Weer een jaar voorbij! Doei 2023!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Weer een jaar voorbij! Doei 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 18:31

En toen was 2023 alweer voorbij! Wat vliegt de tijd zeg! Een jaar met grote veranderingen, een jaar met kansen, met tegenslagen maar al met al een super geslaagd jaar! :j

Blijft altijd leuk om even "kort" terug te blikken op afgelopen jaar. :j

2022 was voor ons ook al zo'n geweldig en vooral afwisselend jaar
Zie hier ons topic van vorig jaar:
FleurSandro @ [RIJ-ITP] Zal het jaar afwisselend genoeg zijn geweest?

Januari
We beginnen het jaar in België. Ik woonde in België vanwege mijn studie, hierbij wonend op de stal waar Sterlyn ook gestald stond.
Januari stond in het teken van examens en Sterlyn had het vooral lekker rustig. Deze maand lukte het om bij Sterlyn het steigeren op commando te zetten. Iets wat niet echt op de planning stond maar dankzij zijn vele energie stond het erg snel op commando!


Februari
De maand waarin ik besloot een punt te zetten achter ons avontuur in België. De studie was te zwaar, examen resultaten vielen weer tegen. Na 1,5 jaar was het goed zo. :evaw:

Nog lekker de hele maand genoten van het mooie België. En mooie content gemaakt voor Epplejeck.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Maart
1 maart was het tijd om de reis terug naar huis te maken. :)F Weer terug in zijn eigen oude box, daar waar hij 1,5 jaar geleden ook in stond.
Maart was ook meteen een hele drukke maand. Eigenlijk totaal ongepland hadden we op 19 maart (op Sterlyn zijn 5e verjaardag) ons wedstrijd debuut in de B dressuur.

We namen 204,5 en 195 punten mee naar huis en een eerste prijs! Daarmee stonden we al op B+4 na 1 wedstrijd. :):)

Op 30 maart waren de clubkampioenschappen bij de vereniging. Als enige pony/koudbloed tussen de paarden :Y)
Afbeelding



April

April begon met de uitnodiging voor Equiday! Wij mochten meedoen in een demo van Dorien Lambrechts. Een super gave ervaring om met Sterlyn, als 5 jarige, aan zo'n evenement te mogen meedoen.


En werden we als portfolio model gevraagd bij de bloesembomen <3

Afbeelding
Afbeelding

En we eindigde de maand met onze 2e officiële dressuurwedstrijd. Met weer een mooie score van 191,5 en 190,5. B+6 *\o/*


Mei
Mei was weer een heerlijk veelzijde maand! Dressuur, springen, crossen. We deden weer van alles!

We reden onze 3e officiële dressuurwedstrijd, met 201 en 199 punten wat ons B+10 maakte in 3 wedstrijden! :D
Afbeelding


We deden mee aan de oefencross van Stal Jacobs. Hoewel Sterlyn normaal erg zelfverzekerd is met springen/crossen vond hij het dit keer toch wel erg spannend. Gelukkig was het tweede rondje super voor zijn vertrouwen en sprong hij toen alles foutloos en in 1x.


Juni
Juni was een rustige maand. Het was onwijs warm, dus rustig aan en vooral genieten van elkaar.
Op 18 Juni ons L1 debuut, het was 30 graden en echt veel te warm. "Gelukkig" was het op de vereniging wat 5 minuten stappen is want anders had ik niet gegaan. Met 177 en 187 toch nog 1 winstpuntje kunnen rijden op ons debuut!


Juli
Team navy of team paars? Ik kan niet kiezen dus ik wissel het af :')
Afbeelding
We reden weer 2 mooie winstpunten in de L1! *\o/*

Deze maand stond ook ons springdebuut op de planning! Oefenen oefenen oefenen!
Afbeelding

We reden in de stromende regen onze eerste winstpunt in de 80cm! Super trots! :):)

Augustus
In Augustus ging het even goed mis.. we kwamen ten val tijdens onze cross les. Wat bij ons beide een flinke deuk in het vertrouwen gaf :(


September
In september heb ik Sterlyn door de medische molen gehaald. Na onze val in Augustus bleef hij op de handrem lopen. Wilde niet voorwaards en was helemaal niet zoals hij normaal was. Medisch niks kunnen vinden, was het dan toch mentaal?

Oktober
Oefencross Ronostrand vergeten we maar gewoon :') Sterlyn was niet Sterlyn. We stopte de cross bij hindernis 7 en gingen weer huiswaarts...

Voor het idee nog een dressuurwedstrijd gereden als een soort nulmeting, ik wilde weten hoe dramatisch het was :') wel nog een winstpuntje maar gevoelsmatig nog ver van hoe we ooit waren. -O-

Vrijspringen was voor Sterlyn weer een lichtpuntje! Hij wordt hier zo vrolijk van!
Afbeelding

Met een springwedstrijd maakte ik hem overigens helemaal niet blij... we kwamen niet verder dan hindernis 2 _O-

November
Langzaam was Sterlyn weer Sterlyn! Ik lag er gemiddeld elke week naast (ene week 3x, de andere week 1x) het leek wel alsof alles er ineens even uitkwam. Gekke rare energie uitspattingen zonder aanleiding. Hij was weer vrolijk, looplust is weer terug! Het eraf vallen moest ik maar voor lief nemen :Y)

Ook nam hij weer 2 winstpunten en prijzen mee naar huis tijdens een dressuurwedstrijd.

December
Sterlyn is duidelijk weer de oude! Het is weer genieten met hem. Hij raced weer keihard door de bossen als hij de kans krijgt 8)7
Afbeelding

Ons laatste ritje van het jaar was een heerlijke wedstrijddag! Het gevoel was weer terug! Heb ik 2x 180 punten gereden? Nee zeker niet! Maar genoten heb ik wel! Mooie afsluiter voor het jaar!



Het jaar sluiten we af met lekker vakantie! Sterlyn heeft lekker 2 weken vrij gehad. In het nieuwe jaar pak ik hem weer op! Hopelijk vind hij zijn vertrouwen in het springen wee terug (en ik ook) want als hij gaat, gaat hij zo goed!

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Weer een jaar voorbij! Doei 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:08

Wat een leuk verslag en wat een mooi stel zijn jullie _/-\o_

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: Weer een jaar voorbij! Doei 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:13

Prachtige Haf!

EvelienKiss

Berichten: 940
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Weer een jaar voorbij! Doei 2023!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:00

Mooie combinatie zijn jullie!