Flow tijdens training

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 13:31

Een paar weken geleden kwam een vriendin van mij op bezoek om eens bij Flow te kijken en stukje te rijden. Nu had ze ook haar camera mee, dus wil ik even wat plaatjes laten zien.

Paar disclaimers, want commentaar mag, maar ik weet onze werkpunten en ook mijn eigen fouten heel goed en werk daar heel hard aan voor zover mogelijk.
We hebben les waar we vooral basiswerk doen en ik loop meerdere malen per week bij de fysio, naast elke dag oefeningen doen thuis. Mijn lijf wordt niet beter, maar heeft slechte en goede dagen. Dit was geen goede dag. De problemen uiten zich in stoelzit soms, vooral in draf,(in elk zadel en op goede dagen geen probleem) teugels niet vast kunnen houden waardoor ze regelmatig te lang zijn en daardoor hand te veel terug en schouders kunnen letterlijk niet naar achter. Rug zelf kan wel rechter en werk ik aan, maar schouders zullen altijd naar voren blijven omdat deze gedeeltelijk uit de kom zijn continu.

- Het moeilijkste is om haar bergop te krijgen/houden en daarbij de lengte in de hals ook te houden. Het bergop komen en meer op achter biedt ze, zoals we willen, zelf aan na het losrijden, net als de oprichting die daaruit vloeit. Alleen kost het haar veel moeite en zie je dat ze soms iets erachter komt, soms wat te veel zakt en er dan ook achter komt of juist wat op voorhand valt. Dit wordt steeds beter, maar ze kan het qua kracht niet aan om dat continu vol te houden. Wat heel normaal is natuurlijk. Nek het hoogste punt is gewoon nog niet eerlijk om te eisen, daarom rijden we basis en geen GP oid. Sowieso moet ke dat ook niet continu willen in mijn ogen. Ook als ik een keer op moet vangen aan de voorkant verkort ze in de hals zoals je kan zien, mijn valkuil is haar daarna los te gooien. Ik moet dus lengte/ruimte geven zonder haar in de steek te laten.

- Ze is heel rond/breed, veel erger als ze lijkt, en als ik mijn been gewoon laat afhangen kom ik niet in de buurt van haar buik. Ik moet dus echt bewust mijn been aanleggen, maar daardoor bewegen ze ook wat meer als ik zou willen. (Naast de lichamelijke issues)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Hier vroeg ik wat meer en moest ik opvangen, dus krijgen we een kortere hals en steek ik been af. :+
Afbeelding

6. Vervolgens pakt ze daar de ruimte naar beneden ipv naar voren.
Afbeelding

7. Maar daarna komt ze toch weer iets meer in de oprichting met wat meer lengte. Dit is allemaal binnen paar meter.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Verruiming ben ik heel blij mee qua echt ruimer, we werken nu aan meer lengte nemen in de hals zonder de balans te verliezen. Het is nog een beetje kiezen of delen, of de halslengte is goed, maar net iets minder verruimen en minder op achter, of ze vertrekt mooi in balans, maar verkort wat in de hals. Het wordt elke rit beter en kan eerlijk zeggen dat de paar weken na deze foto's al veel verschil gemaakt hebben. Je ziet hier dus ook dat we het wat verliezen. Het is een serie van dezelfde keer, dus binnen paar meter.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En klaar :+:
Afbeelding

Ik heb mijn ogen niet dicht := Maar zoals iedereen weet mag je niet naar beneden kijken. Ik heb mezelf heel stom aangeleerd om hoofd recht te houden, maar alleen met ogen te kijken. Gevolg daarvan is dat het dus lijkt alsof ze overal dicht zijn.

We hebben afgelopen zondag onze 4e wedstrijd in het M2 gereden en zijn rustig aan het trainen voor het Z. De wedstrijden gaan een stuk beter als verwacht, in de 8 proeven hebben we 14 winst. Afgelopen zondag hadden we weer fijne proeven met maar 1 klein foutje en wat dingen die normaal beter gaan maar nog steeds goed genoeg waren. we werden 2 keer 1e met 206,5 en 204 punten.
Ik heb een klein beetje beeldmateriaal. We hadden de pivo meegenomen, maar moeten er nog mee leren omgaan. Het tegenlicht in deze bak vond hij niet fijn, dus ik mis grote stukken. Maar wilde deze stukjes laten zien. Dan kunnen jullie zien hoe ze dan loopt en dat ze geen goede beweger is en dan is ze al enorm veel verbeterd qua bewegen. Maar weinig sprong in de galop en vlak in alles. Het kost dus veel moeite en kracht om dat te verbeteren en ik ben heel trots op hoe ze het doet. Haar karakter is goud waard :+:

https://youtu.be/4cHU8vpZQb0?si=Sv5XgHG41UcPonu_

https://youtu.be/Qhpnu9THhFA?si=84oY3lUFyiYgfpSg

https://youtu.be/AjitqJTVvQQ?si=UW34je-I1dDN7LwV

https://youtu.be/kFBeZW1I45Q?si=tg6O_fvunszAZDyU
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-02-24 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpjes in links geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Elisa2

Berichten: 37173
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:51

Zitten een paar mooie foto's bij hoor, vooral als ze iets meer bij elkaar gaat lopen. Als ze straks wat meer in de verzameling komt en wat meer gaat zitten wordt die voorkant ook makkelijker voor je.

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:20

Ik vind je merrie echt heel gaaf en vind dat je haar echt heel fijn aan het lopen hebt. Vind jullie een hele fijne combinatie. :)

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:25

Wees eens wat aardiger voor jezelf :(:) kijk hoe lekker je paard aan het sjouwen is, en dat je haar zo aan het lopen krijgt terwijl je je niet goed voelt, zegt wat over je rijkunsten. Ik vind het een heerlijk beeld.

Padoertje
Berichten: 1539
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:30

Hier een enorme disclaimer van mij :D ! De foto's en stukjes film doen geen recht aan wat ik IRL van jullie heb gezien. Ondanks je lichamelijke struggels zijn jullie een van de weinige combinaties die ik altijd sympathiek door de baan zie gaan.

Dat gezegd hebbende. Ja, Flow mag straks in het Z meer aan elkaar, meer op achter etc, maar dat weet je zelf ook. Daarentegen zit jij ondanks je slechte dagen je paard niet in de weg, in tegenstelling tot veelal andere combinaties die lichamelijk wel oke zijn. Als jij een goede dag hebt, dan kun je haar veel makkelijker helpen om meer op achter te komen en zie je alweer een heel ander beeld dan nu. Daarnaast is het ook een wat klassieke merrie om te zien en oogt het nu eenmaal minder lichtvoetig dan wanneer je een heel bloederig paard hebt. Jullie zijn onwijs fijn om te zien, dus jezelf verontschuldigen is helemaal niet nodig. Ik wens jullie straks veel plezier in het Z!

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 15:35

Je hebt haar lekker aan het sjouwen! Niet te streng voor jezelf.

Er mag wat meer go in naar mijn idee, maar dat is een kwestie van kracht opbouwen en de verzameling en verruiming verbeteren. Komt wel goed met jullie! Mooie combi hoor!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 16:10

Knappe combinatie hoor. Het is een knap paard met een hele respectvolle ruiter. :j

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 17:24

Elisa2 schreef:
Zitten een paar mooie foto's bij hoor, vooral als ze iets meer bij elkaar gaat lopen. Als ze straks wat meer in de verzameling komt en wat meer gaat zitten wordt die voorkant ook makkelijker voor je.

Dank je wel!
Ja, tijdens de les lukt dat al wel steeds langere stukken. Maar we willen er echt vanuit de ontspanning komen, of iig tot zover gaan dat het niet ten koste van de ontspanning en aanleuning gaat. Dus telkens wat meer vragen en afvloeien en vragen en afvloeien. Ze gaat het ook steeds meer zelf aanbieden en dan wordt ze echt heel stoer voor het gevoel, maar duurt nog wel een tijd voordat we dat zonder les ook kunnen. Laat staan in een proef :')

Plus dat het beter voelt of meer verschil dan op film. Hoewel ik vaker hoor dat filmpjes ons geen recht aan doen idd. Geen idee hoe dat kan, maar hoor het vaker.

DemiSisa schreef:
Ik vind je merrie echt heel gaaf en vind dat je haar echt heel fijn aan het lopen hebt. Vind jullie een hele fijne combinatie. :)

Dank je wel! Ik vind haar ook geweldig hoor :+:

Avalanche schreef:
Wees eens wat aardiger voor jezelf :(:) kijk hoe lekker je paard aan het sjouwen is, en dat je haar zo aan het lopen krijgt terwijl je je niet goed voelt, zegt wat over je rijkunsten. Ik vind het een heerlijk beeld.

Dank je wel
Ik ben gewoon heel kritisch. := En zij hoort geen last te hebben dat ik perse toch wil rijden met lijf dat niet zo meewerkt. Het is ook een stukje zelfbescherming, want ik krijg soms wel opmerkingen. En ik weet zelf precies wat er niet goed is en hoe ik het wel wil, maar ook waarom het (nog) niet lukt en dat kan frustrerend zijn.

Padoertje schreef:
Hier een enorme disclaimer van mij :D ! De foto's en stukjes film doen geen recht aan wat ik IRL van jullie heb gezien. Ondanks je lichamelijke struggels zijn jullie een van de weinige combinaties die ik altijd sympathiek door de baan zie gaan.

Dat gezegd hebbende. Ja, Flow mag straks in het Z meer aan elkaar, meer op achter etc, maar dat weet je zelf ook. Daarentegen zit jij ondanks je slechte dagen je paard niet in de weg, in tegenstelling tot veelal andere combinaties die lichamelijk wel oke zijn. Als jij een goede dag hebt, dan kun je haar veel makkelijker helpen om meer op achter te komen en zie je alweer een heel ander beeld dan nu. Daarnaast is het ook een wat klassieke merrie om te zien en oogt het nu eenmaal minder lichtvoetig dan wanneer je een heel bloederig paard hebt. Jullie zijn onwijs fijn om te zien, dus jezelf verontschuldigen is helemaal niet nodig. Ik wens jullie straks veel plezier in het Z!

Dank je wel! :+: Het is altijd fijn om het te horen van mensen die ons hebben zien rijden.
Het klassieke wordt idd vaak gezegd, het is wat ouderwets of klassiek qua type en beweging. Maar als ik zie hoe ze verbetert heb ik er alle vertrouwen in idd.
Qua verruimingen had ik nu ook een 8 voor 1 uitgestrekte draf, dus het komt echt wel. Alleen de galop duurt het langst, ze verruimt wel maar zou juist meer sprong omhoog moeten gaan maken bijna ipv vlakker zoals ze nu wil. Want we maken wel echt minder passen, alleen vlakker. :+


Amado7 schreef:
Je hebt haar lekker aan het sjouwen! Niet te streng voor jezelf.

Er mag wat meer go in naar mijn idee, maar dat is een kwestie van kracht opbouwen en de verzameling en verruiming verbeteren. Komt wel goed met jullie! Mooie combi hoor!

Dank je wel!
Meer go klopt aan de ene kant zeker, aan de andere kant irl vinden ze de impuls en activiteit nu heel goed. Maar de go klopt zeker, daar moet ze alleen inderdaad de kracht nog voor krijgen om het vol te houden met lengte. Dat durf ik in de proef dus nog niet te vragen, want naast dat ik dat nog niet eerlijk vind wordt het daar ook nog wat onrustig van qua beeld dan. De verruimingen in draf zijn al best goed tot goed, als ik het netjes voorbereid :') Die in galop mogen echt nog heel veel beter.
En die go moet ook in draf nog beter om 60 meter vol te gaan houden haha.

MarlindeRooz schreef:
Knappe combinatie hoor. Het is een knap paard met een hele respectvolle ruiter. :j

Dank je wel! :+:

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:05

Knap paard! En inderdaad niet te streng zijn op jezelf. Ik dat veel mensen al heel blij zouden zijn met dit beeld!

Wat mij voornamelijk opviel in de filmpjes maar wat je volgens mij niet had genoemd, is dat je erg veel moeite lijkt te doen om haar voorwaarts te houden, oa doordat je gaat drijven met zit. Is dat ook zo of is dat ook dat stukje zit? Als het wel het voorwaartse is, verklaart dat natuurlijk ook een stukje oprichting en gedragenheid.

En het viel me op dat je zadel op het schouderblad lijkt te liggen en soms voorover kantelt.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:16

Ik vind dat je gewoon knetter trots op jezelf en je paard mag zijn. Je punten liegen er niet om, ik zie een fijn vriendelijk beeld..

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:41

Nou ik vind het er allemaal echt wel heel fijn en vriendelijk uit zien en ik vind het sowieso superknap hoe je dat allemaal doet. Ik vind de B al moeilijk genoeg en mijn lijf werkt dan ook nog veel beter mee.

Bij de filmpjes vond ik ook het gekwetter van de vogeltjes er zo gezellig bij :D

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-24 19:49

Bowo schreef:
Knap paard! En inderdaad niet te streng zijn op jezelf. Ik dat veel mensen al heel blij zouden zijn met dit beeld!

Wat mij voornamelijk opviel in de filmpjes maar wat je volgens mij niet had genoemd, is dat je erg veel moeite lijkt te doen om haar voorwaarts te houden, oa doordat je gaat drijven met zit. Is dat ook zo of is dat ook dat stukje zit? Als het wel het voorwaartse is, verklaart dat natuurlijk ook een stukje oprichting en gedragenheid.

En het viel me op dat je zadel op het schouderblad lijkt te liggen en soms voorover kantelt.

Moest haar dit keer idd meer voorwaarts houden als normaal, meestal moet ik eerder remmen. Dat is het enige stukje merrie wat je merkt, met losrijden een aantal keer op de rem gemoeten door anderen die paard ervoor smeten en dan raakt ze wat beledigd en dus wat te gevoelig op de rem/uot zichzelf op de rem. Dat zal vast en zeker te zien zijn in mijn zit. Benen bewegen alleen altijd zo, dan raak ik haar ook niet omdat mevrouw veel breder nog is als ze lijkt. Om mijn been aan te leggen moet ik ze echt naar binnen brengen, dus ze hangen ontspannen een beetje in de lucht. En dan zie je stukje lijf wat op verkeerde plekken de beweging opvangt, helaas.
Ik heb alleen in het echt nog nooit gehoord dat ik veel met zit zou drijven, zal het voor de zekerheid navragen. Nu wil ik sowieso veel op zit kunnen, maar wel nuttig en niet storend.
Stukje oprichting en gedragenheid is moeilijk door en de bouw, maar ook omdat ze veel liever hard gaat stuwen haha. Ze zal eerder onder je vandaan rennen dan te traag worden en hebben dus juist terug moeten sluiten om de achterkant aan te kunnen spreken zonder dat ze met mach 3 door de baan wilde met korte pony pasjes. Net de andere kant op dus, maar sowieso moeten ze eerst aan de hulpen zijn en niet terug uit of rennen natuurlijk.

Op de schouder ligt het niet, daar ben ik heel kritisch op, omdat dat wel het gevaar is bij haar. Het zadel zelf ligt er een aantal vingers achter en je kan met hand soepel tussen zadel en schouder door ook in beweging. Maar zij stopt ook meteen met lopen als er daar druk op komt. Wel is het weer bijna zadelmaker tijd, want helemaal in balans lijkt het idd niet meer, had ik al gemerkt. We zijn samen enorme zeikerds die dus 3 of 4 keer per jaar de zadelmaker nodig hebben en het is sowieso weer bijna die tijd. :j

Maar dank je wel!

robbie88 schreef:
Ik vind dat je gewoon knetter trots op jezelf en je paard mag zijn. Je punten liegen er niet om, ik zie een fijn vriendelijk beeld..

Dank je wel! Trots op het paard ben ik altijd. Op mezelf een beetje, maar daar knaagt altijd het stukje wat ik beter had moeten doen := Dat vind ik bijna een verplichting naar haar toe, omdat zij zo enorm haar best doet. Niet helemaal eerlijk, maar dat is weer mijn karakter :')

Melzazu schreef:
Nou ik vind het er allemaal echt wel heel fijn en vriendelijk uit zien en ik vind het sowieso superknap hoe je dat allemaal doet. Ik vind de B al moeilijk genoeg en mijn lijf werkt dan ook nog veel beter mee.

Bij de filmpjes vond ik ook het gekwetter van de vogeltjes er zo gezellig bij :D

Haha dank je wel! En ja, de vogels klinken heel gezellig, alleen keihard. Die zaten dus bij de C en ik moest af en toe heel goed luisteren naar voorlezer. Die hoor je ook op filmpje al bijna niet. Bij het inrijden zaten duiven en die hebben we bijna vermoord, omdat ze voor ons op de hoefslag landen en Flow gewoon doorloopt. Was allang blij dat die niet in de wedstrijdbal zaten! :+

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:54

MyWishMax schreef:
Melzazu schreef:

Bij de filmpjes vond ik ook het gekwetter van de vogeltjes er zo gezellig bij :D

Haha dank je wel! En ja, de vogels klinken heel gezellig, alleen keihard. Die zaten dus bij de C en ik moest af en toe heel goed luisteren naar voorlezer. Die hoor je ook op filmpje al bijna niet. Bij het inrijden zaten duiven en die hebben we bijna vermoord, omdat ze voor ons op de hoefslag landen en Flow gewoon doorloopt. Was allang blij dat die niet in de wedstrijdbal zaten! :+


Oh ja ik hoorde de voorlezer ook bijna niet maar dacht dat dat voor jou misschien wel meeviel. Pffff dan denk je ook: hopelijk weet ik het proefje zelf nog goed genoeg uit het hoofd :(

Whahaha over die duiven. Ik zie het helemaal voor me _O-

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:56

Allemaal kritische noten op jezelf maar je zit er hartstikke netjes op. Een simpele beweger boven de 200 punten rijden in het m2 doe ik, maar zeker vele met mij, je niet na. +:)+

De vogeltjes op de filmpjes vonden mijn honden ook wel gezellig :D

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:23

Herkenbaar patroon, een hele kritische intro waarop hele fijne foto’s volgen :D Leuk dat je een topic hebt geopend, fijn om je te paard te zien <3

Flo is een lieve knapperd en het rijden ziet er weer heel correct uit, zoals altijd. De bemerkingen die je op jezelf hebt zij ongetwijfeld terecht, maar vallen mij minder op. Af en toe even het vergrootglas van jezelf afhalen en trots zijn op wat er allemaal wel goed gaat :D

Lekker blijven rijden en genieten van het feit dat het überhaupt lukt lieve Merel :+:

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:30

Wees wat liever....voor jezelf.

Je rijd hartstikke mooi!!
Ziet er goed uit!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 09:37

Ik heb nog wat te leren voor ik zo kan rijden als jij dat kunt hoor :o
Het ziet er hartstikke goed uit en dat word gelukkig ook beloond door de jury. Het blijft goed dat je kritisch bent, maar vergeet niet om ook echt te genieten van je mooie paard en jullie als combi en de successen die jullie behalen / beleven. <3

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 01:57

Niet te streng zijn voor jezelf, als je niks had gezegd dan was mij niks opgevallen.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:58

Een heel mooi beeld, een mooie vossemerrie en een respectvolle ruiter (die wellicht wat te kritisch is op zichzelf ;))

Vooral lekker doortrainen samen, respect voor wat je nu al hebt bereikt, bedankt voor de mooie foto’s :j

gonniee
Berichten: 510
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:57

Volgens mij is zelfreflectie een van je sterke punten (maar sla er maar niet in door hoor!)
Flow loopt toch heel lekker en begrijpt volgens mij goed wat je van haar vraagt. Nogal wiedes dat zaken als bergop blijven niet de makkelijkste zijn, dat is voor geen enkel paard of ruiter de instapoefening toch?
Ik wens je veel goeie dagen toe en hoop dat je ook kunt genieten van het rijden op mindere dagen.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:08

Wat ontezettend fijn dat je zo blij bent met je paard en kritisch bent op jezelf om het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken. Je komt niet gefrustreerd over dus ik denk dat je mate van kritisch zijn prima is. ;)

Dit paard ziet er voor mij uit als een paard dat hele erg veel baat kan hebben bij lekker op een lange baan (of bospad of strand) galopperen, telkens weer recht stellen, tempo wisselingen. Maar vooral ook vooruit zonder al te veel bochten en dan lekker kilometers maken in galop. Heb je dat wel eens geprobeerd?

oji

Berichten: 4250
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:12

Fijn beeld!

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 06:25

Ladygiroc schreef:
Allemaal kritische noten op jezelf maar je zit er hartstikke netjes op. Een simpele beweger boven de 200 punten rijden in het m2 doe ik, maar zeker vele met mij, je niet na. +:)+

De vogeltjes op de filmpjes vonden mijn honden ook wel gezellig :D

Dank je wel!
Het is ook dankzij die simpele beweger zelf hoor, want wat ze mist in beweging maakt ze goed in karakter. Maar ook qua aanleuning, constant zijn in ongeveer alles en altijd willen werken.

Doubtless schreef:
Herkenbaar patroon, een hele kritische intro waarop hele fijne foto’s volgen :D Leuk dat je een topic hebt geopend, fijn om je te paard te zien <3

Flo is een lieve knapperd en het rijden ziet er weer heel correct uit, zoals altijd. De bemerkingen die je op jezelf hebt zij ongetwijfeld terecht, maar vallen mij minder op. Af en toe even het vergrootglas van jezelf afhalen en trots zijn op wat er allemaal wel goed gaat :D

Lekker blijven rijden en genieten van het feit dat het überhaupt lukt lieve Merel :+:

Dank je wel, Lau!
En je kent me, dat kritische gaat er nooit uit. Maar trots ben ik zeker en vooral heel blij en dankbaar dat het idd nog kan. En dat ik een lot uit de loterij onder mijn kont heb, ookal werd en wordt er enorm op haar neergekeken.

Jolliegirl schreef:
Wees wat liever....voor jezelf.

Je rijd hartstikke mooi!!
Ziet er goed uit!

Dank je wel! We zouden allemaal wat liever voor onszelf moeten zijn eigenlijk, hè? Dat is toch het lastigste haha. Voor paard is het veel makkelijker en voor een ander ook.

Ineke2 schreef:
Ik heb nog wat te leren voor ik zo kan rijden als jij dat kunt hoor :o
Het ziet er hartstikke goed uit en dat word gelukkig ook beloond door de jury. Het blijft goed dat je kritisch bent, maar vergeet niet om ook echt te genieten van je mooie paard en jullie als combi en de successen die jullie behalen / beleven. <3

Dank je wel!
En ik geniet volop hoor! Daar hoeft niemand bang voor te zijn. Ik ben ook nog geen jury tegen gekomen die ons niet waardeert. Ik hoop dat we nog vele jaren zo door mogen blijven gaan en we kunnen ontdekken tot waar we het samen kunnen schoppen zonder dat laatste beetje talent, maar met plezier samen.

juniper schreef:
Niet te streng zijn voor jezelf, als je niks had gezegd dan was mij niks opgevallen.

Dank je wel!

Cheytjuh schreef:
Een heel mooi beeld, een mooie vossemerrie en een respectvolle ruiter (die wellicht wat te kritisch is op zichzelf ;))

Vooral lekker doortrainen samen, respect voor wat je nu al hebt bereikt, bedankt voor de mooie foto’s :j

Dank je wel!
Vos met wit heeft stiekem een streepje voor, haha. Tegenwoordig ben ik niet meer de enige, maar regelmatig vallen we enorm op tussen alle zwarte en donkerbruine ranke en elegante paarden. Geef mij dan toch nog steeds maar deze klassiekere vosmerrie met minder talent qua bewegingen enzovoorts. :+:

gonniee schreef:
Volgens mij is zelfreflectie een van je sterke punten (maar sla er maar niet in door hoor!)
Flow loopt toch heel lekker en begrijpt volgens mij goed wat je van haar vraagt. Nogal wiedes dat zaken als bergop blijven niet de makkelijkste zijn, dat is voor geen enkel paard of ruiter de instapoefening toch?
Ik wens je veel goeie dagen toe en hoop dat je ook kunt genieten van het rijden op mindere dagen.

Dank je wel, wat een lief bericht!
Doorslaan doe ik gelukkig niet, ik denk er veel over na, maar heb gelukkig hele fijne mensen in mijn omgeving waar ik naar luister en waarde aanhecht wat betreft hun mening. Dus als ik zeg dat a, b en c niet goed is en zij vinden dat het goed genoeg is of geen probleem zien kan ik me er wel bij neerleggen. Maar het is idd wel dankzij hen dat ik niet doorsla. En waar ik dus ook op met letten met een instructie. Geef mij er 1 die alleen aangeeft wat je fout doet en ik klap dicht, want bevestiging dat het idd niet goed is, maar 1 die juist alleen alles geweldig vindt en ik neem ze niet serieus :')

Malenka schreef:
Wat ontezettend fijn dat je zo blij bent met je paard en kritisch bent op jezelf om het haar zo gemakkelijk mogelijk te maken. Je komt niet gefrustreerd over dus ik denk dat je mate van kritisch zijn prima is. ;)

Dit paard ziet er voor mij uit als een paard dat hele erg veel baat kan hebben bij lekker op een lange baan (of bospad of strand) galopperen, telkens weer recht stellen, tempo wisselingen. Maar vooral ook vooruit zonder al te veel bochten en dan lekker kilometers maken in galop. Heb je dat wel eens geprobeerd?

Dank je wel!
We rijden regelmatig buiten (oké met de regen de laatste tijd helaas niet), gingen ook elk jaar met haar op vakantie en noem maar op. 1 van de Nederlandse kampioenschappen heb ik gereden nadat zij al 2 weken op buitenrit liep en ik zelf er 1 keer op had gezeten haha. Maar qua galop merk ik daar geen verbetering mee, omdat ze dan helemaal vlak wordt en snel. Het recht stellen is ze juist heel simpel in ook, sowieso is ze op rechte lijnen heel recht. Pas nu wordt het soms moeilijker en niet omdat ze niet recht is, maar omdat ze te veel mee gaat denken en dus alvast een zijgang in wil zetten bijvoorbeeld. Maar bijvoorbeeld ac lijnen zijn altijd kaarsrecht en als ik goed wend ook altijd goede cijfers.
Ze heeft meer moeite met het buigen/lengte buiging. Na zo'n buitenrit is het juist even moeilijker om haar weer echt goed bij elkaar en op achter te krijgen, dan wil ze juist extra blijven rennen en op mijn hand gaan hangen als ze de kans krijgt. Kost altijd weer even om haar weer gehoorzaam en wachtend te krijgen. Maar we proberen het normaal idd regelmatig te doen, niet zo zeer vooral als training maar vooral om onze koppies leeg te maken en stukje conditie en om langere stukken verruimen aan te kunnen want we hebben sinds 2 jaar geen 60 meter baan meer en die mis ik wel. Helaas kunnen we vanaf stal alleen rondje door de wijk en industrie terrein, doen we wel maar voor bos moeten we echt de trailer pakken en dat is erbij ingeschoten met het weer van de laatste tijd haha. (Vooral ook omdat ik geen lange jas heb die ik te paard aan kan en dan is natregenen funest voor mijn lijf)

oji schreef:
Fijn beeld!

Dank je wel!

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 15:44

Je bent echt super kritisch op jezelf! Probeer ook eens te kijken naar wat er allemaal goed gaat want je hem haar lekker aan het lopen hoor!

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Flow tijdens training

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 16:08

Wat jammer dat ze juist vlakker wordt. Het kan zo'n lekkere manier zijn om ze ongecompliceerd sterker te maken met veel rechtuit schakelen. Maarja sommige paarden gaan in de bespaar modus en anderen trekken naar voren buiten. Allemaal heerlijk verschillend en telkens weer een puzzel hoe je er het beste uit haalt bij een paard.