Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:15

Kan het zijn dat het al verkocht was en dat ze vergeten waren de advertentie te verwijderen?

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:21

Vjestagirl schreef:
Kan het zijn dat het al verkocht was en dat ze vergeten waren de advertentie te verwijderen?


Nee, want ze stuurt net een berichtje van: terwijl ik met jou in gesprek was, kwam er een ander en die maakte een snellere beslissing dus hij is verkocht.

Dat vind ik dus niet netjes.

Zeker niet omdat ze in eerste instantie helemaal niet op mijn berichtjes reageerde.

Normaal gesproken zou ik dus "eerste keuze" moeten hebben als ik als eerste de conversatie aan ben gegaan.

Zeg ik nee, dan staat de verkoper natuurlijk vrij om verder te gaan.

Maar als ik wat informatie op vraag en vervolgens 30 minuten later vraag wat de minimum prijs is, om gelijk te horen te krijgen dat hij is verkocht..... niet tof.

Edit: het had fijn geweest als ik zélf de keuze had kunnen maken. En als er een leuke deal uitgekomen was, had ik het zeer waarschijnlijk wel gekocht.

Nu uithuilen en bedenken of ik niet met mijn huidige tassen uit de voeten kom, òf dat nóg een tas aanschaffen echt nodig is.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:29

Maar ja, ik snap ook wel weer dat als jij allemaal vragen stelt, en vervolgens om een minimum prijs vraagt, terwijl er iemand anders is die gewoon de vraagprijs bied... Dat ze hem verkoopt. Ik vind het niet heel redelijk om 'eerste keuze' te verwachten.

StalNollie

Berichten: 9106
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 22:53

Zo werkt het idd niet. Ze is vrij om te verkopen aan wie. Ze is nergens toe verplicht.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:04

Vjestagirl schreef:
Maar ja, ik snap ook wel weer dat als jij allemaal vragen stelt, en vervolgens om een minimum prijs vraagt, terwijl er iemand anders is die gewoon de vraagprijs bied... Dat ze hem verkoopt. Ik vind het niet heel redelijk om 'eerste keuze' te verwachten.


Ik vroeg 2 dingen, hoe oud de tas was en hoe vaak gebruikt. Geen hele rare dingen om te vragen.

Nog vóór ik in onderhandeling kon over de prijs, was er dus al met een ander in zee gegaan.....

En ze wil dus niet zeggen of ze daadwerkelijk de vraagprijs ervoor heeft gekregen of niet.

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:11

Ik snap de verkoper wel. Jouw vragen geven geen enkele indicatie aan of je het daadwerkelijk gaat kopen. Als de andere - 2e - koper gewoon meteen geld biedt zonder op/aanmerkingen zou ik daar ook mee akkoord gaan in plaats van vanalles te moeten beantwoorden. First come first serve geldt niet voor iedere verkoper denk ik maar zo.. :)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:16

Het is wel balen natuurlijk, maar jullie hadden nog geen echte deal.

Al snap ik wel dat je extra baalt, omdat het niet zo was dat jij traag reageerde.

Lisitano

Berichten: 4933
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:20

Sowieso haat ik die vraag wat je minimale prijs is. Het lijkt wel standaard op marktplaats maar ik vind het zo onbeschoft.

Balen van de tas mvdende maar ik snap de verkoper wel. Als iemand mij vragen stelt en een ander wil het direct kopen zonder (irritant-sorry) onderhandelen over de prijs of een vragenlijst, dan zeg ik ook hoppatee weg ermee.

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:22

Ik vind het apart dat je het hebt over eerste keus moeten hebben en schijnbaar heb je ook nog gevraagd voor hoeveel ze het verkocht?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:24

Overigens en dat heb ik wel vaker gezegd dat onderhandelen zelfs als het al een lage prijs is blegh dat is niet aan mij besteed.

Ik vermeld daarom meestal ook dat iets een vaste prijs is klaar.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:29

Lisitano schreef:
Sowieso haat ik die vraag wat je minimale prijs is. Het lijkt wel standaard op marktplaats maar ik vind het zo onbeschoft.


Dat ben ik met je eens. Ik vind vragen naar "de minimale prijs" klinken als "ik ben bang om een bod te doen, want dan geef ik je misschien meer geld dan dat strikt gezien noodzakelijk is".

Bied gewoon wat het jou waard is. Als mensen een belachelijk laag bod doen dan vertel ik ze vaak ook dat ik denk dat we niet tot elkaar gaan komen, en kap ik het gesprek af. Dat zijn in mijn ervaring mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, en die dus ook moeilijk gaan doen aan de deur, verder proberen af te dingen bij het ophalen en slechte beoordelingen geven als ze niet nog meer korting krijgen.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:30

Sorry, maar als 2 mensen reageren waarvan één met een bod en de ander met verschillende vragen waaronder de vraag wat de minimumprijs is dan ga ik ook eerst op de serieuze bieder reageren. Vragen wat ze ervoor heeft gekregen is ook een beetje.. bijzonder.

Lisitano schreef:
Sowieso haat ik die vraag wat je minimale prijs is. Het lijkt wel standaard op marktplaats maar ik vind het zo onbeschoft.


Op aanraden van een vriend reageer ik met 'wat wil je er maximaal voor geven?' en daar komen soms verrassend normale reacties op. :')

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:33

Shae schreef:
Vragen wat ze ervoor heeft gekregen is ook een beetje.. bijzonder.


Dat had ik nog niet eens gezien := . Daar zou ik ook geen antwoord op geven, wat gaat jou het aan wat iemand anders betaald heeft?


MvdEnde, dit is wel de tweede keer in 10 dagen dat je post over hoe oneerlijk je behandeld wordt op marktplaats.
Je hebt verteld dat je opzettelijk héél laag biedt, dat je iemand acht keer gebeld hebt, dat je nu een verkoopster vraagt voor welke prijs ze iets aan iemand anders verkocht heeft.
Je hebt verteld dat je vindt dat je ''eerste keus" hebt als je als eerste ergens op reageert, dat je 's middags een berichtje stuurt en "pas" 's avonds reactie krijgt, dat je kwaad bent dat mensen pas reageren als er al over je heen geboden is.

Ik heb een beetje het gevoel dat je misschien wat onrealistische verwachtingen hebt van verkopers? Jouw marktplaats strategie zal een aantal keer heel goed voor je gewerkt hebben, maar het werkt niet altijd. Dat ligt niet aan marktplaats, maar aan jouw strategie...

dakplaat
Berichten: 1038
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 00:11

Daan13 schreef:
Moet nu alleen ff afkicken van de mp app te openen want ik heb inmiddels al enkele uren geen reactie meer gehad.


Kun je haar geen berichtje sturen dat je jullie gesprekken zo mist? :')

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:08

Tja als die ander zegt ik bied xxx en maak het meteen over. En dan vind verkoper dat een goede parijs.
Ja dan is dat gewoon een handige deal voor de koper, ipv iemand die vragen heeft en nog niets heeft geboden. Die kan ook nog afhaken.
Dus ja ik begrijp de verkoper wel.

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:11

Die minimale prijs vragen vind ik soms wel handig. Ik verkocht een zadel, maar bleef maar liggen. Was vrij nieuw, maar wegens dood pony niet meer nodig. Wel veel reacties, maar mijn vraagprijs was blijkbaar te hoog.

Hij lag niet in de weg, dus prima. Tot iemand vroeg wat ik er minimaal voor wilde hebben. Aangegeven, en daar heeft zij hem voor gehaald. Dus ja, had nog kunnen onderhandelen en zo 50 euro meer kunnen krijgen, maar vond de communicatie erg prettig en duidelijk, dus dan graag zo. Beide blij.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:17

Ik vraag het ook wel eens hoor. Als het een gewild en recent artikel is geef ik al snel de vraagprijs. Ook bij dieren ding ik niet af. Staat er iets al veel langer op, zeg maar meerdere weken, dan vraag ik wel soms eens wat de minimumprijs is.

Onlangs zo nog een serre gekocht voor €300 die te koop stond voor €500. Stond er al 4 maand op.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:27

Ik vraag wel eens naar de richtprijs, maar dat vind ik wat anders overkomen dan de minimale prijs.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:41

Vjestagirl schreef:
Shae schreef:
Vragen wat ze ervoor heeft gekregen is ook een beetje.. bijzonder.


Dat had ik nog niet eens gezien := . Daar zou ik ook geen antwoord op geven, wat gaat jou het aan wat iemand anders betaald heeft?


MvdEnde, dit is wel de tweede keer in 10 dagen dat je post over hoe oneerlijk je behandeld wordt op marktplaats.
Je hebt verteld dat je opzettelijk héél laag biedt, dat je iemand acht keer gebeld hebt, dat je nu een verkoopster vraagt voor welke prijs ze iets aan iemand anders verkocht heeft.
Je hebt verteld dat je vindt dat je ''eerste keus" hebt als je als eerste ergens op reageert, dat je 's middags een berichtje stuurt en "pas" 's avonds reactie krijgt, dat je kwaad bent dat mensen pas reageren als er al over je heen geboden is.

Ik heb een beetje het gevoel dat je misschien wat onrealistische verwachtingen hebt van verkopers? Jouw marktplaats strategie zal een aantal keer heel goed voor je gewerkt hebben, maar het werkt niet altijd. Dat ligt niet aan marktplaats, maar aan jouw strategie...


Vergeet niet de verwachting voor 12 uur besteld zelfde dag verzonden anders uiterlijk de volgende dag.

Wat mij betreft geen relistisch beeld over marktplaats. Moet zeggen dat ik ergens wel een slechte revieuw over heb voor als ze ooit iets bij mij koopt }>

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:42

Ik doe òf een laag bod, òf ik vraag naar de minimum prijs.

Ik heb geen zin om te veel te betalen en deze manier werkt goed voor mij.

Heb zo al vaak genoeg iets voor een prijs gekregen waarvan ik nooit had gedacht dat de verkoper akkoord zou gaan.

En een minimum prijs is gewoon handig. Vind ik die te hoog, weet ik dat ik niet verder hoef te onderhandelen.

Anders blijf je in onderhandeling met een koper/ verkoper. Deze backpack stond er voor €125 op. Al een aantal jaar oud en aantal keren gebruikt.

De huidige nieuwprijs is €170. (Oorspronkelijk nieuwprijs €300.)

Ik reken altijd met de huidige nieuwprijs, want dát is de prijs waar ik het NU nieuw voor kan kopen, inclusief garantie enzo.

Dan vind ik €125 voor een oude gebruikte backpack behoorlijk aan de prijs.

Ik had waarschijnlijk een bod van €50-75 gedaan.

Weet niet waar ie nu voor weg gegaan is....

Wat me sowieso opvalt, is dat er echt overal belachelijk hoge prijzen voor worden gevraagd en dat mensen nog zo gek zijn om het er voor te betalen óók!

Vorig jaar en zelfs afgelopen winter was het een stuk normaler.

Mensen zijn helemaal gék geworden lijkt wel op dit moment. Iedereen heeft zeker geld teveel 8)7


Voorbeeld: de nieuwste GoPro Hero 9 In nu bij bijvoorbeeld de Mediamarkt voor €425 te koop. Dit is een vaste prijs, bijna overal vragen ze hetzelfde in winkels/ webshops.

Op marktplaats is de vraagprijs soms zelfs €450 _-:(

HOE DAN vraag ik me dan wel eens af. De biedingen gaan ook gerust tot €375..

Dan koop je hem toch liever nieuw met 2 jaar garantie erbij?

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:50

Bij degene die ik allemaal zie voor 400 - 450 zitten hier extra laders bij, geheugenkaarten etc. wat bij elkaar wel komt op circa 500. Maar goed zelf zou ik voor 100 euro verschil het ook nieuw kopen, maar ook een hoop mensen doen dat niet en dat is iedereen zijn goed recht toch.
50 euro voor een backpack van 170 vindt ik zelf ook weinig, de goede merken zijn onverwoestbaar.

als er iets al langere tijd op staat wil ik ook wel eens de minimumprijs vragen, maar meestal doe ik gewoon een bod.

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 09:58

Als mensen zo gek zijn om die hoge prijs te betalen, waarom zou men dan nog in gaan op lage biedingen?

50/75 euro willen betalen voor een echt goede stevige tas met een nieuwprijs van 170 euro..
Het ligt eraan hoe de tas eruitziet ( duidelijk veel gebruikt of niet) maar ehm als hij nog in zeer nette staat is, is je bod laag. Als verkoper neem ik je dan niet serieus.

KarenQ
Berichten: 509
Geregistreerd: 05-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:00

Tja, mensen vragen misschien wel veel, maar je weet niet of ze het daar ook voor verkopen. Misschien gaan ze er wel vanuit dat er toch op afgedongen wordt. En gezien veel mensen gewoon minder dan de helft bieden, is het wel slim om een (flinke) marge in te bouwen.

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:06

K_nolan schreef:
Bij degene die ik allemaal zie voor 400 - 450 zitten hier extra laders bij, geheugenkaarten etc. wat bij elkaar wel komt op circa 500. Maar goed zelf zou ik voor 100 euro verschil het ook nieuw kopen, maar ook een hoop mensen doen dat niet en dat is iedereen zijn goed recht toch.
50 euro voor een backpack van 170 vindt ik zelf ook weinig, de goede merken zijn onverwoestbaar.

als er iets al langere tijd op staat wil ik ook wel eens de minimumprijs vragen, maar meestal doe ik gewoon een bod.


Klopt niet!

Goede merken zijn zeker onverwoestbaar in de 1e levensjaren, maar oudere backpacks zijn net zo onderhevig aan uitdroging van elastiek als goedkope backpacks.

Ik heb zelf een Berghaus, dat is best een goed merk te noemen.

Tas is 8 jaar geleden aangeschaft en alhoewel de stof er nog prima uit ziet (Ik heb tassen voorbij zien komen in real life en op marktplaats die minder reisuren gemaakt hebben dan de mijne en er een stuk beroerderuit zien)

Zijn de elastische zijvakken bijna compleet vergaan. Een waterfles in het zijvak is bijna onmogelijk, één keer bukken en alles vliegt om je oren (maand geleden vlogen er zó 4 waterflessen naar de grond)

Komt puur door ouderdom, de tas is altijd zuinig mee omgegaan en goed onderhouden.

Die backpack waar ik interesse in had op marktplaats, is een model van vóór 2013 (reviews op YouTube uit 2013, dus minimaal zo oud al)

Dit model wordt al eventjes niet meer gemaakt, dus de kans dat het exemplaar op marktplaats óók al een goed aantal jaartjes oud is, is 100%.

De verkoper had hem 3 jaar geleden gekocht, dus tas is al minimaal uit 2018..

Een tas die al zo oud is (tussen 2013 en 2018) gaat gewoon minder lang nog mee dan een tas die nu uit de fabriek komt rollen. Of een 2e hands tas die pas een jaar of 3 op de markt is.

Al met al, vind ik €125 voor een backpack die met geluk nog een jaartje of 2 door kan, behoorlijk veel geld 2e hands.

DuoPenotti

Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 10:10

Wat vervelend, hier in het dorp heeft iemand een elektrische fiets te koop staan.
Zowel op MP als op facebook.
Bij beide gevraagd of de fiets er nog is, gelezen, geen reactie.
Is nu al een paar dagen terug, advertentie staat er ook nog steeds op.
Wil iemand dan verkopen of niet....