2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monody

Berichten: 212
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 12:45

Ook wij kunnen niet achterblijven met ons jaaroverzicht. Dit jaar is Marnix alweer 4 jaar bij mij. Bizar hoe snel de tijd vliegt.

2023 stond dit jaar in het teken van het overwinnen van obstakels. En één in het bijzonder: het trailerladen. Trailerladen is voor Marnix altijd een probleem geweest. Dit jaar besloot ik te investeren in een trailerlaadtraining, wat er uiteindelijk meerdere werden, maar het was de beste investering die ik ooit heb gedaan voor ons. Ik neem jullie graag mee in ons jaar.


Januari
Januari begon voor ons rustig. We hebben vooral genoten van de sneeuw die toen viel. En als kers op de taart heb ik voor het eerst buiten kunnen rijden met Marnix in de sneeuw! Wat een cadeautje. Eerder werd Marnix altijd onwijs onrustig en druk door de sneeuw maar we hebben oprecht genoten.

Afbeelding

Afbeelding

Februari
Februari was ook niet heel spannend. Deze maand stond vooral in teken van het bijkomen van de winter! Heerlijk hoe rustig de groep is samen.

Afbeelding

Maart
In maart hebben we vooral geoefend met het binnen staan in de stal, om een reden die later dit jaar nog komt. Marnix vond de grote stal onwijs spannend. Dit heb ik rustig aangepakt door hem een aantal keer in de week daar zijn eten te geven. Inmiddels kunnen we gewoon de grote stal inlopen, maar het liefst is hij natuurlijk dicht bij de groep paarden.

Afbeelding

April
In april begon alles een beetje te rollen. Ik heb toen een les bij Nikki van Olst aangevraagd en dit beviel heel erg goed. Fijn om weer te kunnen gaan lessen met mijn maatje.

Afbeelding

Daarnaast hadden we onze eerste trailerlaadtraining. Marnix vond het echt heel erg spannend. Met trillende benen stond hij in de trailer. Na deze training volgde er nog een training om alles extra te bevestigen.

Afbeelding

Ik ben onwijs trots op mijn stoere pony. Een 1,5 paards trailer inlopen was na deze twee trainingen geen probleem meer en dus....


Afbeelding

Gingen we op pad! Ons eerste uitje naar de Vrachelse Heide. Hij keek zijn ogen uit en liep alle 4 de paarden eruit die mee waren :D

Mei

We hadden inmiddels de smaak te pakken en ik besloot door te zetten. Ik had de paardentaxi gevraagd of zij een route had richting de Loonse en Drunense duinen en hop, daar gingen we in mei. Helemaal alleen. Super spannend maar het voelde zo vertrouwd op Marnix. Het enige nadeel was dat ik totaal niet bekend ben in dit grote gebied in mijn uppie, dus we zijn zelfs de duinen compleet uitgereden :') Marnix vond het allemaal prachtig. Hij bleef maar gaan. Hij zou een top endurance pony zijn :D

Afbeelding

Juni

In juni had ik de fotoshoot met Marnix waarvoor we hadden getraind in de grote stal. Er kwam namelijk iemand met studiolampen om Marnix als portfoliomodel vast te leggen. Marnix vond nu de stal niet eng, maar de grote studiolampen wel. Het leek even niet te lukken maar uiteindelijk ging er een knop bij hem om en zijn er echt hele gave platen uitgekomen!

Afbeelding

Juli
Ondertussen lesten we lekker door bij Nikki. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik het plezier in de dressuur weer compleet heb teruggevonden. Marnix groeit met de les en wordt steeds sterker. Dit merk ik ook weer terug in het buiten rijden.

Afbeelding

Augustus
In augustus hadden we een shoot met de heide die in bloei stond. Marnix was een topmodel. Hij was zó ontzettend zen en leek het allemaal gezellig te vinden.

Afbeelding

September
Inmiddels is er een tweepaardstrailer bij ons op stal gekomen! Deze mogen we tegen een bedrag huren. Het leek mij en een stalgenootje leuk om naar Chaam te gaan samen. Echter ging het laden dramatisch. Marnix vond het samen staan op een trailer ontzettend spannend, evenals überhaupt de tweepaardstrailer. Dit hebben we voor onze trip naar Chaam geoefend maar ook op de dag zelf ging het niet van harte. Zeker de terugweg was een ramp. Op de buitenrit hebben we wel genoten. Dit betekende alleen wel 1 ding: opnieuw het laden oefenen dmv een training...

Afbeelding

Oktober
Dus zo gezegd zo gedaan. Nogmaals een trailertraining er tegenaan gegooid. In oktober gingen we met de 1,5 paards trailer van een vriendin weg, en dit was geen probleem. We gingen wederom naar de Vrachelse Heide! Ondertussen oefenden we deze maand veel met het laden in de 2 paards trailer. De ene dag ging beter dan de andere.

Afbeelding

November
In november was het zover. De proef op de som. We zouden wederom naar de Loonse duinen gaan maar dit keer met mijn stalgenootje, na veel oefenen en ook oefenen met het samen staan. Niet teveel nadenken, gewoon erin lopen. En ja hoor, daar ging hij. Hop, zo erop. En zelfs op de terugweg stond hij er binnen 5 minuten op. Wat heb ik genoten en wat was het fijn dat het zo goed ging.

Afbeelding

December

En nu zijn we weer belandt in december! In 2024 wil ik graag met Marnix naar het strand in Burg Haamstede, dus het trailerladen oefenen we door. Daarnaast volg ik elke maand lessen bij Nikki en hoop ik een flinke slag te kunnen slaan met dressuur. Ook wil ik graag in dit komende jaar een Freemax westernzadel aanschaffen. Maar bovenal gaan we veel met elkaar genieten!

Fijne feestdagen en een gelukkig 2024 van ons! <3


Afbeelding

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 18:30

Wat een prachtige pony <3 Mooi overzicht!

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 21:15

Wat is hij knap zeg! Prachtig overzicht ook, ik vind je heide foto echt heel erg mooi

Monody

Berichten: 212
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-23 10:17

Dankjulliewel! Ik ben ook steeds nog erg verliefd op hem <3

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 11:27

Oh wat een toffe pony! Je hebt volgens mij een super jaar gehad samen. Op naar eenzelfde fantastische 2024!

Sonyo
Berichten: 23
Geregistreerd: 07-09-20

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 01:23

Mooi overzicht. Vooral de heide foto is er echt 1 om in te lijsten.

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 10:01

Mooie pony en een leuk overzicht!!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:10

Wat een knappe pony! Wat goed dat je zo geïnvesteerd hebt in het trailer laden, ook in geval van nood heel fijn.

Monody

Berichten: 212
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 19:35

Dankjulliewel voor de lieve reacties! Ben heel blij met de heidefoto :D

hwn
Berichten: 4700
Geregistreerd: 26-05-13

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:25

Wat een leuke pony! Welke rassen zitten erin? Fjord zou ik zo zeggen, aan zijn manen te zien, maar vanwaar komen de vlekjes?

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 22:00

Marnix *\o/* *\o/* 8-)

Hij is zo onwijs leuk!

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: 2023: Het jaar van het overwinnen van obstakels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 07:58

Super leuke pony!
Veel geluk in 2024

Monody

Berichten: 212
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 16:55

NikkivanOlst schreef:
Marnix *\o/* *\o/* 8-)

Hij is zo onwijs leuk!


Hopelijk in 2024 flinke sprongen maken in de dressuur met jouw lessen! :D


01San schreef:
Super leuke pony!
Veel geluk in 2024


Dankjewel!


hwn schreef:
Wat een leuke pony! Welke rassen zitten erin? Fjord zou ik zo zeggen, aan zijn manen te zien, maar vanwaar komen de vlekjes?


Zijn papa is een volle fjord, zijn mama een bonte welsh dus daar heeft nog iets anders ingezeten :)