Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosch

Berichten: 36685
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:32

Ik heb de afgelopen jaren wat topics voorbij zien komen en kan me vergissen, maar ik heb je volgens mij een aantal keer zien zeggen dat het goed is en dat Frits niet meer ingezet zou hoeven worden onder het zadel. Dat hij ook mooi genoeg is om alleen maar naar te kijken. Dat is hij ook zeker. :j

Ik verbaas me alleen net als anderen dat nu hij weer terug is, je dochter er toch weer op zit. Je geeft aan dat je een grens hebt maar ik vraag me wel af waar die grens dan ligt. Als je dochter het oprecht tof vindt om op hem te klimmen en de uitdaging aan te gaan, dan snap ik het. Maar dat zie ik op de een of andere manier niet, ik kan me natuurlijk vergissen.

Als hij haar zo regelmatig met d'r derriere in de grond werpt, moet het toch een keer klaar zijn? Sterker nog, jullie hebben hem naar België gedaan. Jammer dat het daar niet werkte zoals je hoopte trouwens. Maar met een pony kun je zoveel meer doen dan alleen erop klimmen. (en met 80 km per uur er weer af donderen :+ ) Zeker nu ze een andere rijpony heeft.

Wat ik wil zeggen is: als ze het echt oprecht zelf graag wil en er plezier aan beleeft, dan zou ik het begrijpen dat je haar er nog op laat. Maar ook al heb ik geen kinderen en wil ze ook niet, als ik een dochter zou hebben en een pony als Frits dan zou ik denk ik een andere keuze maken - of haar in bubbeltjesplastic wikkelen.

Petpa

Berichten: 1712
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:38

Captain schreef:
Ik heb vooral het gevoel dat jij dit heel graag wil TS, en niet je dochter. Ik zie geen gelukkig koppie, en kan me ook echt niet voorstellen dat als ze al zo vaak eraf gedonderd is ze dit wil blijven proberen.

Daarbij heb jij als moeder inderdaad dan de verplichting om haar te beschermen.
Ik begrijp echt niet dat je deze risico's blijft nemen met je dochter.


Ik volg "mijn" Fritsie al wat langer dan vandaag en heb daarom m.i. een aardig beeld van TS en haar dochter.

Frits is een dondersteen en dochterlief is een (jong) meisje met een duidelijke mening.

Dochterlief laat zich niet beïnvloeden inz Frits door haar moeder, die gaat echt niet op Frits zitten indien zij dat niet wil.

En om te stellen dat moeder risico's blijft nemen met haar dochter vind ik veel te ver gaan!

Captain

Berichten: 21402
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:43

Ik vind het wel een risico ja dat je willens en wetens je dochter op een pony zet die zich telkens zo gedraagt. En dat de dochter dat graag wil.. tsja, als kind zie je risico's niet zo snel in. Kinderen zijn voor de duvel niet bang.

Die moet je dus tegen zichzelf beschermen, want als het wel een keer goed mis gaat dan vergeef je jezelf nooit. Ze heeft nu Sunny waar ze verder mee kan leren. Waarom dan toch elke keer het gevaar weer opzoeken. :?

Paardenfann4
Berichten: 1355
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:46

Als het elke keer met de galop mis gaat, waarom laten jullie het dan niet alleen bij stap en draf? Als ze dan wel ontspannen kan rijden dan zou ik die galop achterwege laten als ze graag op hem wil rijden. Ze kan dan beter op de andere pony galop doen. Ik snap de reacties hier ook wel, als ze er zo hard af vliegt dat ze aan de andere kant van de bak ligt, dan heeft ze puur mazzel dan er niet een paal ergens in de weg stond. Dit kan ook heel erg fout aflopen natuurlijk, ook al weet ze hoe ze moet vallen.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 17:52

Het gaat hier niet om dat ik bepaalde dingen niet snap of bepaalde denkwijze.
Maar opmerkingen alsof ik haar de dood in jaag of haar doorpush zijn echt niet aan de orde hier.

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:57

GabberGill schreef:
Om je een kijkje in mijn leven te geven,
Ik heb de grootste bonje omdat ik hem niet meer als rijpony wilde. Ze jankt omdat ze er niet op mag. Schreeuwt roept zelfs dat ze het haat dat ze er door mij niet op mag!


En ik denk dat het hier al fout gaat. Jill gaat gillen en krijsen omdat ze er niet meer op mag. En dan breek jij(zou ik ook doen hoor). Dus weet ze dat wanneer ze dit gedrag vertoond haar zin dus krijgt.
Ze rolt nu goed door, dat is goed. Maar ooit gaat het fout aflopen. En dan? Dan zijn de problemen veel groter dan nu. Dan breekt ze wel haar nek en kan ze in een rolstoel belanden. Of erger.

Ik hoop dat ze gewoon veilig en wel blijft rijden. Maar ze zou gewoon beschermd moeten worden omdat kinderen van haar leeftijd de gevaren niet in kunnen schatten.
Het is al zovaak fout gegaan, hoevaak moet het nog fout gaan tot het echt fout afloopt?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41704
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:03

GabberGill schreef:
Er mogen hier hele negatieve berichten op komen.

Ik weet wat hier gisteren gebeurde. Ik heb gezien wat er gebeurde namelijk en ik ben heel duidelijk over mijn grens geweest en ik trek mijn grens waar ik dat nodig vind daar heb ik na al mijn jaren hierin geen hulp bij nodig.

Ze is 8 jaar gaan we het over een houding hebben enz terwijl ze gewoon vooruit gegaan is. Der bengeltjes iets langer is met een reden gedaan maar ook daar was niemand van jullie bij om daarin mee te kijken en te praten toch?

Ook is naast de bak bij ons al heel snel namelijk en niet heel lastig. De onderste lijnen zijn er op een heel deel uit waardoor er alleen een bovenste rand is. Je kan het beeld dus invullen zoals je zelf wilt.

Iedereen mag het ook eens zijn over het stukje dat het raar is dat hij als rijpony ingezet wordt en ook dat maakt me helemaal niet uit. Hij doet het momenteel goed en zij doet het ook goed en Sunn doet het ook goed. Ze doen het eigenlijk allemaal goed dus wat is precies het probleem? Dat ze met der 8 jaar nog geen perfecte houding heeft? Dat hij nog wel eens een bui heeft?


Zolang niemand hier in real life naast de bak staat doet dat me oprecht heel weinig en zal het voor jullie niet te begrijpen blijven.

Ja koekoek, je gooit je topic zelf op Horses at work, he. Een van de regels is dat er dan ook rijtechnisch commentaar gegeven moet worden. So here we are.

Laat me even zien waar ik zei dat haar houding perfect moet zijn, btw.

Boras
Berichten: 9958
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:05

Wijze woorden, Purny.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:17

Ik denk dat mensen n.a.v. jouw verhalen over de 'avonturen' van je dochter met deze pony vooral verwachten dat jij de verstandige volwassene gaat zijn. Je dochter is nog te jong om de risico's te overzien en helaas betekent ouderschap niet alleen vriendjes zijn met je kinderen, maar ook dat jij zorgt dat ze veilig blijven. Vooral wanneer ze zelf nog geen goede risico inschattingen kunnen maken.

Even heel wat anders. Snap je dat jullie super herkenbaar zijn zo op het internet en dat je voor je dochter een online archief aan het opbouwen bent dat heel makkelijk door iedereen ingezien kan worden, maar niet zo makkelijk weer te verwijderen is?

manonutjuh

Berichten: 3013
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:30

Ik snap ook niet zo goed dat je het elke keer weer op bokt zet, en dan nog wel bij horses at work. Het eindigt elke keer in dezelfde discussie.

Met bijzet eraan is hij nog stout en dan laat je haar toch daarna weer zonder bijzet rijden. Dan geef je frits toch alleen maaar weer meer ruimte om haar eraf te gooien? Ik snap het niet hoor.

_Mir
Berichten: 1362
Geregistreerd: 01-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:30

Risico's zijn er nou eenmaal altijd in het leven, maar ook ik vind dat jij als moeder hier moet beslissen. Waarom zou je in godsnaam zo'n groot risico nemen? Je hoeft maar 1 keer verkeerd te vallen je nek te breken.. zoek het toch niet op.

KSHancox Eens met je laatste zin!

Anomien

Berichten: 7404
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:33

Volgens mij is het een schreeuw om aandacht met de nodige risico’s. Anders blijf je niet posten.

Tazzey
Berichten: 9519
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:37

Ik vind dat je écht een onaanvaardbaar risico neemt. Ik sluit me aan bij Captain en Anomien.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:38

Anomien schreef:
Volgens mij is het een schreeuw om aandacht met de nodige risico’s. Anders blijf je niet posten.


Dit is nogal persoonlijk wat ook echt niet nodig is imo ....

Ts ik denk ook zeker niet dat jij haar pushed, wel dat je dochter dat andersom doet. En natuurlijk is het logisch dat ze t wil blijven proberen, kinderen zien echter het gevaar niet.

MarjanB

Berichten: 16511
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:39

Soms kunnen kinderen zelf een risico niet overzien… dan moet je als ouder gewoon de keuze maken.

Trek de anders in elk geval een air jacket aan..

boemel

Berichten: 8453
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:40

Ik sluit me ook aan bij Captain en Anoniem.

Als de pony wel braaf is bij een meer gevorderde ruiter, dan lekker wachten tot dochterlief op de brave pony gevorderd geworden is. :)

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:40

GabberGill schreef:
Om je een kijkje in mijn leven te geven,
Ik heb de grootste bonje omdat ik hem niet meer als rijpony wilde. Ze jankt omdat ze er niet op mag. Schreeuwt roept zelfs dat ze het haat dat ze er door mij niet op mag!


En? Dat is dan je reden om het toch toe te staan? Ze zal wel vaker met dingen te maken krijgen die niet mogen, kunnen ze gewoon mee om leren gaan…

Kabayo

Berichten: 14063
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Jillie en Fritsie pakken de draad weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:47

TS ik zou leren minder details op bokt te zetten die mensen verder toch niks aan gaan. Sommige zijn heel erg goed om uit elk bericht toch wel iets negatiefs te vissen

Daarnaast ben jij erbij, ken jij de pony en je kent je dochter. Wij allemaal niet

Of het verstandig is laat ik mij verder niet over uit. Ik zou het zelf wellicht ook eng vinden als mijn dochter elke rit vliegles zou hebben. Ik heb zelf een gebroken bekken gehad van een val en dat is geen pretje. Je hoeft maar net verkeerd terecht te komen... Ook ik had in een rolstoel terecht kunnen komen.

ikkedus
Berichten: 3297
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 18:58

GabberGill schreef:
ikkedus schreef:
Wil ze dan ook nog wel lekker met Sunny aan de slag of wordt die nu eventjes een beetje vergeten?

Waarom zou die vergeten worden?


Misschien omdat haar grote vriend weer terug is.
Maar dat is niet zo zo te zien en het was overigens ook niet als kritiek bedoeld hè. Ik kon het me alleen voorstellen.
Als ze op Sunny lekker aan haar rijtechniek kan werken, dan kan ze dat op Frits weer gaan inzetten en wie weet lukt het dan steeds beter.
Blijkbaar wil ze dat zelf ook(rijden op Frits), dus.
Dus zie ik daar niet zo’n probleem in. Je bent er zelf ook bij.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 19:29

Petpa schreef:
Captain schreef:
Ik heb vooral het gevoel dat jij dit heel graag wil TS, en niet je dochter. Ik zie geen gelukkig koppie, en kan me ook echt niet voorstellen dat als ze al zo vaak eraf gedonderd is ze dit wil blijven proberen.

Daarbij heb jij als moeder inderdaad dan de verplichting om haar te beschermen.
Ik begrijp echt niet dat je deze risico's blijft nemen met je dochter.


Ik volg "mijn" Fritsie al wat langer dan vandaag en heb daarom m.i. een aardig beeld van TS en haar dochter.

Frits is een dondersteen en dochterlief is een (jong) meisje met een duidelijke mening.

Dochterlief laat zich niet beïnvloeden inz Frits door haar moeder, die gaat echt niet op Frits zitten indien zij dat niet wil.

En om te stellen dat moeder risico's blijft nemen met haar dochter vind ik veel te ver gaan!


Ik reageer er niet eens meer op.

Ik zie hier dingen aangehaald worden alsof ze ieder moment dood kan gaan en het allemaal een vreselijke ramp is.

Ik lach erom joh,
Pony blij
Kind blij

Alles gaat goed en zelfs dan is het een ramp omdat ze 1x viel en heel onbenullig naast de bak.

}:0

purny

Berichten: 27532
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:33

Heel veel succes in de toekomst.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 19:38

Kabayo schreef:
TS ik zou leren minder details op bokt te zetten die mensen verder toch niks aan gaan. Sommige zijn heel erg goed om uit elk bericht toch wel iets negatiefs te vissen

Daarnaast ben jij erbij, ken jij de pony en je kent je dochter. Wij allemaal niet

Of het verstandig is laat ik mij verder niet over uit. Ik zou het zelf wellicht ook eng vinden als mijn dochter elke rit vliegles zou hebben. Ik heb zelf een gebroken bekken gehad van een val en dat is geen pretje. Je hoeft maar net verkeerd terecht te komen... Ook ik had in een rolstoel terecht kunnen komen.


Als het risico zo groot was had ik het nooit gedaan.

Ik heb de meest lelijke ongelukken meegemaakt en zelf ook een heleboel gebroken. Ik denk dat weinig mensen beseffen dat ik elke dag weer nadenk en goed relativeer of ik mijn dochter er wel of niet op kan zetten. Ook valt ze niet meer elke dag. Vandaag heeft ze een geweldige rit gemaakt met slalommen en veel figuren. Je merkt dat hij dan bezig is met haar. Dit kon ze eerst niet.

Ik heb Jill op manegeles gezet ook iets wat vele niet weten. Naast alle paarden die ik heb staan heb ik ervoor gekozen om haar ook in dit te laten groeien op een paardje wat gewoon loopt.

Er wordt dus nagedacht er wordt ontwikkelt. Er wordt bewuster met hem omgegaan in de zin dat hij een heleboel meer loopt dan voorheen en ook met meer regelmaat.

Mag hij nu nog uit zijn pannetje vliegen dan is het inderdaad helemaal klaar en is er geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dat hij nog gereden zal worden door haar.

Maar het gaat goed. We zien dit zelf, wij maken dit namelijk mee. We zien hem ook heel positief veranderen en bewerkbaar worden. Hij laat zich rijden en hij zal echt nog wel eens gek doen maar welke niet? Zelfs mijn 20 jarige doet soms raar. Zijn errortje is nu 2 seconde waarna ze hem gewoon netjes doorrijdt zonder te vallen of een hele rodeoshow neer te zetten.

Het hoeft voor niemand begrijpelijk te zijn zolang wij maar zien dat beide het prima doen. Er waren teveel mensen die het leuk vonden om ze wel te zien en daar ben ik altijd voor doorgegaan qua posten.

Voor nu is dat dan ook klaar en zal ik ook niks meer plaatsen. Puur omdat de ene die niks weet nog naardere dingen neerzet dan de ander die niks weet. Gaat het om een beetje commentaar kan ik het hebben maar we praten hier over verongelukken, nekken breken, niet nadenken, kind dwingen naar nog veel meer.

:+

Ik heb een gladde rug en sluit dit zo af zonder dat ik hier nog maar een seconde wat van of voor voel.

Wij weten hoe gelukkig zowel wij als onze paarden zijn. Daar kunnen een heleboel nog wat van leren geloof me.

Ik sluit daar ook mee af
_/-\o_
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 23-03-24 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11875
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 19:41

Er zijn situaties waarbij je je kind moet beschermen tegen onverstandige beslissingen . Dat is ook je verantwoordelijkheid als ouder.
Uit je taal en acties blijkt dat niet , TS.
Je zet zelf deze filmpjes op het internet
Fritsie is geen kinderpony. Liefde.voor dit diertje maakt blijkbaar stekeblind.

GabberGill

Berichten: 5821
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 19:47

senna21 schreef:
Er zijn situaties waarbij je je kind moet beschermen tegen onverstandige beslissingen . Dat is ook je verantwoordelijkheid als ouder.
Uit je taal en acties blijkt dat niet , TS.
Je zet zelf deze filmpjes op het internet
Fritsie is geen kinderpony. Liefde.voor dit diertje maakt blijkbaar stekeblind.

Dankjewel dat je me de definitie van een ouder uitlegt.

Zie je een negatief filmpje?

Zie je der vliegen momenteel?

Zie je der vooruitgaan?

Zie je hem koeler in zijn kop worden?


Gewoon wat random vragen.

Dankjewel voor de uitleg over mijn eigen pony *\o/*

Doubtless

Berichten: 8504
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 20:04

GabberGill schreef:
Ik zie hier dingen aangehaald worden alsof ze ieder moment dood kan gaan en het allemaal een vreselijke ramp is.

Ik lach erom joh,
Pony blij
Kind blij


Ik hoop echt voor jullie dat er nooit iets plaatsvindt waardoor je je voor je kop slaat om bovenstaande uitspraak. Dat hoop ik echt.