Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 10:07

Onze clown!

Er zijn zoveel topics over hem en eigenlijk kennen vele onze verhalen wel.

Frits is niet de makkelijkste, maar wel de liefde van haar leven. Als moeder is het soms heel moeilijk om hier mee om te gaan. Hij is geweldig, haar vriendje en eigenlijk met zoveel 100000% betrouwbaar. Toch zit er een stukje in hem wat hem met het rijden soms iets te heftig maakt waardoor ik het vooral niet meer zag zitten met hem.

Nu hij terug is en zij een betrouwbare andere pony heeft leven we met hem met de dag.

Dit lijkt te werken maar we juichen zeker niet te vroeg.

We hebben altijd bewegend beeld om te delen!

https://www.facebook.com/share/v/RV9sp7naGVyKemiE/

En nog wat foto's!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:16

Ik vind het dapper dat ze er nog op durft! Ik hoop dat jullie de positieve flow met hem vast kunnen houden en dat hij zich een beetje blijft gedragen. }:)

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 10:21

Het ergste is dat zij het echt zelf wilt proberen en ik mezelf er allang bij neergelegd had dat het gewoon niet gaat. Toch lijken ze op zoveel momenten zoveel plezier te hebben ook in het rijden.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:25

Zolang het maar veilig blijft en ze plezier blijft houden, dat lijkt me het belangrijkste. :-)

Is natuurlijk een beetje afhankelijk van zijn buien..

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 10:31

Elisa2 schreef:
Zolang het maar veilig blijft en ze plezier blijft houden, dat lijkt me het belangrijkste. :-)

Is natuurlijk een beetje afhankelijk van zijn buien..


Ze lag gisteren buiten de bak maar het is ook iets wat er nooit meer uitgaat bij hem. Hij doet dit eigenlijk al zijn hele leven. Ze kan er alleen steeds beter mee omgaan.

Toch lijkt hij ervan te genieten als hij dan zo rondtuft.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:53

Ze lag buiten de bak :oo. Ben je als moeder niet bang dat ze zo een keer haar nek breekt?

Zie je het aankomen bij hem? Heb het filmpje bekeken en linksom draait hij heel netjes zijn rondjes, rechtsom zag je wat stress.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 11:21

Rocamor schreef:
Ze lag buiten de bak :oo. Ben je als moeder niet bang dat ze zo een keer haar nek breekt?

Zie je het aankomen bij hem? Heb het filmpje bekeken en linksom draait hij heel netjes zijn rondjes, rechtsom zag je wat stress.


Het klinkt heel raar maar het lijkt alsof ze weet hoe ze moet val rollen.
Ze beland dus vrijwel altijd redelijk safe. Het is heel apart om het zo te noemen.

Jaaaa hij is zeker duidelijk en het is vooral als hij gegaloppeerd heeft en dan weer zou moeten kalmeren. Hij wordt dan heet en gaat eigenlijk alles overnemen. Dit is al een stuk minder en ik heb beeldmateriaal waar je duidelijk ziet dat dit gebeurd en dat het daarna ook klaar is. Gisteren was het ook overduidelijk wat hij ging doen alleen wachtte zij af op wat er zou gebeuren waardoor ze hem niet meer "voor" was.

https://www.facebook.com/share/v/H4WmXXVdFdb3aXTt/

Rechts is sowieso zijn "mindere" kant. Hij is aan beide kanten wel even goed bespierd en los in het lijf. Hij houdt alleen sneller vast in zijn rechterkaak.

Toch wordt hij steeds losser en vloeit hij spanning makkelijker af.

Over het stukje nek breken. Dit heb ik wel eens besproken in 1 van mijn topics. Ergens ben je als moeder altijd bang dat er iets met je kind gebeurd. Ook in deze verhalen is dat natuurlijk niet gek dat ik af en toe echt wel een kruisje sla. Het gekke is dat ze heel lang en heel goed blijft zitten en het er geen moeite lijkt te kosten en dat het eigenlijk altijd het suffe moment is dat ze valt.
De situatie gisterennwas namelijk 3 goede rondes galop en ineens zet hij een galop in naar de hoek en ipv hem doorsturen wachtte zij heel lang af en leek zich klaar te maken om eraf te geen. Ze dook dus over zijn schouder zo onder mijn hek door.

Het is heel moeilijk uit te leggen wat hier gebeurd en ik heb ook duidelijk gemaakt dat er een grens is. Voor nu staat hij en aan de dubbele lijnen en onder het zadel. Ook gaat hij veel mee naar buiten. Hij heeft dus wel wat variatie en we zullen hem binnenkort dan ook weer gaan inspannen.

We konden niet verwachten dat hij in 1x stikbraaf zou zijn aangezien hij altijd zichzelf zal zijn en dit gedrag er eigenlijk al inzit sinds hij 6 maanden is. Alles is aan hem gedaan en nagekeken maar er is nog nooit wat gevonden behalve een goede pony met een heel groot karakter. Ik heb wel eens gezegd dat als hij 1.70 zou zijn zou hij mijn beste paard zijn geweest. Het is ergens een heel fijn duidelijk dier maar to much voor een kind en een kind moet er eigenlijk mee leren rijden. Ik ben er natuurlijk ook wel eens opgestapt en dan is hij megagoed en op een paar momentjes na stikbraaf.

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:41

Heb ik wat gemist? Hij is weer terug?

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 11:42

Laatst bijgewerkt door GabberGill op 23-03-24 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Cinnepin

Berichten: 8929
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 11:43

waarom? Ging het niet goed?

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 11:43

Cinnepin schreef:
waarom? Ging het niet goed?

Heb het eerdere bericht even een editie met link gegeven

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 13:49

Ik heb het idee dat ze er nu meer aan durft te rijden. Lijkt mij niet verkeerd bij Fritsie

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 14:26

Zeker niet verkeerd. Ze was gewoon ook heel onervaren en het is best een groot verschil in haar rijden sinds hij weer terug is.

Zojuist heeft ze hem zonder bijzetje gereden in stap draf en galop! 1x een error van hem maar die reed ze goed door waardoor ze een hele fijne rit heeft gehad zonder zand in der onderbroek.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 14:46

Afbeelding

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:01

Wil ze dan ook nog wel lekker met Sunny aan de slag of wordt die nu eventjes een beetje vergeten?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:03

Fijn dat hij terug mocht komen, bofkont is het.
Wel vind ik het onbegrijpelijk dat hij toch weer als rijpony voor je dochter ingezet wordt. Zeker nu ze beschikking heeft tot een braver exemplaar. In deze ben ik van mening dat jij als moeder de grens moet trekken met oog op haar veiligheid, hoe graag zij ook wil.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 15:37

Doubtless schreef:
Fijn dat hij terug mocht komen, bofkont is het.
Wel vind ik het onbegrijpelijk dat hij toch weer als rijpony voor je dochter ingezet wordt. Zeker nu ze beschikking heeft tot een braver exemplaar. In deze ben ik van mening dat jij als moeder de grens moet trekken met oog op haar veiligheid, hoe graag zij ook wil.

Hier ben ik het mee eens. Door de bakrand heen vliegen omdat de pony weer eens over de wap gaat, is niet normaal. Ze zit ook niet lekker in het zadel, imo. De beugelriemen zijn te lang, op bijna iedere foto zit ze scheef.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 17:05

ikkedus schreef:
Wil ze dan ook nog wel lekker met Sunny aan de slag of wordt die nu eventjes een beetje vergeten?

Waarom zou die vergeten worden?

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:12

Ik heb vooral het gevoel dat jij dit heel graag wil TS, en niet je dochter. Ik zie geen gelukkig koppie, en kan me ook echt niet voorstellen dat als ze al zo vaak eraf gedonderd is ze dit wil blijven proberen.

Daarbij heb jij als moeder inderdaad dan de verplichting om haar te beschermen.
Ik begrijp echt niet dat je deze risico's blijft nemen met je dochter.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 17:14

Er mogen hier hele negatieve berichten op komen.

Ik weet wat hier gisteren gebeurde. Ik heb gezien wat er gebeurde namelijk en ik ben heel duidelijk over mijn grens geweest en ik trek mijn grens waar ik dat nodig vind daar heb ik na al mijn jaren hierin geen hulp bij nodig.

Ze is 8 jaar gaan we het over een houding hebben enz terwijl ze gewoon vooruit gegaan is. Der bengeltjes iets langer is met een reden gedaan maar ook daar was niemand van jullie bij om daarin mee te kijken en te praten toch?

Ook is naast de bak bij ons al heel snel namelijk en niet heel lastig. De onderste lijnen zijn er op een heel deel uit waardoor er alleen een bovenste rand is. Je kan het beeld dus invullen zoals je zelf wilt.

Iedereen mag het ook eens zijn over het stukje dat het raar is dat hij als rijpony ingezet wordt en ook dat maakt me helemaal niet uit. Hij doet het momenteel goed en zij doet het ook goed en Sunn doet het ook goed. Ze doen het eigenlijk allemaal goed dus wat is precies het probleem? Dat ze met der 8 jaar nog geen perfecte houding heeft? Dat hij nog wel eens een bui heeft?


Zolang niemand hier in real life naast de bak staat doet dat me oprecht heel weinig en zal het voor jullie niet te begrijpen blijven.

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:16

Fijn dat jullie zielepaardje weer thuis is.
Ik schrik alleen ook wel dat er toch geprobeerd word koste wat t kost te rijden... als ze zichzelf gruwelijk bezeerd vergeef je jezelf nooit. Ze heeft een heerlijke pony om mee te rijden en te leren en 1 waar ze dan nu ook mee aan de hand bezig kan.
Straks is de schrik er weer en durft ze met beide niks meer.
Die keren dat ik gelezen heb dat hij gewoon niet gemaakt is om onder t zadel te werken zijn niet voor niks genoemd toch....

Wel echt heerlijk om te zien hoe blij ze met zn alle zijn. Het is ook wel een portret <3

Edit lees nu je post. Dat de houding nog niet perfect is is idd niet iets om druk om te maken, daar haar lekker in laten leren.

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 17:19

Captain schreef:
Ik heb vooral het gevoel dat jij dit heel graag wil TS, en niet je dochter. Ik zie geen gelukkig koppie, en kan me ook echt niet voorstellen dat als ze al zo vaak eraf gedonderd is ze dit wil blijven proberen.

Daarbij heb jij als moeder inderdaad dan de verplichting om haar te beschermen.
Ik begrijp echt niet dat je deze risico's blijft nemen met je dochter.

Ziekelijke opmerking is dit weet je dat. Waar zie je geen gelukkig koppie? Bij haar niet?


Vind dit bizar en ver gaan. Niemand maar dan ook niemand weet wat ik hier thuis meemaak omdat ze met der reet op die pony wilt. Dan gaat het een keer beter en dan denk je dat ik het wil.

Om je een kijkje in mijn leven te geven,
Ik heb de grootste bonje omdat ik hem niet meer als rijpony wilde. Ze jankt omdat ze er niet op mag. Schreeuwt roept zelfs dat ze het haat dat ze er door mij niet op mag! Het liefst zet ze een heel springparcour met hem uit en doet ze nog meer met hem dan ik toe laat.

En dan durf je dit te zeggen ?
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 23-03-24 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Berichten: 5754
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 17:22

Mondy schreef:
Fijn dat jullie zielepaardje weer thuis is.
Ik schrik alleen ook wel dat er toch geprobeerd word koste wat t kost te rijden... als ze zichzelf gruwelijk bezeerd vergeef je jezelf nooit. Ze heeft een heerlijke pony om mee te rijden en te leren en 1 waar ze dan nu ook mee aan de hand bezig kan.
Straks is de schrik er weer en durft ze met beide niks meer.
Die keren dat ik gelezen heb dat hij gewoon niet gemaakt is om onder t zadel te werken zijn niet voor niks genoemd toch....

Wel echt heerlijk om te zien hoe blij ze met zn alle zijn. Het is ook wel een portret <3

Edit lees nu je post. Dat de houding nog niet perfect is is idd niet iets om druk om te maken, daar haar lekker in laten leren.



Ik heb ook benoemd dat we eigenlijk heel veel met hem hebben gedaan onder het zadel. Alleen dat ze te jong is en hem gewoon niet aankon omdat hij teveel was.

Hij ging mee op bosritten, strandritten, liep mee in manegelessen met een kleiner ouder ruitertje. Dus het is gewoon de combi met mijn dochter geweest die niet genoeg kon.

Alleen dat er opmerkingen komen alsof ik 1 of andere debiel ben die der dochter de dood in jaagt gaan me een beetje te ver. Niemand maar dan ook niemand van hierboven genoemd heeft ook maar een moment hier gestaan om het beeld met eigen ogen te zien. Alles wordt bekeken van een foto en een inschatting van hoe andere een situatie voor zich zien.

Kom vooral een keer langs allemaal om te kijken

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:27

Opzich is het logisch dat er een beeld wordt gevormd nav de verhalen/fotos/beelden die we voorbij zien komen natuurlijk.

Daar heb ik ook echt altijd de liefde voor Frits in gevoeld, van jullie beide. Dat zal ik absoluut niet ontkennen en vind ik juist zo mooi om te zien.
Dat die felle donder zo veel liefde om zich heen heeft <3

Mijn mening, kan alleen voor mezelf spreken, is dat ik denk dat ze zo veel meer kan leren van de andere knapperd en met frits vanaf de grond bijv. Ze is er nu wederom afgekletterd (dat ze goed kan doorrollen geloof ik meteen).

Misschien minder fel reageren op de mensen die het goed bedoelen :(:)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:28

Ik zie wel een gespannen gezichtje, maar dat is niet zo gek en ik geloof het gelijk dat ze met geen tien paarden van hem af te houden is :D

En ze is wel degelijk gegroeid, zowel lichamelijk als in het rijden en dat zal ze graag in de praktijk willen brengen en aan Fritsie willen laten zien!

Dat Fritsie dan op zijn beurt aan haar wil laten zien dat hij wel hetzelfde is gebleven, kan niet uitblijven natuurlijk!

Laat ze toch lekker!

Denk ook echt niet dat we hier een onervaren en roekeloze moeder aan de bakrand hebben staan, hoor ;)