Rêve d'or in volle (winter)glorie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 23:27

Jessix schreef:
Ik word altijd blij van jouw rijd foto’s! Het ziet er weer super fijn uit.

:+: dankjewel. Weer een paar drukke dagen gehad. Hoop morgen weer er op te zitten. := de bak ligt nu terug iets droger als het begin van de week dus zou iets meer kunnen als het vannacht niet bij regent. :=

Cioppino
Berichten: 15
Geregistreerd: 02-04-24

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:59

heel fijn beeld om naar te kijken :j

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:17

Kun je niet een keer een blog schrijven over je manier van rijden? Dit ziet er echt heel fijn uit!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 21:40

StormMilagro schreef:
Kun je niet een keer een blog schrijven over je manier van rijden? Dit ziet er echt heel fijn uit!

Wat zou je graag willen weten?
Ik heb doorheen de tijd wel wat dingen geschreven over mijn manier van rijden maar wellicht niet heel uitgebreid?
Als je me op weg kan helpen met wat je zou willen weten dan doe ik dat graag. Ik ben altijd bang dat mensen zo iets hebben van ‘wie wil dit lezen?’ :o


Cioppino schreef:
heel fijn beeld om naar te kijken :j

Dankjewel :+:

ruitje

Berichten: 12328
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:44

Genieten weer dit! Heerlijk beeld!

neile

Berichten: 2015
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:14

Ayasha schreef:
StormMilagro schreef:
Kun je niet een keer een blog schrijven over je manier van rijden? Dit ziet er echt heel fijn uit!

Wat zou je graag willen weten?
Ik heb doorheen de tijd wel wat dingen geschreven over mijn manier van rijden maar wellicht niet heel uitgebreid?
Als je me op weg kan helpen met wat je zou willen weten dan doe ik dat graag. Ik ben altijd bang dat mensen zo iets hebben van ‘wie wil dit lezen?’ :o

Ja! Ik lees dat ook. Ik vind je altijd zo fijn rijden, ook heel fijn schrijven. Ik zou zelfs niet weten waar je moet beginnen met een blog, ik heb geen concrete vraag maar ik LEES hem. Ik heb precies zo'n merrie zoals jij en ik krijg ze momenteel niet gereden (maar dat ligt vooral aan mezelf, na een ongeluk en angst en een merrie die het niet -meer- cadeau geeft). Dus tips rond dat soort karakters zijn welkom!

Lucia88

Berichten: 532
Geregistreerd: 06-06-15

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:19

Ik reageer bijna nooit op je topics maar lees ze wel vaak, dus hier ook een voorstander voor als er iets van een blog oid komt, of gewoon een volgtopic vh rijden? :)

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 21:37

neile schreef:
Ayasha schreef:
Wat zou je graag willen weten?
Ik heb doorheen de tijd wel wat dingen geschreven over mijn manier van rijden maar wellicht niet heel uitgebreid?
Als je me op weg kan helpen met wat je zou willen weten dan doe ik dat graag. Ik ben altijd bang dat mensen zo iets hebben van ‘wie wil dit lezen?’ :o

Ja! Ik lees dat ook. Ik vind je altijd zo fijn rijden, ook heel fijn schrijven. Ik zou zelfs niet weten waar je moet beginnen met een blog, ik heb geen concrete vraag maar ik LEES hem. Ik heb precies zo'n merrie zoals jij en ik krijg ze momenteel niet gereden (maar dat ligt vooral aan mezelf, na een ongeluk en angst en een merrie die het niet -meer- cadeau geeft). Dus tips rond dat soort karakters zijn welkom!

Ja helemaal mee eens! En ik ben ook heel benieuwd naar hoe je opbouwt tot hier, de nageeflijkheid echt vanuit ontspanning krijgen, zoals het eigenlijk ook hoort. Ontspanning van kaak en nek, maar ook in de rest van het lichaam.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-24 22:28

Ik ga even nadenken over hoe het goed neer te schrijven. Voor mij is dit een vanzelfsprekend proces in die zin: ik moet zorgen dat ik het neer schrijf zoals ik het ook echt stap voor stap doe. Dus het is even mijn intuïtie omzetten naar taal zeg maar. :D

Hey valt mee dat ik dit jaar haar zoon ga zadelmak maken dus dat ik er sowieso terug bewuster mee om moet gaan. :D

Het fijne is dat ik twee totaal tegenovergestelde paarden heb waarover ik vrijuit kan schrijven (paarden van anderen moet je soms toch wat voorzichtiger mee zijn kwa schrijven.)
Sam en Rêve zijn zowel kwa voorkeurshouding als spannings-level compleet tegenovergesteld. Dus daar kan ik ook wel gebruik van maken zodat iedereen zijn ‘tussen in’ paard ook ergens kan plaatsen. :)

Maar maak jezelf ook niet gek. Ik doe echt niets uitzonderlijk of speciaal dus verwacht geen unieke revolutionaire methode. := ik werk wel heel lang aan de basis maar mijn ‘basis’ is denk ik wat uitgebreider in die zin dat ik om maar wat te noemen zijgangen al vroeg gebruik als middel. Niet als doel.

Eigenlijk is het een samenraapsel van alle dingen die voor mij werkten die ik van verschillende trainers geleerd heb. Elke trainer die me ooit les gegeven heeft ben ik ook nog steeds dankbaar voor diens bijdrage ook al is het resultaat wellicht niet wat ze zelf in gedachten hadden. Zowel Rêve als Sam zouden op de ‘tegen de hand op rijden’ manier veel moeilijker geweest zijn en ik durf zelfs stellen dat Sam nooit verder dan zadelmak geraakt zou worden zonder al die bijdragen.

En nu heb ik het geluk een trainer die gewoon werkt met hoe ik rijd. Hij wil mij en mijn
Paarden niet in een vormpje duwen, hij zegt wat hij graag zou willen zien (alsin: meer buiging, meer verzamelen, hoe ik iets in een proef kan opvangen.) maar hoe ik dat resultaat bewerkstellig. Dus welke hulpen enz. Dat ligt geheel bij mij tenzij het iets is wat zo ver boven mijn niveau is dat ik een ‘plattegrond’ nodig heb en dat is dan ook wat ik krijg. ‘Je kan het zo, zo, zo of zo doen.’ En afhankelijk van wat de beste reactie geeft passen we verder aan aan míjn rijstijl.
Zo iemand terug vinden wordt aards moeilijk

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:45

Ik houd ook van jouw manier van rijden lekker van de hand af, laat ze zelf de aanleuning maar een beetje opzoeken. Ik rij zelf ook wel, met als resultaat als iemand op 1 van mijn paarden stapte en veel teugels nam dat ze daar best heftig op reageerden evenals vlug aan het been, vroeger met mijn wedstrijdpaard kon ik echt niemand erop zetten zonder de boodschap NIET KLEMMEN! want dan ging ie heel hard, maar als je gewoon rustig ging zitten lichte hulpen gaf was ie doodbraaf en heel fijn te rijden.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 22:23

Mer1980 schreef:
Ik houd ook van jouw manier van rijden lekker van de hand af, laat ze zelf de aanleuning maar een beetje opzoeken. Ik rij zelf ook wel, met als resultaat als iemand op 1 van mijn paarden stapte en veel teugels nam dat ze daar best heftig op reageerden evenals vlug aan het been, vroeger met mijn wedstrijdpaard kon ik echt niemand erop zetten zonder de boodschap NIET KLEMMEN! want dan ging ie heel hard, maar als je gewoon rustig ging zitten lichte hulpen gaf was ie doodbraaf en heel fijn te rijden.

Dat is met mijn paarden ook wel. Het eerste wat ik áltijd zeg is ‘lichter. Aanraken is genoeg.’ :o
Zelfs met mijn eerste merrie waarbij ik nooit bereikt heb wat ik nu klaar krijg kwa lichtheid was er een ruiter die bekend stond om zijn lichte hulpen tot hij op Pretty ging voor een prijsuitreiking om zijn eigen jonge paard niet over de rooie te hebben (die moest nog een proef lopen en eerste wedstrijd, weet nog steeds niet waarom die prijsuitreiking zo raar gepland was maar oké.)

Pretty weigerde eerst vooruit te gaan en dreigde met steigeren dus ik zeg ‘losser vanvoor’ en daarop bleek dat ie ook iets te veel been gaf want zodra hij dat deed sprong ze in galop met duidelijke verwarring. Ze stond drie passen verder even bruusk (en geërgerd) weer stil en ruiter in kwestie mompelde iets van ‘hoe krijg je dat paard in vredesnaam gereden…?’

Heb toen gezegd: ‘denk stereotype western en komt wel goed.’ En dat werkte voldoende voor de prijsuitreiking al heb ik haar wel vast gehouden tot ze mochten vertrekken. _O-

Dit alles terwijl hij haar kwam vragen omdat Pret in de prijsuitreiking altijd een doodbraaf paard was. _O- alle andere momenten niet maar heb nooit een bravere gehad in de prijsuitreiking.

Mer1980

Berichten: 18857
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 22:37

Hahahahahahaha ik zie het al helemaal voor me (beelddenker).

Ayasha
Blogger

Berichten: 57961
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 22:44

Stel je dan maar een merrie voor die heel expressief was en echt stereotype beledigde merrie als iemand iets deed wat in haar mening niet klopte. :+

Ik ben nog steeds niet helemaal zeker waarom ik met die merrie gefokt heb. _O-

GabberGill

Berichten: 5798
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Rêve d'or in volle (winter)glorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:44

Ziet er weer heerlijk uit!

Je weet dat ik fan ben omdat we eigenlijk vrijwel dezelfde manier hebben.

Superleuk dier ook zeg!