Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-23 12:36

Januari
We trainden lekker door, lesje hier, rondje strand daar... Het is zo heerlijk buitenrijden met zo'n dapper en relaxed paard <3
Afbeelding

Februari
Een echte, saaie, grijze wintermaand...

Maart
We pakten de eerste wedstrijd van het seizoen mee, weer even inkomen. En vooral best frisjes voor deze koukleum :brr: Maar de kop was er iig weer af!
Afbeelding

April
Eindelijk, weg met die winter! Nog een wedstrijdje, bos- en strandritjes, en ook het altijd ontzettend gezellige DAWRA weekend *\o/* Veel geleerd hier van de clinics, met als kers op de taart een mooi compliment over hoe ontzettend goed ze aan de hulpen staat *D
Afbeelding

Mei
Deze maand stond een clinic Ranch Riding op het programma. Ik hoopte het al een beetje; dit bleek ons goed te liggen! Nadeel was wel dat voor dit onderdeel bling bling toch wat minder wenselijk is, dus er moest, uiteraard, een nieuwe wedstrijd-outfit bij inclusief saai, zilver-loos hoofdstel := Er is áltijd een goed excuus om te shoppen, toch? :D O:)
Trots op dit beeld!
Afbeelding

...15 foto's is te weinig hoor :')

Deze maand was ook het Allround Arabian Festival in IJzerlo! Een evenement waar bijna alle takken van sport met Arabieren aan bod komen en vooral gewoon een ontzettend gezellig weekend. Wij kwamen hier uiteraard voor de DAWRA wedstrijd, maar het is leuk om ook even bij het springen, dressuur, etc te kunnen kijken!
Natuurlijk trainden we fanatiek naar deze wedstrijd toe, maar toen ik op een zonnige dag arriveerde voor de laatste training en de kudde rustend aantrof besloot ik toch....relationship before horsemanship....
Worth. It. <3
Afbeelding

Dat weekend wonnen we iedere klasse die we startten *\%/*
Afbeelding
Afbeelding

Juni
Met in juli zowel het AVS NK als het DAWRA NK op de planning werkten we fanatiek door. Op het AVS NK moest ik, onder ECAHO regels, namelijk verplicht op 1 hand starten wilde ik mee kunnen doen. Onder kundige begeleiding van mijn fantastische instructrice maakten we onze allereerste meters op shank. Diva was niet onder de indruk :+

Juli
En dan was het zo ver! In de bloedhitte startten we voor het allereerst op 1 hand. Diva deed het waanzinnig dapper allemaal en we kregen veel complimenten over wat we lieten zien. Helaas in de pleasure een momentje stress toen het gevraagde ons net even boven de pet ging, maar verder zooooo vreselijk trots op hoe ze hier liep. In de Ranch Riding pakten we het brons, en in de Oosters Gekostumeerde klasse het zilver!
De volgende dag op het DAWRA NK mochten we weer vertrouwd op snaffle starten. Je kon merken dat alle paarden die de dag ervoor ook hadden meegedaan het net even zwaarder hadden, zo ook mijn dappere Diva. Toch deed ze ontzettend haar best voor me en pakten we het zilver in de pleasure, brons in de Ranch, en werden we opnieuw Nederlands Kampioen In Hand Trail *\%/*
Afbeelding
Afbeelding

Augustus
Augustus was voor mij privé een verdrietige maand. Had niet geweten wat ik zonder mijn steun en toeverlaat had gemoeten. Diva heeft me er echt doorheen gesleept.
Afbeelding

September
Voor het allereerst waren er Western klasses op het sport evenement tijdens de All Nations Cup in Aken! De ANC is een wereldberoemde show voor Arabische paarden en het hele evenement heeft bij veel mensen toch een speciaal plekje in het hart (al moet ik zeggen dat er de laatste jaren, helaas, veel veranderd is...). Om tijdens dit evenement te kunnen rijden voelde echt een beetje bijzonder. Uiteindelijk beperkt kunnen starten voordat koliek roet in het eten strooide, maar om daar in dat gigantische Deutsche Bank stadion te rijden was echt wel kicken! Diva vond het vooral gewoon een bak, overigens :')
Afbeelding

Ook deden we een superleuke fotoshoot tussen de dahlia's <3 Zo blij met de foto's!
Afbeelding

Oktober
Na zo ongeveer te zijn gekookt op de wedstrijd in juli sloten we het DAWRA-jaar mooi bibberend af met op een van de eerste koude dagen een wedstrijd in een overdekte buitenbak :') :brr: Fijn hoor, zo'n ontzettend dun showblousje :=
We wisten mooie scores neer te zetten en ik was vooral heel trots op de Trail. Waar we begin dit seizoen nog vooral de proef aan het overleven waren, kan Diva nu tijdens de proef afvloeien en dat komt de prestatie natuurlijk ten goede! Ook startten we voor het eerst in de Ranch Trail, waar meestal iets 'anders" wordt gevraagd zoals afstappen en voeten optillen, een boomstammetje slepen...of een item verplaatsen! Gelukkig vond Diva het prima om Teddy even een lift te geven.
Afbeelding

November
Winter is clinictijd! Een superleuke Trail clinic, natuurlijk de nodige buitenritjes...én weer eens zo'n leuke koeienclinic! Diva vond het vorig jaar al erg leuk en had duidelijk onthouden wat je met die gevlekte beesten moet }> <<) }:0 Ze werd her en der misschien erg fanatiek en draaide ook nog ergens zó schitterend mee dat ze er zelf helemaal van schrok en pardoes een sprintje in de andere richting trok :') Héérlijk, na het hele seizoen vooral veel in het gareel moeten lopen naar nu even lekker zelf nadenken en koeien plagen!
Afbeelding

December
En dan is het alweer december. Met alleen een buitenbak ter beschikking hoef ik denk ik niemand hier uit te leggen dat het soms lastig is om door te blijven trainen. Zó veel water -O-
Dus och, dan af en toe maar wat minder serieus.... <3

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 14:55

Wat een mooi overzicht :D en herkenbaar ook, we rijden in hetzelfde gebied!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:57

Aansprekend dier! En wat een prachtige foto’s van de buitenritten, hele mooie omgeving <3

webster543

Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 01:35

Super leuk! Jullie zijn een geweldige combinatie!
Succes verder

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 08:21

Leuk! Leuk filmpje :D

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 08:37

Mooi overzicht. En wat een fijn paard <3

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 09:56

Dankjulliewel voor de leuke reacties en complimenten!

Daihyo ze heeft echt zo'n fantastisch karakter <3 Was 2,5 toen ik haar kocht, 2 dagen onderweg geweest vanuit Engeland (uiteraard met overnachting), onderweg autopech en langs de snelweg overgeladen en op dag 2 een routewijziging waardoor alle paarden in andere volgorde moesten dus uitladen en weer inladen. Was zij nog de allerlaatste ook die werd 'afgeleverd'. Nog nooit het erf af geweest dus echt een hele reis :knuffel:
Stapte hier vrolijk de vrachtwagen af, keek wat in de rondte, ging op zoek naar eten en drinken en heeft vervolgens de hele nacht plat liggen slapen. Volgens de stalhouder zat er een paardvormige afdruk in het stro :+
Je moet altijd maar afwachten met jonge dieren, maar toen had ik echt zoiets van....hier kom ik de wereld wel mee over. :))

Autumnn oh wat leuk! Misschien komen we elkaar nog eens tegen! :D

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:29

Mijn favoriete duo! Jullie zijn ontzettend leuk samen ♥️

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 13:55

Heerlijk verslag, een echte arabier, wordt ik blij van!

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Een veelzijdig jaar met mijn allerliefste Diva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 11:31

Dankjulliewel! <3