Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:09

Hier ook iemand die eenzaam is, ik moet wel zeggen dat het sinds vorig jaar wat meer in het nieuws gebracht is en daardoor ook voor jongeren volgens mij makkelijker bespreekbaar is geworden.
Zelf heb ik een angststoornis wat me dus heel erg beperkt in veel dingen maar wat ook dat gevoel van alleen zijn alleen maar benadrukt in de zin van "ze vinden me niet leuk".


Ik merk het nu vooral dat ik heel graag wil delen dat ik mijn diploma heb gehaald, ik ben sinds het vmbo (12 jaar geleden) zoekend geweest naar wat ik wou, 3 gefaalde opleidingen, 7 jaar thuis gezeten en vorig jaar September een verkortte opleiding gaan doen, die ik nu dus Maandag heb gehaald, ik wil alleen maar leuke dingen, positiviteit, feest en alles om me heen nu maar ik zit alleen hoor eigenlijk niks van niemand, zou vorige week met een vriendin misschien naar de kermis met haar kleine er bij, ze zou het overleggen maar nooit meer wat gehoord met als resultaat dat ik voor het eerst in jaren niet eens naar de kermis geweest ben wat ik graag had gewild.
Dusja dat ben ik :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:36

http://www.rolloverbronckhorst.nl

Komende drie dagen hang ik hier rond met scootmobiel dit keer. Geen zin in rolstoel en geduwd worden. Maar drie dagen per jaar maar voor veel oudjes is dit het enige uitje van het jaar. En sommigen doen net als ik al nagenoeg alle edities mee. Ben als deelnemer weer de jongste denk ik maar de duwers en organisatie zijn een mooie gezellige mix van leeftijden. Moet wel eindje rijden maar ervoor over

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 18:11

Sabri schreef:
Juut schreef:
Mensen die vrijblijvend een bordenspel avond omgeving Nijmegen leuk vinden: er passen 5 in mijn huisje, ik bijt niet en mijn kat is het meest verlegen van iedereen. Level 40 bijna bereikt, maar nog geen wrat op mn neus of opstijgende bezem :)
Nul verwachting, gewoon leuk. Toilet is tussen huiskamer en uitgang, dus je kunt vluchten :P

Hier sinds twee weken level 40.., maar nog geen wrat op mijn neus! :o Lijkt me leuk een spelletjes bijeenkomst.Ik woon niet echt in de buurt maar ken Nijmegen wel, heb daar ook gewoond, dus als het niet al te laat word wil ik wel graag meedoen!


ouzzie schreef:
Heel herkenbaar allemaal. Door ziekte (Lyme) thuis komen te zitten en beperkt geworden. Echt eenzaam voel ik mijn eigen niet maar het wereldje wordt wel erg klein zeker ook omdat ik qua vervoer beperkt ben. Ik kom uit het westen maar woon al jaren met veel plezier in het Land van Maas en Waal. Vind het erg leuk om een terrasje te pikken, lunchen ed . *\o/* *\o/*


Zin om met zn 3en wat te plannen?

xRaisin

Berichten: 1755
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:40

Opvallend dat zo veel mensen er mee zitten! Zelf herken ik het ook. Ik heb wel een hele leuke vrienden groep, waar ik veel mee onderneem, maar die wonen allemaal ver weg.

Sinds ik in Arnhem ben gaan werken en daarvoor die richting op verhuisd ben, ben ik wel veel van de één op één vriendschappen verloren. Het bleek toch 'uit het oog, uit het hart'. En dat waren juist van die vriendschappen met wie je even wat gaat drinken, even snel naar de stad en dat mis ik wel soms.
Voor de vrienden die ver weg wonen, is het zo lastig om iets te plannen soms, omdat je er met de reistijd erbij een hele dag voor uit moet trekken.
En op mijn werk kom ik ook niet veel mensen van mijn leeftijd tegen, dus dat is ook wel jammer.

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 19:46

Fleury schreef:
justdiesel schreef:
Herkenbaar topic, hier ook eigenlijk best eenzaam.
Ik dacht bij mijn vorige werk een paar vriendinnen te hebben die collega's waren, helaas is uit het oog ook inderdaad uit het hart.
Hoor of zie nooit meer iets van geen eentje, alleen als ik zelf eerst iets stuur.
Van tevoren was het nog we gaan je zo missen en we houden contact, blijkt allemaal bla bla bla te zijn....
Ik ben te verlegen en onzeker om zomaar nieuwe vriendschappen aan te gaan.
Het is wel een schrale troost te lezen dat ik niet de enige ben.


Heel herkenbaar. Ik had echt goede contacten op mijn werk waar ik best veel mee besprak. Je ziet je collega's natuurlijk veel meer dan vriendinnen. Maar toen werd ik ziek en in het begin kwamen er nog wel mensen langs maar nu het langer duurt hoor ik niets meer.
Dat besef kwam vrijdag echt aan toen een collega langs kwam en toen ze weg ging dacht ik echt;ik ga niets meer horen van hun. Maar ik moet dat proberen los te laten, hoe moeilijk dat ook is.

Ik kom trouwens uit omgeving Eindhoven maar volgens mij ben ik nog niemand uit deze regio tegen gekomen?


Klote is dat he....
Ik merk dat ik nu bij mijn nieuwe collega's afstand hou, op het werk is het heel gezellig hoor maar ik hou het ook daar bij.
Heeft toch geen zin denk ik dan.
Ik ben ook uit omgeving Eindhoven maar volgens mij zijn we de enige in dit topic :D

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:14

hier nog eentje ..
voel me vaak eenzaam en verwege mn berperking leg moeilijk contact aan
Toch probeer ik altijd positief te blijven en dingen te ondernemen..

ouzzie
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:39

Zin om met zn 3en wat te plannen?

Ja, Leuk. Ik ben er wel voor in ....

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:03

Wat een herkenning hier. En wat erg dat zoveel mensen zich zo eenzaam voelen.

Dikke knuffel

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:38

Hier iemand die vaak eenzaam is en momenteel steun kan gebruiken.

Na een moeizame relatie vol agressie en verslaving van zijn kant veel vrienden kwijt geraakt. De mensen die er nog zijn hebben het druk en een gezin dus vaak geen tijd.

Ik woon omgeving den Bosch maar kan overal heen .

Sta voor veel open al is het alleen maar praten / appen of steunen . Afspreken is helemaal fijn.

ouzzie
Berichten: 78
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:23

Vp horse je bent altijd welkom

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:29

justdiesel schreef:
Klote is dat he....
Ik merk dat ik nu bij mijn nieuwe collega's afstand hou, op het werk is het heel gezellig hoor maar ik hou het ook daar bij.
Heeft toch geen zin denk ik dan.
Ik ben ook uit omgeving Eindhoven maar volgens mij zijn we de enige in dit topic :D


Ik ben ook van Eindhoven :)
Als iemand wat leuks wilt doen met z'n 2en of meer lijkt me wel leuk!

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:30

Eindhoven is een half uurtje rijden voor mij maar dat heb ik er wel voor over

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:12

Jeej wat veel mensen die zich (best) alleen voelen.
In theorie ben ik dat eigenlijk ook, maar voel ik me echt alleen.... Soms.
Contact met familie is er al een tijd niet meer.
Ik kan heel erg goed alleen zijn, vind het vaak eigenlijk ook heerlijk, gewoon mijn eigen ding doen, geen verantwoording af moeten leggen gaan en staan waar en wanneer ik dat wil.
Maar jah soms voel ik me ook zeker wel echt alleen. Hoe het eigenlijk echt gekomen is....
Een aantal jaar terug ben ik ziek geweest en moest ik toen ruim 3,5 maand ziek thuis zitten, op dat moment was ik nog wel erg actief op bijv facebook. In de 3,5 maand heb ik eigenlijk niemand gezien die eens uit zich zelf langs kwam, jah 1 keer is er iemand geweest, omdat ik wat geergert had gereageerd op een berichtje van diegene. Na die periode ging ik weer aan het werk en bestond ik ook op eens weer voor mensen. En toen ben ik eens gaan nadenken.
Eind 2016 heb ik dit plaatje op facebook gezet....

Afbeelding

Natuurlijk kwam daar weinig/ geen reactie op, maar ik ben me er wel aan gaan houden. Ik ben gewoon gaan wachten totdat iemand mij nu eens zou bellen of iets. Maar je raad het vast wel het bleef wel heeel erg stil. Ik had een vriendin waarmee we wel eens samen wat gingen doen, maar eigenlijk kwam het altijd van mijn kant ( blijkt nu). Ik ben daar ook mee gestopt gewoon om te kijken hoelang of het zou duren, maar jah tot nu toe niks meer gehoord.
In de zomer van 2017 ben ik helemaal gestopt met sociaal media, ik heb echt zoiets van als mensen iets van me willen weten dan bellen of appen ze maar, hebben ze iets belangrijks te vertellen, dan weten de meeste me ook te vinden. Heerlijk vind ik dat, wat een rust en wat een tijd houd je over zonder facebook.
Dat plaatje heb ik ook als mijn whatsapp plaatje, maar het valt niet op geloof ik :=
Tot vorig jaar ging ik met regelmaat met iemand een dagje weg, maar daar hoor ik nu ook niks meer van. Maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg :o Ik ben heel streng aan het sparen en zulke uitstapjes kosten me vaak toch wel wat geld, en dat geld stort ik nu veel liever op mijn spaarrekening :o Dus dat ligt ook wel een beetje aan mezelf.
Maar ik ga met regelmaat wel een dagje weg hoor, dan wel alleen, en jah dat vind ik heerlijk.
Dus jah ik ben wel alleen vind het meestal ook heerlijk, maar soms heb ik zeker wel mijn eenzame momenten.

miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:23

BlackClaw schreef:
justdiesel schreef:
Klote is dat he....
Ik merk dat ik nu bij mijn nieuwe collega's afstand hou, op het werk is het heel gezellig hoor maar ik hou het ook daar bij.
Heeft toch geen zin denk ik dan.
Ik ben ook uit omgeving Eindhoven maar volgens mij zijn we de enige in dit topic :D


Ik ben ook van Eindhoven :)
Als iemand wat leuks wilt doen met z'n 2en of meer lijkt me wel leuk!


eindhoven is voor mij ook te doen kom uit venlo dus is met trein half uurtje..:) lijkt me leuk om wat te ondernemen met wat mensen

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:34

Hoii kom ook eens binnenvallen hihi.

2 en half jaar geleden kreeg ik een ernstige ongeluk met mn paard daarna omdat door mn beperking NAH niet vaak kon afspreken en niemand begreep me dus veel vrienden kwijt geraakt. 2 en half jaar later heb ik bekend dat ik een ernstige angst stoornis heb daarvoor ben ik nu in therapie. Ook heb ik 0 vertrouwen in mensen en daardoor altijd eenzaam. Ben veel met mn paard en dat is het ook wel. Ik kan op dit moment ook niet werken dus mn leven is aardig saai. Ben sinds kort het vloggen aan het oppakken omdat ik het leuk vind om te doen. Maar eenzaamheid is en blijft lastig. En ook als je 0 vertrouwen heb in mensen omdat ik zo veel ben gebruikt en in de steek gelaten dat ik niemand meer kan en durf te vertrouwen. Blijft altijd lastig.. Zou graag weer nieuwe vriendinnen willen maargoed dat is altijd lastig want kom vrijwel nergens alleen mn paard.

Vragen mogen jullie altijd stellen

Luxorvalkje
Berichten: 1937
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:47

Ik houd me ook aanbevolen.

Ik kom uit den Bosch, net als viphorse.
Eindhoven is vlakbij.

BlackClaw

Berichten: 624
Geregistreerd: 01-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:02

sanso schreef:
Eindhoven is een half uurtje rijden voor mij maar dat heb ik er wel voor over


miszblueeyes schreef:
eindhoven is voor mij ook te doen kom uit venlo dus is met trein half uurtje..:) lijkt me leuk om wat te ondernemen met wat mensen


Misschien kunnen we een app groep maken? Als we nummers delen dan wil ik 'm wel opzetten!

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:17

Wat een fijn topic.
Ik ben zo blij met bokt. Ben al een aantal keren verhuisd en dat doet je vriendenclubje ook geen goed...
Van Breda naar Vleuten naar Ommen naar Ede naar Huizen.... niet echt bij elkaar in de buurt.
Maar ik maak vaak bokttopics voor meetings. Daar zijn vriendschappen uit voorgekomen en mensen waar je gewoon af en toe wat mee afspreekt.

Heb morgen een Bbq/karaoke meeting bij mij thuis gepland. Dus als er nog iemand wil aansluiten.. feel free!

Anoniem

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:28

Misschien ben ik heel erg een sfeer verpester nu forgive me, maar is het een idee als afspreken en dat soort dingen misschien via pb besproken kunnen worden of in een ander topic? Ik vind het mooi om te zien wat er ontstaat, maar mijn gevoel van eenzaamheid word er niet bepaald beter op als ik een en al lees laten we afspreken. Dacht dat dit topic meer bedoeld was voor het delen van je verhaal en misschien tips uitwisselen, tuurlijk dacht ik ook misschien leuk met lotgenoten maar ik zie nu meer berichten over afspreken met mensen die in dezelfde omgeving wonen, groepsapps enz dan over elkaar in het algemeen ondersteunen.
Voor mij werkt dit topic eerder tegenovergesteld dan wat het idee er achter was denk ik nu :x

viphorse

Berichten: 1509
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:28

Luxorvalkje schreef:
Ik houd me ook aanbevolen.

Ik kom uit den Bosch, net als viphorse.
Eindhoven is vlakbij.



Mocht je leuk vinden ....pb maar

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:58

Vind het wel leuk in een groepsapp te zitten alleen in woon in Hoorn Noord-Holland beetje uit de richting

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 13:46

Tja ik weet nog goed hoe blij ik was dat mijn vriendin eens een keer uit zichzelf belde. Ik was helemaal verbaasd en blij verrast: ze belt mij een keer, wat lief! Bleek dat ze belde omdat ze iets van me nodig had. Oké, ik had het kunnen weten, ik was meteen teleurgesteld.
Pas jaren later is de vriendschap echt voorbij gegaan toen ik klaar was met het eenrichtingsverkeer.

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:22

Als ik dat zo lees, is dat eenrichtingsverkeer wel een veel voorkomend iets.
Zelf heb ik ook het idee dat mensen er maar van uit gaan dat je dingen via facebook of iets mee krijgt en dat mensen dan zo toch van alles op de hoogte zijn.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:34

Ik vind het mooi om te lezen dat hier mogelijk leuke contacten uit komen <3
Zelf ben ik misschien een geval apart, maar ik ben niet eenzaam en toch voel ik mij vaak eenzaam in een grote groep (wat helemaal niet nodig is).
Als ik alleen-alleen ben vind ik het juist heerlijk, heb ook echt regelmatig me-time nodig en ben ook al twee keer alleen op vakantie geweest + 3 maanden gewerkt in het buitenland alleen.
Maar als ik met een grote groep mensen ben en ik sta soms even alleen (gewoon, omdat dat zo uit komt - wordt door niemand iets mee bedoeld) dan kan ik mij wel even heel eenzaam voelen :+

Suzanne F.

Berichten: 49215
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:54

meniekske schreef:
Als ik dat zo lees, is dat eenrichtingsverkeer wel een veel voorkomend iets.
Zelf heb ik ook het idee dat mensen er maar van uit gaan dat je dingen via facebook of iets mee krijgt en dat mensen dan zo toch van alles op de hoogte zijn.


Nou als je zelfs via via moet horen dat ze zwanger is dan gaat dat voor mij een stap te ver. Dan is de verwachting van de vriendschap gewoon anders. Dan moet je gewoon afscheid nemen en dat heb ik toen ook gedaan, al vond ik het wel heel erg. Het is eigenlijk een soort onbeantwoorde liefde maar dan anders. Je wilt een bepaalde vriendschap waar de ander blijkbaar anders over denkt. Dit is de loop van jaren zo gegroeid, je kan gewoon uit elkaar groeien zo. Heel jammer.