Schrijven met mensen in de gevangenis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 12:34

Dus, dit is de brief zoals Jesse hem naar mij gestuurd heeft. Hij heeft een heel erg leesbaar handschrift. Ik realiseer me dat hij niet heel veel over zichzelf verteld, maar ik lees eigenlijk vooral dat hij gewoon wil kletsen met iemand :). Dus, als er iemand geïnteresseerd is, dan kan ik een PBtje met het adres sturen.

Ik vind het wel belangrijk dat wie Jesse gaat schrijven écht de intentie heeft om vol te houden: dit is een goede vriend van Adrian en daar til ik zwaar aan :) . No pressure XD

edit: als iemand de brief wil lezen, en Jesse wil zien, dan mag je me een PBtje sturen :)
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 10-02-19 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

smurfje

Berichten: 2580
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:34

Edit,

Dat is een zeer nette brief. Ook een beste brief voor de eerste keer.

Ik ga je even een pbtje doen

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:43

purny schreef:
MarcoBorsato schreef:
Hoe knap is ie?

Doet dat er iets aan toe?


Tuurlijk.

smurfje schreef:
Edit,

Dat is een zeer nette brief. Ook een beste brief voor de eerste keer.

Ik ga je even een pbtje doen


Ohhh zou echt tof zijn als je hem schrijft, ik zit op het moment in een verkeerde state of mind...

Anoniem

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 12:48

Hij is zelf zeer voorzichtig, maar jij smijt wel even zijn brief én foto op het internet.
Niet oké. :n

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 12:49

Anoniem schreef:
Hij is zelf zeer voorzichtig, maar jij smijt wel even zijn brief én foto op het internet.
Niet oké. :n


Die foto komt gewoon van het internet, de foto die hij me gestuurd heeft heb ik niet ingescand.

Maar je hebt wel gelijk, ik zal dit even anders doen

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 16:47

Jesse update: Ik ga heel even wachten met zijn adres verder uitdelen. Ik heb hem nu gekoppeld aan een goede vriendin van me, en aan 2 mensen via het topic. Anders wordt het misschien een beetje overweldigend :)

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 20:58

Is er misschien iemand die me wilt helpen bij het kiezen van een persoon? Ik vind het echt super moeilijk om er tussen al die profielen iemand uit te pikken
Laatst bijgewerkt door Hawkeye op 10-02-19 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-19 20:59

Ik wil je wel helpen hoor :). Als je hulp van mij wil, stuur je me dan een PBtje met wat je ongeveer zoekt?

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:03

Vjestagirl schreef:
Ik wil je wel helpen hoor :). Als je hulp van mij wil, stuur je me dan een PBtje met wat je ongeveer zoekt?


Dankjewel!! Ik stuur een PB’tje :)

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:07

Ik lees al een ruime tijd mee in dit topic en vind het een ontzettend goed initiatief! Heb al meerdere malen op de sites rond gekeken en zou graag zelf ook een brief schrijven. Het enige waar ik tegenaan loop, is dat ik zelf nét ( eind januari ) 18 ben geworden en bang ben dat het contact verkeerd wordt op gevat / in verkeerde handen komt, of dat ik niet serieus genomen wordt. Heeft iemand nog tips en of ideeen hoe ik dit het beste kan aan pakken?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 15:12

Lisa_WB schreef:
Ik lees al een ruime tijd mee in dit topic en vind het een ontzettend goed initiatief! Heb al meerdere malen op de sites rond gekeken en zou graag zelf ook een brief schrijven. Het enige waar ik tegenaan loop, is dat ik zelf nét ( eind januari ) 18 ben geworden en bang ben dat het contact verkeerd wordt op gevat / in verkeerde handen komt, of dat ik niet serieus genomen wordt. Heeft iemand nog tips en of ideeen hoe ik dit het beste kan aan pakken?


Iemand zoeken wiens leeftijd dicht bij jou eigen leeftijd ligt (vind ik sowieso wel een aanrader trouwens). En hoe bedoel je in verkeerde handen komt? Je kunt altijd stoppen met schrijven. Als je ineens brieven krijgt van iemand naar wie jij niet geschreven hebt kun je via de gevangenis zorgen dat die persoon jou niet meer kan schrijven.

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:21

Vjestagirl schreef:
Lisa_WB schreef:
Ik lees al een ruime tijd mee in dit topic en vind het een ontzettend goed initiatief! Heb al meerdere malen op de sites rond gekeken en zou graag zelf ook een brief schrijven. Het enige waar ik tegenaan loop, is dat ik zelf nét ( eind januari ) 18 ben geworden en bang ben dat het contact verkeerd wordt op gevat / in verkeerde handen komt, of dat ik niet serieus genomen wordt. Heeft iemand nog tips en of ideeen hoe ik dit het beste kan aan pakken?


Iemand zoeken wiens leeftijd dicht bij jou eigen leeftijd ligt (vind ik sowieso wel een aanrader trouwens). En hoe bedoel je in verkeerde handen komt? Je kunt altijd stoppen met schrijven. Als je ineens brieven krijgt van iemand naar wie jij niet geschreven hebt kun je via de gevangenis zorgen dat die persoon jou niet meer kan schrijven.



Bedankt voor je reactie! Ik bedoel meer dat die gene het verkeerd als in seksueel / relatie op vat, en dat is absoluut niet mijn intentie.

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:28

Lisa_WB schreef:
Bedankt voor je reactie! Ik bedoel meer dat die gene het verkeerd als in seksueel / relatie op vat, en dat is absoluut niet mijn intentie.


Ik heb daar ook schrik voor eigenlijk, maar ik heb me erover gezet en ik ga nu toch schrijven :) ik ben 21 trouwens.

Je weet pas hoe het is als je het probeert. Daar hou ik me aan vast :)

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:45

Dat word vaak uiteindelijk toch voorgesteld
Je kan bv ook een soldaat schrijven meschien geeft dat je een wat veiliger gevoel?

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 18:26

shilady schreef:
Dat word vaak uiteindelijk toch voorgesteld
Je kan bv ook een soldaat schrijven meschien geeft dat je een wat veiliger gevoel?


oh oke. daar heb ik ook over na gedacht, maar zij zoeken toch vaker echt 'steun', en ik ook daar twijfel ik een beetje aan ivm mijn leeftijd

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-19 19:03

Je kunt altijd gewoon vertellen dat je geen relatie zoekt als iemand je seksueel / verliefd benaderd?

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 19:12

Ik kreeg net een verzoek via getting out. Weet alleen niet goed hoe dit werkt

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 20:30

BaBritFre schreef:
Lisa_WB schreef:
Bedankt voor je reactie! Ik bedoel meer dat die gene het verkeerd als in seksueel / relatie op vat, en dat is absoluut niet mijn intentie.


Ik heb daar ook schrik voor eigenlijk, maar ik heb me erover gezet en ik ga nu toch schrijven :) ik ben 21 trouwens.

Je weet pas hoe het is als je het probeert. Daar hou ik me aan vast :)

Ik heb daarom heel bewust een profiel gekozen waarin hij schreef dat hij alleen op zoek is naar vriendschap.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 00:23

Lisa_WB schreef:
shilady schreef:
Dat word vaak uiteindelijk toch voorgesteld
Je kan bv ook een soldaat schrijven meschien geeft dat je een wat veiliger gevoel?


oh oke. daar heb ik ook over na gedacht, maar zij zoeken toch vaker echt 'steun', en ik ook daar twijfel ik een beetje aan ivm mijn leeftijd


Ja klopt
Dan kan je het meschien beter niet doen als je al zoveel twijffel heb. Ik heb helaas gehad dat toen ik iemand afwees hij me nog heel lang bleef stalken met brieven..proberen door te drammen om toch een relatie te krijgen. Dusja .. lees het topic eens wat meer door dan zie je dat meerdere een man hebben moeten afwijzen. Opzich is het niet erg om nee te zeggen geen interesse maar vaak daarna is je band toch anders of kapot omdat ze zich afgewezen en gekwetst voelen

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 16:04

Mijn eerste brieven zijn gepost *\o/*

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 16:16

Wat goed. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt

Lisa_WB

Berichten: 820
Geregistreerd: 07-06-13
Woonplaats: Oss

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:33

Ik heb besloten ook te gaan schrijven, ik zet er duidelijk in dat ik niet op zoek ben naar een relatie, maar naar een vriendschap. Nu nog even kijken wie ik precies ga schrijven en hoe het precies zit, lastig!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 01:58

Het aller belangrijkste is dat je overal je naam en zijn naam & nummer op zet. Zelf heb ik een format gemaakt voor een koptekst in word.
- Op de eerste pagina staat links groot zijn naam, nummer en adres, rechts staat klein mijn naam en adres. Daaronder komt de datum en de hoeveelste brief het is. Onderaan de pagina staat Pagina 1 van 4 (bijvoorbeeld).
- Op iedere volgende pagina staat alle informatie die op de eerste pagina ook staat (minus de datum en de hoeveelste brief het is) maar dan in het grijs gedrukt.
- Op de envelop staat op de normale plek zijn adres, en dan links bovenin "from" en dan weer mijn naam en adres.
Ik probeer echt koste wat kost te voorkomen dat er brieven kwijtraken, of misschien pagina's van brieven kwijtraken. Vaak krijgen ze post ook niet als het niet 100% correct geadresseerd is, of als er niet op staat van wie het is.

carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Schrijven met mensen in de gevangenis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 07:52

Ik wil ook best graag terug beginnen schrijven, heb een poosje met 2 gevangenen geschreven, maar zijn beide vrijgekomen en helaas niets meer gehoord achteraf, wat volledig hun keuze is natuurlijk.
Alleen zo moeilijk kiezen.

shilady

Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 08:33

Lisa_wb

Schrijf iemand die gewoon ook duidelijk in zn profiel heeft dat hij of zij vriendschap zoekt.
Je kan eventueel ook een vrouw schrijven