2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 20:07

2023, een jaar dat toch wel anders verliep dan ik een jaar geleden had durven bedenken. In positieve zin, dat zeker.

Voor wat betreft de rijderij was het letterlijk een baggerjaar. Man, wat een regen en nattigheid, met name de afgelopen maanden en met alleen een buitenbak betekende dat voor Flo dat hij vooral veel vakantie heeft gevierd. Dat vond hij zelf helemaal niet erg gelukkig :D . Je zou niet zeggen dat hij komend jaar alweer 20 wordt toch? :oo

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Wainonia heeft dit jaar een wisseling gehad van verzorgster. Ze wordt lekker recreatief bereden en verder viert ze het leven in de kudde en neemt ze haar taak als oma goed op zich.

Afbeelding

Afbeelding


Penotti is al jaren met pensioen en ze wordt duidelijk een dagje ouder met bijbehorende kwaaltjes. Zo ziet ze helaas niks meer met haar linkeroog. Maar.. ze is er nog altijd en dat hadden we we 5 jaar geleden toen ze in slechte conditie kwam nooit durven dromen. Haar teller staat nu op 29 en we hopen dat ze in mei haar dertigste mag gaan vieren.
Afbeelding


Elonia groeide uit van jaarling tot bijna volwaardig paard. Met inmiddels een stokmaat van 1.69 is ze een hele dame geworden. Volgend jaar mag ze een beetje kennis gaan maken met werken en dit jaar heeft ze alvast wat dingetjes spelenderwijs mogen proeven. Dat doet ze tot nu toe heel braaf en ik ben erg benieuwd hoe ze uiteindelijk gaat worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Veronia bracht ons dit jaar een heel mooi hengstveulen, Löwenprinz. Een veulen waarvan ik niet had durven dromen dat ie het zo goed zou doen. Regionaal veulenkampioen, tweede op de Nationale keuring en ook nog Gouden Bokt hengstveulen 2023. Veronia heeft een half jaar geweldig goed voor haar zoon gezorgd en daarna is hij naar zijn nieuwe huisje vertrokken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Veronia zelf heeft nog iets anders meegemaakt. Ze wordt sinds een paar maanden omgeschoold van rijpaard tot menpaard omdat het rijden voor mij steeds moeilijker wordt door lichamelijke kwalen en wat doet ze dat ontzettend goed! Had je mij begin van dit jaar verteld dat we deze uitdaging aan zouden gaan dan had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard, maar ik ben helemaal om. Wat is dat mennen leuk zeg! <3
Afbeelding

Afbeelding


Dit filmpje is van gisteren, haar tweede keer echt voor de wagen <3


Daarnaast is ze opnieuw drachtig en verwachten we in april 2024 haar nieuwe veulen. Ik hoop dat 2024 net zo'n mooi, maar iets minder nat jaar mag gaan worden!

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 20:49

Mens wat heb je geluk met jouw paarden en wat zijn ze mooi en lief <3
Hoop dat je nog lang mag genieten van je paardjes :j

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 21:27

Dank je chanicha, ik voel me ook rijk met ze! Werk er graag hard voor om het zo te kunnen houden, laat er graag andere dingen voor :) .

Op Penotti na zijn ze allemaal bij mij geboren, ik ken ze hun leven lang. En zij mij een groot deel van mijn leven, dus we zijn wel familie kun je wel zeggen.

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 21:29

Maar dat zie je ook dat je alles voor ze over hebt en dat vind ik mooi om te zien +:)+

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 12:41

Wat een mooi jaar! Ik sluit me helemaal bij Chanicha aan <3
En Flo 20, ik geloof het echt niet. Wat ziet hij er goed uit zeg.

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:50

Mooi jaaroverzicht en het staat jullie goed dat mennen!!

erg grappig dat ons verhaal betreft van rijden naar mennen bijna hetzelfde is hihi, als men mij had verteld dat ik met mijn kolos zou gaan mennen had ik in een deuk gelegen maar ik ben nog altijd zo dankbaar dat we op deze manier alsnog samen op pad kunnen.

Afbeelding

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:11

Wat een mooi jaaroverzicht! Vele topics van je mogen volgen. Maak er voor 2024 ook maar weer een mooi (droger) jaar van!

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 13:43

Wat een leuke reacties! Ik dacht dat ik me wel had ingehouden met topics dit jaar _O-

Mvermeulen zo fijn dat we op deze manier verder kunnen he?

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:02

Een muronia topic.. altijd leuk.
En wat leuk om ook wat meer te weten te komen over jouw overige paarden. Die kende ik nog niet… mooie kudde heb je.

Mirjam79

Berichten: 1714
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:07

Bij mij is het al snel veel :D
Ik volg niet zo snel iemands topic, maar vind die van jou eigenlijk altijd leuk om te lezen.

Muronia

Berichten: 19562
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:45

Ah kende je ze nog niet SjonnieZ? Dit is ruim 20 jaar paarden van mij bij elkaar (daarvoor waren er ook al een aantal.)

Mirjam das lief <3

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: 2023 bij Stal Muronia, het was een goed jaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 01:43

Nee, ik zit al jaren op Bokt, maar ben door de jaren heen niet altijd even actief. jouw topics volg ik zodoende pas sinds Elonia. En die lees immer veel plezier.