Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 10:44

pmarena schreef:
Hoe langer die benen worden, hoe makkelijker het ook wordt om te blijven zitten. Dus dat geluk heeft ze :j

Voordeel is ook dat je dan mooier in zadels gaat passen zonder dat het meteen piepkleine zadeltjes hoeven te zijn. Wel heb je natuurlijk dat die lange bovenbenen ook wel ergens naartoe moeten kunnen en dan heb je toch weer sneller een wat langere zitting nodig wat met Frits dan weer niet zo praktisch is wellicht....? Of valt zijn ruglengte wel mee :)

Als ik jou was (maar het is slechts een tip natuurlijk) zou ik naar iets met flinke dijwrongen o.i.d. kijken. Dat zit over het algemeen veel veiliger omdat het echt een fysieke barrière is waar je echt veel meer steun aan hebt bij van die voorwaartse floep-bewegingen waarbij je er met een standaard zadel veel sneller af valt.

Zelf zou ik nooit meer voor kniewrongen kiezen want die werken naar mijn mening alleen maar tegen.
Maar smaken verschillen natuurlijk :)

Alle opties zijn welkom

Via de pb heb ik ook mensen die wat meedenken. Het is niet makkelijk om iets te vinden voor zowel haar als de pony.

Ik neig zelf naar de veelzijdigheidszadels.

Frits is eigenlijk qua lichaam groter gebouwd dan Sun. Sun is wat korter dan hem. Hij is wel wat kleiner dat wel maar gewoon veel meer massa.

Voor sun heb ik een goede optie van Elisa zelf. Voor frits ben ik nog zoekende

ZenVacu
Berichten: 11
Geregistreerd: 26-03-24

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:47

Ha, dat klinkt als het perfecte zadeladvies voor de langbenigen onder ons! Goede tip over de dijwrongen, dat lijkt me inderdaad een stuk veiliger bij die onvoorspelbare paardenbewegingen. Ik zal kniewrongen voortaan ook skeptisch bekijken. Bedankt voor de inzichten!

Eef_Bam

Berichten: 4098
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:04

Er is een hoop gezegd over de veiligheid van je dochter, waar ik het mee eens ben.

Maar als ik zo op je facebookpagina kijk na het eerste filmpje onder degene die je deelt (10 maart) van een stuk galop. Dan denk ik.. och arme pony. Je dochter stuitert gewoon heel hard in het zadel in galop en dat vind hij onprettig. Daarom gaat hij vluchten en haar eraf proberen te werken. Dit moet je gewoon niet willen.

De pony is geen monster.. hij houd gewoon niet van een stuiterende ruiter op zijn rug en ik geef hem groot gelijk. Goed dat je met haar houding bezig bent. Maar laat haar voorlopig gewoon niet op de pony totdat ze echt beter zit.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:10

Graag gedaan! Ik ken de dijwrongen zelf vooral van de Ghost en Barefoot zadels (en BBPs).
En spaans / portugese stijl zadels hebben natuurlijk iets soortgelijks met zo'n mooi omrand zitkuipje.
Een stockzadel heeft ook vergelijkbare vleugeltjes.

Maar de laatste jaren zie je bij allerlei gewone Engelse boomzadel merken ook steeds meer dijwrongen langskomen +:)+
Alleen ben ik daar minder in thuis.

Ik heb juist korte pootjes, daarbij werkt het ook fijn. Niet alleen voor de lange stelten :)
Mijn persoonlijk favoriete zadel is die van die kleine op de foto, alleen dan in een normale maat.
De Lazy Mountain van Barefoot. Die dijwrongen zijn dik en zacht en vormen zich naar je been zodat het niet belemmert maar wel veel comfort en steun geeft. Iets soortgelijks heb je ook bij andere BF modellen en er zijn ook barebackpads mee van Barefoot.

Christ heeft dezelfde zachte dijwrongen op een aantal barebackpads / Fellsättel.
En bij Ghost heb je ook zadels waar je zo helemaal "in" zit en veilig omsloten wordt.

Voor kleine kinderen (beetje te kinderachtig voor Jill denk ik) is er ook de InkyDinky die ik ook heel hoog op het potentiële lijstje had staan voor die kleine van ons :j

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 11:42

Eef_Bam schreef:
Er is een hoop gezegd over de veiligheid van je dochter, waar ik het mee eens ben.

Maar als ik zo op je facebookpagina kijk na het eerste filmpje onder degene die je deelt (10 maart) van een stuk galop. Dan denk ik.. och arme pony. Je dochter stuitert gewoon heel hard in het zadel in galop en dat vind hij onprettig. Daarom gaat hij vluchten en haar eraf proberen te werken. Dit moet je gewoon niet willen.

De pony is geen monster.. hij houd gewoon niet van een stuiterende ruiter op zijn rug en ik geef hem groot gelijk. Goed dat je met haar houding bezig bent. Maar laat haar voorlopig gewoon niet op de pony totdat ze echt beter zit.


Weet je wat het is. Tuurlijk ziet het er niet 100% goed uit. We hebben hem al 12 jaar. Hij is goed ingereden en heeft altijd bepaald gedrag gehad. Ik zeg nergens dat het een monster is volgens mij.

Ook zonder stuiterende ruiter heeft hij bepaald gedrag en ook met een kundige ruiter doet hij bepaalde dingen. Dit is allemaal redelijk goed te rijden en te doseren alleen moet je dat wel kunnen. Zij is gewoon te jong en kan dat niet goed genoeg.

10 maart was de 1e keer weer in tijden dat ze hem reed en daar was hij zelf ook een stuk feller dan de afgelopen keren.

Niet alles is de schuld van Jill haar onbalans en stuiteren. Hij is gewoon wat feller en heter en nogmaals dat geeft niet. Alleen in combinatie met Jill was dat af en toe een van kwaad tot erger moment.

Ze heeft gisteren bijv weer gereden en ik zou bijna beeld willen laten zien maar dat heb ik even afgezworen. Al rijdt ze langzaam aan beter en zie je het met de rit verbeteren zal ik hier niets meer plaatsen wat betreft hem en beeld met haar.

Ook met Sunn rijdt ze momenteel stukken beter weg.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 11:43

pmarena schreef:
Graag gedaan! Ik ken de dijwrongen zelf vooral van de Ghost en Barefoot zadels (en BBPs).
En spaans / portugese stijl zadels hebben natuurlijk iets soortgelijks met zo'n mooi omrand zitkuipje.
Een stockzadel heeft ook vergelijkbare vleugeltjes.

Maar de laatste jaren zie je bij allerlei gewone Engelse boomzadel merken ook steeds meer dijwrongen langskomen +:)+
Alleen ben ik daar minder in thuis.

Ik heb juist korte pootjes, daarbij werkt het ook fijn. Niet alleen voor de lange stelten :)
Mijn persoonlijk favoriete zadel is die van die kleine op de foto, alleen dan in een normale maat.
De Lazy Mountain van Barefoot. Die dijwrongen zijn dik en zacht en vormen zich naar je been zodat het niet belemmert maar wel veel comfort en steun geeft. Iets soortgelijks heb je ook bij andere BF modellen en er zijn ook barebackpads mee van Barefoot.

Christ heeft dezelfde zachte dijwrongen op een aantal barebackpads / Fellsättel.
En bij Ghost heb je ook zadels waar je zo helemaal "in" zit en veilig omsloten wordt.

Voor kleine kinderen (beetje te kinderachtig voor Jill denk ik) is er ook de InkyDinky die ik ook heel hoog op het potentiële lijstje had staan voor die kleine van ons :j

Ik ben dus ook op zoek naar een opener zitvlak. Het lijkt of ze hier geforceerd wordt waardoor het een kikkertje wordt en ze haar benen niet lekker weg krijgt. Ik ga is kijken naar die dijwrongen!

Is voor haar zeker interessante. Jill is in een zeer korte tijd keihard gegroeid waardoor het soms lastig is voor haar om met dat lichaam om te gaan.

Ze heeft hele lange benen en is heel slank en groeit te hard. Hierdoor kan het ook best zijn dat ze dit zadel uitgegroeid is omdat het zitvlak te kort is
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 26-03-24 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:49

Nou dat is het vaak met allerlei zadeltjes.

Ieder heeft zijn eigen wensen natuurlijk. Maar ik wilde een dun, soepel zadel met een vlakke zit.
Zodat kind veel "paardgevoel" heeft, vergelijkbaar met een goede BBP. Dat kind gewoon op de ronding van de rug zit en niet op de ronding van een zadelzitting / lepel van een zadel.

Zo min mogelijk materiaal tussen pony en kind zodat er zoveel mogelijk gevoel / contact overblijft.
Want dat maakt het het makkelijkst om de bewegingen van je paardje soepel te volgen. Over het algemeen gaat dat het makkelijkst op iets BBP-achtigs. Dat je minder snel opgepropt gaat stuiteren weet je wel.

Maar dan wèl met steunpunten rondom (hoge cantle en dikke dijwrongen) en ik wilde voor onze jongen ook graag stijgbeugels er aan.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:57

GabberGill schreef:
Eef_Bam schreef:
De pony (...) houd gewoon niet van een stuiterende ruiter op zijn rug en ik geef hem groot gelijk. Goed dat je met haar houding bezig bent. Maar laat haar voorlopig gewoon niet op de pony totdat ze echt beter zit.


(...) Dit is allemaal redelijk goed te rijden en te doseren alleen moet je dat wel kunnen. Zij is gewoon te jong en kan dat niet goed genoeg.

10 maart was de 1e keer weer in tijden dat ze hem reed en daar was hij zelf ook een stuk feller dan de afgelopen keren.

Niet alles is de schuld van Jill haar onbalans en stuiteren. Hij is gewoon wat feller en heter en nogmaals dat geeft niet. (...) Ze heeft gisteren bijv weer gereden en ik zou bijna beeld willen laten zien maar dat heb ik even afgezworen. Al rijdt ze langzaam aan beter en zie je het met de rit verbeteren (...)

Ook met Sunn rijdt ze momenteel stukken beter weg.


Ik heb het filmpje niet gezien.

Maar twee opmerkingen van mijn militaire leermeesters mbt stuiteren:
1) ga in de verlichte zit. Dat moet je wel even leren (zwaartepunt boven je beugels houden, daar zijn al die oefeningen voor van 'raak je paard vlak achter de oren aan, op de schouder, etc).
Behalve dat het voor het dier prettig is,
is het voor de ruiter ook zeer leerzaam: je voelt de beweging van het paard veel makkelijker.

2) Blijf in dressuurzit zitten, maar pak met de buitenhand de voorkant van het zadel vast en trek jezelf in het zadel. Uiteraard beide teugels in de binnenhand!

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 12:10

Janneke2 schreef:
Ik heb het filmpje niet gezien.

Maar twee opmerkingen van mijn militaire leermeesters mbt stuiteren:
1) ga in de verlichte zit. Dat moet je wel even leren (zwaartepunt boven je beugels houden, daar zijn al die oefeningen voor van 'raak je paard vlak achter de oren aan, op de schouder, etc).
Behalve dat het voor het dier prettig is,
is het voor de ruiter ook zeer leerzaam: je voelt de beweging van het paard veel makkelijker.

2) Blijf in dressuurzit zitten, maar pak met de buitenhand de voorkant van het zadel vast en trek jezelf in het zadel. Uiteraard beide teugels in de binnenhand!


Verlichte zit oefenen we wel heel veel mee die was me bekend.

Zadel voorkant pakt ze ook maar niet specifiek de buitenhand. Waarom specifieke de buitenhand als ik vragen mag?

Eef_Bam

Berichten: 4098
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:19

GabberGill schreef:
Ook zonder stuiterende ruiter heeft hij bepaald gedrag en ook met een kundige ruiter doet hij bepaalde dingen. Dit is allemaal redelijk goed te rijden en te doseren alleen moet je dat wel kunnen. Zij is gewoon te jong en kan dat niet goed genoeg


Joh, je slaat de spijker op de kop. Waarom laat je haar dan toch erop?
Eerst beter leren rijden, dan pas deze pony rijden. Zowel voor de pony als de amazone veiliger en comfortabeler.

Ik weet niet wat hij bij een andere ruiter doet en dat maakt ook geen fluit uit. De pony wil van je dochter af omdat het hem zeer doet, je kan het hem ook niet kwalijk nemen dat hij "stout" is. Hij wil graag van die stuiterende zandzak op zijn rug af.

7ofhearts

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 12:54

Ik mis bij dit topic eigenlijk gewoon de lol met je knol foto’s.
Hier lopen verschillende topics met jonge kids op leuke gemoedelijke kinderpony’s.
Met stukjes series werk maar bovenal plezier.

Vind persoonlijk de pony’s niet geschikt voor jou dochter, het tuig niet, maar ook de vrijheid die jou dochter krijgt in de bak.
Een kind van 8 kan ponygedrag niet analyseren.
Kan niet aanvoelen dat de wind het beest onder staart waar.

Wat ik zie is een niet blij meisje dat voor haar leeftijd en ervaring te hoog werk ( moet ) doen.
Die zit gewoon te wachten dat het beest weer de kolder in de kop krijgt en zij gaat vliegen.
Voor de zoveelste keer.


Misschien dat moeders het makkelijker kon handelen op haar leeftijd, maar dat is geen garantie bij jou dochter.
Hoe vroeg je haar ook op het paard zet.
Het lijkt allemaal te vroeg, te sterk, te slecht passend materiaal, en te gedwongen.

Laat haar lekker aan de gang gaan met een grote gouden shet.
Spelenderwijs haar pony ontdekken en haar zit vinden.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 13:00

7ofhearts schreef:
Ik mis bij dit topic eigenlijk gewoon de lol met je knol foto’s.
Hier lopen verschillende topics met jonge kids op leuke gemoedelijke kinderpony’s.
Met stukjes series werk maar bovenal plezier.

Vind persoonlijk de pony’s niet geschikt voor jou dochter, het tuig niet, maar ook de vrijheid die jou dochter krijgt in de bak.
Een kind van 8 kan ponygedrag niet analyseren.
Kan niet aanvoelen dat de wind het beest onder staart waar.

Wat ik zie is een niet blij meisje dat voor haar leeftijd en ervaring te hoog werk ( moet ) doen.
Die zit gewoon te wachten dat het beest weer de kolder in de kop krijgt en zij gaat vliegen.
Voor de zoveelste keer.


Misschien dat moeders het makkelijker kon handelen op haar leeftijd, maar dat is geen garantie bij jou dochter.
Hoe vroeg je haar ook op het paard zet.
Het lijkt allemaal te vroeg, te sterk, te slecht passend materiaal, en te gedwongen.

Laat haar lekker aan de gang gaan met een grote gouden shet.
Spelenderwijs haar pony ontdekken en haar zit vinden.


Wil ik ook wel delen hoor. Ze doet namelijk een heleboel leuke dingen met hem.

We genieten ook volop vanaf de grond.

Ze doet veel met hem aan de hand ook. Spelletjes, hindernissen lopen, pionnen, vrijheidsdressuur, rekken strekken.

Ik zal je een pb sturen want bepaalde dingen hoeven niet online

simongek

Berichten: 5338
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:01

Als ik ts was sloot ik dit hele topic :j

Ik zie helemaal geen kind wat niet blij is of in die mond zit te harken of pony gruwelijk in de weg zit zoals sommige beweren.

Ze stuurt keurig in de rondte en ze is 8 he fouten maken mag. Denk dat menig volwassene wel eens achter de beweging zit maar doen alsof de pony zo ongeveer mishandeld wordt gaat wel ver.

En als ts haar op een shetlander zou zetten krijgt ze een bult commentaar dat die arme veel te klein is :j

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 13:19

simongek schreef:
Als ik ts was sloot ik dit hele topic :j

Ik zie helemaal geen kind wat niet blij is of in die mond zit te harken of pony gruwelijk in de weg zit zoals sommige beweren.

Ze stuurt keurig in de rondte en ze is 8 he fouten maken mag. Denk dat menig volwassene wel eens achter de beweging zit maar doen alsof de pony zo ongeveer mishandeld wordt gaat wel ver.

En als ts haar op een shetlander zou zetten krijgt ze een bult commentaar dat die arme veel te klein is :j


Weet je dat die opmerkingen me niet eens raken.

Alle 3 de dieren krijgen meer zorg dan menig ander paard. Worden met liefde en respect behandelt.

Mijn dochter is 1.46 en zou dus niet eens op een Shetlander kunnen.

Afbeelding

Afbeelding

Ze zit hier op mijn merrie van 1.73 dus dan kunnen we wel uittellen dat ze gewoon groot is :')

Osteo komt om het half jaar en ze krijgen 4x per jaar een ondersteunende massage.

Ik lees hier ergens niet passende spullen. Terwijl alles past. Niemand heeft hier gezegd dat iets niet op de paarden past. Mijn dochter is alleen een zadel uitgegroeid. Dan over het stuiteren. Menig ruiter heeft al moeite met op zijn kont zitten als een paard netjes ontspannen loopt. Gek dat mijn dochter op deze pony dan stuitert. Hij is het begin van de galop namelijk strak in de bovenlijf en wilt graag aanzetten van achter. Dan stuitert ze inderdaad fiks alle kanten op wat ik niet raar vind.

Zij moet veel leren maar hij moet ook nog bepaalde dingen leren net als dat sun dingen moet leren en zo moeten ze allemaal leren.

Ik ben zo blij dat iedereen vroeger van de manege zo perfect wegreed op een eigen paard. Daarbij is het honkebonken op mijn paarden vreselijk zielig maar mag het op een manegepaard wel want he das niet zielig.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 13:36

GabberGill schreef:
Janneke2 schreef:
Ik heb het filmpje niet gezien.

Maar twee opmerkingen van mijn militaire leermeesters mbt stuiteren:
1) ga in de verlichte zit. Dat moet je wel even leren (zwaartepunt boven je beugels houden, daar zijn al die oefeningen voor van 'raak je paard vlak achter de oren aan, op de schouder, etc).
Behalve dat het voor het dier prettig is,
is het voor de ruiter ook zeer leerzaam: je voelt de beweging van het paard veel makkelijker.

2) Blijf in dressuurzit zitten, maar pak met de buitenhand de voorkant van het zadel vast en trek jezelf in het zadel. Uiteraard beide teugels in de binnenhand!


Verlichte zit oefenen we wel heel veel mee die was me bekend.

Zadel voorkant pakt ze ook maar niet specifiek de buitenhand. Waarom specifieke de buitenhand als ik vragen mag?


Goed om de verlichte zit te oefenen!

De buitenhand naar de voorkant van het zadel helpt in het 'meezitten' in de wending: buitenschouder komt iets naar voor.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 13:39

Janneke2 schreef:
Goed om de verlichte zit te oefenen!

De buitenhand naar de voorkant van het zadel helpt in het 'meezitten' in de wending: buitenschouder komt iets naar voor.



Ik ga dit is even bekijken met haar en 1 van de 2 pony's en kijken of we daar verder mee komen. Super!

Ze had wel al een boktriempje en doorzitten deden we vooral met de bbp waar ze zich dus omlaag kon trekken.
Toen werd wel het probleem dat ze heel lastig op een zadel zat omdat ze alles gewend was op een bbp of blote rug.

Superfijne en handige tips komen er nu die we mee kunnen nemen om het allemaal nog positiever te gaan maken.

*\o/*

We proberen met iedereens tips wat te doen maar zoveel mensen zoveel wensen en wij hebben er maar 1 en dat is dat iedereen veilig en gezond doorgaat.

Dit wordt hier thuis dus ook uitvoerig besproken, bekeken en indien we iets moeten aanschaffen wordt dit direct gedaan.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:20

Ik heb gisteren de filmpjes van Sun gezien en ze is echt zo enorm vooruit gegaan met rijden in een paar maanden tijd. Ik weet niet wat mensen verwachten, maar het kind is 8 en beginnend. Vind sommig commentaar dan ook gruwelijk overdreven. GG geeft zelf hartstikke leuk les, kind heeft hartstikke veel lol, alles wordt goed begeleid.

Een goed zadel vinden, zeker voor ponies is sowieso al een uitdaging en dan is een kind ook nog in de groei. Ik denk inderdaad dat toen ik zelf 8 was en begon op de manege dat het er een stuk beroerder uit zag in het begin. :o Viel alleen minder op tussen de rest. ;)

Ook Frits zijn gedrag staat volgens mij totaal los van hoe hij gereden wordt. Kan me niet voorstellen dat een pony die gewoon rustig stapt ineens gaat bokken en niet meer stopt terwijl er helemaal niks van hem gevraagd wordt. Enige wat je kan zeggen is dat hij er de ruimte voor heeft/ had. Gelukkig laat hij dat gedrag momenteel achterwege.

Ik zeg, gewoon lekker dooroefenen en de tips meepakken waar je wat mee kunt. Kijken naar een zadeltje en over een half jaar/ jaar weer een leuke update plaatsen zodat mensen de vooruitgang kunnen zien. :)

Petpa

Berichten: 1691
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:43

Elisa2 schreef:
Ik heb gisteren de filmpjes van Sun gezien en ze is echt zo enorm vooruit gegaan met rijden in een paar maanden tijd. Ik weet niet wat mensen verwachten, maar het kind is 8 en beginnend. Vind sommig commentaar dan ook gruwelijk overdreven. GG geeft zelf hartstikke leuk les, kind heeft hartstikke veel lol, alles wordt goed begeleid.

Een goed zadel vinden, zeker voor ponies is sowieso al een uitdaging en dan is een kind ook nog in de groei. Ik denk inderdaad dat toen ik zelf 8 was en begon op de manege dat het er een stuk beroerder uit zag in het begin. :o Viel alleen minder op tussen de rest. ;)

Ook Frits zijn gedrag staat volgens mij totaal los van hoe hij gereden wordt. Kan me niet voorstellen dat een pony die gewoon rustig stapt ineens gaat bokken en niet meer stopt terwijl er helemaal niks van hem gevraagd wordt. Enige wat je kan zeggen is dat hij er de ruimte voor heeft/ had. Gelukkig laat hij dat gedrag momenteel achterwege.

Ik zeg, gewoon lekker dooroefenen en de tips meepakken waar je wat mee kunt. Kijken naar een zadeltje en over een half jaar/ jaar weer een leuke update plaatsen zodat mensen de vooruitgang kunnen zien. :)


Niks een update over een half jaar / jaar...

Ik ben Frits-fan en wil hem vaker zien :j

In dit topic lees ik best veel negativiteit tov een 8-jarige en haar moeder.

Het kind is ACHT, lijkt me onwaarschijnlijk dat ze op deze leeftijd reeds op grand prix niveau kan rijden.

En ja, het kind valt best vaak van de pony af. Ik ben ook jong geweest en begon op een manege. Iedere les viel er wel iemand van een pony af. En voordat dit weer in "azijn" resulteert... De manege bestaat nog steeds. Zoon van de eigenaar heeft de manege overgenomen, dus het zal niet een hele slechte manege zijn!

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:11

Ik vind het ook altijd leuke topics om te lezen

We krijgen altijd maar perfecte dingen te zien op social media terwijl paardrijden letterlijk vallen en opstaan is. De druk om alles perfect te doen is heel groot.
Ik vind het dapper en verfrissend om te zien hoe het bij jullie gaat en dat het een proces is dat steeds iets vooruit gaat

Ik zou zelf geen topic op bijt durven openen met rij fotos en filmpjes omdat de reacties zo heftig kunnen zijn

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 16:47

Paardenland is 1 van de lelijkste plaatsen op aarde. Menig mens hier weet niet eens wat ik doe en hoe ik het doe. Hebben commentaar over respect, veiligheid en hoe we dingen hier doen. Als menig mens hier wist wat ik flikte in al die jaren met paarden die niet meer betrouwbaar zouden zijn zouden ze wel anders piepen. Alleen al door alles correct en kloppend te maken kwamen we met alles waar ik voor gebeld werd verder en werden het stuk voor stuk fantastische paarden.

Wat mensen hier zeggen qua die dingen boeit me dus vrij weinig.

Als ergens plezier en veiligheid voorop staat is het hier in onze bak!

Indien er bruikbare tips zijn zal ik ze altijd aannemen.

Opmerkingen als
Nek breken
Kind de dood in
Geen plezier
Niks klopt
Niet eerlijk naar paard
En ga zo maar door

Wuif het allemaal weg.
Ze zit nu naast me en we gaan nu naar de paarden en ze heeft een lach van oor tot oor. Al die opmerkingen zijn dus gewoon maar een simpele opmerking van mensen die niks voor mij betekenen. Indien iemand die dichtbij zou staan dit zou zeggen zou het me raken 1000000%. Die maken namelijk van dichtbij mee hoe het er hier aantoe gaat.

7ofhearts

Berichten: 2770
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:32

Jammer.

Tazzey
Berichten: 9506
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:01

Maar als jouw topics iedere keer hierop uitlopen, en ook op andere social media krijg je kritiek, zou er dan misschien toch iets anders aan de hand zijn? Ik zie hier op Bokt regelmatig een jongetje met zijn kleine pony voorbijkomen en die topics lopen nimmer uit de hand, maar die van jou vrijwel altijd.
Kijk eens met een open blik naar de opmerkingen die hier, en op andere socials, gemaakt worden. Mensen zijn er niet op uit om jou, of je dochter, af te zeiken hoewel je dat wel zo lijkt op te pakken. Je gaat er direct met gestrekt been in, spreekt jezelf vaak tegen en bent van tijd tot tijd denigrerend.

Ik denk dat als je wat meer openstaat voor de, naar mijn mening, goede kritieken die je krijgt dan zullen je topics ook anders verlopen en wellicht wordt de situatie dan ook minder gevaarlijk voor je dochter.

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:56

Ik lees het hele topic al mee en gruw echt van sommige opmerkingen. Mijn dochter heeft ook aardig wat vlieglessen gehad en ook een keer haar arm gebroken, tja, it’s all in the game.
Of hebben jullie liever de verzorging van een persoon from the cradle to the grave? Pak dan jezelf en je nageslacht in met bubbelplastic.
Het leven bestaat uit vallen en opstaan, je moet gewoon kunnen leven en als Jill dit nu zelf wil, een kind van 8 jaar is tegenwoordig mondig genoeg om dit aan te geven.
En hebben jullie het filmpje gezien van Jill toen Frits de trailer uit kwam? Dat hele verbaasde koppie :” Dat is geen shetlander, dat is Frits, FRITSSIIEEE” <3 <3 En toen de omhelzing?
Dat maakt voor mij heel veel duidelijk. En Gabbergill is echt wel wijs genoeg om de behulpzame adviezen ter harte te nemen.
Mijn dochter had ook nooit een bodyprotector om, ik ook niet toen ik als wijze Penny :') de shetlanders van de boer uit de wei plukte om te gaan rijden, terwijl dat ding nog niet eens zadelmak was. Heb er een tand op gebroken :') Maar heb er zo vaak om moeten lachen, hoort er bij.

Tuurlijk zou ze anders kunnen reageren, maar als je al 6 pagina’s alleen maar ongezouten kritiek krijgt, je er de moeite neemt om op te antwoorden en vervolgens blijven andere doorgaan, ja, dan zou ik er ook wel de hik van krijgen en zoiets hebben van boeie, ik heb al genoeg verantwoording afgelegd en aangegeven wat ik zal verbeteren.

Mijn schoonvader had hier een mooi rijmpje voor en zo waar:
Het ware te wensen
Dat alle mensen
Met hun gebreken
Zichzelf eens bekeken,
Dan zouden ze het praten
Over anderen wel laten.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 19:42

Tazzey schreef:
Maar als jouw topics iedere keer hierop uitlopen, en ook op andere social media krijg je kritiek, zou er dan misschien toch iets anders aan de hand zijn? Ik zie hier op Bokt regelmatig een jongetje met zijn kleine pony voorbijkomen en die topics lopen nimmer uit de hand, maar die van jou vrijwel altijd.
Kijk eens met een open blik naar de opmerkingen die hier, en op andere socials, gemaakt worden. Mensen zijn er niet op uit om jou, of je dochter, af te zeiken hoewel je dat wel zo lijkt op te pakken. Je gaat er direct met gestrekt been in, spreekt jezelf vaak tegen en bent van tijd tot tijd denigrerend.

Ik denk dat als je wat meer openstaat voor de, naar mijn mening, goede kritieken die je krijgt dan zullen je topics ook anders verlopen en wellicht wordt de situatie dan ook minder gevaarlijk voor je dochter.


De goede kritieken worden beantwoord en niet in dit topic. Iedereen die ik het waard vind te beantwoorden krijgt van mij een uitgebreid persoonlijk bericht met daar goede tekst en uitleg bij.

Nogmaals er is niks gevaarlijk hier dus stop met dat voorschotelen.

Vandaag weer heerlijk genoten zonder zand in der onderbroek en 3 blije paarden.

Wat wil je nou nog meer?

Direct met gestrekt been? Vind ik vrij apart. Ik stond iedereen redelijk te woord tot we kregen dat ze niet blij is enz.

Als ik hier foto's toon van mijn dochter en lol met die knol krijgt bokt een rolberoerte.

Deze pony is al 12 jaar in ons leven. Ik weet precies wat wel en niet kan wanneer. Dat ze soms valt is idd zonde en in jullie ogen niet nodig maar zijn jullie erbij?

Hij is nu al even terug en ze is 1x gevallen en ze rijdt hem toch aardig vaak.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:52

simongek schreef:
Als ik ts was sloot ik dit hele topic :j

Ik zie helemaal geen kind wat niet blij is of in die mond zit te harken of pony gruwelijk in de weg zit zoals sommige beweren.

Ze stuurt keurig in de rondte en ze is 8 he fouten maken mag. Denk dat menig volwassene wel eens achter de beweging zit maar doen alsof de pony zo ongeveer mishandeld wordt gaat wel ver.

En als ts haar op een shetlander zou zetten krijgt ze een bult commentaar dat die arme veel te klein is :j



Nou hier ben ik het mee eens