Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 19:53

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beesten hebben het barslecht hier met dat kind. Is ze helemaal betoetert dat ze iets leert.

Voor 8 jaar doet ze het prima.
Met frits ook hoor maar dat hou ik voor mezelf

Want daar zal vast wel weer wat mis zijn omdat het Frits is

Furst
Berichten: 606
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, Belgiƫ

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:16

Ik ben een stiekeme meelezer en probeer iedereen zijn standpunt te begrijpen. De foto's van vandaag met Sunny zien er gewoon goed uit. Jong kind die aan het leren is met haar pony. Ik zou Frits ook niet meer inzetten als rijpaard, maar dat is mijn eigen opinie natuurlijk. Waar ik het meest moeilijk mee heb is de beelden van de pony's die vasthangen aan een extra teugel. Dat vind ik in geen enkel geval te verantwoorden naar de paarden toe. Maar daar zeg ik verder ook niets van.

Veel succes met Sunny en Frits! Komt vast wel goed. En laten we allemaal wat liever zijn voor elkaar en voor onze paarden <3

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 20:21

Furst schreef:
Ik ben een stiekeme meelezer en probeer iedereen zijn standpunt te begrijpen. De foto's van vandaag met Sunny zien er gewoon goed uit. Jong kind die aan het leren is met haar pony. Ik zou Frits ook niet meer inzetten als rijpaard, maar dat is mijn eigen opinie natuurlijk. Waar ik het meest moeilijk mee heb is de beelden van de pony's die vasthangen aan een extra teugel. Dat vind ik in geen enkel geval te verantwoorden naar de paarden toe. Maar daar zeg ik verder ook niets van.

Veel succes met Sunny en Frits! Komt vast wel goed. En laten we allemaal wat liever zijn voor elkaar en voor onze paarden <3



Afbeelding

Afbeelding


Die bijzet wordt aan gewerkt. Zo zijn we dan ook wel weer. Het is namelijk de bedoeling dat hij gemoedelijk blijft zonder poespas eraan. Ik denk dat we zeker op de goede weg zijn met hem.

Als hij het nu namelijk zonder bijzet doet betekent dat dat hij wel degelijk ingezet kan worden als rijpony en er ook plezier uithaalt.

Ik ben ook van mening dat hij er vrolijker uitziet en ze wel degelijk groeien


Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:46

Weet je zeker dat je het juiste paspoortje bij Jill hebt gekregen??
Ze lijkt echt veel ouder dan acht...

Maar dit ziet er toch prettig uit?
Kijk die oortjes van Frits <3

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 20:50

De laatste foto's zien er erg leuk uit! Ook een blije pony :j

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 22:14

Hahahahhaa zowel bij Jill als bij Frits zit het goede paspoort. Ik heb ze allebei nog even nagekeken en ik heb de juiste paarden en het juiste kind voor me.

Jaa ze gaan vooruit en hebben lol en daar gaat het om. Hij blij, zij blij en dan is mama vanzelf ook blij.

Gelukkig zijn we hier zo gek nog niet.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:15

Dan is het goed :D

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:24

Lekker bekie trekt Frits ook hoor op de laatste foto's!

Ja ze komt gewoon minstens 2 jaar ouder over. Maar dat zal vooral die lengte zijn.
De nieuwe aanwinst ligt wellicht ook al wel in maat 74? :D

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 09:38

pmarena schreef:
Lekker bekie trekt Frits ook hoor op de laatste foto's!

Ja ze komt gewoon minstens 2 jaar ouder over. Maar dat zal vooral die lengte zijn.
De nieuwe aanwinst ligt wellicht ook al wel in maat 74? :D


De nieuwe aanwinst is Jadey neem ik aan maar die zit al in maat 86/92.

En rent al rond op 2 benen met der 11 maanden


Afbeelding
Die geeft hem de serieuze blik

Anomien

Berichten: 7389
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:53

GabberGill schreef:
[ [url=m/oXEgTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3kPecG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v0TiRv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beesten hebben het barslecht hier met dat kind. Is ze helemaal betoetert dat ze iets leert.

Voor 8 jaar doet ze het prima.
Met frits ook hoor maar dat hou ik voor mezelf

Want daar zal vast wel weer wat mis zijn omdat het Frits is


Ik vind dit best een mooi beeld geven. Leuke pony!

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:05

Wat jammer dat je sarcastisch reageert met je update. De meeste zeggen nl niet dat je pony's het slecht hebben.
Leest dan ook niet lekker weg -degene die het waard zijn- krijgen een reactie.

Beeld van hierboven ziet er lekker uit, zou toch echt proberen de beugels wat korter te doen. Al is t gaatje voor gaatje. Aan haar evenwicht werken helpt niet mee als ze zo op haar tenen moet staan.

Blijf het aandoenlijk vinden hoe Sunny verzuipt in het dek :)) Ze zien er beide super uit !

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 10:12

Anomien schreef:
GabberGill schreef:
[ [url=m/oXEgTP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3kPecG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/v0TiRv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beesten hebben het barslecht hier met dat kind. Is ze helemaal betoetert dat ze iets leert.

Voor 8 jaar doet ze het prima.
Met frits ook hoor maar dat hou ik voor mezelf

Want daar zal vast wel weer wat mis zijn omdat het Frits is


Ik vind dit best een mooi beeld geven. Leuke pony!

Klopt het is ook niet dat we hier met molens lopen en niet nadenken. Ze heeft mega veel plezier met beide paarden en als het niet gaat zoeken we een optie hoe het wel gaat. Ruimdenkend noemen we het hier en niet alles is de schuld van de paarden.

Frits is ook in den basis helemaal geen verkeerde pony maar hij heeft wel karakter en dar siert hem juist heel erg. Alleen moeten we daar wel met hem over uitkomen.

Ik doe dingen met haar en die pony die vele nooit zullen begrijpen en dat geeft ook niet als wij maar weten hoe het er hier aan toe gaat.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Als ik 14 hindernissen neerzet zal hij ze alle 14 met haar springen zonder aarzelen of gekkigheid. Als ik hem met haar op het strand zou zetten zouden ze de mooiste strandrit vol plezier maken met zwemmen erbij. Als ik hem op een renbaan knal zou ze met hem over de streep komen zonder dat hij raar zal doen. Als ik alles zou doen waar hij net wat harder en spectaculairder mag is er geen probleem met hem.

Ik ben alleen van mening dat alles wat ik hiervoor opnoem een goede basis moet hebben. Nu hij weg is geweest staat hij weer met 4 benen op de grond waar we eerst denk ik al te ver waren en zij dit als kind niet meer kon oplossen. Zijn wat foutjes geweest en hij moest dealen met een kind wat nog niet zo ver was om met hem te rijden.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 27-03-24 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 10:27

Mondy schreef:
Wat jammer dat je sarcastisch reageert met je update. De meeste zeggen nl niet dat je pony's het slecht hebben.
Leest dan ook niet lekker weg -degene die het waard zijn- krijgen een reactie.

Beeld van hierboven ziet er lekker uit, zou toch echt proberen de beugels wat korter te doen. Al is t gaatje voor gaatje. Aan haar evenwicht werken helpt niet mee als ze zo op haar tenen moet staan.

Blijf het aandoenlijk vinden hoe Sunny verzuipt in het dek :)) Ze zien er beide super uit !


Als je goed kijkt zie je dat ze niet op der tenen moet staan maar dat ze der been niet lang maakt. Ook door de vorm van het zadel zou ze met korter niet uitkomen in het zitvlak omdat het een te gevormd zadel is. De oplossing zit hem dus in een veelzijdigheidazadel.

https://vm.tiktok.com/ZIJnC8t2t/
Ze heeft best wat balans en heeft in de tussentijd ook meer leren zitten en beter leren rijden.

Er worden namelijk filmpjes meegepakt waar ze net een combinatie met sunny vormde en frits was bij de eerste filmpjes echt net terug.

Als er nog niet gezien wordt hoeveel plezier dat kind heeft en dat ze voor 8jaat gewoon een prima ronde doet met alle paarden weet ik het ook niet meer. Je ziet het in het positieve veranderen en nog wordt er op dingen commentaar geleverd terwijl het zo onnodig is.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:08

GabberGill schreef:
pmarena schreef:
Lekker bekie trekt Frits ook hoor op de laatste foto's!

Ja ze komt gewoon minstens 2 jaar ouder over. Maar dat zal vooral die lengte zijn.
De nieuwe aanwinst ligt wellicht ook al wel in maat 74? :D


De nieuwe aanwinst is Jadey neem ik aan maar die zit al in maat 86/92.

En rent al rond op 2 benen met der 11 maanden


[ [url=m/Qcx93J.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die geeft hem de serieuze blik


Wat???? is die al 11 maanden?? Ik dacht een maand of 3 joh :+

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 11:28

pmarena schreef:
Wat???? is die al 11 maanden?? Ik dacht een maand of 3 joh :+


Hahahahaha neeee de tijd vliegt when you have fun!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 15:38

Ja nou, jemig de pemig zeg, dacht dat ik niet zo gek lang geleden ergens had gelezen dat je een baby van een paar weken had :+

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 17:48

pmarena schreef:
Ja nou, jemig de pemig zeg, dacht dat ik niet zo gek lang geleden ergens had gelezen dat je een baby van een paar weken had :+

Ja klopt net na mijn bevalling heb ik Ziva gehaald inderdaad! 16 april bevallen en 1 juni Ziva opgehaald hahahaa. Dat ik me afvroeg waar ik aan begon na die keizersnee en alweer een jaar paardloos. Die staat er ook alweer bijna een jaar.

Tijd vliegt voorbij

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 01:16

Nou inderdaad.

GabberGill

Berichten: 5764
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:16