Ervaring met vinted

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 23:25

Wildgirl schreef:
Ik heb het geld al gekregen van vinted


En de jas nu ook? Das eigenlijk gek. Aan de ene kant jammer voor de koper maar snap ook wel dat ze haar geld graag terug krijgt.
Ik heb geen ervaring met overschrijven naar het buitenland maar zolang je niet op een link klikt en veilige systemen gebruikt lijkt het me oké. Je kunt wel aan Vinted vragen of ze het via jouw Vinted portemonnee willen regelen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:18

Dat is volledig haar eigen schuld.
Ik heb ook wel eens geld gekregen terwijl pakket niet was opgehaald.

En er is ruim de tijd om iets op te halen.

Ik zou haar zeggen dit niet buiten Vinted om te willen doen..

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:29

Mmh ik zou me toch ook even goed achter de oren krabben... ergens heb ik wel de neiging om te denken "jammer joh, had je het maar af moeten halen, dit is nu eenmaal hoe Vinted werkt, je hebt het zelf verprutst".

Maar als het een oprecht vriendelijk iemand is met goede reden, die zich ook echt fatsoenlijk verontschuldigd.... dan zou ik wel mee willen denken. Maar dan misschien afspreken dat je het speciaal voor haar nog een keer online zet en zij het dan voor 1 euro over mag nemen ofzo...?

Dan ben jij er alsnog vanaf, zij heeft haar artikel en je hoeft niks terug te storten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:34

Ik zou eerst eens zelf checken bij Vinted

Normaal gesproken word dat door vinted geregeld en als jij niets hebt ontvangeb qua geld
Heeft vinted het geld dus gewoon nog steeds in handen en hoort ze het via vinted terug te krijgen

Waarom zou jij geld moeten terug betalen wat jij niet ontvangen hebt?
Dat is toch het punt van vinted? Dat koper en verkoper op die manier bescherming genieten

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:37

Maar ze heeft het geld al wel gekregen van Vinted... dus dan krijg je als verkoper geld én het product terug...

Natuurlijk is het niet handig van de koper en je kunt denken jammer joh en het houden maar snap wel dat de koper naar het geld vraagt. Je zou aan kunnen bieden de jas er voor 1 euro weer op te zetten en de koper dan opnieuw te laten kopen.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 10:39

Ik zou dan wel even opletten dat je het er voor een flink bedrag op zet zodat niet iemand anders het koopt ;) En dan kan zij het gewoon voor 1 euro kopen door te bieden.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:06

Ik vertelde toch van dat pakket dat eeuwig onderweg was en toen al weken op het pakketpunt bleek te liggen? Wij hadden alleen naar de tracking info van Vinted gekeken... De info van DPD gaf aan dat het pakket alweer onderweg was naar mij. Maar nu zien we dat het pakket toch weer naar het afhaalpunt van de koper gaat. Wat daar toch gebeurt... :? Ik snap er werkelijk niets meer van. Hopelijk komt het nog goed.

De andere pakketten zijn wel netjes bijgewerkt in de tracking info, maar de kopers halen ze niet op. Ik had alles rechtstreeks bij de bezorgdienst gecheckt en toen ook meteen aangegeven dat de pakketten er al waren. Vinted gaf die melding een dag later. Na een week heb ik ze nog een reminder gestuurd. De berichten worden gelezen, maar er komt geen reactie. In zulke gevallen vind ik dat de verkoper beschermd zou moeten worden.

pmarena schreef:
Ik zou dan wel even opletten dat je het er voor een flink bedrag op zet zodat niet iemand anders het koopt ;) En dan kan zij het gewoon voor 1 euro kopen door te bieden.


Dit :j

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:24

Of gewoon er op zetten en daarna direct reserveren voor die persoon
Dan kan alleen die persoon het kopen


Maar hoe kun je geld ontvangen hebben van vinted als het pakket niet afgehaald is ?

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:38

Ja dat reserveren is leuk, maar je zal nèt zien dat er iets fout gaat.... dat bvb. iemand het koopt voor die ene euro in die paar seconden tussen er op zetten en reserveren....

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:47

Dan zet je in de titel en beschrijving heel duidelijk gereserveerd voor xxx. Als iemand het dan koopt zijn ze gewoon dom en annuleer je de bestelling.

Deed ik laatst ook toen ik via marktplaats iets verkocht, even op Vinted gezet om goedkoop en makkelijk te kunnen verzenden. Dat was wel een groter bedrag maargoed.

Als je er een gekke foto bijzet zal niemand het in zn hoofd halen het te kopen hoor.

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 11:52

Ja maar dan heb je wel een negatieve feedback aan je broek, met een beetje pech. Waarom zou je dat risico nemen als je het heel makkelijk kunt voorkomen :)

tengeltje11
Berichten: 7136
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 12:31

Maar het duurt altijd echt enkele minuten voor het zichtbaar is, is mijn ervaring, dus erop zetten en gewoon direct reserveren, kan volgens mij niet foutlopen als je het direct na elkaar doet.

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:13

pmarena schreef:
Ja maar dan heb je wel een negatieve feedback aan je broek, met een beetje pech. Waarom zou je dat risico nemen als je het heel makkelijk kunt voorkomen :)


Nee hoor, ik heb al een paar keer iets geannuleerd zonder negatieve feedback, in die gevallen was het ivm post nl dat ik daar niet mee wou versturen. Het ligt aan wat je aanklikt. 1 negatieve review ben ik ook niet bang voor, heb zat goede, en je kunt ook reageren op reviews dus zou je het nog uit kunnen leggen ook als je wilt.

Maar als je er verder geen beschrijving en een algemeen plaatje bij zet maak je mij niet wijs dat iemand dat gaat kopen voor 1 euro plus verzenden.

xmarritw

Berichten: 457
Geregistreerd: 22-04-19
Woonplaats: Groningen

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:16

Ik ga binnenkort op kamers, dus ik wil graag een deel van mijn kleding gaan verkopen via vinted. Maar ik heb zelf geen printer. Zijn er anderen hier zonder printer en hoe doe je dat dan?

Gamova
Berichten: 1007
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 13:26

xmarritw schreef:
Ik ga binnenkort op kamers, dus ik wil graag een deel van mijn kleding gaan verkopen via vinted. Maar ik heb zelf geen printer. Zijn er anderen hier zonder printer en hoe doe je dat dan?



Bij postnl en DHL weet ik zeker dat je het label in de winkel kunt printen. Voor DPD print ik wel altijd zelf, ik weet ook niet of dat anders kan.

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:21

xmarritw schreef:
Ik ga binnenkort op kamers, dus ik wil graag een deel van mijn kleding gaan verkopen via vinted. Maar ik heb zelf geen printer. Zijn er anderen hier zonder printer en hoe doe je dat dan?

Ik print het hier op school uit :+

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 14:32

Bij dhl kunnen ze niet overal printen. In elk geval bij mij. Met q code willen zij soms wat doen. Dpd en mondial is zelf printen. Homerr niet

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 17:53

Ik print altijd bij een winkeltje in de stad, en fiets dan door naar het pakketpunt een paar straten verderop. Printen kost 10 cent per A4 daar :) Al staat het wel op de planning om een printer te kopen, dat vind ik toch net iets handiger :o

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 18:44

Wat een gedoe lijkt me dat om elders te moeten printen... maar in een stad is / voelt dat misschien anders?

Ik heb nu ook weer wat stoms....zag een heel leuk UV shirt, meerdere foto's met daarop consistent een oranje / terra / brique kleur. En ook een plaatje in die kleurtonen. Nu net het pakje op gehaald en er komt een vooral paarse teint shirt uit met vooral blauw plaatje erop, echt totaal iets anders -O-

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:14

Bij mij zit de printwinkel op de route in het centrum, dus dat scheelt! Maar het voelt inderdaad wel een beetje omslachtig, dus binnenkort toch maar een printer kopen :P

En wat jammer zeg van dat shirt en de kleuren :( Kun je daar nog iets mee, eventueel geld terug of zoiets?

pmarena

Berichten: 48086
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 19:20

Nou inmiddels weet ik dus dat je daar niet teveel van moet verwachten... en het is wel zo dat verkoper als kleur had gekozen "wijnrood" ofwel bordeaux, en onder die kleur valt het wel. Maarja er posten wel meer mensen kleuren onder een kleur waar het niet echt bij past...

Als al je foto's een oranje kleur shirt laten zien zou je toch hopen dat dat in ieder geval in de advertentie benoemd wordt "het lijkt oranje maar de kleur is echt heel anders dan op de foto's" ofzo...

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 12:54

Hier net een “mooie trui” vol met zeer zichtbare vlekken mogen ontvangen. Ben benieuwd wat de verkoper hierop gaat zeggen….

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 13:01

Bah wat irritant pakketje wat ik had gekocht is naar een heel verkeerd pick up puimt gestuurd in Oisterwijk ipv duiven. Is van mondiaal relay wat kan ik doen?

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 08:40

Mijn pakketje is nog steeds spoorloos. Maar heb netjes het volledige bedrag van vinted gestort gekregen :D

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 22:58

eroslover schreef:
Bah wat irritant pakketje wat ik had gekocht is naar een heel verkeerd pick up puimt gestuurd in Oisterwijk ipv duiven. Is van mondiaal relay wat kan ik doen?

Ik heb dat ook eens meegemaakt. Pakketje werd door het pick up point retour gestuurd terug naar MR, en een paar dagen later alsnog op het goede pick up point bezorgd :)