moeite met de verkoop maar toen ik interesse had leek het allemaal in een keer in elkaar te passen en was iedereen eigenlijk blij. Ik weet met Elisa der trainingen dat ik een paard naar wens heb en Elisa weet dat ik hier op dezelfde manier met hetzelfde respect doortrain.

Heel apart dus maar tot op de dag van vandaag lijkt het alsof alles zo moest zijn.


Ja, en voor mij was het ook zo belangrijk dat Sun goed terecht zou komen omdat ze ook met een rugzakje komt. Toen ze bij mij kwam was ze zo extreem bang, als ik er naar wees dan ging ze al zitten van angst. We hebben zoveel aan vertrouwen gewerkt en ik weet dat dit de basis is waarop jij ook werkt en dat vind ik zooo belangrijk! (en noodzakelijk voor haar)
Zo is inderdaad alles op z'n plek gevallen. :)

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 10:01

GabberGill schreef:
Captain schreef:
Wat geweldig dat ze het vertrouwen weer langzaam terug kan vinden zo! <3
Ben je niet bang dat ze te snel te groot wordt voor Sunny? Qua gewicht kan dat makkelijk nog wel even maar volgens mij is je dochter al best wel heel lang?

Zeker wel maar ik heb nog een paard staan en een dochter van 8 maanden. Na frits was mijn voorkeur dus meer dat ik 100% zeker wist dat ik eennfijne kocht. Ik wil zelf nog een veulen fokken met de merrie van mijn vriendin en dit paard weer helemaal zelf opleiden. Dan wordt die voor jill en mij en kan mijn jongste Jadey door met Sun.


Ahhh over nagedacht dus! Wat fijn dat dat dan zo ging! +:)+

GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 13:44

Jaaaa hahaha ver en diep doordacht een keuze gemaakt. Ik heb eerst getwijfeld om een E maatje te kopen maar voor nu is dit gewoon echt prima om op te bouwen en Sun kan hier nog jaren mee in het verhaal zeg maar. Over 4 jaar is ze eigenlijk voor allebei de meiden.

Ziva is dan 24 jaar en tegen die tijd wil ik dan ook gaan fokken naar een leuke nieuwe uitdaging zodat we eigenlijk een overstap hebben als Ziva onze oude vrouw is. Voorlopig lijkt die nog jaren topfit mee te gaan hoor maar toch

GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-23 16:59

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn er nog lekker mee aan het stunten maar ik geniet in ieder geval van ze op deze manier.

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:49

Ze hebben elkaar echt gevonden zo te zien <3 lekker setje zo samen!
Fijne jaarwisseling en voor de dieren hopelijk zonder al te veel knallen!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:08

Ze zit er met veel meer plezier, zelfvertrouwen en ontspanning op in ieder geval +:)+
Maar als ze zo hard blijft groeien sleept ze over 4 jaar toch zowat met d'r voeten over de grond vrees ik :=

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:08

Ik denk dat dat wel mee valt, hier reden er een volwassene op en een meisje van 13 die beide ook niet bijzonder klein zijn oid. Ging ook prima.

Fijn dat het zo braaf gaat! Ook het bitloze..niet er afglijden als ze opstijgt in de galop haha. :D

GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 13:07

pmarena schreef:
Ze zit er met veel meer plezier, zelfvertrouwen en ontspanning op in ieder geval +:)+
Maar als ze zo hard blijft groeien sleept ze over 4 jaar toch zowat met d'r voeten over de grond vrees ik :=

Hahahhaha maar zelfs dan zou dat prima kunnen hoor. Dan staat er namelijk een nieuwe mini klaar die de wereld gaat veroveren met sun

amorthistT
Berichten: 42
Geregistreerd: 19-01-15
Woonplaats: Oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:08

Veel plezier samen als nieuwe combinatie

GabberGill

Berichten: 5759
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 22:48

Afbeelding
Afbeelding

Aangezien Sun een tijdje stilgestaan heeft wegens het weer hebben we weinig kunnen doen wat Jill en Sunn betreft. Wel ben ik weer begonnen haar op te pakken zodat ook Sunn een deel correcte beweging krijgt en dit zal helpen in de toekomst voor Jill.

Ik ben onderdehand weer een boel afgevallen en dat maakte dat ik er ook een 3 keer opgestapt ben. We hebben een bijrijdster gezocht maar phoh wat is het moeilijk om iemand te vinden die aan bepaalde wensen voldoet en heel miss ben ik wel gewoon een zeikerd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadat ik haar een beetje heen en weer gereden had hebben we weer met Jill en Sunn gewerkt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


De galop doen we tijdelijk even aan de lijn zodat ze gewoon wat vertrouwen erin krijgen.
Afbeelding

Afbeelding

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Nieuw avontuur! Jill en Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:02

Ik kan niet heel vrolijk worden van de foto’s, sorry. Je bent echt veel te groot en hangt daarbij nog eens flink achterover. De paardensport ligt onder vuur momenteel en dit gaat daar niet bij helpen.
Over de cap zeg ik maar verder niets.