Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5744
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:13

Vinted maakt het verzendlabel normaal gesproken aan, op basis van jou ingevulde gegevens.

pmarena

Berichten: 48084
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:20

Het zal wel schelen per pakketdienst wat onder "groot" valt zeker. Net zoals een klein pakje via PostNL door de brievenbus moet passen en via anderen een pakje mag zijn....

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:21

Het ligt eraan welke verzendopties jij allemaal beschikbaar hebt laten staan voor de verkoop. De grootste maten bij de Vinted labels zijn bij Homerr 40x25x15cm en maximaal 2kg, bij DPD 100x50x50cm en maximaal 2kg, bij DHL 120x60x60cm en 2kg, bij Mondial Relay L+B+H kleiner dan 150cm en 2kg, en bij PostNL ook maar 100x50x50cm en 2kg. Bij dit soort dingen moet je hem idd op aangepaste verzending zetten en dan zelf kijken wat de kosten bij de vervoerder zijn en die invoeren.

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:22

Kijk maar eens bij "lees meer over maten en prijzen" onder de pakketgrootte van je items. Ook een groot pakket gaat maar t/m 2 kg, voor zwaardere items moet je aangepaste verzending doen.
Dit zijn de tarieven naar Frankrijk bij Post.nl
Afbeelding

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 07:13

Is postNL wel een optie via Vinted? Ik heb dat helemaal niet bij de opties staat die ik als verkoper aan kan vinken..

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:26

Het staat er bij mij automatisch tussen maar ik kan hem niet aan- of uitzetten. Zou hem liever uitzetten want je hebt dat extra kleine formaat bij klein waar veel niet in past wat wel in de kleine formaten van andere vervoerders past + je moet het pakketlabel als verkoper voorschieten. Heb gelukkig nog niemand gehad die postnl koos :')

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:02

Wat vies, Nadia!
Volgens mij kun je PostNL ook niet uitzetten. De rest wel.

Hier weer 2 dingetjes verkocht. Eigenlijk nog 1, maar daar wacht ik nog op de betaling.

MuSLi

Berichten: 5240
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 11:26

Ik heb de afgelopen tijd helaas vaak dat ik iets koop en dat mensen het dan niet verzenden. Vinted regelt dat allemaal netjes, maar ik vind het gewoon irritant. Ik koop het, omdat ik het wil hebben |o 8)7

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:28

MuSLi schreef:
Ik heb de afgelopen tijd helaas vaak dat ik iets koop en dat mensen het dan niet verzenden. Vinted regelt dat allemaal netjes, maar ik vind het gewoon irritant. Ik koop het, omdat ik het wil hebben |o 8)7



Ja herkenbaar, spullen gekocht en dan 0 antwoord van de verkoper. Zelfs wanneer verkoper nog gewoon online komt.. Je krijgt je geld wel terug. Maar zo heb ik dus al een negatieve review omdat ik een bestelling moet annuleren.


Ik heb nu ook een pakketje opgestuurd naar frankrijk (nieuwwaarde < 600,- maar via Vinted voor 100,- verkocht). Dit is al heel lang onderweg, staat nu een melding bij: Als het xx datum niet is aangekomen krijgt u 25,- vergoed...
Beter dan niks natuurlijk maar met een nieuwwaarde van 600,- baal ik toch flink dat het verdwijnt en ik er 25,- aan over hou, hebben jullie dit al ooit meegemaakt? Is via MondaiL (D)Relay verzonden.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:41

Ik heb er nu 1, pakje ligt al een week bij afhaalpunt, bericht gestuurd, ze zou dan gister gaan. Heeft ze niet gedaan, kreeg nu bericht van haar dat ze het dan zaterdag gaat ophalen..

Dan hoop ik maar dat het nog niet retour is -O-

Anoniem

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:47

Ik had gisteren ook iemand die het nog net op de valreep is gaan ophalen...

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:50

renee16 schreef:
MuSLi schreef:
Ik heb de afgelopen tijd helaas vaak dat ik iets koop en dat mensen het dan niet verzenden. Vinted regelt dat allemaal netjes, maar ik vind het gewoon irritant. Ik koop het, omdat ik het wil hebben |o 8)7



Ja herkenbaar, spullen gekocht en dan 0 antwoord van de verkoper. Zelfs wanneer verkoper nog gewoon online komt.. Je krijgt je geld wel terug. Maar zo heb ik dus al een negatieve review omdat ik een bestelling moet annuleren.


Ik heb nu ook een pakketje opgestuurd naar frankrijk (nieuwwaarde < 600,- maar via Vinted voor 100,- verkocht). Dit is al heel lang onderweg, staat nu een melding bij: Als het xx datum niet is aangekomen krijgt u 25,- vergoed...
Beter dan niks natuurlijk maar met een nieuwwaarde van 600,- baal ik toch flink dat het verdwijnt en ik er 25,- aan over hou, hebben jullie dit al ooit meegemaakt? Is via MondaiL (D)Relay verzonden.


Dat is zuur. Ik vind €25 ook wel erg mager, heb even de voorwaarden van MR opgezocht.

In geval van verlies van het pakket of van vastgestelde beschadiging, zal MONDIAL RELAY aan de Klant een forfaitaire schadevergoeding betalen van € 25,- incl. btw per pakket (inclusief verzendkosten). Deze schadevergoeding wordt toegekend mits de voorwaarden voor het aanbieden van pakketten, de beperkingen voor het aannemen van pakketten en de best practice-regels voor verpakking nageleefd zijn.

MONDIAL RELAY biedt aan de Klant 5 optionele verzekeringsniveaus aan (N1 tot N5) waarbij een forfaitaire schadevergoeding tot € 500,- mogelijk is (zie de website).

Daarom verzend ik het liefst aangepast en dan verzekerd bij items waarvan ik het aankoopbewijs nog heb. Maar ja, dan komen de Fransen met tig berichten dat ze de verzending zo duur vinden.

Pantykous

Berichten: 10484
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:15

Ik heb via Mondial de laatste weken alleen maar zulke berichten maar alles komt aan :j

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:52

renee16 schreef:
MuSLi schreef:
Ik heb de afgelopen tijd helaas vaak dat ik iets koop en dat mensen het dan niet verzenden. Vinted regelt dat allemaal netjes, maar ik vind het gewoon irritant. Ik koop het, omdat ik het wil hebben |o 8)7



Ja herkenbaar, spullen gekocht en dan 0 antwoord van de verkoper. Zelfs wanneer verkoper nog gewoon online komt.. Je krijgt je geld wel terug. Maar zo heb ik dus al een negatieve review omdat ik een bestelling moet annuleren.


Ik heb nu ook een pakketje opgestuurd naar frankrijk (nieuwwaarde < 600,- maar via Vinted voor 100,- verkocht). Dit is al heel lang onderweg, staat nu een melding bij: Als het xx datum niet is aangekomen krijgt u 25,- vergoed...
Beter dan niks natuurlijk maar met een nieuwwaarde van 600,- baal ik toch flink dat het verdwijnt en ik er 25,- aan over hou, hebben jullie dit al ooit meegemaakt? Is via MondaiL (D)Relay verzonden.


Die melding komt er standaard als het langer dan 7 werkdagen onderweg is volgens mij, vaak komt het dan alsnog wel gewoon.
De maximale vergoedingsbedragen kun je zien als je het pakketformaat selecteert. Als het om iets duurs gaat zou ik altijd DPD pakken, dan is het bij de normale Vinted-verzending verzekerd tot ongeveer 500 euro.

saskiaojan

Berichten: 7240
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 11:57

Pakketje onderweg, krijg ik dit bericht....
kampen is gewoon 50 km verderop
Kan ik hier iets mee.... beetje ver op de fiets.
Afbeelding

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 12:03

Is er een ander punt die beter lukt? Anders bellen naar mondial, dan laten ze het ergens anders afleveren.

Appeltje00

Berichten: 5011
Geregistreerd: 28-09-09

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:01

Ik lees altijd mee, maar even jullie mening:
Ik heb een t-shirt gekocht maat s. Is echt mega groot en lijkt een heren model. Ik heb verkoper een bericht gestuurd dat ik het graag retour stuur. Ze komt wel online, maar reageert niet. Hoe gaat dit nu verder? Heb aangegeven dat er een probleem is. Moet ik Vinted nu inschakelen?

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 13:37

Dit staat op de website, ik zou het volgende doen:

Mocht je een klacht willen indienen, druk dan in de chat op de knop Ik heb een probleem. Doe dit binnen 2 dagen nadat de bestelling als ‘ontvangen’ is gemarkeerd, ook als je het nooit ontvangen hebt.

Zodra je dit doet, houden wij je betaling vast. Jij kunt in de tussentijd contact opnemen met de verkoper. Vertel de verkoper wat er aan de hand is en misschien komen jullie samen tot een oplossing.

Er zijn twee mogelijke oplossingen die je met de verkoper kunt bespreken:

-Jij houdt het artikel en het geld gaat naar de verkoper (klik op Bekijk details in de chat, en vervolgens op Dit probleem oplossen).
-Je stuurt het artikel terug naar de verkoper en je vraagt een terugbetaling aan.
Je hoeft de gekozen oplossing niet aan ons door te geven. Neem alleen contact op als jullie niet tot een wederzijdse oplossing komen. Is dat het geval, dan helpen wij met het zoeken naar een oplossing. Over het algemeen is het probleem vaak sneller opgelost als het onderling wordt geregeld, dan als wij ingeschakeld worden - dat kost iets meer tijd.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:07

Als ze niet snel reageert krijg je volgens mij gewoon je geld terug. Ik had afgelopen week zelfs dat op basis van mijn 'bewijsfoto's' ik binnen een paar uur al vanuit Vinted de bevestiging kreeg dat ik mijn geld terug ging krijgen. Verkoopster heeft niks meer laten weten, omdat ik wel de helft heb gehad ga ik nu het geld binnen is nog maar aanbieden om dan de helft te betalen.
Het viel me alles mee want op basis van wat Vinted zegt had ik verwacht of mijn verlies te moeten nemen of retourkosten te moeten betalen.

Bootsiebob

Berichten: 5540
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 14:11

Dat valt inderdaad echt mee, wel vreemd dat de verkoper niets laat horen. Je moet veel moeite doen om haar vanuit goede wil de helft te betalen, omgekeerde wereld lijkt het wel...

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:50

En weer een kledingstuk uit Frankrijk waar ik acuut hoofdpijn van krijg. Allemachtig wat een zware wasmiddelgeur :')

mariettek

Berichten: 1687
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: Ermelo

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 16:57

Ik geloof dat dat standaard is. Hier is vandaag een leren riem binnen gekomen met wasmiddel geur. Hoe dan? Hoe ruikt het wel niet in de gemiddelde Franse kledingkast? :wow:

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 17:15

Misschien zijn ze bang dat er anders geklaagd wordt over niet-schone kleding en ze geen geld krijgen :')

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:06

Wasmiddelgeur in een lederen riem? Wauw _O-

Nou gaat alle kleding hier rechtstreeks de wasmachine in, gewassen of niet, dus de geur is straks wel weg.

Helaas gaat het hier om een waterdichte jas die gewassen moet worden met een wasmiddel voor technische stoffen, ik durf er wel wat om te verwedden dat dat in dit geval niet is gedaan. Gelijk ook maar opnieuw impregneren dus straks.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-21 18:14

Ik heb een boze Franse.
Ze heeft een bod gedaan, vind ik te laag en heb gelijk mijn uiterste prijs als tegenbod gegeven.
Ze deed een nieuw bod maar lager dan mijn prijs. Dit bod heb ik ook van 2 andere geïnteresseerden dus haar aangegeven.
Als ik me zou bedenken wilde zij het hebben voor die prijs.
Ik geef aan dat ik voor die prijs dus wel eerst de twee eerdere bieders zou benaderen als ik me bedacht.

Nu is ze boos en heeft ze heel veel aanbod waar ze het veel goedkoper kan kopen :')
WAAROM VAL JE MIJ DAN LASTIG.