Paardrijden op de Dominicaanse Republiek!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sure_lee

Berichten: 10391
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 09:48

Klopt. Ik heb niet gevraagd wat voor ras ze waren en waar ze verder voor gebruikt werden. Ze waren in ieder geval goed getraind en in hele goede conditie.
Ik schreef bijna alleen maar galop he. We hebben ook wel wat gestapt uiteraard.
Vorig jaar deden we een rit. Toen zaten mijn vriend en de begeleider op paarden die een soort tolt deden en ik op een paard die dat niet kon. Dus zij zaten heerlijk relaxed en ik moest continu lichtrijden. Dat was nog veel vermoeiender dan de hele tijd een rustige galop.

anjali
Berichten: 15095
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:03

Sure_lee schreef:
Klopt. Ik heb niet gevraagd wat voor ras ze waren en waar ze verder voor gebruikt werden. Ze waren in ieder geval goed getraind en in hele goede conditie.
Ik schreef bijna alleen maar galop he. We hebben ook wel wat gestapt uiteraard.
Vorig jaar deden we een rit. Toen zaten mijn vriend en de begeleider op paarden die een soort tolt deden en ik op een paard die dat niet kon. Dus zij zaten heerlijk relaxed en ik moest continu lichtrijden. Dat was nog veel vermoeiender dan de hele tijd een rustige galop.

Die tölters zijn dan de typische Paso fino's die ze daar hebben. Veel van deze paardjes zijn voor Westerse begrippen wel vrij klein en veel Westerse toeristen passen er daarom niet echt op.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:48

anjali schreef:
Sure_lee schreef:
Klopt. Ik heb niet gevraagd wat voor ras ze waren en waar ze verder voor gebruikt werden. Ze waren in ieder geval goed getraind en in hele goede conditie.
Ik schreef bijna alleen maar galop he. We hebben ook wel wat gestapt uiteraard.
Vorig jaar deden we een rit. Toen zaten mijn vriend en de begeleider op paarden die een soort tolt deden en ik op een paard die dat niet kon. Dus zij zaten heerlijk relaxed en ik moest continu lichtrijden. Dat was nog veel vermoeiender dan de hele tijd een rustige galop.



Die tölters zijn dan de typische Paso fino's die ze daar hebben. Veel van deze paardjes zijn voor Westerse begrippen wel vrij klein en veel Westerse toeristen passen er daarom niet echt op.


Nou paso finos hebben ze niet per se, zeker niet voor toeristen. Ze hebben ook hun eigen ras (higueyano) maar de toeristen rijden voornamelijk op criollos. Dat zijn dus gewoon huis-tuin-en keuken paarden maar wel vaak met tölt inderdaad, omdat veel paarden daar iets van paso in zich hebben.