Rustig jaartje met de 3 musketiers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DJZ

Berichten: 3110
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Rustig jaartje met de 3 musketiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 05:48

Ook een jaar overzicht van mijn 3 musketiers: 10 jarige Friese hengst Diablo, 13 jarige ruin Pablo en de 17 jarige AMHA Spook.
Afbeelding

Januari en februari waren geen bijzondere maanden. Ik deed de dagelijkse klussen, maar we hielden qua rijden/trainen een winterstop. Ik had geen motivatie om te rijden. Daarnaast hebben deze maanden in het teken gestaan voor de voorbereidingen op mijn operatie in maart. Dus voldoende hooi voorraad aanmaken en extra zakken voer inslaan.
Enige probleem was, dat Pablo een fikse bloedworm infectie had.

In maart ging ik dan eindelijk onder het mes. Hierna mocht ik 6 weken echt helemaal niks. De paarden werden super fijn verzorgd door mijn vrienden en zo nu en dan kwamen ze mij thuis ophalen, zodat ik ook even een frisse neus kon halen.

Afbeelding


Eind april mocht ik zelf weer rustig aan alles op gaan pakken en in mei zat ik voor het eerst weer op Diablo.
Ook de training met Pablo heb ik opgepakt. Dit ging niet helemaal zoals gepland en na het onstuimige ritje heb ik een zadelpasser en de osteopaat laten komen. Een ander zadel, een behandeling van de osteo (die overigens alleen een kleine blokkade in de hals vond) en een vakantie van een paar weken hebben hem goed gedaan.
[RIJ-ITP] Project Pablo: Onstuimig begin, toch ontspannen afgesloten

Afbeelding

In mei kwam ik op stal en vond ik Spook liggend in de stal.. Vreemd, want ik zie hem zelden liggen. Maar toen ik goed keek, was dit niet een normaal dutje, maar koliek. Dus dierenarts erbij, medicatie en vermoedden was zand. Gelijk aan een psyllium kuur gegaan. Gelukkig knapte hij vrijwel gelijk weer op en is het bij deze ene keer gebleven:

Afbeelding


In juli hebben we een fotoshoot gedaan met zijn 4-en. 1tje die al langer op de planning stond.
[ITP] De 4 zwarte musketiers bij elkaar
[ITP] Help, mijn paard is gekrompen....
[ITP] De groentesoep heeft gewerkt, mijn paard is weer de oude

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


In augustus heb ik in overleg met de verhuurders, een wadi gegraven, voor een betere afwatering.

Voordat er een wadi lag:
Afbeelding

Met de wadi:
Afbeelding


In september mochten Diablo en ik model staan tijdens een bokt fotomeeting.
[ITP] Heide shoot met Diablo

Afbeelding

In oktober mocht Diablo model staan voor Sanne Wammes en reden we mee met een halloween rit:
[ITP] Knappe Diablo voor de lens van Sanne Wammes
[ITP] Happy Halloween: Diablo and the death

Afbeelding

Afbeelding

Ook heb ik met Pablo ons allereerste inimini rondje buiten gemaakt *\o/*
Afbeelding


In november mocht Diablo wederom model staan tijdens een meeloopdag, georganiseerd door Sanne Wammes en hebben Diablo en ik ons B debuut gemaakt :D
[ITP] Friese hengst Diablo in herfstsferen
[WD-V] Diablo en ik gaan voor ons B debuut

Afbeelding

Afbeelding


En we zijn nu inmiddels in december aanbeland. Ik zou 10 december mijn 2e wedstrijd hebben, helaas kwam ik erachter dat er een breuk in de boom van mijn zadel zit, waardoor we het nu even zonder zadel moeten doen. Ook zit het weer niet mee en is daardoor mijn motivatie ook weer ingezakt...

3 januari komt een zadelpasser voor Diablo en krijgt hij een massage/behandeling van de osteo en dan hopen dat we daarna weer lekker aan de slag kunnen. Mijn doel voor 2024 is met hem iig B+10 te worden, zodat we een overstap kunnen maken naar het L1.
Pablo pak ik ook wel weer op, zodra het weer beter wordt. Ik heb al meer kunnen bereiken met hem, dan ik ooit had kunnen denken. We stappen nu op zonder enige spanning en zijn aan het draven gegaan. Wie weet of we in 2024 een allereerste galopje kunnen maken en we vaker naar buiten kunnen gaan. Alles op zijn tijd, geen haast en vooral genieten.
En Spook: die mag gewoon lekker zijn en blijven zoals hij is <3

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Rustig jaartje met de 3 musketiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:41

Stuk voor stuk gave paarden :D
Wat een water in 2023 he... Ik weet dat we wat droge zomers gehad hebben maar Poeh wat is het ingehaald dit jaar :=

miereneter

Berichten: 2536
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 09:43

Geweldige foto's van je drie musketiers! Tof om te zien wat je allemaal doet met Diablo en fijn dat het rijden op Pablo steeds beter gaat. Spook is allerschattigst <3 .

Wat een verschil maakt de wadi zeg :wow: , goed dat je die hebt gegraven.

DJZ

Berichten: 3110
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 22:49

Sintara schreef:
Stuk voor stuk gave paarden :D
Wat een water in 2023 he... Ik weet dat we wat droge zomers gehad hebben maar Poeh wat is het ingehaald dit jaar :=

Ik zei gisteren nog: Volgens mij moet de natuur de droogte van afgelopen 3 jaar in te halen :=

miereneter schreef:
Geweldige foto's van je drie musketiers! Tof om te zien wat je allemaal doet met Diablo en fijn dat het rijden op Pablo steeds beter gaat. Spook is allerschattigst <3 .

Wat een verschil maakt de wadi zeg :wow: , goed dat je die hebt gegraven.

Dank je wel <3
Die wadi was 1 dag graven, 2 dagen spierpijn, maar ben er ook echt heel blij mee. Alleen met al die regen van afgelopen dagen, is het nu wel dat ie helemaal is overstroomd en het voorste gedeelte wederom nat is en 1 grote plas... Misschien dat ik over de gehele lengte een greppel graaf en in dit gat, 3 of 4 gaten boor en deze opvul met grind, zodat het water dieper de grond in kan lopen...